Εικαστικό με δύο ανθρώπους με μεγεθυντικό φακό και σελίδα να αιωρούνται. Συμβολισμός για τις on-page SEO τεχνικές.

On-page SEO τεχνικές: Ο απόλυτος Οδηγός

Σήμερα θα δούμε τις on-page SEO τεχνικές, που μπορείτε να εφαρμόσετε στις σελίδες του website σας.

Έτσι θα έχουν καλύτερη κατάταξη στη Google.

Η προώθηση ιστοσελίδων μέσω SEO άλλωστε, είναι βασική πρακτική για κάθε επιχείρηση με online παρουσία.

Σ’ αυτό λοιπόν τον πλήρη οδηγό, θα βρείτε ό,τι χρειάζεστε για να δημιουργήσετε περιεχόμενο, φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης.

Πάμε να ξεκινήσουμε!

Τι είναι το on-page SEO

Το on-page SEO, ή αλλιώς on-site SEO, είναι το σύνολο των πρακτικών που εφαρμόζουμε, για να βελτιστοποιήσουμε το περιεχόμενο μιας σελίδας για τις μηχανές αναζήτησης.

Δηλαδή, να κάνουμε το περιεχόμενο φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης, ώστε να βγαίνει η σελίδα ψηλότερα στα αποτελέσματα της Google.

On-site και off-site SEO τεχνικές – διαφορά

Πέρα απ’ το on-site SEO, υπάρχει και το off-site ή αλλιώς off-page SEO.

Η διαφορά τους είναι ότι στο on-site, εφαρμόζουμε τεχνικές και αλλαγές στις σελίδες και το site μας, ενώ στο off-site όχι.

Ένα παράδειγμα off-site SEO, είναι τα backlinks, σύνδεσμοι δηλαδή από άλλα websites προς το δικό μας.

SEO τεχνικές για βελτιστοποίηση περιεχομένου σελίδας

Άνδρας που σπρώχνει γρανάζι και πίσω του ανοδικό βέλος και αποτελέσματα Google. Συμβολισμός για τις SEO τεχνικές.

Πάμε να δούμε αμέσως, τις τεχνικές SEO που μπορείτε να ακολουθήσετε για να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο μιας σελίδας.

Αν θέλετε να μάθετε και για άλλα στοιχεία ή τεχνικές πέρα απ’ το on-page, μπορείτε να δείτε τον πρακτικό οδηγό μας για SEO.

Κάντε τα URL σας φιλικά για SEO

Το URL της κάθε σελίδας, θα πρέπει να είναι φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης και τους χρήστες.

Η διαδικασία βελτιστοποίησης των URL είναι αρκετά απλή:

  • Προσθέστε την κύρια λέξη κλειδί (keyword) στο URL
  • Κρατήστε το μικρό

Για παράδειγμα, στο άρθρο μας που εξηγούμε τι είναι το SEO, η κύρια λέξη κλειδί είναι <<τι είναι το SEO>>.

Το URL μας λοιπόν είναι το εξής:

https://www.dicha.gr/blog/ti-einai-to-seo

Δεν βελτιστοποιούμε όμως τα URL μόνο για χατίρι των μηχανών αναζήτησης.

Οι χρήστες που θα δουν ένα ξεκάθαρο URL με τη λέξη κλειδί που αναζήτησαν, θα νιώσουν πιο σίγουροι στο να επισκεφτούν τη σελίδα σας.

Τοποθετήστε την κύρια λέξη κλειδί στο H1

Εικαστικό που δείχνει την κεφαλίδα H1 σε σελίδα από website.

Είναι σημαντικό να προσθέσετε την κύρια λέξη-κλειδί σας στο H1 της σελίδας.

Τις περισσότερες φορές άλλωστε, το H1 είναι και ο τίτλος της σελίδας ή του άρθρου σας.

Οπότε, κατά πάσα πιθανότητα, θα χρειαστεί να τοποθετήσετε τη λέξη κλειδί σας ούτως ή άλλως εκεί.

Οι πιο πολλές πλατφόρμες επίσης, όπως για παράδειγμα το WordPress, βάζουν αυτόματα ως H1 τον τίτλο της σελίδας.

Δεν βλάπτει ωστόσο, να ελέγχετε ότι ο τίτλος σας, που θα περιέχει και το κύριο keyword, είναι σε μια ετικέτα H1.

Τοποθετήστε την κύρια λέξη κλειδί στις πρώτες 100 λέξεις

Μην ξεχνάτε να αναφέρετε το κύριο keyword, δηλαδή αυτό για το οποίο θέλετε να εμφανίζεται η σελίδα σας, στην πρώτη παράγραφο.

Δηλαδή, στις πρώτες 100 – 150 λέξεις.

Αυτό, θα κάνει πιο ξεκάθαρο στις μηχανές αναζήτησης για ποιο θέμα γράφετε ακριβώς.

Η Google δίνει σημασία βλέπετε στα keywords που εμφανίζονται νωρίς στη σελίδα σας.

Είναι σημαντικό λοιπόν να της δείξετε άμεσα με τι έχει να κάνει η συγκεκριμένη σελίδα.

Αργότερα στο άρθρο, θα σας πούμε και τι άλλες λέξεις κλειδιά, είναι καλό να συμπεριλάβετε στο περιεχόμενό σας.

Δομήστε τη σελίδα σας (Headings)

Πέρα απ’ το H1, πρέπει να χρησιμοποιείτε και άλλα headings.

Δηλαδή, το Η2, Η3 κλπ.

Αυτό μπορεί να σας φαίνεται σαν συμβουλή SEO για αρχάριους, η σωστή δομή όμως είναι εξαιρετικά σημαντική.

Έχετε αναρωτηθεί γιατί;

Μια ξεκάθαρη δομή βοηθάει τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν καλύτερα το περιεχόμενό σας.

Και διευκολύνει επίσης τους χρήστες να διαβάσουν τη σελίδα σας και να βρουν αυτό που θέλουν ευκολότερα.

Φανταστείτε να επισκεπτόσασταν μια σελίδα για να βρείτε κάτι συγκεκριμένο και να μην είχε κεφαλίδες και τίτλους, παρά μόνο παραγράφους.

Κατά πάσα πιθανότητα θα φεύγατε. Έτσι δεν είναι;

Οι χρήστες που φεύγουν λοιπόν απ’ τη σελίδα σας, αυξάνουν το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate).

Κάτι το οποίο δεν είναι και ότι καλύτερο για την κατάταξη μιας σελίδας στη Google.

Πώς μπορείτε όμως να αξιοποιήσετε τα headings σωστά;

Το H1 θα πρέπει να είναι ο τίτλος της σελίδας σας. Θα πρέπει επίσης να υπάρχει μονάχα ένα H1 ανά σελίδα.

Στα H2 μπορείτε να αναφέρετε τα υπό-θέματα που θα καλύψετε και στα H3 – H6, τα υπο-θέματα των H2.

Για παράδειγμα, σε αυτό το άρθρο, μιλάμε για on-page SEO τεχνικές.

Κάθε διαφορετική τεχνική είναι σε H3 heading, ενώ στην αρχή που σας αναφέραμε τι είναι το on-page και ποια η διαφορά του με το off-page, χρησιμοποιήσαμε H2.

Κάποιες ακόμη συμβουλές σχετικά με τα headings:

Χρησιμοποιήστε την κύρια λέξη κλειδί σας σε κάποιο H2 heading.

Αν γίνεται, χρησιμοποιείστε και άλλες λέξεις κλειδιά στα headings.

Για τις διαφορετικές λέξεις κλειδιά που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στη σελίδα σας, θα μιλήσουμε αμέσως τώρα.

Προσθέστε λέξεις κλειδιά στο κείμενο

Σε αυτό το σημείο θα σας μιλήσουμε για δύο θέματα:

  1. Πόσες φορές πρέπει να αναφέρετε την κύρια λέξη κλειδί στη σελίδα σας
  1. Ποιες άλλες λέξεις κλειδιά μπορείτε να αναφέρετε

Παρόλο που το SEO εξελίσσεται και τα keywords δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας για την κατάταξη μια σελίδας:

Η αξία των λέξεων κλειδιών παραμένει σταθερή.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με το πόσες φορές θα πρέπει να αναφέρετε το κύριο keyword σας.

Παλιότερα, marketers και SEO specialists, χρησιμοποιούσαν συνέχεια το keyword για το οποίο ήθελαν να εμφανίζεται η σελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ανέφεραν δηλαδή τη λέξη κλειδί πάρα πολλές φορές σε κάθε παράγραφο.

Αυτό όμως δημιουργούσε προβλήματα.

Μπορείτε να φανταστείτε το βασικότερο;

Οι χρήστες δυσκολεύονταν να διαβάσουν τα κείμενα.

Πλέον οι αλγόριθμοι έχουν αλλάξει και αυτή η SEO τεχνική, θεωρείται κακή (black hat) απ’ τη Google.

Ο SEO ορισμός για αυτό είναι keyword stuffing και πλέον μόνο κακό μπορεί να κάνει στη σελίδα σας.

Το καλύτερο που έχετε να κάνετε, είναι να αναφέρετε την κύρια λέξη κλειδί φυσικά στο κείμενό σας.

Για παράδειγμα, στο άρθρο μας για τη δημιουργία eshop, που είναι 4300 λέξεις, το βασικό keyword εμφανίζεται 14 φορές.

Παρόλα αυτά, το άρθρο βγαίνει σε υψηλή θέση στην πρώτη σελίδα, γιατί παρέχει αξία στον αναγνώστη.

Οπότε, δεν χρειάζονται υπερβολές.

Θυμάστε που αναφέραμε ότι μπορείτε να προσθέσετε και άλλα keywords πέρα απ’ το κύριο;

Ήρθε η ώρα να μάθετε για αυτό.

Αυτές οι λέξεις κλειδιά λοιπόν, είναι keywords που σχετίζονται με το κύριό σας.

Δύο εύκολοι τρόποι για να βρείτε τέτοιες λέξεις είναι οι εξής:

  • Να χρησιμοποιήσετε κάποιο SEO εργαλείο, όπως το SEMrush ή το Ahrefs.
  • Να βρείτε κάποιες απ’ τα αποτελέσματα της Google.

Πάμε να δούμε πώς μπορείτε να “ψαρέψετε” σχετικές λέξεις κλειδιά απ’ τα αποτελέσματα:

Έστω ότι γράφετε τη λέξη κλειδί <<καθαρισμός αυτοκινήτου>> στην αναζήτηση Google.

Στο τέλος της σελίδας αποτελεσμάτων, θα εμφανιστούν οι <<Συναφείς αναζητήσεις>>.

Συναφείς αναζητήσεις στη Google για το keyword "καθαρισμός αυτοκινήτου". Μια κλασσική τεχνική SEO για να βρίσκουμε λέξεις κλειδιά.

Όλες αυτές είναι λέξεις κλειδιά, σχετικές με εκείνη που αναζητήσατε και μπορείτε να τις αναφέρετε στο κείμενό σας.

Μπορείτε επίσης να βρείτε και άλλα σχετικά keywords από την αυτόματη συμπλήρωση στην αναζήτηση.

Αυτόματη πρόταση αναζητήσεων στη Google για τη λέξη "καθαρισμός αυτοκινήτου".

Προσθέστε όσες ταιριάζουν στο θέμα της σελίδας σας, για να δείξετε στη Google καλύτερα τι αφορά το περιεχόμενό σας.

Μπορείτε να προσθέσετε τα σχετικά αυτά keywords:

  • Στις παραγράφους
  • Στα headings (H2, H3 κλπ)
  • Στα εναλλακτικά κείμενα των εικόνων (Για τα οποία θα μιλήσουμε παρακάτω)

Γράψτε title tag και meta description

Το title tag και το meta description, δεν φαίνονται μέσα στη σελίδα σας, αλλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Όταν αναζητάτε κάποιο συγκεκριμένο keyword, οι τίτλοι απ’ τις σελίδες που εμφανίζονται είναι τα title tags.

Αντίστοιχα, η σύντομη περιγραφή που εμφανίζεται κάτω, είναι το meta description.

Πάμε λοιπόν να δούμε πώς να γράφετε το καθένα.

Ξεκινάμε με το title tag.

Το title tag είναι πολύ σημαντικό για το SEO της σελίδας σας.

Οι βέλτιστες πρακτικές είναι οι εξής:

  • Πρέπει να περιέχει την κύρια λέξη κλειδί σας
  • Πρέπει να είναι μέχρι  50 – 60 χαρακτήρες (H Google δεν θα εμφανίσει τους χαρακτήρες πάνω από αυτό το όριο)
  • Πρέπει να είναι μοναδικό για κάθε σελίδα του site σας
  • Πρέπει να δείχνει στον χρήστη ξεκάθαρα το θέμα της σελίδας
  • Δεν πρέπει να το γεμίζετε με λέξεις κλειδιά

Μια ακόμη τεχνική SEO, που χρησιμοποιούν αρκετοί στα title tags, είναι να τοποθετούν την κύρια λέξη κλειδί στην αρχή.

Ωστόσο, κάποιες φορές αυτό δεν είναι εφικτό. Προσπαθήστε όμως να την βάζετε στην αρχή εφόσον μπορείτε.

Για παράδειγμα, δείτε το title tag του άρθρου μας για SEO tips του 2021.

SEO τίτλος για άρθρο στα αποτελέσματα Google.

Πάμε τώρα στο meta description.

Σε αντίθεση με το title tag, οι λέξεις κλειδιά στο meta description δεν δείχνουν στη Google με τι έχει να κάνει η σελίδα σας.

Ξέρετε όμως γιατί είναι πολύ σημαντικά;

Τα meta descriptions ενθαρρύνουν τον χρήστη να κάνει κλικ.

Αυτό έχει δύο οφέλη:

  1. Αυξάνει το CTR (click through rate) της σελίδας σας. Το οποίο φαίνεται να οδηγεί και σε καλύτερη κατάταξη.
  1. Επισκέπτονται περισσότεροι χρήστες τη σελίδα σας. Δεν θα είχε νόημα άλλωστε να γράψετε περιεχόμενο που δεν το διαβάζει κανείς. Σωστά;

Κάποιες πληροφορίες και συμβουλές σχετικά με τα meta descriptions:

  • Η Google θα εμφανίσει μέχρι και τους πρώτους 158 χαρακτήρες του meta description σε desktop και περίπου μέχρι 120 σε κινητά. Κρατήστε το οπότε μεταξύ 120-158 χαρακτήρων.
  • Η Google επίσης, μπορεί να αντικαταστήσει το meta description σας με κάποιο άλλο κείμενο μέσα απ’ τη σελίδα.
  • Προσθέστε το κύριο keyword σας στο description. Παρόλο που δεν βοηθάει τις μηχανές αναζήτησης, βοηθάει τους χρήστες.
  • Γράψτε τις σημαντικότερες πληροφορίες στην αρχή του description.
  • Αναφέρετε στον χρήστη τι θα συναντήσει στη σελίδα.
  • Χρησιμοποιήστε προτρεπτικές λέξεις όπως: Βρείτε, δείτε, ανακαλύψτε, μάθετε.

Προσθέστε και κάντε optimize εικόνες

Εικαστικό με γυναίκα που δίνει μια εικόνα σε έναν άνδρα και εκείνος βγάζει καρδούλα. Concept για το image optimization.

Μια από τις SEO τεχνικές που αρκετοί υποτιμούν, είναι η προσθήκη εικόνων και η βελτιστοποίησή τους.

Ίσως τώρα να αναρωτιέστε: <<Πώς βοηθούν οι εικόνες στο SEO;>>

Οι εικόνες, τα βίντεο και γενικά τα multimedia, κάνουν τη σελίδα πιο ενδιαφέρουσα.

Φανταστείτε να επισκεφτείτε μια σελίδα και να συναντήσετε μονάχα κείμενο.

Έτσι, οι εικόνες μπορούν να κρατήσουν τον χρήστη περισσότερη ώρα στη σελίδα ή το άρθρο σας.

Το οποίο βοηθάει καθώς:

Αυξάνει το dwell time. Κάτι που φαίνεται να επηρεάζει θετικά την κατάταξη μιας σελίδας στα αποτελέσματα.

Το dwell time, είναι ουσιαστικά ο χρόνος που μένει ένας χρήστης σε μια σελίδα.

Όσο πιο πολύ μένει, τόσο το καλύτερο.

Μπορείτε επίσης να βελτιστοποιήσετε (optimize) τις εικόνες σας για να τις μηχανές αναζήτησης.

Για αρχή, θα πρέπει το μέγεθος των εικόνων να μην είναι πολύ μεγάλο, ώστε να μην επηρεάζει την ταχύτητα της σελίδας.

Αν είναι λοιπόν πολύ μεγάλες, αλλάξτε το μέγεθός τους.

Περισσότερα για την ταχύτητα σελίδας και τη σημασία της, θα πούμε αργότερα στο άρθρο.

Στη συνέχεια, μετονομάστε τα αρχεία των εικόνων σας.

Για παράδειγμα:

Αν έχετε μια εικόνα που δείχνει έναν υπολογιστή, μπορείτε να την μετονομάσετε κάπως έτσι:

γκρίζος-υπολογιστής-σε-γραφείο

Χωρίστε τις λέξεις με “-” και κρατήστε το όνομα του αρχείου μικρό (περίπου 5 λέξεις).

Αν γίνεται, θα ήταν καλό να προσθέσετε και την κύρια λέξη κλειδί στο όνομα.

Τέλος, προσθέστε εναλλακτικό κείμενο (alt text) για τις εικόνες σας.

Τα εναλλακτικά κείμενα, θα πρέπει να είναι περιγραφικά και να περιέχουν τις λέξεις κλειδιά που στοχεύετε στη σελίδα σας. Χωρίς όμως να κάνετε keyword stuffing.

Και κάτι ακόμη!

Είναι σημαντικό οι εικόνες σας να έχουν καλή ποιότητα.

Δεν θα θέλατε να επισκεφθείτε μια σελίδα με θολές ή χαμηλής ανάλυσης εικόνες, έτσι δεν είναι;

Προσθέστε internal links

Τα Internal links, ή αλλιώς εσωτερικοί σύνδεσμοι, είναι σύνδεσμοι από μια σελίδα του site σας προς μια άλλη.

Και είναι μια απ’ τις πιο σημαντικές on-page SEO τεχνικές.

Τα internal links είναι σημαντικά κυρίως γιατί δύο λόγους:

  1. Δείχνουν στη Google ποιες άλλες σελίδες της ιστοσελίδας σας θεωρείτε σημαντικές.
  1. Βοηθούν τον χρήστη να πλοηγηθεί ευκολότερα και να ανακαλύψει περισσότερο περιεχόμενο.

Εφόσον λοιπόν μπορείτε, προσθέστε εσωτερικούς συνδέσμους σε άλλες χρήσιμες ή σχετικές σελίδες.

Αν παρατηρήσατε, θα είδατε πώς αυτό ακριβώς κάνουμε και εμείς σε αυτό το άρθρο.

Προσθέτουμε δηλαδή internal links, σε άλλες σχετικές με το θέμα σελίδες μας.

Προσθέστε external (outbound) links

Τα external links, ή αλλιώς εξωτερικοί σύνδεσμοι, είναι σύνδεσμοι από μια σελίδα του site σας προς ένα άλλο site.

Οι εξωτερικοί σύνδεσμοι είναι σημαντικοί γιατί δείχνουν στη Google ότι η σελίδα σας παρέχει έμπιστες πληροφορίες στον χρήστη.

Για παράδειγμα:

Έστω ότι γράφετε ένα άρθρο για υψηλές σε πρωτεΐνη τροφές και στηρίζετε αυτά που λέτε χρησιμοποιώντας συνδέσμους σε έρευνες.

Η Google το εκλαμβάνει αυτό ως θετικό.

Γράψτε με επίκεντρο την εμπειρία του χρήστη

Το περιεχόμενο της σελίδας σας, πρέπει να διευκολύνει τον χρήστη και να μην τον “τρομάζει”.

Σκεφτείτε να επισκεφτείτε κάποια σελίδα για να βρείτε μια πληροφορία και να αντικρύσετε ένα τείχος από λέξεις.

Κατά πάσα πιθανότητα δεν θα μένατε πολλή ώρα, ή δεν θα μένατε καθόλου.

Αυτό, όπως είπαμε και πιο πάνω, επηρεάζει αρνητικά το bounce rate και το dwell time της σελίδας.

Πώς λοιπόν μπορείτε να γράφετε φιλικά προς τον χρήστη;

Είναι απλό!

  • Κάντε μικρές προτάσεις και μικρές παραγράφους.
  • Χρησιμοποιήστε αρίθμηση και bullets.
  • Χρησιμοποιήστε headings.
  • Πείτε αυτό που θέλετε με απλά λόγια.
  • Μην αναφέρετε πληροφορίες που δεν είναι απαραίτητες.

Ελέγξτε την ταχύτητα και το mobile friendliness της σελίδας

Δύο απ’ τους σημαντικότερους παράγοντες κατάταξης για μια σελίδα, είναι η ταχύτητα της και το πόσο φιλική είναι για τα κινητά.

Αν λοιπόν εφαρμόσετε όλες τις παραπάνω SEO τεχνικές, αλλά η σελίδα σας δεν ικανοποιεί αυτά τα δύο, τότε θα χάσετε πολύτιμους “πόντους” απ’ τη Google.

Για να δείτε αν η σελίδα σας είναι φιλική προς κινητά, χρησιμοποιήστε το mobile friendly test της Google.

Αντίστοιχα, για να δείτε την ταχύτητά της, χρησιμοποιήστε το PageSpeed Insights.

Αν αντιμετωπίζετε θέματα με την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας, τότε μπορείτε να δείτε τι φταίει και πώς να το φτιάξετε στο σχετικό μας άρθρο.

Ελπίζουμε ο οδηγός να σας φάνηκε χρήσιμος! Εφαρμόστε αυτές τις SEO τεχνικές και σίγουρα η Google και οι χρήστες, θα αγαπήσουν παραπάνω το περιεχόμενό σας!

Αν χρειάζεστε βοήθεια με την online παρουσία της επιχείρησής σας, μπορούμε να κάνουμε μια πλήρη ανάλυση SEO στην ιστοσελίδα σας και να την προωθήσουμε στις μηχανές αναζήτησης.

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top