Γιατί χρειάζεστε blogging αν είστε μιρκή επιχείρηση

Γιατί είναι σημαντικό να έχετε Blog αν είστε μικρή επιχείρηση.

Πολύ συχνά, αναφερόμαστε στα άρθρα μας στις βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης μιας ιστοσελίδας, τόσο στα πλαίσια της κατασκευής της, όσο και στη διαδικασία της προώθησής. Άλλωστε γνωρίζουμε καλά ότι αυτοί οι δύο τομείς είναι που καθορίζουν και την αποδοτικότητα μιας ιστοσελίδας.

Σε αυτό λοιπόν το άρθρο θα μιλήσουμε (ξανά) για τα οφέλη του blogging και ειδικότερα πόσο σημαντική είναι να διατηρεί αρθρογραφία μια μικρή επιχείρηση.

Για να μιλήσουμε με δεδομένα, αρκεί να σας πούμε ότι στη δική μας περίπτωση, κατά το μήνα Σεπτέμβριο του 2019, είχαμε περισσότερους από 2000 οργανικούς χρήστες στο blog της ιστοσελίδας μας!

βελτίωση SEO blog

Αν λοιπόν μπορέσαμε τα καταφέραμε εμείς τότε σίγουρα μπορείτε κι εσείς! Μάλιστα, έχουμε φτιάξει και έναν οδηγό για το πώς να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο blog μόνοι σας. Τα οφέλη του τα διαπιστώνουμε κάθε μέρα και σίγουρα θα τα διαπιστώσετε κι εσείς στο δικό σας site όταν ξεκινήσετε. Πάμε όμως να δούμε τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να διατηρείτε ένα blog και πώς μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε προς το συμφέρον σας.

Ο πρώτος και κυριότερος ίσως λόγος είναι ότι βοηθά στο SEO της επιχείρησής σας.

Στη Digital Challenge μας αρέσει το SEO και γράφουμε συχνά για αυτό. Ό,τι γράφουμε στα άρθρα μας το λέμε και στους πελάτες μας γιατί θέλουμε να φτάσουν σε ένα υψηλό επίπεδο μέσα από τη συνεργασία μας!

Η συγγραφή άρθρων λοιπόν είναι μια ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ δραστηριότητα SEO που τα αποτελέσματα της μπορεί να μην είναι άμεσα ορατά, σε βάθος χρόνου όμως προσελκύουν σταθερά κόσμο στην ιστοσελίδα σας, έχει δηλαδή διαχρονική αξία! Σκεφτείτε το σαν μια επένδυση – γράφετε τώρα ένα blog post το οποίο θα φέρνει κόσμο στο site σας για πάντα.

Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να στοχεύσετε σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που σας ενδιαφέρουν και να συντάξετε άρθρα που να σχετίζονται με αυτές τις λέξεις-κλειδιά.

Το αποτέλεσμα; Θα αρχίσετε να παίρνετε ranking για τις λέξεις/φράσεις αυτές, δηλαδή θα αρχίσετε να εμφανίζεστε στις αναζητήσεις στη Google, όταν κάποιος ψάχνει στο διαδίκτυο για αυτά τα keywords που έχετε στοχεύσει.

Χτίστε την εικόνα σας ως αυθεντία στο χώρο που δραστηριοποιήστε.

Το καλό με το blog είναι ότι μπορείτε να παρέχετε χρήσιμες πληροφορίες σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται, ανεξάρτητα από το μέγεθος της εταιρείας σας ή τη δραστηριότητά της.

Αυτό που μετράει είναι η ποιότητα των blog post που θα δημοσιεύετε. Αν προσφέρετε με κάθε άρθρο σας πλούσιο, ενημερωτικό υλικό και πολλές πληροφορίες, οι αναγνώστες σύντομα θα αναγνωρίσουν τις γνώσεις σας και θα διαμορφώσουν μια θετική άποψη για εσάς.

Έτσι, την επόμενη φορά που θα χρειαστούν πληροφορίες θα ανατρέξουν στο δικό σας blog για να τις βρουν. Κάπως έτσι δημιουργείτε σιγά σιγά την εικόνα σας ως κάποιου ο οποίος είναι πολύ καλός γνώστης του αντικειμένου του, μια αυθεντία δηλαδή.

Αποκτήστε περισσότερο κοινό και αναπτύξτε προσωπική επαφή.

Οι περισσότεροι χρήστες που κατευθύνονται στις μηχανές αναζήτησης, ψάχνουν να βρουν λύσεις σε προβλήματά τους και απαντήσεις στις ερωτήσεις τους και να χαζολογήσουν. 

Αν τώρα εσείς αφουγκραστείτε αυτούς τους χρήστες και τους στοχεύσετε με τα άρθρα σας, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα πιστό κοινό το οποίο ξέρει που να απευθυνθεί την επόμενη φορά που θα χρειαστεί κάτι.

Μπορείτε ακόμα και να τους προσφέρετε εξατομικευμένες λύσεις ή να ανοίξετε διάλογο στο μέρος των σχολίων ή και σε κάποιο chat! Η δυνατότητα αλληλεπίδρασης συνεπώς είναι αρκετά μεγάλη και σας δίνει την ευκαιρία να αναπτύξετε προσωπικούς δεσμούς με τους χρήστες σας.

Εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τα social media δημοσιεύοντας τα άρθρα σας.

Αν ασχολείστε με τα social media θα έχετε παρατηρήσει πόσος κόσμος ενημερώνεται από εκεί. Ο αριθμός των χρηστών των κοινωνικών δικτύων έχει γιγαντωθεί τα τελευταία χρόνια, εκτοξεύοντας και τη δυναμική τους όσον αφορά την προώθηση μιας επιχείρησης.

Μια καλή πρακτική λοιπόν, είναι να “ποστάρετε” και στα κοινωνικά δίκτυα το υλικό του blog σας. Καλές είναι και φωτογραφίες ή τα βίντεο, όμως δεν πρέπει να παραβλέψετε και την αξία που έχει ένα ενημερωτικό άρθρο. Μην ξεχνάτε ότι μέσω των κοινωνικών δικτύων μπορεί το content σας να γίνει viral, να πετύχει δηλαδή πολλές αναδημοσιεύσεις ή να το μοιραστούν πολλές φορές μεταξύ τους οι χρήστες, να κάνουν like, comment κλπ. Γιατί λοιπόν να μην εκμεταλλευτείτε τον τεράστιο αριθμό χρηστών που βρίσκονται στα κοινωνικά δίκτυα για να προσεγγίσετε πιθανούς πελάτες;

Παίζετε “στα ίσα” με τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές σας.

Το blogging το χρησιμοποιούν ακόμα και οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις για την προβολή τους. Αν λάβετε υπόψη ότι δεν απαιτεί κάποιο budget για να ασχοληθείτε με αυτό, τότε το μόνο που σας χωρίζει από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές σας είναι απλά η ποιότητα του content σας.

Το μόνο που πρέπει να αφιερώσετε είναι χρόνο και μεράκι για να δημιουργήσετε κάτι που να έχει πραγματική αξία για τον αναγνώστη (ΟΚ, ίσως και να χρειαστείτε 2-3 tips and tricks) και το άρθρο σας θα μπορέσει να βρεθεί ακόμη και στα πρώτα αποτελέσματα της Google, μαζί με τους πιο γνωστούς ανταγωνιστές σας!

Δε χρειάζεται να διαθέσετε budget.

Ίσως να το έχετε ήδη καταλάβει, αλλά το blogging είναι μια δραστηριότητα που δεν απαιτεί να διαθέσετε χρήματα για να πραγματοποιηθεί. Φυσικά, μπορείτε να αναθέσετε σε κάποιον άλλον να συνθέσει ένα κείμενο επί πληρωμή, οπότε ναι, σε εκείνη την περίπτωση θα χρειαστείτε κάποιο ποσό, αν και δεν είναι απαραίτητο και εμείς δεν το προτείνουμε.

Αν διαθέτετε τον απαραίτητο χρόνο τότε έχετε όσα ακριβώς χρειάζεστε για να ξεκινήσετε να αρθρογραφείτε. Από την εμπειρία μας, ο περισσότερος χρόνος χρειάζεται στη διαδικασία να αποδώσουμε αυτά που θέλουμε να πούμε με λόγια. Ακούγεται εύκολο στην πράξη όμως θα πρέπει να αφιερώσετε αρκετό χρόνο για να αποδώσετε σωστά αυτό που θέλετε να επικοινωνήσετε.

Επίσης, πολλές φορές θα χρειαστεί να κάνετε κάποια έρευνα για να βρείτε περισσότερα στοιχεία πάνω σε αυτό το θέμα που θέλετε να θίξετε, κάτι το οποίο μπορεί να πάρει αρκετή ώρα από μόνο του.

Χρησιμοποιήστε την επισκεψιμότητα του blog σας στις υπόλοιπες προωθητικές σας ενέργειες.

Από τη στιγμή που θα αποκτήσετε ένα κοινό το οποίο θα σας γνωρίζει και θα σας επισκέπεται το site και το blog σας, μπορείτε να αρχίσετε να το αξιοποιείτε και στις υπόλοιπες δραστηριότητες μάρκετινγκ.

Για πολλές επιχειρήσεις ο πρωταρχικός στόχος είναι να συγκεντρώσουν ένα μεγάλο αριθμό χρηστών στο site τους έτσι ώστε να μπορούν να τους αξιοποιήσουν και για άλλες προωθητικές ενέργειες. Όπως καταλαβαίνετε, ο τρόπος με τον οποίο το πετυχαίνουν αυτό είναι με τη δημιουργία ενός blog.

Επιπλέον, τα blog posts είναι ένα καλό μέρος για να συλλέξετε e-mails από τους αναγνώστες σας έτσι ώστε να δημιουργήσετε μια λίστα με διευθύνσεις χρηστών που ενδιαφέρονται ενεργά για το αντικείμενό σας και να σας και να τους μετατρέψετε σε συνέχεια σε πελάτες. Μπορείτε ακόμη, αν τρέχετε διαφημιστικές καμπάνιες, να κάνετε πιο συγκεκριμένη τη στόχευσή σας με βάση την ομάδα χρηστών που επισκέπτεται τακτικά το blog σας κλπ.


Το blogging είναι ένα κομμάτι του μάρκετινγκ που θα πρέπει να συγκαταλέγεται σε κάθε στρατηγική προώθησης. Το χρησιμοποιούν άλλωστε από τις πιο μικρές μέχρι και τις πιο μεγάλες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο.

Ο στόχος δεν είναι τόσο τα άμεσα αποτελέσματα αλλά τα διαχρονικά ενώ το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του είναι η “συμβατότητα” που έχει με όλες τις υπόλοιπες δραστηριότητες μιας επιχείρησης. Η διατήρηση ενός blog μπορεί να λειτουργήσει πολύ καλά από μόνη της ως κύρια δραστηριότητα μιας ιστοσελίδας και να φέρνει αποτελέσματα (επισκεψιμότητα, sign ups, calls, sales κλπ) αλλά και ως δευτερεύουσα δραστηριότητα μπορεί να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για να βοηθήσει οποιονδήποτε στόχο έχει θέσει η επιχείρηση, είτε είναι οι πωλήσεις, είτε το branding είτε κάτι περισσότερο εξειδικευμένο.

Αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες για το πώς να ξεκινήσετε ένα blog ή πώς να αρχίσετε να γράφετε, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να συζητήσουμε με ποιόν τρόπο μπορούμε να σας καθοδηγήσουμε σε όλη τη διαδικασία, πάντα με γνώμονα τους στόχους της επιχείρησής σας.

Κοινοποιήστε το:

3 σκέψεις για το “Γιατί είναι σημαντικό να έχετε Blog αν είστε μικρή επιχείρηση.”

  1. πολυ ενδιαφερον το αρθρο σας . περιμενω και εγω με την σειρα μου την αποψή σας για το δικο μου e-blog !!! thanks4all

    1. Καλησπέρα fotis, το αξιόλογο περιεχόμενο, η σωστή στόχευση λέξεων-κλειδιών, και η αξιοποίηση των υπόλοιπων μέσων προώθησης είναι ζωτικής σημασίας, όπως αναφέραμε και στο άρθρο. Με μια ματιά λοιπόν στο δικό σας blog, παρατηρούμε ότι ακολουθείτε ήδη αυτές τις στρατηγικές! Μπορείτε να δοκιμάσετε νέες μεθόδους προώθησής του όπως το Vlog (blogging με βίντεο δηλαδή) ή και την προώθηση των άρθρων σας μέσω mails. Μπορείτε επίσης να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το blogging σε αυτό το άρθρο μας: https://www.dicha.gr/blog/pos-na-grapseis-ena-epitiximeno-blog-post-o-apolitos-odigos

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top