Business Blogging

Business Blogging: Αρθρογραφία επιχείρησης για επισκέπτες και μηχανές αναζήτησης

Το διαδίκτυο συνδέει τις επιχειρήσεις με την αγορά με τον πιο άμεσο και αποτελεσματικό τρόπο. Με όπλο το digital marketing, κάθε σύγχρονη επιχείρηση μπορεί να αξιοποιήσει τις βέλτιστες πρακτικές προσέλκυσης πελατών online.

Σύμφωνα με τη στατιστική ανάλυση του Hubspot, τo blogging είναι ένα από τα επικρατέστερα είδη δημοσίευσης διαδικτυακού  περιεχομένου, που επιλέγονται για την υλοποίηση μιας πετυχημένης digital στρατηγικής.

Το blogging διαδικτυακών επιχειρήσεων, ή αλλιώς και Business Blogging, κρίνεται σήμερα απαραίτητο για B2B και B2C επιχειρήσεις, που διατηρούν ηλεκτρονική παρουσία.

Προτού όμως συνεχίζουμε, ας ορίσουμε τη βασική έννοια.

Πώς φτιάχνεται ένα Business Blog

Καλό είναι μαζί με την κατασκευή e-shop ή website να κατασκευαστεί απευθείας και ένα blog, που θα φιλοξενεί επεξηγηματικά άρθρα και θέματα που σχετίζονται με προϊόντα ή υπηρεσίες της επιχείρησης. Όμως, ακόμα κι αν δεν έχει γίνει η δημιουργία ενός blog στην αρχή της διαδικασίας, μπορεί να δημιουργηθεί αργότερα.

Ένα Business Blog διαφέρει από ένα απλό blog, όπου κάποιος δημοσιεύει θέματα της αρεσκείας του. Μπορεί να έχετε δοκιμάσει να φτιάξετε το δικό σας blog, όμως η αρθρογραφία της επιχείρησής σας είναι κάτι πιο απαιτητικό από αυτό. Θα χρειαστεί να ακολουθείτε κάποιους κανόνες και πρακτικές, για να κάνετε το Business Blog σας ένα αποδοτικό εργαλείο κερδοφορίας.

Τι προσφέρει η αρθρογραφία σε μια online επιχείρηση

Αν υποθέσουμε ότι έχετε φτιάξει ένα Business Blog, θα συζητήσουμε τώρα γιατί είναι σημαντικό να έχετε ένα blog αν είστε μικρή επιχείρηση ή ακόμα και αν είστε μεγάλη εταιρεία.

Η αρθρογραφία στο blog μιας B2C επιχείρησης, σάς επιτρέπει να παρουσιάσετε εκτενέστερα τα προϊόντα σας, να λύσετε απορίες των καταναλωτών, αλλά και να δείξετε τρόπους χρήσης για κάθε προϊόν.

Φυσικά, από την αρθρογραφία επωφελούνται ακόμη περισσότερο οι B2B επιχειρήσεις, καθώς εδώ έχει τεράστια σημασία η εξειδίκευση και η δημιουργία αισθήματος εμπιστοσύνης στον πελάτη. Με το Business Blogging καταφέρνετε να εδραιωθείτε ως αυθεντία στον τομέα σας και να πείσετε τους πιθανούς πελάτες σας.

Τι σημαίνει χρήσιμο και κατανοητό περιεχόμενο για τους χρήστες

Για να τραβήξουμε το ενδιαφέρον των αναγνωστών, είναι δεδομένο ότι πρέπει να φτιάχνουμε χρήσιμο και ευανάγνωστο περιεχόμενο. Καθημερινά όλοι μας κατακλυζόμαστε από online ερεθίσματα και τεράστιο όγκο πληροφορίας. Το περιεχόμενο που φτιάχνουμε ως επιχείρηση επομένως, πρέπει να «σερβίρεται» όμορφα και εύκολα στους πιθανούς αναγνώστες.

Μαζί με έναν σωστό UX σχεδιασμό για άνετη πλοήγηση, μπορείτε να έχετε ένα blog που όλοι θα θέλουν να διαβάζουν. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το κοινό θα αλληλεπιδρά συχνότερα μαζί σας και το brand σας θα γίνεται σταδιακά όλο και πιο αναγνωρίσιμο.

Τι γίνεται με τη βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης

Όλα τα παραπάνω που αναλύσαμε, εξηγούν τους λόγους που αξίζει να δημιουργήσετε χρήσιμο περιεχόμενο για τους αναγνώστες σας όταν κάνετε Business Blogging. Τι γίνεται, όμως, με τις μηχανές αναζήτησης; Μήπως θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει περισσότερο τι αντίκτυπο έχουν οι κινήσεις μας στους αλγορίθμους των αναζητήσεων;

Φυσικά το blogging δεν αποσκοπεί μόνο σε αυτούς που διαβάζουν αυτά που γράφουμε. Όταν αποφασίζουμε να φτιάξουμε ένα νέο blogpost, έχουμε το μυαλό μας και τους αλγορίθμους, που θα μας κατατάξουν στη σελίδα αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.

Εδώ έρχεται να πάρει θέση το SEO.

Αν γνωρίζετε τι είναι το SEO, θα έχετε καταλάβει για ποιο πράγμα μιλάμε. Γράφοντας τα άρθρα στο blog μιας επιχείρησης και βελτιστοποιώντας τα με τις κατάλληλες τεχνικές, διεκδικούμε καλύτερες θέσεις από τους ανταγωνιστές μας στη σελίδα αποτελεσμάτων. Μάλιστα, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το SEO είναι το πιο σημαντικό βήμα στις B2B digital marketing στρατηγικές.

Τι σημαίνει πρακτικά η βελτιστοποίηση SEO για ένα blogpost

Η βελτιστοποίηση SEO περιλαμβάνει το τεχνικό κομμάτι της αρθρογραφίας. Επικεντρώνεται στην έρευνα λέξεων κλειδιών, στην εσωτερική διασύνδεση του περιεχομένου (internal links), τους συνδέσμους από εξωτερικές πηγές (backlinks), τη βελτιστοποίηση του οπτικού περιεχομένου (π.χ. εικόνες και βίντεο), την έρευνα κατάλληλης θεματολογίας, τη δομή των κεφαλίδων και πολλές ακόμη πρακτικές.

Αποφύγετε το keyword stuffing σε κάθε περίπτωση, καθώς αυτό θα έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτό που θέλουμε να πετύχουμε.

Όταν δουλεύουμε για να βελτιστοποιήσουμε ένα άρθρο, αυτό που κάνουμε ουσιαστικά είναι να παρέχουμε λόγους στον αλγόριθμο για να μας εμφανίσει ψηλότερα. Αυτό έχει να κάνει με το Domain Rate μας, με την παλαιότητα, με τη διαδραστικότητα της σελίδας και κατά πόσο ο αλγόριθμος θεωρεί ότι οι σελίδες των blogposts μας είναι χρήσιμες και λειτουργικές.

Ας μη ξεχνάμε βέβαια ότι το να γράψουμε μια φορά ένα χρήσιμο άρθρο δεν είναι αρκετό. Πρέπει να είμαστε συνεπείς με τις δημοσιεύσεις μας, αλλά και να γυρίζουμε πού και πού σε παλαιότερες δημοσιεύσεις και να τις ανανεώνουμε – το λεγόμενο και historical optimization.

Πέραν αυτού, καλό είναι να δημοσιεύετε τα άρθρα σας και στα social networks της επιχείρησης, με σκοπό τη μεγιστοποίηση του lead generation.

Τελικά τι είναι πιο σημαντικό από τα δύο; Το χρήσιμο περιεχόμενο ή οι τεχνικές βελτιστοποίησης SEO;

Και τα δύο! Το blogging είναι ένας συγκερασμός τέχνης και τεχνικής, όπως η γλυπτική, η ζωγραφική και το μπαλέτο. Ο λόγος πλάθεται με μαεστρία για να κερδίσει τον αναγνώστη, αλλά ταυτόχρονα τηρούνται οι τεχνικοί κανόνες που οι αλγόριθμοι τόσο πολύ λατρεύουν, ώστε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα στις κατατάξεις των αναζητήσεων.

Συνοψίζοντας

Μιλήσαμε, λοιπόν, για την αξία που δίνει ένα Business Blog σε μια επιχείρηση και πώς τη βοηθά να συνδεθεί με τους ενδιαφερόμενους αναγνώστες και τους δυνητικούς πελάτες της. Όταν, όμως, γράφουμε ένα blogpost κρατάμε κατά νου το εξής. Εκτός από τους επισκέπτες, μάς “διαβάζουν” και οι μηχανές αναζήτησης, οι οποίες πρόκειται να μας κατατάξουν αναλόγως στα οργανικά αποτελέσματα αναζητήσεων.

Σας φαίνεται δύσκολο αυτό; Κάποιες φορές μπορεί και να είναι. Δεν είστε μόνοι όμως σε αυτό το ταξίδι δημιουργικής συγγραφής και τεχνοκρατικού καθεστώτος.

Ποιος μπορεί να αναλάβει το blogging της επιχείρησής σας

Βρισκόμαστε σε μια εποχή που το διαδίκτυο, όπως είπαμε, μας φέρνει ακόμα πιο κοντά και διευκολύνει τις συνεργασίες μεταξύ επιχειρήσεων. Το blogging είναι αρκετά χρονοβόρο. Ειδικά αν για σας είναι προτεραιότητα να αναπτύξετε την επιχείρησή σας.

Στην digital challenge_ στηρίζουμε την προσπάθειά σας για ολοκληρωμένη digital στρατηγική. Η content creation ομάδα μας είναι έτοιμη να σας βοηθήσει να αναβαθμίσετε τον τρόπο που απευθύνεστε στο κοινό σας, αλλά και να ενεργοποιήσει τις δυνατότητες των μηχανών αναζήτησης υπέρ της επιχείρησής σας.


Επικοινωνήστε μαζί μας και ελάτε να αναπτύξουμε το δικό σας πλάνο αρθρογραφίας, που θα αναδείξει τη θέση σας στην αγορά!

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top