CaseStudy dicha.gr - SEO Milestone

Share it!

CaseStudy dicha.gr - SEO Milestone

Γειά σας φίλοι και φίλες του blog μας. Σε αυτό το άρθρο και με αφορμή 1 milestone που κατακτήσαμε ως εταιρεία σχετικά με το SEO αποφάσισα να αφιερώσω τον απαραίτητο χρόνο για να κάνω μία αναδρομή της στρατηγικής που ακολουθήσαμε τους προηγούμενους μήνες και να τη μοιραστώ μαζί σας. 

Όπως ίσως θα έχετε παρατηρήσει είναι αρκετός καιρός που δεν έχω γράψει κάποιο καινούργιο άρθρο. Λίγο το καλοκαίρι με τις άδειες, λίγο η αύξηση των project που  δουλεύουμε, με ανάγκασε να απέχω από την αγαπημένη μου ενασχόληση με την αρθρογραφία.

Πάμε λοιπόν να δούμε ποιος ήταν ο στόχος που πετύχαμε και πως τον πετύχαμε.

Στόχος

Στην αρχή της χρονιάς θέσαμε ως στόχο να αυξήσουμε τις οργανικές επισκέψεις της ιστοσελίδας μας.

Όταν μιλάμε για οργανικές επισκέψεις, αναφερόμαστε στις επισκέψεις που έρχονται από τα αποτελέσματα της Google δωρεάν χωρίς κάποια διαφήμιση και χωρίς να χρεωνόμαστε ανά επίσκεψη χρήστες στην ιστοσελίδα μας. Εάν δεν είστε εξοικειωμένος με τους όρους αυτούς, μπορείτε να ανατρέξετε στο άρθρο μας τι είναι το SEO για να διαβάσετε περισσότερα.

Μελετώντας λοιπόν το report των στατιστικών μας από το μήνα Ιούλιο, έναν γενικά όχι και τόσο παραγωγικό μήνα στην Ελλάδα, παρατηρήσαμε ότι ξεπεράσαμε τον στόχο που είχαμε θέσει να έχουμε κατακτήσει μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Ο στόχος αυτός ήταν να φτάσουμε και να ξεπεράσουμε τις χίλιες επισκέψεις ανά μήνα στην ιστοσελίδα μας και είμαι πολύ χαρούμενος να αναφέρω ότι για το μήνα Ιούλιο είχαμε περίπου 1.100 επισκέψεις (στατιστικά από το Google Search Console) από τα οργανικά αποτελέσματα της Google από χρήστες που ενδιαφέρθηκαν για τις υπηρεσίες μας ή για την αρθρογραφία μας.

Παράλληλα ξεπεράσαμε τις 500 λέξεις κλειδιά για τις οποίες εμφανιζόμαστε στην αναζήτηση της Google μέσα στα πρώτα 100 αποτελέσματα. Το συγκεκριμένο στατιστικό στοιχείο προκύπτει από μετρήσεις του ahrefs, το πρόγραμμα που χρησιμοποιούμε για την καθημερινή παρακολούθηση και βελτίωση της παρουσίας μας στις αναζητήσεις της Google.

SEO Milestone dicha.gr - γράφημα

Στατιστικά της ιστοσελίδας μας από το Search Console της Google για την περίοδο 01/03 - 31/07

Πόσο σημαντική  είναι η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας για τα οργανικά αποτελέσματα  της Google;

Η οργανική επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας είναι, όπως εμείς αποκαλούμε, η περιουσία της. Και αυτό διότι αυτές οι επισκέψεις προέρχονται από πραγματικό ενδιαφέρον των χρηστών για τις υπηρεσίες ή για τα θέματα που αναλύονται σε ένα blog.  Μάλιστα αυτές οι επισκέψεις είναι δωρεάν, καθώς δεν χρεωνόμαστε όπως γίνεται με τις διαφημίσεις της Google, ενώ ταυτόχρονα προσδίδουν και κύρος στην ιστοσελίδα που εμφανίζεται στα πρώτα οργανικά αποτελέσματα.

 Άλλωστε, η οργανική επισκεψιμότητα μπορεί να χρειάζεται περισσότερο χρόνο και κόπο για να δημιουργηθεί αλλά ακολουθώντας τις σωστές πρακτικές μπορεί να αυξάνεται με σταθερό ρυθμό με την πάροδο του χρόνου. Αυτό είναι άλλωστε που συμβαίνει και τους τελευταίους μήνες με τη δική μας ιστοσελίδα, όπως μπορείτε να δείτε και στο παραπάνω γράφημα, για την οποία αποφάσισα να γράψω αυτό το άρθρο.

 

Η στρατηγική μας

Ο στόχος μας, όπως αναφέρουμε και παραπάνω, ήταν ξεκάθαρος. Αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας μας. Με ποιά μέσα και στρατηγικές όμως θα το πετυχαίναμε αυτό;

Η στρατηγική που αποφασίσαμε να χαράξουμε και να ακολουθήσουμε ήταν απλή. Ανασχεδιασμός της σελίδας μας έτσι ώστε να γίνει πιο seo friendly, δημιουργία ποιοτικού και πραγματικά πρωτότυπου περιεχομένου καθώς και αρκετή εξωστρέφεια.

Η υλοποίηση βέβαια τις παραπάνω στρατηγικής δεν ήταν τόσο απλή καθώς απαιτούσε αρκετό χρόνο για τον σωστό προσδιορισμό της.

 

Ανασχεδιασμός της σελίδας μας

Η ιστοσελίδα μας είναι κατασκευασμένη πάνω σε laravel framework, ή αλλιώς όπως απλά αναφέρεται πολλές φορές, custom. Παράλληλα, για να κάνουμε πιο απλή την καθημερινότητά μας, τα άρθρα του blog μας δημιουργούνται όλα σε ένα περιβάλλον wordpress από το οποίο χρησιμοποιούμε μόνο το πολύ εύκολο διαχειριστικό του. Έτσι, έχουμε επιτύχει όλα τα μέλη της ομάδας μας να μπορούν να γράψουν στο blog μας και να ενημερώνουν πληροφορίες της ιστοσελίδας χωρίς να απαιτείται γνώση προγραμματισμού ή κάποιου custom cms. 

Στο τεχνικό κομμάτι, η ιστοσελίδα μας ακολουθεί όλους τους κανόνες για να είναι seo friendly ενσωματώνοντας μάλιστα και πιο εξειδικευμένες τεχνικές όπως οι εικόνες επόμενης γενιάς (webp) και structured data. 

Πολύ βασικό ρόλο στην επιτυχία μας αυτή έπαιξε η ταχύτητα της ιστοσελίδας μας η οποία όπως μπορείτε να δείτε και μόνοι σας είναι πολύ γρήγορη. Παρατηρώντας πολλά πρότζεκτ τα οποία αναλάβαμε με ιστοσελίδες που είχαν πρόβλημα ταχύτητας, μπορώ να επισημάνω με ασφάλεια πως η ταχύτητα της ιστοσελίδας σας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο  στην κατάταξη σας στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ταχύτητα και πως μπορείτε να την βελτιώσετε θα βρείτε στο άρθρο μας για την αργή ιστοσελίδα

 

Ποιοτικό & Πρωτότυπο Περιεχόμενο

Αποφασίσαμε λοιπόν να ξοδέψουμε χρόνο για να δημιουργήσουμε ένα blog το οποίο θα αξίζει κανείς να διαβάσει.

Από πού όμως ξεκινάς για να κάνεις κάτι τέτοιο; Η απάντηση είναι απλή: keyword planning.

Το blog σου κινείται συνήθως γύρω από κάποια συγκεκριμένα θέματα και έχει κάποιο στάνταρ κοινό που θα το διαβάσει. Στην περίπτωσή μας τα άρθρα μας κινούνται γύρω από τις υπηρεσίες και τις γνώσεις που χρειάζεται να έχει ένας διαχειριστής ιστοσελίδας ή e-shop και το δυνητικό κοινό μας είναι οι άνθρωποι και οι εταιρείες οι οποίοι επιχειρούν ή θέλουν να επιχειρήσουν ηλεκτρονικά.

Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε κι εμείς να δημιουργούμε μια λίστα με τις λέξεις κλειδιά που θέλαμε να στοχεύσουμε καθώς και τα σχετικά θέματα τα οποία θα αναπτύσσαμε στο μέλλον.

 

Μπόλικη εξωστρέφεια

Καλό ή κακό, αυτά που κάνουμε μας αρέσει να τα μοιραζόμαστε. Όπως έχουμε παρατηρήσει πολλοί άνθρωποι που ξεκινάνε ή έχουν ήδη ξεκινήσει τη δική τους ηλεκτρονική δραστηριότητα, δε γνωρίζουν τις δυνατότητες που έχουν με μία σωστή ηλεκτρονική παρουσία. Για παράδειγμα, όπως αναφέραμε και στο άρθρο μας πού μοιραστήκαμε με το epixeiro.gr, 3+1 πράγματα που μπορείτε να κάνετε για το brand σας με την ιστοσελίδα ή/και το eshop σας, ένα e-shop μπορεί να απλοποιήσει τη διαδικασία εισαγωγής προϊόντων ή τη διαδικασία δημιουργίας voucher για αποστολή με courier, εξοικονομώντας έτσι χρόνο, εργατοώρες  αλλά και μειώνοντας ορθογραφικά ή άλλα λάθη απροσεξίας.

Αυτό όμως είναι φυσιολογικό να μην το γνωρίζουν οι επιχειρηματίες που ξεκινάνε ή είναι στα πρώτα βήματα της ηλεκτρονικής τους ενασχόλησης, για αυτό ελπίζουμε και εμείς με την εξωστρέφεια μας και με τη γνώση που μοιραζόμαστε να βοηθήσουμε έστω και έναν!

Καταλαβαίνω ότι όλα τα παραπάνω που ανέφερα είναι αρκετά θεωρητικά αλλά τα θεώρησα απαραίτητα για να μπορέσω να αποδώσω όσο γίνεται καλύτερα το μονοπάτι που ακολουθήσαμε.

Ας περάσουμε λοιπόν στο λίγο πιο πρακτικό κομμάτι.

 

Τακτικές SEO 

Προηγουμένως αναφέραμε ότι δημιουργήσαμε μία λίστα με λέξεις-κλειδιά που θα επιθυμούσαμε να εμφανίζεται η ιστοσελίδα μας στην αναζήτηση για το σχετικό keyword. Προφανώς και όλοι ξεκινάμε από τη βασική λέξη κλειδί μας που για εμάς είναι η κατασκευή ιστοσελίδων.

ahrefs κατσακευή ιστοσελίδων

Βαθμός δυσκολίας και συνολικές αναζητήσεις για το "κατασκευη ιστοσελιδων" από το ahrefs

Όπως μπορείτε να δείτε και από το παραπάνω γράφημα είναι μία λέξη κλειδί με 80 βαθμό δυσκολίας σύμφωνα με το ahrefs, βαθμό που το κάνει εξαιρετικά ανταγωνιστικό άρα και δύσκολο για να εμφανιστείς στην πρώτη σελίδα και πιο συγκεκριμένα στα πρώτα αποτελέσματα της Google.

Μία λοιπόν από τις τακτικές που ακολουθήσαμε ήταν η εύρεση των λεγόμενων long-tail keywords. Τα long-tail keywords είναι μεγάλες λέξεις κλειδιά οι οποίες έχουν κάποια επισκεψιμότητα αλλά παράλληλα δεν είναι τόσο ανταγωνιστικές. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα που μπορώ να σας δώσω είναι το keyword που εμείς στοχεύσαμε στο πιο δημοφιλές άρθρο μας, το “ δημιουργία e-shop τι χρειάζεται”. 

Το keyword έχει πολύ μικρότερο ανταγωνισμό αλλά παράλληλα έχει και μία άλφα επισκεψιμότητα.

Βάζοντας λοιπόν ως στόχο αυτό το keyword και γράφοντας ένα πραγματικά χρήσιμο άρθρο καταφέραμε μέσα σε μερικούς μήνες να βρισκόμαστε πρώτοι στη σχετική αναζήτηση με αποτέλεσμα αυτό το άρθρο μας να μας φέρνει πλέον χιλιάδες επισκέψεις στην ιστοσελίδα μας.

Μία άλλη τακτική που ακολουθήσαμε ήταν η ανάλυση  του ανταγωνισμού μας και η εύρεση ευκαιριών επάνω σε αυτήν.

Τι κάναμε δηλαδή; 

  1. Βρήκαμε ιστοσελίδες που είναι ανταγωνιστικές με εμάς ή παράγουν παρόμοιο και σχετικό περιεχόμενο με το δικό μας blog.
  2. Μέσω των εργαλείων που χρησιμοποιούμε βρήκαμε για ποιες λέξεις-κλειδιά και ποια άρθρα παίρνουν οργανικές επισκέψεις στην ιστοσελίδα τους.
  3. Δημιουργήσαμε ποιοτικό και πρωτότυπο περιεχόμενο σχετικό με αυτές τις λέξεις κλειδιά, προσπαθώντας πάντα να προσφέρουμε κάτι που πραγμτικά αξίζει σε αυτόν που διαβάζει το άρθρο μας.

Ακόμη θα ήθελα να αναφέρω ότι δεν ακολουθήσαμε καμία Black hat τακτική SEO για τη δημιουργία συνδέσμων (backlinks) από άλλες ιστοσελίδες όπως δυστυχώς ανακαλύπτουμε ότι κάνουν πολλοί που βρίσκονται ψηλά στα αποτελέσματα της Google. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι ελληνικές σελίδες έχουν backlinks από γιαπωνέζικες, ρωσικές και οποιαδήποτε άλλες γλώσσες ιστοσελίδες.

Είναι αλήθεια ότι σήμερα που γράφω αυτό το άρθρο φαίνεται ότι αυτές οι τακτικές αποδίδουν αλλά σύμφωνα με την Google  τέτοιες τακτικές θα τιμωρηθούν με απότομη και κατακόρυφη πτώση από τα οργανικά της αποτελέσματα, Οπότε εμείς λέμε να μην το ρισκάρουμε!

 

Επόμενα βήματα

Στον αθλητισμό λέμε ότι ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει. Οπότε και για εμάς το επόμενο βήμα δε θα είναι κάτι εντελώς πρωτότυπο. Συνεχίζουμε με τη στρατηγική που δημιουργήσαμε στην αρχή αυτής της χρονιάς η οποία φαίνεται να έχει πολύ καλά αποτελέσματα. 

Έχουμε μάλιστα επιλέξει τα επόμενα θέματα που θα αναλύσουμε μέσα στο blog μας αλλά δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα με ποια σειρά να τα γράψουμε. Αν θέλετε να μας βοηθήσετε αφήστε ένα σχόλιο με κάποιο από τα άρθρα που αναφέρουμε παρακάτω ή με κάποιο δικό σας θέμα το οποίο θα σας φαινόταν χρήσιμο να αναλύαμε:

  • οδηγός SEO για wordpress
  • ασφάλεια ιστοσελίδας πριν και μετά το hacking
  •  τεχνικές μάρκετινγκ για το woocommerce e-shop σας

Θα είναι χαρά μου να απαντήσω σε απορίες σας ή σε διευκρινήσεις που θα θελήσετε για αυτό παρακαλώ μην διστάσετε να μου γράψετε πλαίσιο να τα σχόλια παρακάτω. Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο και θέλετε να ενημερώνεστε όταν θα δημιουργήσουμε το επόμενο, μην ξεχάσετε να εγγραφείτε στο newsletter μας.

Stay tuned & καλό μας χειμώνα! 

Δ. Χατζημιχαηλίδης
Μέσα από τα άρθρα μου προσπαθώ να διερευνήσω και να σας προτείνω πραγματικές λύσεις για όλα τα ζητήματα που είναι πιθανό να σας απασχολήσουν σχετικά με την ιστοσελίδα σας ή το eshop σας...
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στην Πολιτική Απορρήτου. ΟΚ, το κατάλαβα