Content marketing guide

Πώς να σχεδιάσεις μια Content Marketing Στρατηγική

“Content Is King” λένε οι σύγχρονοι marketers. Αν και έχει γίνει ιδιαίτερα γνωστή τα τελευταία χρόνια, στην πραγματικότητα αυτή η φράση προέρχεται από το 1996, από μία έκθεση του Bill Gates.

Γιατί, όμως, έχει πάρει τόση έκταση η σημασία του “content” τα τελευταία χρόνια;

Σε μια εποχή, στην οποία η άμεση διαφήμιση δείχνει να δυσκολεύεται να πετύχει τους στόχους της, το Content Marketing είναι η απάντηση στο πώς μπορούμε να προσελκύσουμε τους πιθανούς πελάτες μας με αποτελεσματικότητα.

Τι ακριβώς είναι, όμως, το Content Marketing και πώς μπορείς να σχεδιάσεις μια επιτυχημένη στρατηγική περιεχομένου; Γιατί όλοι ορκίζονται στην αξία του και τι ακριβώς το κάνει τόσο σημαντικό;

Διάβασε παρακάτω όσα πρέπει να γνωρίζεις για το μάρκετινγκ περιεχομένου – όπως μεταφράζεται στα ελληνικά – και ξεκίνα να αξιοποιείς την τεράστια δυναμική του!

Τι είναι το Content Marketing

Το Content Marketing είναι μια στρατηγική προσέγγιση στο marketing που εστιάζει στη δημιουργία και τη διανομή πολύτιμου, σχετικού και συναφούς περιεχομένου με σκοπό την προσέλκυση και συμμετοχή του κοινού – στόχου.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αντί να κάνετε άμεση διαφήμιση παρουσιάζοντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, βρίσκεστε δίπλα στο κοινό σας, αποκαλύπτοντάς του μέρος της γνώσης και των εμπειριών σας.

Μια στρατηγική Content Marketing μπορεί να περιλαμβάνει τη δημιουργία και διανομή διαφόρων μορφών περιεχομένου, όπως άρθρα, βίντεο, αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.λπ.

Απευθυνόμενο στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κοινού-στόχου, το περιεχόμενο αυτό μπορεί να έχει ενημερωτικό, ψυχαγωγικό ή και εκπαιδευτικό χαρακτήρα.

Στόχος του είναι η εδραίωση εμπιστοσύνης, αξιοπιστίας και κύρους του brand, που θα οδηγήσουν σε αυξημένη αναγνωρισιμότητα, στην οικοδόμηση μιας ισχυρής σχέσης με το κοινό και – εν τέλει – στην προώθηση κερδοφόρων ενεργειών των πελατών.

Μορφές περιεχομένου

Υπάρχουν διάφοροι τύποι περιεχομένου που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις για να προσεγγίσουν και να δεσμεύσουν το κοινό-στόχο τους. Κάποιοι από τους πιο διαδεδομένους είναι:

Blog posts

Δημιουργία και δημοσίευση άρθρων στην ιστοσελίδα μιας επιχείρησης για την παροχή ενημερωτικού και σχετικού περιεχομένου στο κοινό.

Τα blogs μπορούν:

  • να καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που σχετίζονται με τον κλάδο της επιχείρησης,
  • να αντιμετωπίζουν διάφορα σημεία προβληματισμού των πελατών και
  • να προβάλλουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία της εταιρείας.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Διαμοιρασμός περιεχομένου σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Instagram, το TikTok, το Twitter, το LinkedIn και το YouTube για την επικοινωνία με το κοινό.

Εντάσσεται στη Social Media Marketing Στρατηγική και μπορεί να περιλαμβάνει τη δημοσίευση κειμένου, εικόνων, βίντεο, infographics και άλλων διαδραστικών μορφών περιεχομένου.

Βίντεο

Δημιουργία και κοινοποίηση βίντεο που διασκεδάζουν, εκπαιδεύουν ή παρουσιάζουν προϊόντα και υπηρεσίες.

Αυτό περιλαμβάνει – μεταξύ των άλλων – κριτικές προϊόντων, υλικό από τα παρασκήνια, διαδικτυακά σεμινάρια και συνεντεύξεις.

Infographics

Χρήση οπτικών αναπαραστάσεων δεδομένων και στατιστικών στοιχείων για να γίνουν οι πολύπλοκες πληροφορίες πιο κατανοητές και διασκεδαστικές.

Τα infographics χρησιμοποιούνται συχνά για την απλοποίηση πολύπλοκων εννοιών, την παρουσίαση ερευνητικών ευρημάτων ή την παροχή βήμα προς βήμα οδηγιών.

E – Books

Δημοσίευση περιεχομένου μεγαλύτερης έκτασης με τη μορφή ηλεκτρονικών βιβλίων που εμβαθύνουν σε ένα συγκεκριμένο θέμα.

Αυτά μπορούν να παρουσιάσουν την εξειδίκευση σε ένα αντικείμενο, να παρέχουν ανάλυση σε βάθος και να προσφέρουν πολύτιμες γνώσεις στο κοινό-στόχο.

Podcasts

Παραγωγή ηχητικού περιεχομένου με τη μορφή podcasts που μπορούν να μεταφορτωθούν ή να μεταδοθούν σε ροή.

Τα podcasts είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για την ανταλλαγή γνώσεων, τη διεξαγωγή συνεντεύξεων, τη φιλοξενία συζητήσεων και τη σύνδεση με το κοινό που βρίσκεται εν κινήσει.

Διαδικτυακά σεμινάρια

Φιλοξενία ζωντανών ή μαγνητοσκοπημένων διαδικτυακών σεμιναρίων με εκπαιδευτικό ή διδακτικό για το κοινό περιεχόμενο.

Τα διαδικτυακά σεμινάρια συχνά περιλαμβάνουν παρουσιάσεις, επιδείξεις, συνεδρίες Q&A και παρέχουν μια διαδραστική εμπειρία μάθησης.

Οπτικό περιεχόμενο

Χρήση οπτικά ελκυστικού περιεχομένου, όπως εικόνες, εικονογραφήσεις και memes που “τραβούν” την προσοχή και μεταφέρουν γρήγορα τα μηνύματα του στρατηγικού πλάνου.

Το οπτικό περιεχόμενο κοινοποιείται, συνήθως, στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της δέσμευσης και της αναγνωρισιμότητας του brand.

Είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να προσδιορίσουν ποιοι τύποι περιεχομένου ευθυγραμμίζονται με τις προτιμήσεις και τις καταναλωτικές συνήθειες του κοινού-στόχου τους αλλά και με τους στόχους της στρατηγικής μάρκετινγκ.

Ο συνδυασμός διαφορετικών μορφών περιεχομένου μπορεί να βοηθήσει στην αποτελεσματικότερη προσέγγιση του κοινού στα διάφορα κανάλια.

Τι είναι το Content Marketing και ποιες είναι οι πιο διαδεδομένες μορφές περιεχομένου για την προσέλκυση του κοινού - στόχου.

Τα οφέλη του Content Marketing

Αφού αναλύσαμε το τι ακριβώς είναι το Content Marketing αλλά και ποιες είναι οι οι πιο διαδεδομένες μορφές περιεχομένου, ήρθε η ώρα να δούμε τι είναι αυτό που το καθιστά τόσο αγαπητό στους marketers.

Οι λόγοι, λοιπόν, για τους οποίους το Content Marketing θεωρείται πλέον η πιο επιτυχημένη και αποδοτική στρατηγική marketing είναι δύο.

Η αποτελεσματικότητά του στην προσέλκυση πελατών και η δυνατότητά του να προσαρμόζεται σε διάφορους τομείς του digital marketing.

Πάμε να δούμε γιατί πρέπει να εντάξεις το Content Marketing σε οποιαδήποτε προωθητική στρατηγική και αν ακολουθήσεις:

Αυξημένη επισκεψιμότητα ιστοσελίδας

Η δημιουργία και η κοινοποίηση πολύτιμου περιεχομένου προσελκύει επισκέπτες στην ιστοσελίδα μιας επιχείρησης.

Το ελκυστικό περιεχόμενο ενθαρρύνει τους χρήστες να περάσουν περισσότερο χρόνο στο site, να εξερευνήσουν διάφορες σελίδες του και – ενδεχομένως – να μετατραπούν σε πελάτες.

Επιπλέον, το βελτιστοποιημένο περιεχόμενο μπορεί να βελτιώσει την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης, οδηγώντας σε αυξημένη οργανική επισκεψιμότητα.

Περισσότερες μετατροπές χρηστών σε πελάτες

Οι περιπτώσεις όπου κάποιος χρήστης αναζητά κάτι συγκεκριμένο, κάνει κλικ στη σελίδα και αγοράζει αμέσως είναι εξαιρετικά σπάνιες. Αντ’ αυτού, οι περισσότεροι χρήστες κάνουν ένα «ταξίδι».

Πρώτον, μαθαίνουν ότι υπάρχει ένα brand. Στη συνέχεια, μαθαίνουν πώς αυτό το brand μπορεί να βοηθήσετε στην επίλυση των προβλημάτων τους αλλά και γιατί αποτελεί την καλύτερη λύση για αυτά.

Τέλος, εφόσον τα προηγούμενα βήματα είναι επιτυχημένα, οι χρήστες μετατρέπονται σε πελάτες.

Είναι κατανοητό, λοιπόν, ότι το content είναι χρήσιμο σε όλα τα στάδια του marketing funnel. Ανάλογα με το πώς θα το χρησιμοποιήσουμε, μπορεί να μετατρέψει έναν απλό χρήστη σε έναν πολύτιμο πελάτη.

Ακριβώς επειδή λειτουργεί διαφορετικά από τις διαφημίσεις, το Content Marketing προσελκύει κόσμο ο οποίος ψάχνει ενεργά να βρει πληροφορίες, να λύσει ένα πρόβλημά του ή να αγοράσει κάτι.

Μιλάμε δηλαδή για χρήστες οι οποίοι βρίσκονται αρκετά χαμηλά στο funnel (bottom of the funnel users) και επομένως πιο κοντά στο conversion.

Αύξηση του brand awareness

Ο online χρήστης καταιγίζεται από διαφημίσεις, ένα μεγάλο ποσοστό των οποίων ούτε καν προσέχει.

Από την άλλη, όταν ένα brand είναι πραγματικά βοηθητικό μέσω χρήσιμου και σχετικού περιεχομένου, είναι πολύ πιθανότερο να το προσέξει ο χρήστης, να το θυμάται σε βάθος χρόνου και – εν τέλει – να το προτιμήσει για τις αγορές του.

Βελτιωμένο Engagement

Το content marketing επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εμπλακούν με το κοινό τους με ουσιαστικό τρόπο.

Παρέχοντας σχετικό και πολύτιμο περιεχόμενο, οι επιχειρήσεις μπορούν να ενθαρρύνουν τις αλληλεπιδράσεις, τις συζητήσεις και τις κοινοποιήσεις, καλλιεργώντας την αίσθηση της κοινότητας και της αφοσίωσης του κοινού τους.

Ενισχυμένη φήμη και αξιοπιστία του brand

Όταν οι επιχειρήσεις παρέχουν σταθερά υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κοινού τους, καθιερώνονται ως εμπειρογνώμονες του κλάδου.

Αυτό συμβάλλει στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης, αξιοπιστίας και θετικής φήμης του brand.

Lead generation και απόκτηση πελατών

Το μάρκετινγκ περιεχομένου αποτελεί έναν αποτελεσματικό τρόπο για τη δημιουργία leads και την απόκτηση νέων πελατών.

Παρέχοντας πολύτιμο περιεχόμενο, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσελκύσουν δυνητικούς πελάτες που ενδιαφέρονται για τον κλάδο ή τα προϊόντα / υπηρεσίες τους.

Τα Calls to Action (CTAs) εντός του περιεχομένου μπορούν να κατευθύνουν τους χρήστες να προβούν στις επιθυμητές ενέργειες, όπως εγγραφή για ενημερωτικά δελτία ή newsletters, λήψη e-books κ.λπ.

Πώς το Content Marketing ενισχύει το Lead Generation και σε βοηθάει να αποκτήσεις περισσότερους πελάτες.

Διατήρηση και αφοσίωση πελατών

Το μάρκετινγκ περιεχομένου δεν αφορά μόνο την απόκτηση νέων πελατών. Βοηθά, επίσης, στη διατήρηση των υφιστάμενων.

Με τη συνεχή παροχή σχετικού και χρήσιμου περιεχομένου, οι επιχειρήσεις μπορούν να καλλιεργήσουν τις σχέσεις με τους πελάτες τους, να ενισχύσουν την αφοσίωσή τους και να ενθαρρύνουν την επανάληψη αγορών.

Εκπαίδευση δυνητικών πελατών

Με λίγα λόγια, τους μαθαίνει όλα όσα μπορούν να πετύχουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες του brand και άρα τους κάνει πιο πιστούς πελάτες.

Με το περιεχόμενο που παράγει μια επιχείρηση για τα προϊόντα της, εξηγεί πώς αυτά χρησιμοποιούνται και πώς μπορούν οι χρήστες να επιλύσουν τα προβλήματά τους χρησιμοποιώντας τα.

Μετρήσιμα αποτελέσματα και γνώσεις

Το μάρκετινγκ περιεχομένου επιτρέπει την παρακολούθηση και την ανάλυση διαφόρων μετρήσεων σχετικά με την αποτελεσματικότητα των εκστρατειών.

Οι επιχειρήσεις μπορούν να συγκεντρώσουν πληροφορίες σχετικά με τη δέσμευση του κοινού, την επισκεψιμότητα του ιστότοπου και τα ποσοστά μετατροπής (conversion rates), οι οποίες επιτρέπουν τη δημιουργία πιο ενημερωμένων content στρατηγικών μάρκετινγκ.

Εφαρμογή σε όλες τις μορφές μάρκετινγκ

Ανεξάρτητα από τη στρατηγική μάρκετινγκ που εφαρμόζετε, το Content Marketingαποτελεί μέρος της διαδικασίας και όχι ξεχωριστό στόχο.

Αυτό σημαίνει ότι το ποιοτικό περιεχόμενο είναι εργαλείο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις μορφές μάρκετινγκ, online αλλά και offline.

Για παράδειγμα, ένα καλό άρθρο, γραμμένο με τεχνικές SEO, μπορεί να δημοσιευθεί στο blog της ιστοσελίδας σας και να ανέβει ψηλά στα rankings, οδηγώντας περισσότερη κίνηση σε αυτή.

Το ίδιο άρθρο μπορεί να προωθηθεί και στα social media, να αποτελέσει μέρος μιας επιτυχημένης στρατηγικής PR και να βελτιώσει το conversion rate του site μέσω στοχευμένου CRO.

Πρόκειται δηλαδή για ένα “πολυεργαλείο” το οποίο – ανάλογα με το πώς το χρησιμοποιούμε – μπορεί να στηρίξει οποιαδήποτε προσπάθεια μάρκετινγκ.

Αποδοτικότητα κόστους

Σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους διαφήμισης, το μάρκετινγκ περιεχομένου μπορεί να είναι πιο αποδοτικό ως προς το κόστος.

Ενώ απαιτεί χρόνο και προσπάθεια για τη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου, μπορεί να έχει μακροχρόνιο αντίκτυπο και να συνεχίσει να παράγει αποτελέσματα με την πάροδο του χρόνου.

Συνολικά, το Content Marketing επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν μακροχρόνιες σχέσεις με το κοινό τους και να επιτύχουν βιώσιμη επιχειρηματική ανάπτυξη.

Πώς να σχεδιάσεις μια επιτυχημένη στρατηγική content marketing

Αν, λοιπόν, πείστηκες και εσύ για την αξία του ποιοτικού περιεχομένου για την προώθηση της επιχείρησής σου, συνέχισε την ανάγνωση!

Στη συνέχεια θα δούμε 12 εξαιρετικά χρήσιμα tips για τη δημιουργία μιας αποτελεσματικής στρατηγικής content marketing.

Πριν συνεχίσουμε, όμως, ας δούμε τι είναι μια content marketing στρατηγική αλλά και πώς θα καταλάβεις ότι τη χρειάζεσαι για να είναι οι προσπάθειές σου πετυχημένες:

Τι είναι μια Content Marketing στρατηγική;

Μια Content Marketing Στρατηγική είναι ένα πλάνο που απαντάει στα εξής ερωτήματα:

  • Ποιος δημιουργεί το περιεχόμενο;
  • Τι είδους περιεχόμενο δημιουργείται;
  • Σε ποιον πρέπει να φτάσει το περιεχόμενο;
  • Πότε δημοσιεύεται το περιεχόμενο;
  • Πού διανέμεται το περιεχόμενο;
  • Γιατί κάνω μάρκετινγκ περιεχομένου;
  • Πώς παρακολουθώ, αναλύω και αξιοποιώ τα αποτελέσματα της στρατηγικής;

Πώς καταλαβαίνω ότι χρειάζομαι μια Content Marketing στρατηγική;

  • Σου τελείωσε το υλικό για δημοσίευση
  • Έχεις πολλά κανάλια αλλά δεν ξέρεις ποιο είδος περιεχομένου λειτουργεί καλύτερα στο καθένα
  • Δεν ξέρεις ποια θέματα αρέσουν πραγματικά στο κοινό σου
  • Συνειδητοποιείς ότι σήμερα δεν έχεις κάνει κάποια δημοσίευση
  • Έχεις ξεμείνει από ιδέες και δεν ξέρεις τι να δημοσιεύσεις

Και αφού είπαμε αυτά, πάμε να δούμε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για μια αποτελεσματική στρατηγική περιεχομένου!

1. Θέσε ξεκάθαρους στόχους

Αυτό το βήμα περιλαμβάνει τον καθορισμό συγκεκριμένων, μετρήσιμων στόχων που να ευθυγραμμίζονται με τους επιχειρηματικούς σου στόχους.

Τα παραδείγματα μπορεί να περιλαμβάνουν την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σου, τη δημιουργία leads, την αύξηση της επισκεψιμότητας του ιστότοπου ή την ενίσχυση του engagement στις διάφορες πλατφόρμες δραστηριοποίησής σου.

Ο καθορισμός σαφών στόχων θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις μια στοχευμένη στρατηγική marketing και να αξιολογήσεις σωστά την αποτελεσματικότητά της.

2. Καθόρισε το πλάνο σου

Απάντησε σε ερωτήματα, όπως τι budget θα επενδύσω, πόσο συχνά θα δημοσιεύω άρθρα, ποιες ώρες της ημέρας θα δημοσιεύω, τι μέγεθος θα έχουν τα άρθρα μου κ.λπ.

Σημαντικό είναι στην αρχή του πλάνου να καθορίσεις μια θεματολογία πάνω στην οποία θα βασιστείς για να δημιουργήσεις το περιεχόμενό σου.

3. Επέλεξε τη μορφή περιεχομένου και τα κανάλια διανομής

Επέλεξε τις καταλληλότερες μορφές και κανάλια περιεχομένου για να προσεγγίσεις αποτελεσματικά το κοινό-στόχο.

Κάνε την έρευνά σου για τη χρησιμότητα των blogs, των βίντεο, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, των podcasts, των newsletters κ.λπ.

Κάθε μορφή έχει μοναδικά πλεονεκτήματα και απευθύνεται σε διαφορετικά τμήματα του κοινού, οπότε επέλεξε εκείνες που ευθυγραμμίζονται με τις συμπεριφορές και τις προτιμήσεις του κοινού σου.

4. Δημιούργησε ένα content calendar

Ένα content calendar – δηλαδή ένα ημερολόγιο περιεχομένου – περιγράφει τα θέματα, τις μορφές και το χρονοδιάγραμμα δημοσίευσης του περιεχομένου σου.

Το ημερολόγιο αυτό αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο content management καθώς εξασφαλίζει τη συνοχή του περιεχομένου σου και επιτρέπει τον καλύτερο προγραμματισμό και οργάνωσή του.

Λάβε υπόψη παράγοντες όπως οι εποχιακές τάσεις, σημαντικά events του κλάδου σου και οι διάφορες αργίες για να δημιουργήσεις σχετικό και επίκαιρο περιεχόμενο.

5. Πραγματοποίησε αναλυτικό content audit

Αξιολόγησε το ήδη υπάρχον περιεχόμενο του site σου για να δεις τι λειτουργεί και τι χρειάζεται βελτίωση.

Έλεγξε την απόδοση και τη σχετικότητά του και εντόπισε πιθανά κενά της τρέχουσας στρατηγικής σου.

Αυτός ο έλεγχος θα σε βοηθήσει να εντοπίσεις αναξιοποίητες ευκαιρίες για ενημέρωση, βελτιστοποίηση ή συμπλήρωση κενών του περιεχομένου της σελίδας σου.

6. Βρες τι αναζητούν οι χρήστες και βελτιστοποίησε για τις μηχανές αναζήτησης

Για να σου δώσει το Content Marketing μακροπρόθεσμα αποτελέσματα, το περιεχόμενό σου θα πρέπει να κατατάσσεται ψηλά σε μηχανές αναζήτησης, όπως η Google και το YouTube.

Για να γίνει αυτό, πρέπει να απαντά σε αναζητήσεις των χρηστών. Το τι αναζητούν οι χρήστες είναι κάτι που μπορείς να το μάθεις με διάφορους τρόπους, όπως να παρακολουθήσεις το κοινό σου στα social media και σε συναφή forums, να κάνεις ερωτήσεις σε πελάτες κ.λπ.

Ο πιο αξιόπιστος, όμως, τρόπος είναι να βρεις τις κατάλληλες λέξεις ή φράσεις κλειδιά (keywords), δηλαδή τους όρους αναζήτησης που χρησιμοποιεί το κοινό σου όταν ψάχνει για κάτι στο διαδίκτυο.

Αυτά τα keywords μπορείς να τα βρεις με διάφορους τρόπους, όπως:

  • το autocomplete της Google,
  • τις συναφείς αναζητήσεις στο τέλος της πρώτης σελίδας των οργανικών αποτελεσμάτων της Google και – φυσικά – με
  • τα σχετικά εργαλεία αναζήτησης keywords, όπως το Keyword Explorer του Ahrefs, το Keyword Magic Tool του Semrush, κ.ά.

Τέλος, το brainstorming είναι ένας ακόμα τρόπος για να βρεις διάφορες ιδέες, τις οποίες στη συνέχεια θα τεστάρεις για να διαπιστώσεις αν ενδιαφέρουν τους δυνητικούς πελάτες σου.

Αφού, λοιπόν, βρεις τα keywords που χρησιμοποιεί το κοινό σου, αξιοποίησέ τα κατά τη δημιουργία του content σου.

Εφάρμοσε πρακτικές SEO στα άρθρα και στις περιγραφές των βίντεό σου στο YouTube και δώσε έμφαση στα meta tags – δηλαδή στα title tags και τα meta descriptions – των σελίδων σου για να βελτιώσεις την ορατότητά τους στις μηχανές αναζήτησης.

Αυτό συμβάλλει στην προσέλκυση οργανικής επισκεψιμότητας και αυξάνει τις πιθανότητες να ανακαλυφθεί το περιεχόμενό σου.

7. Καθόρισε το κοινό-στόχο

Είναι ζωτικής σημασίας να γνωρίζεις ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης σου, δηλαδή ποια χαρακτηριστικά έχει η buyer persona σου, ώστε να παράξεις περιεχόμενο που θα έχει απήχηση σε αυτόν.

Με άλλα λόγια, δε μπορείς να γνωρίζεις τι ενδιαφέρει τον χρήστη – πιθανό πελάτη σου, αν δεν ξέρεις ποιος ακριβώς είναι αυτός.

Προσδιόρισε τα δημογραφικά του στοιχεία, τις προτιμήσεις του, τα σημεία προβληματισμού, τη διαδικτυακή του συμπεριφορά κ.λπ.

Αυτές οι πληροφορίες θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις περιεχόμενο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά του, αυξάνοντας το engagement και τις μετατροπές.

Για παράδειγμα – επιστρέφοντας στην προηγούμενη περίπτωση – αν εσύ πουλάς ακριβά έπιπλα μπάνιου, τότε δεν έχει νόημα να δημιουργήσεις περιεχόμενο για το πώς μπορεί κανείς να κρατήσει χαμηλό το budget του σε μια ανακαίνιση μπάνιου.

Επιπλέον, η γνώση των χαρακτηριστικών του κοινού σου θα σε βοηθήσει να καθορίσεις το ύφος και τις γλωσσικές επιλογές στα άρθρα σου.

8. Δημιούργησε συναρπαστικό περιεχόμενο

Επικεντρώσου στην παραγωγή χρήσιμου περιεχομένου υψηλής ποιότητας που θα προσθέτει αξία στο κοινό σου προσφέροντας λύσεις, γνώσεις και εμπειρίες.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι έχεις ένα site στο οποίο πουλάς έπιπλα μπάνιου και κουζίνας.

Με τα εργαλεία που είδαμε πιο πάνω θα βρεις ότι μερικές σχετικές ερωτήσεις που κάνουν οι χρήστες είναι “πόσο κοστίζει η ανακαίνιση μπάνιου/ κουζίνας”, “πόσο διαρκεί η ανακαίνιση μπάνιου/ κουζίνας”, “προτάσεις για ανακαίνιση μπάνιου/ κουζίνας” κ.λπ.

Έτσι, αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να δημοσιεύσεις στο blog του site σου καλογραμμένα άρθρα που να απαντούν σε αυτά τα ερωτήματα και να λένε κάτι παραπάνω σε σχέση με αυτό που έχει ήδη γραφτεί στο διαδίκτυο για το θέμα.

Γενικότερα, εξέτασε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσεις έναν συνδυασμό εκπαιδευτικού, ψυχαγωγικού και ενημερωτικού περιεχομένου για να καλύψεις διαφορετικές ανάγκες.

Χρησιμοποίησε τεχνικές αφήγησης, οπτικά στοιχεία και ένα συνεπές brand voice για να δεσμεύσεις και να γοητεύσεις το κοινό σου.

Μπορείς να διαβάσεις περισσότερα για τη σημασία του blog για την προώθηση της επιχείρησής σου στο άρθρο μας!

9. Προώθησε και διένειμε το περιεχόμενό σου

Η δημιουργία περιεχομένου από μόνη της δεν είναι αρκετή – πρέπει να το προωθήσεις για να διασφαλίσεις ότι θα φτάσει στο κοινό σου.

Αξιοποίησε τις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τους influencers που απευθύνονται στο niche σου κ.λπ. για να ενισχύσεις την εμβέλεια του περιεχομένου σου.

Προσάρμοσε τη στρατηγική διανομής του content με βάση τις προτιμήσεις του κοινού σου και τα κανάλια στα οποία αυτό συχνάζει.

10. Παρακολούθα, μέτρα και αξιολόγησε τα αποτελέσματα της στρατηγικής σου

Παρακολούθα και ανάλυσε την απόδοση του περιεχομένου σου για να αξιολογήσεις την αποτελεσματικότητά του.

Χρησιμοποίησε εργαλεία ανάλυσης για να μετρήσεις στοιχεία όπως η επισκεψιμότητα του ιστότοπού σου, τα ποσοστά engagement, τα ποσοστά μετατροπής και τα shares.

Αυτές οι πληροφορίες θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις καλύτερα ποιο περιεχόμενο έχει απήχηση στο κοινό σου και να βελτιώσεις τη στρατηγική σου αναλόγως.

11. Επανέλαβε και βελτίωσε

Να αξιολογείς και να βελτιώνεις συνεχώς τη content marketing στρατηγική σου με βάση τα δεδομένα που συλλέγεις από τα διάφορα εργαλεία παρακολούθησης.

Μάθε από τις επιτυχίες και τις αποτυχίες των προηγούμενων προσπαθειών σου και κάνε προσαρμογές ανάλογα με τις ανάγκες.

Πειραματήσου με νέες μορφές περιεχομένου, κανάλια διανομής και τακτικές για να παραμείνεις μπροστά και να βελτιώσεις τα αποτελέσματά σου.

12. Μη ξεχνάς τα Calls to Action!

Ανεξάρτητα από τη μορφή του περιεχομένου, πρέπει να υπάρχει πάντα και σε φανερό σημείο ένα τουλάχιστον Call to Action (CTA). Δηλαδή, να ζητάς από τον χρήστη να κάνει κάτι.

Αν, για παράδειγμα, γράφεις ένα άρθρο για την οικονομική ανακαίνιση μπάνιου, τότε στο τέλος πρέπει να υπάρχει ένα κουμπί ή μια πρόταση με link που θα καλεί τον χρήστη να περιηγηθεί στη συλλογή σου με τα έπιπλα μπάνιου ή πιο συγκεκριμένα να δει τις προσφορές με έκπτωση 50%.

Το ζητούμενο του Content Marketing είναι ο αναγνώστης να γίνει πελάτης, οπότε η λογική είναι ότι τον καθοδηγείς εσύ για το πώς να γίνει πελάτης.

Άλλες ενέργειες που μπορείς να τον παροτρύνεις να κάνει είναι να γραφτεί στο newsletter ή στην email list, να κάνει share το άρθρο, να αφήσει την κριτική του κ.λπ.

Ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα, μπορείς να δημιουργήσεις μια αποτελεσματική στρατηγική Content Marketing που θα ευθυγραμμίζεται με τους στόχους σου, θα δεσμεύει το κοινό σου και θα οδηγεί στα επιθυμητά αποτελέσματα!

Παραδείγματα επιτυχημένου Content Marketing

Red Bull

Η Content Marketing στρατηγικής της Red Bull επικεντρώνεται στα extreme sports και την περιπέτεια.

Δημιουργεί βίντεο υψηλής ενέργειας με αθλητές που εκτελούν απίστευτα ακροβατικά και τα μοιράζεται στην ιστοσελίδα της και στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Συνδέοντας το brand της με συναρπαστικές εμπειρίες, η Red Bull εμπλέκει αποτελεσματικά το κοινό-στόχο της και χτίζει ένα ισχυρό brand identity.

HubSpot

Η HubSpot είναι γνωστή για τις ολοκληρωμένες προσπάθειες Content Marketing.

Προσφέρει πληθώρα εκπαιδευτικών πόρων, συμπεριλαμβανομένων άρθρων σε ιστολόγια, e-books και διαδικτυακών σεμιναρίων, που καλύπτουν διάφορες πτυχές του μάρκετινγκ, των πωλήσεων και της εξυπηρέτησης πελατών.

Το περιεχόμενό της την τοποθετεί ως αυθεντία στο αντικείμενό της και προσελκύει επαγγελματίες που αναζητούν γνώσεις και λύσεις στον κλάδο.

Airbnb

Η Airbnb χρησιμοποιεί το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες ως ένα ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ περιεχομένου.

Ενθαρρύνει τους οικοδεσπότες και τους επισκέπτες να μοιράζονται τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες και ιστορίες μέσω αναρτήσεων στην ιστοσελίδα της και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο παρέχει αυθεντικό και σχετικό περιεχόμενο, αλλά βοηθά επίσης στην προώθηση της πλατφόρμας και στην ενίσχυση της αίσθησης κοινότητας μεταξύ των χρηστών.

Coca-Cola

Το content marketing της Coca-Cola περιστρέφεται γύρω από το συναισθηματικό storytelling. Δημιουργεί συγκινητικά βίντεο και διαφημίσεις που προκαλούν νοσταλγία, ευτυχία και συντροφικότητα.

Συνδέοντας το brand της με θετικά συναισθήματα, η Coca-Cola στοχεύει να εμβαθύνει τη συναισθηματική σύνδεση με το κοινό της και να ενισχύσει το brand loyalty.

Πώς η Coca Cola έχει καταφέρει να χτίσει μια από τις πιο επιτυχημένες Content Marketing στρατηγικές.

GoPro

Η GoPro είναι γνωστή για τη content marketing στρατηγική της που επικεντρώνεται γύρω από user-generated περιεχόμενο.

Ενθαρρύνει τους χρήστες να μοιράζονται τα γεμάτα δράση βίντεο και τις φωτογραφίες τους που έχουν τραβηχτεί με κάμερες GoPro.

Παρουσιάζοντας περιπέτειες της πραγματικής ζωής και εντυπωσιακές εικόνες, η GoPro αξιοποιεί το περιεχόμενο που δημιουργεί η παθιασμένη κοινότητά της για να εμπνεύσει και να δεσμεύσει το κοινό της.

Αυτά τα παραδείγματα μας δείχνουν το πώς οι επιχειρήσεις σε διάφορους κλάδους μπορούν να αξιοποιήσουν το Content Marketing για να συνδεθούν με το κοινό τους, να προωθήσουν το engagement και να ενισχύσουν τα μηνύματα του brand τους.

Κατανοώντας τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του κοινού-στόχου τους, οι εταιρείες αυτές παρέχουν πολύτιμο και συναρπαστικό περιεχόμενο που βρίσκει απήχηση στο πρώτο, οδηγώντας στη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων και – εν τέλει – στην ανάπτυξή τους.

Content Marketing Στρατηγική – Συμπέρασμα

Το Content Marketing είναι ό,τι πιο σύγχρονο έχει να προτείνει αυτή τη στιγμή το digital marketing και η αξία του θα ανεβαίνει συνεχώς.

Βρισκόμαστε στην εποχή όπου η προσοχή του χρήστη στον καταιγισμό πληροφοριών είναι ελάχιστη.

Συνεπώς, ο μόνος τρόπος για να τον προσελκύσουμε, να τον κάνουμε να συμπαθήσει το brand μας και να γίνει, τελικά, πελάτης μας είναι να του προσφέρουμε αυτό που ο ίδιος αναζητά.

Ακόμα και το άρθρο που μόλις διαβάσατε αποτελεί ένα παράδειγμα Content Marketing!

Μην ξεχνάτε ότι μπορείτε πάντα να εγγραφείτε στο Newsletter μας στη φόρμα που θα βρείτε παρακάτω για να λαμβάνετε τα καινούρια άρθρα μας ή να μας ακολουθήσετε στο Facebook ή στο Instagram μας για να μαθαίνετε κι άλλα νέα μας.

Θα χαρώ ιδιαίτερα να μου αφήσετε κάποιο σχόλιο παρακάτω για να μου πείτε πώς σας φάνηκε το άρθρο!

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top