Πώς Να Γράψεις ‘Ενα Επιτυχημένο Blog Post – Ο Απόλυτος Οδηγός

Η δημιουργία ενός blog post είναι μια δραστηριότητα που απαιτεί χρόνο και ιδιαίτερη έρευνα. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο τελικός μας στόχος είναι να βελτιώσουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας στο Google, παράγοντας χρήσιμο υλικό και αυξάνοντας την επισκεψιμότητά της, οπότε πρέπει να σκεφτούμε στρατηγικά πριν αρχίσουμε να γράφουμε ένα νέο post. Χαρακτηριστικά, 55% των εργαζομένων στο marketing αναφέρουν πως η δημιουργία Blog αποτελεί τη Νο1 προτεραιότητά τους στο content marketing (HubSpot). Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο μας, δεν αρκεί μόνο ένα ελκυστικό περιεχόμενο για να θεωρηθεί ένα blog post επιτυχημένο, αλλά και μια σωστή στόχευση σε λέξεις-κλειδιά, ένα περιεχόμενο που δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα του αναγνώστη, ένα σωστό ύφος και τρόπο γραφής κλπ.

Πώς μπορείς να βρεις αυτές τις λέξεις κλειδιά; Πώς να επιλέξεις ένα θέμα το οποίο ενδιαφέρει το κοινό; Ξέρεις ποιο είναι το target group που στοχεύεις έτσι ώστε να γνωρίζεις και με τι ύφος πρέπει να απευθύνεσαι στο κοινό σου; Και πάλι, πώς ξέρεις ότι όταν μπει κάποιος να διαβάσει αυτά που έγραψες δε θα βαρεθεί και θα φύγει πριν καν φτάσει στη μέση του άρθρου σου; Με αυτό λοιπόν το άρθρο μας προσπαθούμε να δώσουμε απάντηση σε αυτά και πολλά ακόμη ερωτήματα που σίγουρα περνούν απ’ το μυαλό όσων επιχειρούν να ξεκινήσουν το δικό τους blog.

Περιεχόμενα:

  1. Σωστή επιλογή θέματος 
  2. Επικεφαλίδα που τραβάει την προσοχή
  3. Σωστά δομημένο περιεχόμενο

Εν αρχή ην το θέμα του άρθρου.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτείς πριν ξεκινήσεις να γράφεις είναι να βρεις το θέμα του άρθρου. Για να είναι ένα άρθρο επιτυχημένο και να το διαβάσουν πολλοί χρήστες, θα πρέπει να πραγματεύεται κάτι το οποίο τους ενδιαφέρει ενεργά. Πολλοί κάνουν το λάθος να γράφουν κάτι το οποίο αποδεικνύεται στην πορεία ότι δεν ενδιαφέρει το κοινό, με αποτέλεσμα να μη “φέρνει” χρήστες πίσω στη σελίδα στην οποία δημοσιεύτηκε. Μια καλή τακτική -που ακολουθούμε κι εμείς- είναι να δημιουργήσεις άρθρα για το blog σου αφού πρώτα ερευνήσεις στο Google διάφορα θέματα που κατά καιρούς αναζητούν οι χρήστες και έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενό σου. Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει μερικές μεθόδους που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να βρεις τι ψάχνουν οι χρήστες.

  1. Google Search – Τσεκάρουμε τα προτεινόμενα αποτελέσματα και τις συχνότερες ερωτήσεις που κάνουν ο χρήστες. Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν κάποιες από τις εκφράσεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες και για τις οποίες θα μπορούσαμε να αναπτύξουμε ένα άρθρο μας.
  2. Google trends – Μας δίνει μια ιδέα για τις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις ανά χώρα. Μπορούμε και από εδώ να βρούμε κάποια θέματα που απασχολούν τον κόσμο και να τα αναπτύξουμε.
  3.  Google Ads Search Terms – Αν έχουμε διαφημίσεις που τρέχουν μπορούμε να βρούμε απ την κατηγορία με τις λέξεις-κλειδιά συχνές εκφράσεις με τις οποίες εμφανίζονται οι διαφημίσεις μας και να πάρουμε και από κει μια ιδέα για κάποια θέματα για τα οποία θα μπορούσαμε να γράψουμε στο blog μας.
  4. Google Analytics – Από αυτήν την πλατφόρμα της Google μπορούμε να εξετάσουμε ποια από τα άρθρα μας έχουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και να εμπλουτίσουμε τo blog μας με περισσότερα άρθρα που έχουν παρόμοιο αντικείμενο με αυτά.
  5. Ανταγωνισμός –  Μια καλή μέθοδος και σχετικά εύκολα υλοποιήσιμη. Παρακολουθούμε τον ανταγωνισμό και παίρνουμε ιδέες για δικά μας άρθρα. Επίσης μπορούμε να εξετάσουμε (όπου υπάρχει) την κατηγορία FAQ (Frequently Asked Questions) και να δούμε ποιες είναι οι συχνότερες ερωτήσεις που κάνουν οι χρήστες έτσι ώστε να βγάλουμε περιεχόμενο που να απαντάει σε αυτές.
  6. Social Media – Μπορούμε να παρακολουθούμε τα κοινωνικά δίκτυα εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο δικό μας τομέα και να παίρνουμε έμπνευση από reviews ή comments σε posts.
  7. Online εργαλεία – Εργαλεία όπως το Ubbersuggest ή το Ahrefs. Πρόκειται για προγράμματα, δωρεάν ή επί πληρωμή, τα οποία μας δίνουν πληροφορίες σχετικά με θέματα και λέξεις ή φράσεις – κλειδιά τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη συγγραφή άρθρων.

Ακολουθώντας αυτές τις μεθόδους εύρεσης θέματος, εξασφαλίζουμε ότι το άρθρο μας έχει αξία για τους χρήστες καθώς, στην ουσία, από τις δικές τους ανησυχίες και προβληματισμούς εμπνεόμαστε.

Γράφοντας μια σωστή επικεφαλίδα για το Blog Post.

Αφού λοιπόν γίνει η απαραίτητη έρευνα και καταλήξεις στο θέμα, το δεύτερο σημαντικότερο κριτήριο επιτυχίας ενός άρθρου είναι ο τίτλος. Είναι αρκετά προφανές ότι για να διαβάσει κάποιος ένα blog post θα διαβάσει πρώτα τον τίτλο για να δει αν τον ενδιαφέρει ή όχι. Πώς όμως μπορείς να τραβήξεις το ενδιαφέρον του αναγνώστη από τον τίτλο και μόνο; Στο πίσω μέρος του κεφαλιού μας πρέπει πάντα να έχουμε ότι θέλουμε το άρθρο μας να εμφανίζεται υψηλά στα αποτελέσματα της Google. Επομένως και για τον τίτλο ακόμα θα πρέπει να διεξάγουμε μια έρευνα αντίστοιχη αυτής που κάναμε για το θέμα. Βρίσκοντας τις ερωτήσεις που κάνουν στη Google οι χρήστες του διαδικτύου, μπορούμε να συντάξουμε έναν τίτλο ο οποίος τις απαντάει επακριβώς, δίνοντας παράλληλα και μια μικρή ιδέα για το τι να περιμένει κάποιος διαβάζοντας το post μας.

Για παράδειγμα, εάν βρούμε ότι μια πολύ συχνή ερώτηση είναι το “Πώς να φτιάξω το βιογραφικό μου” τότε ένας καλό τίτλος θα μπορούσε να ήταν “Ο σωστός τρόπος για να φτιάξετε το βιογραφικό σας σε 5 βήματα”. Κατά τον ίδιο τρόπο μπορούμε να εργαστούμε για για τη συγγραφή του τίτλου οτιδήποτε γράφουμε στο διαδίκτυο.

Παρακάτω σας παραθέτουμε τεχνικές που αποδεδειγμένα φέρνουν αποτελέσματα για να φτιάξετε έναν ελκυστικό τίτλο για το blog post σας.

  1. Χρησιμοποίησε αριθμημένες λίστες. 15 τεχνικές για make-up που διαρκεί. 27 ιδέες για να διακοσμήσετε το μπαλκόνι σας. Τίτλοι όπως αυτοί προδιαθέτουν τον αναγνώστη για το περιεχόμενο και δίνουν την εντύπωση ότι το άρθρο είναι περιεκτικό και ξεκούραστο στην ανάγνωση. Άλλα παραδείγματα λέξεων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν λίστες: Στρατηγικές, Τεχνικές, Μέθοδοι, Ιδέες, Μυστικά, Λόγοι, Τρόποι κλπ. Είναι αυτονόητο όμως ότι για να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε τέτοιους τίτλους θα πρέπει και το περιεχόμενό μας να έχει τη μορφή λίστας, διαφορετικά μπορεί να θεωρηθεί ότι παραπλανούμε τον αναγνώστη.
  2. Μη διστάσεις να.. υπερβάλλεις! Τσέκαρε τον τίτλο αυτού του άρθρου …Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΟΔΗΓΟΣ. Συγκεντρώσαμε όλα τα στοιχεία που διακρίνουν ένα καλό blog post από ένα όχι-και-τόσο-καλό και σας τα παρουσιάζουμε σε ένα άρθρο που τα λέει όλα. Το λες και απόλυτο οδηγό.
  3. Απευθύνσου στο κοινό στο δεύτερο πληθυντικό. Μιλάς στο χρήστη με περισσότερη αμεσότητα και σε προσωπικό επίπεδο, κάτι το οποίο δεν το περιμένει, προκαλώντας του έτσι την περιέργεια!
  4. Χρησιμοποίησε αντιθέσεις και αντισυμβατικούς τίτλους. Κάτι το οποίο μπορεί ο αναγνώστης να θεωρεί δεδομένο ή σωστό αλλά να μην είναι στην πραγματικότητα, κεντρίζει αμέσως το ενδιαφέρον. (π.χ. 10+1 μύθοι για το SEO.)
  5. Μίλησε στο χρήστη με παραδείγματα από προσωπική εμπειρία. Οι αναγνώστες αγαπάνε τα case studies γιατί μπορούν να τα καταλάβουν καλύτερα, πόσο μάλλον παραθέτοντας ένα παράδειγμα που έχει συμβεί στην πραγματικότητα και τι αποτέλεσμα είχε (π.χ. Πώς καταφέραμε να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα στο Eshop μας σε 5 εβδομάδες)
  6. Τίτλος – ερώτηση. Ο τίτλος μπορεί να είναι μια ερώτηση που απαντιέται μέσω του κειμένου που ακολουθεί. Οι ερωτήσεις τραβούν την προσοχή διότι αντικατοπτρίζουν τον τρόπο που σκέφτονται οι χρήστες του διαδικτύου όταν ψάχνουν για κάτι στο ίντερνετ. (π.χ. Πώς να φτιάξω το δικό μου blog;)

Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα επιτυχημένο blog post;

Από τα πρώτα πράγματα που κάνουμε όταν θέλουμε να γράψουμε οποιοδήποτε κείμενο, είναι να δημιουργούμε τον “σκελετό” του κειμένου. Σε αυτό το κομμάτι είναι καλό να λάβουμε υπόψη τι θα συμπεριλάβουμε στο κυρίως μέρος του άρθρου μας.

Εισαγωγή

Έχουμε βρει το θέμα και έχουμε μια ιδέα για το τι θα μπορούσε να είναι ο τίτλος. Σειρά έχει να αρχίσουμε να γράφουμε το πραγματικό περιεχόμενο του blog post. Όπως ακριβώς μαθαίνουμε στο σχολείο πώς να γράφουμε μια καλή έκθεση, έτσι ακριβώς εργαζόμαστε και κατά τη συγγραφή του κειμένου μας. Ξεκινάμε με μια εισαγωγή όπου θα λέμε με λίγα λόγια το αντικείμενο που θα αναπτύξουμε στη συνέχεια, προσπαθώντας να κρατήσουμε το ενδιαφέρον του αναγνώστη ζωντανό έτσι ώστε να συνεχίσει να διαβάζει. Σκοπός μας είναι με λίγες μόνο προτάσεις, να αποτυπώσουμε αυτά που πραγματεύεται το άρθρο και να δώσουμε στον αναγνώστη πληροφορίες για το τι θα διαβάσει στη συνέχεια, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον του απ’ την αρχή.

Ενότητες

Πολύ σημαντικός παράγοντας που πολλοί ωστόσο παραλείπουν ή δε δίνουν τη δέουσα προσοχή, είναι ο διαχωρισμός του κυρίως μέρους σε ενότητες. Αυτό, όχι μόνο κάνει την ανάγνωση του άρθρου πιο ξεκούραστη για τον αναγνώστη, αλλά τον βοηθά, όταν μπαίνει σε ένα άρθρο, να εντοπίζει εύκολα κάτι συγκεκριμένο που θέλει να διαβάσει. Όπως αναφέρεται στο HubSpot, περισσότερο από το 43% των χρηστών “σκανάρουν” ένα άρθρο, δηλαδή δεν το διαβάζουν ολόκληρο απ την αρχή έως το τέλος αλλά εν τάχει, διαλέγοντας να διαβάσουν μόνο αυτά που τους ενδιαφέρουν πραγματικά. Βασικό είναι επίσης να μη γράφουμε μεγάλες προτάσεις και παραγράφους, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο δυσκολεύουμε την ανάγνωση και μπερδεύουμε το χρήστη που μπορεί να χάσει τη ροή του κειμένου. Μη ξεχνάμε ότι αν χωρίσουμε τις ενότητες στρατηγικά και τις δώσουμε τίτλους με σωστά Headings, μπορεί κι αυτό να βοηθήσει την κατάταξη του άρθρου μας στη Google πράγμα που πάντα θα πρέπει να προσέχουμε γιατί σε αυτό στοχεύουμε.

Οι ενότητες που θα επιλέξουμε να χωρίσουμε το κείμενο θα πρέπει επίσης να έχουν μια λογική σειρά. Για παράδειγμα σε αυτό το άρθρο ξεκινάει από το πιο σημαντικό παράγοντα και καταλήγει σε δευτερεύοντες παράγοντες. Είναι προτιμότερο για κάθε θέμα που θέλουμε να θίξουμε στο άρθρο μας να δημιουργούμε μια καινούρια ενότητα ή υπο-ενότητα για να έχουμε ένα καλαίσθητο και ευανάγνωστο αποτέλεσμα.

Blogging

Χρειάζεται πάντα η κατάλληλη έρευνα πριν ξεκινήσουμε ένα blog post

Εικόνες – Βίντεο – Πολυμέσα ️

Η χρήση εικόνων και βίντεο είναι επίσης σημαντική για να υποστηρίζει τα όσα γράφουμε και να “σπάει” τη μονοτονία του κειμένου. Πόσες φορές κλείσατε ένα blog post επειδή το θεωρήσατε βαρετό; Σε αυτό λοιπόν συνδράμει η εισαγωγή εικόνων, οι οποίες λειτουργούν σαν μια παραπάνω επεξηγηματική μέθοδος και πολλοί άνθρωποι τις προτιμούν από το να διαβάζουν ένα μεγάλο κείμενο. Τέτοια πολυμέσα μπορεί να είναι εικόνες στοκ που έχουμε βρει στο ίντερνετ,  μπορεί να είναι screenshots που έχουμε βγάλει από τον υπολογιστή ή το κινητό μας τα οποία χρησιμοποιούμε ως οπτικά βοηθήματα, στατιστικά στοιχεία που θέλουμε να παρουσιάσουμε με κάποια σχεδιαγράμματα ή άλλων ειδών multimedia όπως infographics, GIFs και screen recordings.

Επίλογος

Το τελευταίο κομμάτι του άρθρου, ο επίλογος, θα πρέπει να δίνει ένα συμπέρασμα στον αναγνώστη με τα κύρια σημεία που αναπτύχθηκαν σε όσα διάβασε προηγουμένως. Στο κλείσιμο του άρθρου μας, θα πρέπει να έχουμε στο νου ότι οποιοσδήποτε έχει φτάσει μέχρι εδώ, έχει πάρει πληροφορίες που δεν ήξερε αλλά και γιατί όχι, μέσω του άρθρου, να του γεννηθούν περισσότερες εκ νέου. Είναι αρκετά σύνηθες, σε αυτό το τελικό στάδιο να παροτρύνουμε τον αναγνώστη να αλληλεπιδράσει μαζί μας, είτε λέγοντάς μας την άποψή του, είτε ενθαρρύνοντάς τον να επικοινωνήσει μαζί μας για κάποιον προβληματισμό του, είτε αφήνοντάς μας μια ηλεκτρονική διεύθυνση για να του στέλνουμε τα νέα μας κλπ. Μπορούμε επίσης να τον οδηγήσουμε σε κάποιο άλλο post μας το οποίο σχετίζεται με αυτό που μόλις διάβασε δίνοντάς του ακόμα περισσότερες πληροφορίες που μπορεί να τον ενδιαφέρουν.

Στο δια ταύτα.

  1. Βρίσκουμε ένα θέμα που “καίει” ακολουθώντας τις μεθόδους που αναπτύξαμε.
  2. Γράφουμε έναν τίτλο που “ανάβει” το ενδιαφέρον του κοινού.
  3. Το περιεχόμενό μας πρέπει πάντα να είναι “φωτιά”, σωστά δομημένο, με σωστό ύφος και καθόλου κουραστικό.

3 εύκολες οδηγίες να θυμόμαστε και που αν υλοποιηθούν, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα βελτιώσουν τη συνολική εικόνα του blog μας και κατά συνέπεια, της ιστοσελίδας μας.


Στη Digital Challenge προσπαθούμε να πειραματιζόμαστε και να ακολουθούμε αυτά που γράφουμε. Γι΄αυτό και πολλά από τα παραδείγματα προέρχονται από τη δική μας εταιρεία, τα οποία τα δοκιμάσαμε και διαπιστώσαμε ότι λειτουργούν. Είμαστε σίγουροι ότι ακολουθώντας το άρθρο – οδηγό που μόλις διαβάσατε (ή “σκανάρατε” όπως αναφέραμε παραπάνω) θα μπορέσετε να δημιουργήσετε αξιόλογα blog posts που έχουν αξία για κοινό σας, είναι εύκολο να τα βρουν όσοι ψάχνουν στο διαδίκτυο για σχετικά θέματα αλλά δίνει και σημαντικές και πληροφορίες σε όποιον το διαβάσει.

Εμάς μας βοήθησε πολύ στη συγγραφή αυτού του άρθρου και ο οδηγός που βρήκαμε για το Πώς να γράψω το πρώτο μου άρθρο στο ίντερνετ;

Θα χαρούμε πολύ να μοιραστείτε μαζί μας στο info@dicha.gr ποια τεχνική σας βοήθησε να γράψετε ένα blog post ή ακόμη και κάποια άλλη μέθοδο που χρησιμοποιείτε και έχει αποτελέσματα για εσάς!

Κοινοποιήστε το:

1 σκέψη για το “Πώς Να Γράψεις ‘Ενα Επιτυχημένο Blog Post – Ο Απόλυτος Οδηγός”

  1. Εξαιρετικός οδηγός και πολύ κατατοπιστικός για τη συγγραφή ενός άρθρου! Πολύ αποδοτικό εάν συνδυαστεί με τα βήματα από τον προηγούμενο οδηγό για SEO. Μπράβο στα παιδιά για το μεράκι που έριξαν σε αυτό το post!

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top