Στρατηγική Social Media: Πώς να τη χτίσετε

Στρατηγική social media marketing: Πώς να τη χτίσετε

Σήμερα θα δούμε πώς μπορείτε να χτίσετε τη δική σας στρατηγική social media marketing, για να ενισχύσετε την online παρουσία της επιχείρησής σας.

Είτε θέλετε να κάνετε το brand σας πιο γνωστό, είτε να αυξήσετε το πελατολόγιό σας, τα βήματα για μια καλοστημένη στρατηγική είναι τα ίδια.

Σ’ αυτό λοιπόν το άρθρο, θα δείτε βήμα – βήμα, πώς να δημιουργήσετε το δικό σας πλάνο βάσει των δοκιμασμένων πρακτικών του digital marketing.

Πάμε να ξεκινήσουμε αμέσως!

Social media marketing – τι είναι

Το social media marketing, είναι το σύνολο των πρακτικών που χρησιμοποιούμε για να προωθήσουμε ένα brand ή μία επιχείρηση μέσω των social media.

Θα μπορούσαμε να πούμε, ότι είναι μια μέθοδος ανάπτυξης της επιχείρησης με τη χρήση των κοινωνικών δικτύων. 

Συγκεκριμένα, βοηθάει την επιχείρηση να αυξήσει την αναγνωρισιμότητά της, να χτίσει σχέσεις με το κοινό της και να αυξήσει τους δυνητικούς πελάτες και τις πωλήσεις της.

Ποια είναι τα social media που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις;

Βασικό κομμάτι σε όλες τις social media marketing στρατηγικές, είναι η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας. Κάτι για το οποίο θα μιλήσουμε αναλυτικότερα πιο μετά.

Κάθε επιχείρηση, ανάλογα το αντικείμενό της, το ύφος της και τον κλάδο της, επιλέγει διαφορετικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τα κυρίαρχα πάντως στον business κόσμο είναι τα εξής:

  • Facebook: Οι επιχειρήσεις που στοχεύουν σε ένα πιο ευρύ κοινό, συχνά χρησιμοποιούν το Facebook ως μέσο.
    Η πλατφόρμα έχει πάνω από 2,8 δισεκατομμύρια χρήστες, οπότε καταλαβαίνετε ότι παρέχει αρκετές ευκαιρίες.
  • Instagram: Το Instagram είναι ο βασιλιάς του “οπτικού περιεχομένου”.
    Με αμέτρητες εικόνες και βίντεο να πλημμυρίζουν την πλατφόρμα, οι επιχειρήσεις που βασίζονται στην εμφάνιση των προϊόντων τους (ρούχα, κοσμήματα κλπ), συχνά το επιλέγουν ως βασικό τους μέσο προβολής.
  • LinkedIn: Ιδανική πλατφόρμα για B2B προϊόντα ή υπηρεσίες και αλληλεπίδραση με άλλες επιχειρήσεις και επαγγελματίες.
  • Youtube: Όταν μιλάμε για βίντεο, το Youtube σίγουρα έρχεται πρώτο στη σκέψη σας. Και είναι λογικό. Έχει δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες και έτσι, παίζει σημαντικό κομμάτι στη στρατηγική πολλών επιχειρήσεων.
  • TikTok: Το TikTok είναι μια σχετικά καινούργια πλατφόρμα, αφού δημιουργήθηκε μόλις το 2017.
    Παρόλα αυτά, διαθέτει μεγάλο αριθμό χρηστών και είναι αρκετά διαδεδομένο σε μικρότερες ηλικίες. Έτσι, οι επιχειρήσεις που στοχεύουν σε πιο νέο κοινό, συχνά το αξιοποιούν στη στρατηγική τους.

Υπάρχουν φυσικά και άλλα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Twitter, το Pinterest κλπ. Όμως φαίνεται ότι μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν περισσότερο τα παραπάνω πέντε.

Στρατηγική social media marketing – Βήμα βήμα

Πάμε να δούμε βήμα – βήμα, πώς μπορείτε να χτίσετε το social media marketing strategy της επιχείρησής σας.

Βήμα 1: Ορίστε τους στόχους της επιχείρησής σας

Κάθε επιτυχημένη social media στρατηγική, ξεκινάει ορίζοντας τους στόχους της επιχείρησης.

Όσες επιχειρήσεις δεν το κάνουν αυτό, δυσκολεύονται να έχουν ουσιαστικά αποτελέσματα, καθώς δεν συγκεντρώνουν τις ενέργειές τους κάπου συγκεκριμένα.

Είναι σαν να ξεκινάτε ένα ταξίδι χωρίς να γνωρίζετε τον προορισμό.

Τι εννοούμε όμως λέγοντας ‘“στόχους”;

Κάποιοι από τους στόχους που μπορεί να έχει μια επιχείρηση είναι:

  • Να αυξήσει την αναγνωρισιμότητά της (brand awareness)
  • Να αυξήσει το κοινό της
  • Να δημιουργήσει δυνητικούς πελάτες και να αυξήσει τις πωλήσεις
  • Να φέρει επισκέπτες στο website της

Είναι επίσης σημαντικό, να ορίσετε ρεαλιστικούς στόχους και να δείτε τι χρειάζεται πραγματικά η επιχείρησή σας στο στάδιο που βρίσκεται.

Βήμα 2: Ορίστε το κοινό σας (target audience)

Πλέον, που έχουμε εντάξει έντονα τα social media στη ζωή μας, μπορείτε να βρείτε πολλούς διαφορετικούς χρήστες.

Δηλαδή, χρήστες με διαφορετικά δημογραφικά στοιχεία.

Για να χτίσετε λοιπόν μια επιτυχημένη στρατηγική social media marketing, είναι αναγκαίο να ορίσετε ποιο είναι το ιδανικό κοινό σας.

Δηλαδή με άλλα λόγια, σε ποιους απευθύνεστε.

Αυτό, θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε το κατάλληλο περιεχόμενο αλλά και να μετατρέψετε ευκολότερα το κοινό σας σε πελάτες.

Πώς μπορείτε όμως να ορίσετε το κοινό σας;

Σκεφτείτε απλά τον ιδανικό σας πελάτη έχοντας κατά νου τα εξής:

  • Ηλικία
  • Φύλο
  • Ενδιαφέροντα
  • Εισόδημα
  • Εργασία

Αφού έχετε βρει τον ιδανικό πελάτη μπορείτε να κάνετε καλύτερη στόχευση του περιεχομένου σας ειδικά για αυτόν.

Βήμα 3: Επιλέξτε την ιδανική πλατφόρμα

Θυμάστε που είπαμε πιο πριν ότι κάθε επιχείρηση πρέπει να επιλέγει και διαφορετικά κοινωνικά δίκτυα;

Αν η επιχείρησή σας δεν έχει ακόμη παρουσία στα social media, είναι σημαντικό να επιλέξετε τις κατάλληλες πλατφόρμες.

Εδώ θα πρέπει να έχετε κατά νου τα εξής:

  • Ποιο είναι το ιδανικό κοινό σας και σε ποιες πλατφόρμες υπάρχει κυρίως
  • Ποια κοινωνικά δίκτυα αξιοποιούν οι ανταγωνιστές σας
  • Ποιες πλατφόρμες ταιριάζουν στο αντικείμενο της επιχείρησής σας

Για παράδειγμα:

Αν το B2B marketing είναι σημαντικό για εσάς, δηλαδή αν παρέχετε υπηρεσίες σε επιχειρήσεις, τότε ίσως το LinkedIn να σας ταιριάζει.

Απ’ την άλλη, αν είστε επιχείρηση που βασίζεται στην εμφάνιση των προϊόντων σας (πχ αξεσουάρ) τότε ίσως το Instagram να είναι ιδανική επιλογή.

Κατασκοπεύστε τους ανταγωνιστές σας και παρόμοιες επιχειρήσεις και δείτε ποια κοινωνικά δίκτυα επιλέγουν.

Και φυσικά, σκεφτείτε σε ποιες πλατφόρμες βρίσκεται κυρίως το κοινό σας.

Προσοχή! Μην προσπαθήσετε να δημιουργήσετε παρουσία σε πολλές πλατφόρμες ταυτόχρονα. Επιλέξτε 1-2 για αρχή και δουλέψτε τη στρατηγική σας εκεί.

Βήμα 4: Προγραμματίστε και Δημιουργήστε το κατάλληλο περιεχόμενο

Το ελκυστικό περιεχόμενο είναι η καρδιά κάθε social media marketing στρατηγικής.

Είναι αυτό που θα συνδέσει το κοινό σας με το brand σας, που θα βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων σας και που θα ορίσει την online εικόνα σας.

Ως “δημοσίευση περιεχομένου”, εννοούμε τις εικόνες, τα βίντεο και τα κείμενα που θα αναρτήσετε στο προφίλ της επιχείρησής σας. Θα πρέπει

Πάμε να δούμε κάποια tips για το περιεχόμενο:

Ενώ είναι λογικό να προωθείτε προϊόντα και υπηρεσίες στις δημοσιεύσεις σας, δεν πρέπει να το κάνετε συνέχεια.

Το σημαντικότερο είναι να αναρτάτε περιεχόμενο που παρέχει πληροφορίες στο κοινό σας και το βοηθάει.

Για παράδειγμα:

Αν έχετε κατάστημα με είδη περιποίησης δέρματος, μπορείτε να ανεβάζετε tips για φροντίδα του δέρματος.

Δώστε επίσης σημασία στο ύφος του περιεχομένου σας, καθώς θα πρέπει το κοινό σας να ταυτίζεται με αυτό. Αποφύγετε λοιπόν εκφράσεις και θέματα που δεν ταιριάζουν με το κοινό σας.

Το timing είναι επίσης σημαντικό.

Σιγουρευτείτε ότι δημοσιεύετε τις ώρες και μέρες που το κοινό σας είναι online. Τα στατιστικά που σας παρέχει κάθε πλατφόρμα για το επαγγελματικό σας προφίλ μπορούν να βοηθήσουν σε αυτό.

Μπορείτε επίσης, βάσει των δημογραφικών χαρακτηριστικών του κοινού σας, να σκεφτείτε πότε θα μπορούσε να είναι συνδεδεμένο.

Γενικά, πειραματιστείτε με διαφορετικές ώρες και μέρες και δείτε σε ποιες από αυτές, οι δημοσιεύσεις σας παίρνουν περισσότερες προβολές και engagement (likes, comment κλπ).

Για όλα τα παραπάνω, μπορείτε να “κατασκοπεύσετε” τους ανταγωνιστές σας και να δείτε τι είδους περιεχόμενο δημοσιεύουν.

Δε χρειάζεται να τους αντιγράψετε, παρά μόνο να πάρετε ιδέες για να δημιουργήσετε το δικό σας πλάνο.

Προσοχή! Είναι σημαντικό να απαντάτε στα σχόλια του κοινού σας. Αν κάποιος χρήστης σχολιάσει κάποια δημοσίευσή σας, απαντήστε του όσο πιο γρήγορα μπορείτε. Στην τελική, τι είναι τα social media; Ένας χώρος που οι χρήστες αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους. Μην ξεχνάτε λοιπόν ποτέ να απαντάτε στα σχόλια του κοινού σας.

Βήμα 5: Τρέξτε διαφημίσεις

Μπορείτε να προωθήσετε τις δημοσιεύσεις σας, ή και τη σελίδα της επιχείρησής σας τρέχοντας διαφημίσεις. Η αλήθεια είναι ότι πλέον δύσκολα μπορεί να επιτύχει τους στόχους της μια επιχείρηση χωρίς να χρησιμοποιήσει διαφημίσεις.

Το ποσό που θα επενδύσετε στη διαφήμιση (budget) εξαρτάται από εσάς. Δηλαδή, μπορείτε να επενδύσετε όσα χρήματα επιθυμείτε. Οι διαφημίσεις σίγουρα θα σας βοηθήσουν να επιτύχουν τους στόχους σας και θα επιταχύνουν την ανάπτυξή σας.

Μπορείτε να τρέξετε διαφημίσεις απευθείας απ’ την πλατφόρμα στην οποία βρίσκεστε. Για παράδειγμα, μέσα απ’ το business manager του Facebook.

Βήμα 6: Αξιολογήστε τα αποτελέσματα

Μια στρατηγική social media marketing χωρίς μέτρηση των αποτελεσμάτων της, κινδυνεύει να μην φέρει αποτελέσματα.

Προσπαθήστε λοιπόν να απαντήσετε στα εξής:

  • Πόσο κοντά ήρθατε στον στόχο σας με τη συγκεκριμένη στρατηγική;
  • Ποιο είδος περιεχομένου φάνηκε να αρέσει πιο πολύ στο κοινό σας;
  • Ποιες ώρες και μέρες έπαιρναν τα posts σας περισσότερο engagement;

Τα στατιστικά, γνωστά και ως analytics ή insights που σας παρέχει η κάθε πλατφόρμα, μπορούν να βοηθήσουν στην αξιολόγηση.

Αν κάτι λοιπόν φαίνεται ότι λειτουργεί καλά, κρατήστε το, ενώ αν κάτι όχι, ίσως θα χρειαστεί να το κάνετε διαφορετικά.

Για παράδειγμα:

Ίσως χρειαστεί να δημοσιεύετε διαφορετικές μέρες ή ώρες, ή να δημοσιεύετε περισσότερο έναν συγκεκριμένο τύπο περιεχομένου (π.χ. βίντεο).

Social media marketing – Τιμές και Κόστος

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχουν στάνταρ τιμές σε μια στρατηγική προβολής μέσω social media. Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως τον κλάδο που δραστηριοποιείται η επιχείρηση, από τον ανταγωνισμό, από τους πόρους που μπορεί να διαθέσει η επιχείρηση κ.λπ.

Αν επιλέξετε να συνεργαστείτε με κάποιο digital agency, τότε το κόστος θα εξαρτάται από το πόσο χρεώνει η συγκεκριμένη εταιρεία.

Η ¨ανταλλαγή” εδώ βέβαια, είναι ότι ένα agency γνωρίζει τις βέλτιστες πρακτικές και κατέχει τα μέσα για να υλοποιήσει στο μέγιστο τη στρατηγική σας.

Κάτι άλλο που κοστίζει είναι οι διαφημίσεις. Aν επιλέξετε να τρέξετε διαφημίσεις, τότε θα πρέπει να ορίσετε ένα διαφημιστικό budget.

Και τέλος, η δημιουργία περιεχομένου μπορεί πάλι να σας κοστίσει, σε περίπτωση που θελήσετε να συνεργαστείτε με κάποιον επαγγελματία (γραφίστα, φωτογράφο, copywriter κλπ).

Θέλετε να δημιουργήσετε μια αποτελεσματική στρατηγική social media marketing;

Πείτε μας τι χρειάζεστε και θα χαρούμε να ενισχύσουμε μαζί την online παρουσία της επιχείρησής σας, θέτοντας και πετυχαίνοντας τους στόχους σας.

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top