Εικαστικό με ανθρώπους μπροστά από διαγράμματα και μπάρα αναζήτησης, concent για τη στρατηγική ψηφιακού marketing.

Στρατηγική Ψηφιακού Marketing: Γιατί είναι πλέον αναγκαία

Ο κόσμος των επιχειρήσεων δεν είναι όπως ήταν παλιότερα και ούτε πρόκειται να γίνει.

Επιχειρήσεις και καταναλωτές, είναι πλέον μέρος της σύγχρονης εποχής, της ψηφιακής εποχής.

Σήμερα λοιπόν, θα ανακαλύψετε γιατί πρέπει κάθε επιχείρηση να χτίσει μια σωστή στρατηγική ψηφιακού marketing.

Θα δούμε δεδομένα από σχετικές έρευνες, τους κινδύνους της έλλειψης στρατηγικής, αλλά και τι μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις.

Ας ξεκινήσουμε!

Επιχειρήσεις – Πελάτες και Ψηφιακή Εποχή

Όλοι μας γνωρίζουμε, ότι ο κόσμος μας αλλάζει συνεχώς.

Αυτό φυσικά δεν αφήνει ανεπηρέαστο το επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και τις συνήθειες των καταναλωτών.

Σκεφτείτε μονάχα, πόσο διαφορετικός ήταν ο τρόπος που επιλέγατε αγαθά και υπηρεσίες πριν κάποια χρόνια.

Πλέον, ο καθένας μπορεί να μπει από τη συσκευή του στο internet, να συγκρίνει διαφορετικές επιχειρήσεις και να επιλέξει.

Αυτό, όπως καταλαβαίνετε, δημιουργεί νέες ανάγκες για την κάθε επιχείρηση.

Οι επιχειρήσεις έχουν λοιπόν να αντιμετωπίσουν νέες προσκλήσεις όσον αφορά την εύρεση πελατών, αλλά και τη διαφοροποίησή τους απ’ τον ανταγωνισμό.

Εδώ λοιπόν έρχεται η ανάγκη για μια καλοστημένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ.

Με την οποία οι επιχειρήσεις:

Θα μπορέσουν να δημιουργήσουν μια ισχυρή online παρουσία, να ενισχύσουν το brand name τους, να αυξήσουν τις πωλήσεις και να συνεχίσουν να αναπτύσσονται.

Πάμε όμως να δούμε και κάποια δεδομένα, ώστε να σας δώσουμε μια καλύτερη εικόνα για όλα αυτά.

Περισσότεροι online αγοραστές

Για αρχή, ο αριθμός των ανθρώπων που αγοράζει online αυξάνεται συνεχώς. 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Statista:

Το 2014, οι online αγοραστές ήταν 1,31 δισεκατομμύρια παγκοσμίως, ενώ το 2021, έφτασαν τα 2,14 δισ.

Αυξήθηκαν δηλαδή κατά 63,36%.

Εντυπωσιακό ποσοστό, σωστά;

Αυξανόμενο μπλε ραβδόγραμμα για τους online αγοραστές παγκοσμίως.

Πηγή: https://www.statista.com/statistics/251666/number-of-digital-buyers-worldwide/

Και φυσικά, οι online αγοραστές δεν επιλέγουν στα τυφλά.

Έχει ενδιαφέρον εδώ, να δούμε μια παλιά σχετική έρευνα της εταιρείας HubSpot.

Η οποία μάλιστα πραγματοποιήθηκε το 2011.

Αναφέρει λοιπόν ότι το 50% των καταναλωτών, ξοδεύει περίπου το 75% του χρόνου που αφιερώνει σε αγορές, στην online έρευνα.

Αυτό σημαίνει, ότι ήδη το 2011, οι καταναλωτές αφιέρωναν πολύ χρόνο σε online έρευνα, για να βρουν το κατάλληλο προϊόν ή υπηρεσία πριν αγοράσουν.

Και μιλάμε για 10 χρόνια πριν.

Μια στρατηγική λοιπόν ψηφιακού marketing, μπορεί να περιέχει διαφορετικές μεθόδους, ώστε να προσελκύσει τους αγοραστές.

Επίσης, λόγω της αύξησης των online αγοραστών, πολλές επιχειρήσεις, επιθυμούν να δημιουργήσουν το δικό τους eshop.

Το ψηφιακό marketing, προσφέρει διαφορετικές μεθόδους για να μπορέσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει, να ενδυναμώσει το brand της και να αυξήσει τις πωλήσεις της.

Όπως το SEO, τα social media, τις online διαφημίσεις, το branding, το email marketing, τα apps και άλλες διαφορετικές κατηγορίες marketing.

Ένα πιο… κοινωνικό Internet

Οι άνθρωποι έχουν χτίσει ολόκληρες κοινότητες στο internet, στις οποίες μπορούν να επικοινωνούν και να εκφράζονται.

Σκεφτείτε μονάχα, πόσοι γνωστοί, φίλοι και συγγενείς σας βρίσκονται στα κοινωνικά δίκτυα.

Κατά πάσα πιθανότητα οι περισσότεροι, αν όχι όλοι.

Ας δούμε όμως τι έχουν να πουν και τα δεδομένα.

Η έρευνα <<Focus on Tech Life>>, της εταιρείας Focus Bari, το πρώτο εξάμηνο του 2021 έδειξε ότι:

Το 82% των Ελλήνων, είναι ενεργοί χρήστες των social media. Μάλιστα, στις ηλικίες 16 έως 24 ετών, το ποσοστό έφτασε το 97%.

Φαίνεται λοιπόν, ότι οι Έλληνες αγαπούν τα κοινωνικά δίκτυα. Επομένως, οι επιχειρήσεις, δεν πρέπει να το αγνοήσουν αυτό.

Σκεφτείτε μόνο ότι οι χρήστες των social media, είναι πιθανοί πελάτες σας.

Μάλιστα, αν θυμάστε και απ’ τις πιο πάνω έρευνες, κάνουν έρευνα στο διαδίκτυο πριν αγοράσουν κάτι.

Επομένως, η επιχείρησή σας, μπορεί να χάνει ένα σημαντικό μερίδιο πελατών, εφόσον δεν αξιοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πελάτες, τους οποίους μπορούν να κερδίσουν μάλιστα οι ανταγωνιστές σας.

Η online διαφήμιση φέρνει αποτελέσματα

Η διαφήμιση είναι βασικό κομμάτι της προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών.

Ανήκει κι αυτή λοιπόν στο “οπλοστάσιο” των επιχειρήσεων, που θέλουν να δημιουργήσουν μια επιτυχημένη στρατηγική ψηφιακού marketing.

Έρευνα μάλιστα που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Research in Marketing, έδειξε ότι η online διαφήμιση είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική.

Συγκεκριμένα, η έρευνα αυτή, βρήκε ότι:

Για 1% αύξηση στην online διαφήμιση (paid search), έχουμε 0,23% αύξηση πωλήσεων (βραχυχρόνιες). Ενώ για 1% αύξηση στην offline διαφήμιση, έχουμε 0,10% αύξηση.

Στρατηγική ψηφιακού marketing – Τι πρέπει να κάνουν τελικά οι επιχειρήσεις;

Όπως βλέπουμε και από τις έρευνες, αλλά και στον κόσμο γύρω μας, η ψηφιακή εποχή ήρθε για να μείνει.

Μια digital marketing στρατηγική επομένως, είναι αναγκαία για κάθε επιχείρηση.

Οι επιχειρηματίες λοιπόν, πρέπει να δημιουργήσουν το δικό τους marketing plan, να θέσουν τους στόχους τους και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του σύγχρονου επιχειρείν.

Η στρατηγική, θα επιτρέψει στην επιχείρηση να κινηθεί αποτελεσματικότερα και με λιγότερα ρίσκα.

Και δυστυχώς, μια επιχείρηση που προσπαθεί να αναπτυχθεί στον ψηφιακό κόσμο χωρίς στρατηγικό πλάνο:

  • Δε γνωρίζει σωστά το κοινό του και έτσι δυσκολεύεται να βρει νέους πελάτες.
  • Δεν παίρνει τις απαραίτητες πληροφορίες για να βελτιώσει τις διαδικασίες προώθησης.
  • Πηγαίνει στα “τυφλά”, σπαταλώντας πόρους σε πρακτικές που δε λειτουργούν.
  • Δεν εκμεταλλεύεται εγκαίρως τις νέες ευκαιρίες.
  • Δε βελτιστοποιεί τις διαδικασίες, καθώς δεν έχει καθαρή εικόνα για το τι λειτουργεί.

Τι πρέπει λοιπόν να κάνουν οι επιχειρήσεις;

Πρέπει να θέσουν μια digital στρατηγική που να ταιριάζει σε αυτές, στον κλάδο τους και που να στοχεύει στο κατάλληλο αγοραστικό κοινό.

Και φυσικά, κάθε στρατηγική, πρέπει να είναι δυναμική. Να αναθεωρείται και να αναπροσαρμόζεται ανάλογα τις συνθήκες.

Διαφορετικά, αν μια επιχείρηση δεν έχει ξεκάθαρο πλάνο, κινδυνεύει να την επισκιάσει ο ανταγωνισμός.

Τι μπορεί να περιλαμβάνει η στρατηγική;

Μια ψηφιακή στρατηγική, μπορεί να περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που μπορούν να ενισχύσουν την online παρουσία της επιχείρησης.

Κάποιες από αυτές είναι:

  • Σωστή κατασκευή ιστοσελίδας
  • Σωστή επιλογή social media καναλιών και διαχείριση
  • Δημιουργία blog και άλλες ενέργειες SEO
  • Δημιουργία newsletter
  • Μελέτη ανταγωνισμού
  • Έρευνα του ιδανικού κοινού και των αναγκών του
  • Διαφημιστικές καμπάνιες

και άλλα…

Σε αυτό φυσικά, μπορεί να βοηθήσει και το κατάλληλο agency, που έχει τη γνώση, την εμπειρία και τα εργαλεία για να υλοποιήσει τα παραπάνω.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα ή να χτίσετε μια επιτυχημένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ;

Επικοινωνήστε μαζί μας, για να δημιουργήσουμε το στρατηγικό σας πλάνο βάσει των αναγκών της επιχείρησής σας και να χτίσουμε μια δυνατή online παρουσία.

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top