Seo trends για το 2021

SEO tips για το 2023

Με την αύξηση της ζήτησης υπηρεσιών digital marketing από επιχειρήσεις, περισσότερος κόσμος μαθαίνει πλέον τι είναι το SEO. Καθώς το 2023 είναι η χρονιά που αναμένονται αρκετές αλλαγές, συγκεντρώσαμε τα σημαντικότερα tips για το SEO του 2023.

Οπότε, αν θέλετε να βελτιώσετε τον τρόπο, με τον οποίο δουλεύετε πάνω στο Search Engine Optimization (SEO), διαβάστε παρακάτω ποιες πρακτικές θα ήταν καλό να ακολουθήσετε, για να κάνετε αποδοτική προώθηση ιστοσελίδων SEO.

Ποια είναι τα σημαντικότερα SEO tips για το 2023

  1. Core Web Vitals
  2. Google Passage Ranking
  3. Βελτιστοποίηση για Featured Snippets
  4. Google Lens και Οπτική Αναζήτηση
  5. Domain Authority
  6. Video Content
  7. Πρόθεση Αναζήτησης
  8. Click Through Rate
  9. Φωνητική Αναζήτηση
  10. Google Shopping

Core Web Vitals

Μια από τις βασικές προσθήκες στους παράγοντες που θα επηρεάσουν το SEO, αφορά τεχνικά θέματα των websites που έχουν επίδραση στην εμπειρία του επισκέπτη. Ο λόγος για τα Core Web Vitals. Η Google ανακοίνωσε ότι το 2023, τα Core Web Vitals θα αποτελούν ranking factor και για τα desktops.

Προηγουμένως, αφορούσαν μόνο τις κινητές συσκευές.

Τι είναι τα Core Web Vitals;

Τα Core Web Vitals είναι μετρήσεις που ποσοτικοποιούν τις βασικές πτυχές της εμπειρίας του χρήστη σε ένα site. Η Google τα θεωρεί εξαιρετικά σημαντικά. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι επειδή τα Core Web Vitals αποτελούν σήματα για την ευχρηστία μιας σελίδας και συνεπώς συνδέονται με την ευκολία περιήγησης του χρήστη σε αυτήν.

Οι νέες μετρήσεις που γίνονται σχετικά με τα Core Web Vitals είναι οι εξής:

  • Largest Contentful Paint (φόρτωση)
  • First Input Delay (διαδραστικότητα)
  • Cumulative Layout Shift (οπτική σταθερότητα)

Πέρα από αυτές τις νέες προσθήκες, υπάρχουν κι άλλες μετρήσεις για Web Vitals, οι οποίες είναι η φιλικότητα προς τις κινητές συσκευές, η ασφαλής περιήγηση, το πιστοποιητικό SSL και η απουσία ενοχλητικών διαφημίσεων.

Μερικά tips για να κάνετε καλύτερο SEO πάνω στο θέμα των Web Vitals είναι:

  • Βελτίωση της ταχύτητας φόρτωσης (π.χ. συμπιέζοντας τις εικόνες)
  • Διόρθωση των 404 errors
  • Έμφαση στο UX με ανασχεδιασμό ιστοσελίδας
  • Παρακολούθηση SEO πρακτικών του ανταγωνισμού

Google Passage Ranking

Η Google έχει ήδη ανακοινώσει μια νέα τεχνολογία αναζήτησης, που ονομάζεται “Passages”. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει μια μορφή «διόδου» μέσα στο περιεχόμενο των σελίδων, όπως φανερώνει και το όνομά της.

Ουσιαστικά, με αυτό το feature, η μηχανή αναζήτησης μπορεί να κατατάσσει ανεξάρτητα συγκεκριμένα κομμάτια (π.χ. παραγράφους) μιας σελίδας. Η όλη ιδέα στηρίζεται στο γεγονός ότι η Google είναι πλέον ικανή να αξιολογεί τη σχετικότητα και την ποιότητα συγκεκριμένων αποσπασμάτων και όχι υποχρεωτικά ολόκληρης της σελίδας.

Το συμπέρασμα αυτής της συζήτησης είναι ότι το Epic Content Marketing αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία.

Πώς λειτουργεί το Epic Content Marketing;

Το Epic Content Marketing είναι η φημισμένη πρακτική δημιουργίας μεγάλης έκτασης και εξαιρετικής ποιότητας περιεχομένου. Όταν το περιεχόμενο αφορά κείμενο, καλό θα ήταν να οργανώσετε το κείμενό σας σε διακριτές και ξεκάθαρες ενότητες. Κάθε μία εκ των ενοτήτων θα πραγματεύεται κάτι πολύ συγκεκριμένο.

Η σωστή δομή με επικεφαλίδες βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν για τι μιλάει η κάθε ενότητα, ώστε να την προσεγγίσουν ως μια ξεχωριστή mini ιστοσελίδα. Και φυσικά να την κατατάξουν αναλόγως.

Τα Featured Snippets είναι ένα ακόμη seo trend που συνεχίζει να προσφέρει αποτελέσματα, όταν η βελτιστοποίηση γίνει σωστά.

Τι είναι τα Featured Snippets;

Τα Featured Snippets είναι συνεπτυγμένο χρήσιμο περιεχόμενο, που εμφανίζεται ψηλά στις θέσεις των αναζητήσεων. Μπορεί να είναι περιεχόμενο που απαντά σε κάποια ερώτηση. Ή μπορεί να είναι μια λίστα πληροφοριών ή βημάτων, για την εκτέλεση μιας επιθυμητής ενέργειας.

Ο λόγος που δίνεται προτεραιότητα στα Featured Snippets από τον αλγόριθμο της Google, είναι διότι βοηθάνε το χρήστη να βρει γρήγορα απαντήσεις στα ερωτήματά του.

Για να καταφέρετε να εμφανιστείτε ως Featured Snippet για κάποια keywords θα χρειαστεί να:

  • Πετυχαίνετε ήδη κατατάξεις για αυτά τα keywords
  • Αυτά να έχουν ήδη Featured Snippets
  • Δημιουργήσετε ένα κείμενο 40-60 λέξεων ως δόλωμα
  • Φτιάξετε διάφορες μορφές Featured Snippet, όπως παράγραφο, πίνακα, λίστα κλπ

Google Lens και οπτική αναζήτηση

Ακόμη κι αν δεν έχει γίνει το απόλυτο trend, η οπτική αναζήτηση θα μας απασχολήσει το 2023. Όλα δείχνουν ότι παρόλο που η οπτική αναζήτηση είναι ακόμα στην αρχή της, δουλεύει απίστευτα καλά και οι άνθρωποι αρχίζουν να τη χρησιμοποιούν.

Το Google Lens σήμερα αναγνωρίζει ένα δισεκατομμύριο αντικείμενα. Αυτό το νούμερο ανεβαίνει συνεχώς. Ήδη το Google Lens έχει χρησιμοποιηθεί πάνω από 1 δισεκατομμύριο φορές.

Για να προετοιμάσετε το website σας για την οπτική αναζήτηση, αρκεί να ακολουθείτε τις καθιερωμένες SEO πρακτικές. Δηλαδή, να έχετε ένα mobile friendly website, να βελτιστοποιείτε το alt text και το file name των εικόνων και να συνδυάζετε σωστές αναλογίες κειμένου και εικόνας στο περιεχόμενό σας.

Domain Authority

Η έννοια του Domain Authority συνδέεται άρρηκτα με τρεις κυρίαρχες ιδιότητες: Γνώση, Αυθεντικότητα, Αξιοπιστία. Το γνωστό E-A-T (Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness) είναι η νέα εκδοχή του Domain Authority.

Φυσικά, πρόκειται για παράγοντες κατάταξης που τους γνωρίζαμε εδώ και χρόνια. Όμως, το 2023 θα είναι πιο σημαντικοί από ποτέ.

Για παράδειγμα, στη σελίδα της Google «Πώς δουλεύει ο αλγόριθμος της αναζήτησης», αναφέρεται ότι κατατάσσονται ψηλά οι αξιόπιστες πηγές, ενώ η γνώση, η αυθεντικότητα και η αξιοπιστία επισημαίνονται ως βασικά σημεία που επηρεάζουν την κατάταξη (key ranking signals).

Πώς θα αποκτήσετε υψηλό Domain Authority;

  • Ζητήστε από experts να παράγουν ποιοτικό περιεχόμενο για σας
  • Χρησιμοποιήστε αξιόπιστες παραπομπές
  • Αναφέρετε το όνομα συντάκτη του άρθρου κάθε φορά
  • Δημοσιοποιήστε τους Όρους και την Πολιτική Απορρήτου στο site σας
  • Δημιουργήστε μια εμφανή σελίδα Επικοινωνίας
  • Χτίστε παραπομπές από άλλους διαδικτυακούς τόπους προς το site σας

Video Content

Τα online βίντεο βρίσκονται σε μια φάση τεράστιας δημοτικότητας. Σύμφωνα με τη Cisco, τα online βίντεο θα αποτελούν το 82% όλου του traffic το 2023. Αυτό είναι ένα τεράστιο νούμερο! Δείχνει ότι σίγουρα αξίζει να επενδυθεί χρόνος και χρήματα στη δημιουργία καλού video content.

Η Google, μάλιστα, μας σύστησε τα βίντεο ως νέο μέλος των Featured Snippets. Αυτό σας δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε video content αντί για κείμενο, για να απευθυνθείτε στους χρήστες, λύνοντας τις απορίες τους.

Πώς θα εμφανιστεί το video σας σε Featured Snippet;

  1. Οργανώστε το περιεχόμενο σε ξεχωριστές ενότητες.
  2. Βελτιστοποιήστε το βίντεο για SEO με keyword research και δώστε βάση στη βελτιστοποίηση κειμένου για τα βασικά στοιχεία του βίντεο.
  3. Προσθέστε επεξηγηματικό κείμενο, όπως λεζάντες και υπότιτλους
  4. Μεγαλώστε το κανάλι σας στο YouTube, καθώς 55% όλων των οργανικών αποτελεσμάτων περιέχουν τουλάχιστον ένα βίντεο και σχεδόν όλα προέρχονται από το YouTube.
  5. Ενσωματώστε βίντεο στα άρθρα σας στο blog για να βελτιώσετε σημαντικά και το bounce rate.

Πρόθεση Αναζήτησης

Η Google γίνεται συνεχώς καλύτερη στο να αντιλαμβάνεται την πρόθεση πίσω από κάθε αναζήτηση. Άρα η δημιουργία περιεχομένου πρέπει να ανταποκρίνεται 100% στην πρόθεση αναζήτησης των χρηστών. Αυτό θα πρέπει να βρίσκεται σε πρώτη προτεραιότητα για το SEO το 2023.

Τι σημαίνει πρόθεση αναζήτησης;

Κάθε keyword που πληκτρολογείται στη μπάρα αναζήτησης από ένα χρήστη, κρύβει μία πρόθεση του ατόμου αυτού. Ίσως ο χρήστης θέλει να μάθει κάτι. Ή να αγοράσει κάτι. Ή να συγκρίνει δύο προϊόντα. Σε ορισμένες περιπτώσεις η πρόθεση φαίνεται ξεκάθαρα, όπως π.χ. «αγορά ηλεκτρικής σκούπας». Αν, όμως, ένας χρήστης κάνει αναζήτηση απλά με τον όρο «αμινοξέα», αυτό μπορεί να σημαίνει διάφορα πράγματα.

Μπορεί να θέλει να αγοράσει συμπλήρωμα διατροφής με αμινοξέα ή απλά να πάρει πληροφορίες για αυτό το θέμα. Αν λοιπόν είναι δύσκολο να προσδιορίσουμε τι ακριβώς αναζητούν οι χρήστες όταν πληκτρολογούν ένα keyword, μπορούμε να πάρουμε την πληροφορία από την ίδια τη Google στη σελίδα αποτελεσμάτων.

Για το συγκεκριμένο παράδειγμα, όταν δηλαδή οι χρήστες πληκτρολογούν «αμινοξέα», ψάχνουν πληροφορίες γενικά, χωρίς πρόθεση για αγορά συμπληρώματος αμινοξέων.

Για να είστε εντός πλαισίου, δημιουργήστε νέο περιεχόμενο με γνώμονα την πρόθεση αναζήτησης και βελτιστοποιήστε αντίστοιχα προηγούμενο περιεχόμενο στις σελίδες σας.

Click Through Rate

Το Click Through Rate (ή αλλιώς και CTR) πέφτει συνεχώς, ειδικά στα αποτελέσματα για κινητές συσκευές. Για να μπορέσετε να πάρετε το πολυπόθητο κλικ στις μηχανές αναζήτησης, θα πρέπει οι σελίδες σας να είναι εξαιρετικά ελκυστικές στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Έτσι, παρακινείτε τους χρήστες να κάνουν κλικ στη δική σας σελίδα έναντι άλλων αποτελεσμάτων.

Για να το πετύχετε αυτό θα πρέπει σίγουρα να συμπεριλάβετε το keyword αναζήτησης στο URL της σελίδας. Σε μία έρευνα του Backlinko σχετικά με το οργανικό CTR, έγινε σαφές ότι τα URLs που περιείχαν το ζητούμενο keyword, κέρδιζαν 45% περισσότερα clicks σε σχέση με τα URLs που δεν το περιείχαν.

Επιπλέον, οι τίτλοι και τα meta descriptions θα πρέπει να είναι γραμμένα έξυπνα και να ελκύουν το χρήστη. Χρειάζεται, δηλαδή, να χρησιμοποιήσετε το keyword με τέτοιο τρόπο, ούτως ώστε να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό. Με λίγα λόγια χρειάζεται να κερδίσετε τις εντυπώσεις με λίγες μόλις λέξεις για να αυξήσετε το Click Through Rate σας.

Φωνητική Αναζήτηση

Η φωνητική αναζήτηση (voice search) κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος. Σύμφωνα με την Google, το 54% των εφήβων και το 41% των ενηλίκων, αναζητά καθημερινά πληροφορίες μέσω της φωνητικής αναζήτησης.

Όλο και περισσότεροι χρήστες, φαίνεται επίσης ότι αξιοποιούν τους voice assistants. Τεχνολογίες όπως ο Google Assistant, η Siri και η Alexa, έχουν “εισχωρήσει” στην καθημερινότητα πολλών ανθρώπων.

Όσον αφορά το SEO το 2023 λοιπόν, αναμένουμε η φωνητική αναζήτηση, να απασχολήσει περισσότερο επιχειρηματίες και marketers.

Αλήθεια, εσείς χρησιμοποιείτε τη φωνητική αναζήτηση;


Βελτιστοποίηση για φωνητική αναζήτηση

Ίσως, διαβάζοντας το παραπάνω, αναρωτηθήκατε τι μπορείτε να κάνετε από άποψη SEO για το voice search.

Μια καλή τακτική, είναι να προσθέσετε στο περιεχόμενό σας, λέξεις κλειδιά, που μοιάζουν περισσότερο με κάτι “που θα έλεγε ο χρήστης” αντί να το έγραφε.

Αυτό, μπορείτε να το κάνετε χρησιμοποιώντας μεγαλύτερα keywords.

Για παράδειγμα:

Έστω ότι γράφετε ένα άρθρο για το πώς μπορεί κάποιος να αλλάξει λάστιχο στο αυτοκίνητό του. Αντί λοιπόν να επικεντρωθείτε π.χ. μόνο στο keyword “αλλαγή λάστιχου αυτοκινήτου”, μια καλή εναλλακτική για το voice search θα ήταν το “πώς να αλλάξω λάστιχο στο αυτοκίνητο”.

Google Shopping

Τον Απρίλιο του 2020, η Google ανακοίνωσε ότι πλέον οι επιχειρήσεις, θα μπορούν να πουλάνε τα προϊόντα τους, μέσω του Google Shopping, δωρεάν. Προηγουμένως, υπήρχε μονάχα η δυνατότητα πληρωμένης διαφήμισης.

Αυτό δημιούργησε το “οργανικό κομμάτι” του Google Shopping. Κάτι που έδωσε νέες ευκαιρίες στα e-shops.

Η Google μάλιστα, συνέχισε να δίνει περισσότερη προσοχή στα ηλεκτρονικά καταστήματα και το 2021, αφού ανακοίνωσε το Shopping Graph.

Το Shopping Graph είναι ένα σύνολο δεδομένων σε πραγματικό χρόνο που συνδέει τους αγοραστές με καταχωρίσεις προϊόντων από όλο το διαδίκτυο. Στοχεύει λοιπόν, στο να “βοηθήσει” τους χρήστες να κάνουν online αγορές.

Το 2021 επίσης, η Google ανάρτησε και έναν οδηγό, για τις βέλτιστες πρακτικές SEO για ηλεκτρονικά καταστήματα.

Τι σχέση όμως έχουν όλα αυτά με το 2023;

Φαίνεται ότι η εταιρεία, αρχίζει και δίνει παραπάνω προσοχή στα e-shop.

Το 2023 λοιπόν, αναμένουμε νέες εξελίξεις πάνω στο θέμα. Αν έχετε ηλεκτρονικό κατάστημα, μείνετε ενημερωμένοι και μη διστάσετε να αξιοποιήσετε το Google Shopping, αν δεν το κάνετε ήδη.

Bonus SEO Tips για το 2023

Πέρα από τις παραπάνω συμβουλές, μπορείτε να δοκιμάσετε μερικές έξτρα τακτικές, για να βοηθήσετε την SEO στρατηγική σας.

Δημοσιεύστε έρευνες

Οι έρευνες με αναλυτικά στοιχεία και τεκμηρίωση γίνονται εύκολα περιεχόμενο που δημοσιοποιείται από φορείς και publishers.

Θα χρειαστεί να αφιερώσετε αρκετό χρόνο, αλλά μια τεχνική μελέτη ή ένα case study θα βοηθήσει να δημιουργηθούν σύνδεσμοι προς το website σας (backlinks). Ως παράδειγμα μπορείτε να δείτε το δημοσιευμένο μας casestudy dicha.gr – SEO Milestone.

Δημιουργήστε οπτικό περιεχόμενο

Άλλος ένας τρόπος να προκύψουν backlinks είναι η δημιουργία οπτικών concepts, ή αλλιώς και Concept Visuals. Αυτό το περιεχόμενο δεν είναι τίποτε άλλο από χρήσιμες εικόνες, τις οποίες άλλα sites θα θέλουν να ενσωματώσουν στο περιεχόμενό τους. Επομένως θα παραπέμψουν με link σε εσάς.

Κερδίστε backlinks με podcasts

Τα podcasts κερδίζουν ολοένα και περισσότερη δημοτικότητα. Πρόκειται για έναν απλό αλλά αποδοτικό τρόπο να κερδίσετε backlinks. Κάνοντας μια guest συμμετοχή σε ένα podcast και μιλώντας για το αντικείμενο, την υπηρεσία ή το προϊόν σας αποκτάτε εκτός από ένα δυνατό backlink, δημοτικότητα και αναγνώριση.

Φτιάξτε σελίδες με Content Hubs

Τα content hubs ή αλλιώς και content clusters είναι ένα είδος epic content. Κάθε Hub ασχολείται με ένα συγκεκριμένο θέμα, περιγράφοντάς το σε βάθος. Μέσα σε μια σελίδα, δηλαδή, υπάρχουν συγκεντρωμένα όλα όσα θέλει να μάθει ο αναγνώστης για το θέμα.

Αυτές είναι οι κυρίαρχες τάσεις του SEO για το 2023. Εφαρμόστε τις απαραίτητες βελτιώσεις εγκαίρως, για να διεκδικείτε υψηλή κατάταξη στις σελίδες σας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε περισσότερα σχετικά με την προώθηση ιστοσελίδων SEO.

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top