Copywriting: Τι είναι, σημασία, κόστος κ.α.

Στον κόσμο του marketing και της διαφήμισης, η αποτελεσματική επικοινωνία είναι υψίστης σημασίας.

Δεν αρκεί μια επιχείρηση να διαθέτει απλά ένα εξαιρετικό προϊόν ή μια ποιοτική υπηρεσία· πρέπει, επίσης, να μεταφέρει το μήνυμά της με σαφήνεια, πειστικότητα και αποτελεσματικότητα στο κοινό-στόχο της.

Σε αυτό το σημείο μπαίνει στο παιχνίδι η συγγραφή κειμένων. Ή, πιο σωστά, το copywriting. Τι είναι, όμως, το copywriting;

Σε αυτό το άρθρο, θα μιλήσουμε για όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το συγκεκριμένο πεδίο. Μεταξύ άλλων, θα μιλήσουμε για το τι σημαίνει, γιατί είναι σημαντικό, πόσο κοστίζει ως υπηρεσία κ.α.

Χωρίς να χάνουμε, λοιπόν, άλλο χρόνο, πάμε αμέσως να ξεκινήσουμε!

Τι είναι το copywriting – Ορισμός

Ας ξεκινήσουμε από τα πιο βασικά για το copywriting: τι είναι και ποιος ο ορισμός του;

Ως copywriting ή κειμενογραφία ορίζεται η τέχνη της δημιουργίας γραπτού περιεχομένου (συγγραφή κειμένων, δηλαδή) – γνωστού ως “copy” -, το οποίο έχει ως πρωταρχικό στόχο να ενημερώσει, να πείσει και, εν τέλει, να παρακινήσει τον αναγνώστη ή τον θεατή να προβεί σε μια συγκεκριμένη ενέργεια (π.χ. αγορά, εγγραφή σε newsletter, συμπλήρωση φόρμας κ.λπ.).

Ένας copywriter ή κειμενογράφος, λοιπόν, είναι ένας εξειδικευμένος επαγγελματίας που ειδικεύεται στη χρήση λέξεων για να επηρεάσει και να πείσει ένα συγκεκριμένο κοινό.

Επιλέγει πολύ προσεκτικά τις λέξεις, τον τόνο και το ύφος γραφής για τη δημιουργία περιεχομένου που να έχει απήχηση στο κοινό-στόχο.

Το αποτελεσματικό “copy” μπορεί να είναι η διαφορά-κλειδί που θα μετατρέψει έναν απλό ενδιαφερόμενο σε πελάτη.

Copywriting – Εφαρμογές

Η κειμενογραφία είναι μια ευέλικτη δεξιότητα που χρησιμοποιείται σε διάφορα κανάλια marketing και επικοινωνίας.

Ακολουθούν ορισμένες από τις πιο χαρακτηριστικές εφαρμογές του copywriting:

  1. Περιεχόμενο ιστοσελίδας → πρόκειται για τα κείμενα που υπάρχουν στις διάφορες σελίδες του ιστοτόπου
  1. Διαφημίσεις → κείμενα για διαφημίσεις, είτε έντυπες είτε διαδικτυακές κ.λπ.
  1. Marketing ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή email marketing → ελκυστικά κειμενάκια σε emails για την παρακίνηση των παραληπτών σε ανάληψη δράσης
  1. Social media → κείμενα για αναρτήσεις ή stories στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  1. Προϊόντα → όσον αφορά τα προϊόντα, το copywriting περιλαμβάνει τις περιγραφές τους (π.χ. οι πληροφορίες κάθε προϊόντος σε ένα e-shop) ή και τη συγγραφή κειμένων που θα μπουν πάνω στη συσκευασία
  1. Άρθρα σε blogs → συχνά copywriting σημαίνει και δημιουργία ενημερωτικών και ελκυστικών κειμένων-άρθρων για blogs εταιρειών
  1. Δελτία Τύπου → συγγραφή κειμένων για την ανακοίνωση μιας είδησης και τη μετάδοση ενός συγκεκριμένου μηνύματος σχετικά με την επιχείρηση

Τι είναι ο online ή digital copywriter;

Ψηφιακή αναπαράσταση 2 ατόμων μπροστά από υπολογιστή, στην οθόνη του οποίου γράφει: Online ή digital copywriter;

Στην προηγούμενη ενότητα είδαμε σε ποιους τομείς και πεδία μπορεί να εφαρμοστεί η κειμενογραφία. Όπως μπορείς να διαπιστώσεις και μόνος σου, η πλειοψηφία των πεδίων συνδέεται με το διαδίκτυο.

Έτσι, όταν το μέσο στο οποίο εμφανίζονται τα κείμενα είναι το διαδίκτυο και οποιοδήποτε online περιβάλλον (άρθρα σε blogs, αναρτήσεις σε social media κ.λπ.), τότε μιλάμε για online ή digital copywriting.

Άρα, τι είναι ο digital copywriter; Είναι ο επαγγελματίας που εξειδικεύεται στη συγγραφή ελκυστικών κειμένων σε διαδικτυακά περιβάλλοντα.

Πιο συγκεκριμένα, ένας digital copywriter κάνει τα εξής:

  • Κάνει έρευνα ανταγωνισμού και κατανοεί το κοινό-στόχο.
  • Βελτιστοποιεί τα κείμενά του για τις μηχανές αναζήτησης (SEO), βρίσκοντας σχετικές λέξεις-κλειδιά (keywords).
  • Προσαρμόζει τον τόνο και το ύφος γραφής του στο brand για το οποίο εργάζεται.
  • Δημιουργεί ελκυστικούς και αποτελεσματικούς τίτλους.
  • Δημιουργεί αποτελεσματικά call-to-actions (προτροπές σε δράση).
  • Γράφει συνολικά ελκυστικά και αποτελεσματικά διαδικτυακά κείμενα για να πείσει το κοινό του.

Ένας καλός digital copywriter, λοιπόν, θα είναι σε θέση να αναλάβει, για παράδειγμα, το business blogging της επιχείρησής σου!

Είδη online ή digital copywriting

Στην ψηφιακή εποχή, το διαδικτυακό τοπίο έχει καταστεί κεντρικό πεδίο για τις επιχειρήσεις προκειμένου να συνδεθούν με το κοινό-στόχο τους.

Στις μέρες μας, λοιπόν, αυτό που κυριαρχεί είναι το online ή digital copywriting.

Γι’ αυτό, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γνωρίζεις τα σημαντικότερα είδη της διαδικτυακής κειμενογραφίας.

Πάμε να δούμε ποια είναι τα βασικότερα:

SEO Copywriting

Φανταζόμαστε ότι γνωρίζεις τι είναι το SEO. Αν όχι, δεν έχεις παρά να διαβάσεις το άρθρο μας!

Οι SEO copywriters ειδικεύονται στη δημιουργία περιεχομένου που όχι μόνο απευθύνεται στο κατάλληλο κοινό αλλά και στοχεύει στην κατάκτηση υψηλών θέσεων στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (ειδικά στη Google).

Ερευνούν τι ενδιαφέρει το κοινό, αναζητούν και εντοπίζουν σχετικές λέξεις-κλειδιά (keywords), τις ενσωματώνουν με σωστό τρόπο στα κείμενά τους, βελτιστοποιούν τις μετά-ετικέτες (meta tags) – δηλαδή, το meta title και το meta description – και, γενικά, δημιουργούν συνολικά ελκυστικό, χρήσιμο και σχετικό με τις αναζητήσεις των χρηστών περιεχόμενο.

Αν θέλεις να ανακαλύψεις περισσότερα για τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης ή SEO, σου προτείνουμε να ρίξεις μια ματιά στα παρακάτω διαφωτιστικά άρθρα μας:

  1. Ο Απόλυτος Πρακτικός Οδηγός SEO | 2023
  1. SEO tips για το 2023

Αν, πάλι, ονειρεύεσαι την ιστοσελίδα της επιχείρησής σου σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, τότε μάθε ότι αναλαμβάνουμε την επαγγελματική προώθηση ιστοσελίδων για μηχανές αναζήτησης ή SEO!

Content Copywriting

Το content copywriting είναι ένα είδος κειμενογραφίας που χαρακτηρίζεται από τη δημιουργία πληροφοριακού, χρήσιμου, ενημερωτικού και ελκυστικού περιεχομένου, το οποίο έχει περισσότερο ως στόχο την παροχή σημαντικών πληροφοριών για ένα συγκεκριμένο θέμα στο κοινό, παρά την πραγματοποίηση πωλήσεων ή την επίτευξη κάποιου παρόμοιου στόχου.

Συνήθως, το content copywriting επικεντρώνεται σε ένα ζήτημα και το συναντούμε κυρίως με τη μορφή άρθρων, blogs, δελτίων τύπου κ.λπ.

Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις πώς να σχεδιάσεις μια αποτελεσματική content marketing στρατηγική, ρίξε μια ματιά στο άρθρο μας και μάθε τι πρέπει να κάνεις!

Creative Copywriting

Ψηφιακή απεικόνιση online κειμενογράφου που στέκεται μπροστά σε οθόνη υπολογιστή, από την οποία βγαίνει ένα χαρτί.

Η δημιουργική κειμενογραφία ή creative copywriting χρησιμοποιείται συχνά σε marketing καμπάνιες που έχουν ως στόχο να είναι αξιομνημόνευτες και συναισθηματικά ελκυστικές.

Αυτό που κάνει το creative copywriting να ξεχωρίζει είναι ουσιαστικά ότι επικεντρώνεται συνήθως στην αφήγηση μιας ιστορίας (για ένα προϊόν, για το ίδιο το brand κ.λπ.), με στόχο το να κάνει τη διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Οι δημιουργικοί κειμενογράφοι σκέφτονται συνήθως έξυπνα λογοπαίγνια ή σλόγκαν που θα χαραχτούν στη μνήμη του κοινού, χρησιμοποιούν δημιουργικά τη γλώσσα και προσπαθούν να δημιουργήσουν μια συνολική καθηλωτική ιδέα (concept) για τη διαφήμιση.

Σκοπός του creative copywriting είναι περισσότερο να προωθήσει αποτελεσματικά και να εδραιώσει το brand name της επιχείρησης στον χώρο, ενώ συμβάλλει σε τεράστιο βαθμό στο αποτελεσματικό branding.

Παρεμπιπτόντως, εάν σε απασχολεί το πώς να βρεις brand name για την επιχείρησή σου, διάβασε όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις στο σχετικό άρθρο μας!

Technical Copywriting

Το technical copywriting έχει να κάνει κυρίως με τη δημιουργία περιεχομένου ή κειμένων που απαιτούν γνώσεις σε έναν εξειδικευμένο τομέα ή πεδίο.

Οι technical copywriters ειδικεύονται στη συγγραφή κειμένων που επεξηγούν σύνθετα ή τεχνικά θέματα με σαφή και κατανοητό για το κοινό τρόπο.

Η τεχνική κειμενογραφία είναι η ιδανική λύση για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς όπως η τεχνολογία, η υγειονομική περίθαλψη, ο χρηματοοικονομικός κλάδος κ.α.

Conversion Copywriting

Το conversion copywriting είναι ένα είδος κειμενογραφίας που επικεντρώνεται αποκλειστικά στο να πείσει το κοινό να προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες ή μετατροπές (conversions).

Ο πρωταρχικός στόχος, λοιπόν, του conversion copywriting είναι να οδηγήσει σε μετατροπές, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν διάφορες ενέργειες όπως:

  • Πραγματοποίηση αγοράς
  • Εγγραφή σε newsletter
  • Συμπλήρωση φόρμας
  • Λήψη ενός e-book ή αρχείου pdf

Οι conversion copywriters επιλέγουν πολύ προσεκτικά λέξεις και φράσεις που θα βρουν ανταπόκριση στο κοινό τους, τονίζουν τα οφέλη του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προωθούν, δημιουργούν μια αίσθηση επείγοντος κ.α.

Τέτοιου είδους κείμενα χρησιμοποιούνται συνήθως σε σελίδες προορισμού (landing pages), σε εκστρατείες email marketing κ.λπ.

Η κειμενογραφία μετατροπών είναι ουσιαστικά η κειμενογραφία που εκπληρώνει τον στόχο που είχε τεθεί εξαρχής. Εάν, για παράδειγμα, στόχος ήταν η αύξηση των πωλήσεων, θα πρέπει να ελέγξεις αν όντως πραγματοποιήθηκαν περισσότερες αγορές μέσω του conversion copywriting.

Γιατί είναι σημαντικό το copywriting για μια επιχείρηση;

Όπως έχεις ήδη καταλάβει, η αξία και η σημασία του copywriting είναι τεράστια για μια επιχείρηση.

Πάμε να δούμε γιατί είναι τόσο σημαντική και απαραίτητη η κειμενογραφία για τις σύγχρονες επιχειρήσεις:

1. Πραγματοποίηση μετατροπών

Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους του copywriting είναι η μετατροπή των leads σε πελάτες.

Είτε μέσω μιας συναρπαστικής περιγραφής προϊόντος, είτε μέσω ενός πειστικού email, είτε μέσω μιας καλοσχεδιασμένης σελίδας προορισμού, ένα καλό και αποτελεσματικό copy μπορεί να αυξήσει σημαντικά τα ποσοστά μετατροπής.

Οι επιχειρήσεις επενδύουν στη συγγραφή κειμένων για να μετατρέψουν τους επισκέπτες ή τους αναγνώστες του ιστοχώρου τους σε πελάτες που πληρώνουν.

2. Ενίσχυση της εικόνας και της αξιοπιστίας του brand

Ψηφιακή απεικόνιση της επίπτωσης του copywriting σε ένα brand. Τρία άτομα δουλεύουν για την ενίσχυση του brand image.

Η ποιότητα του κειμένου αντανακλά την εικόνα και την αξιοπιστία του brand σου. Ένα καλογραμμένο, επαγγελματικό κείμενο μπορεί να εκπέμψει αξιοπιστία, ποιότητα και κύρος.

Από την άλλη πλευρά, ένα κακό copy μπορεί να υπονομεύσει τη φήμη του brand και να αποτρέψει τους δυνητικούς πελάτες.

3. Αυξημένη ορατότητα και βελτιωμένο SEO

Η συγγραφή κειμένων παίζει καθοριστικό ρόλο στη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης (SEO).

Με την ενσωμάτωση σχετικών λέξεων-κλειδιών και την παροχή πολύτιμου, χρήσιμου και σχετικού περιεχομένου, οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν την κατάταξή τους στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Αυτό, με τη σειρά του, οδηγεί σε αυξημένη οργανική επισκεψιμότητα και μεγαλύτερη ορατότητα, καθιστώντας την κειμενογραφία θεμελιώδη πτυχή του digital marketing.

Παρεμπιπτόντως, ανακάλυψε στο άρθρο μας τη σημασία μιας συνολικής στρατηγικής ψηφιακού marketing για την επιχείρησή σου!

4. Αποτελεσματική επικοινωνία

Η αποτελεσματική επικοινωνία με το κοινό-στόχο είναι ζωτικής σημασίας για κάθε επιχείρηση.

Η δημιουργία χρήσιμων και ελκυστικών κειμένων θα επιτρέψει στην επιχείρησή σου να μεταφέρει το μήνυμά της με σαφήνεια και πειστικότητα.

Εξασφαλίζεται, έτσι, ότι το κοινό θα κατανοήσει την πρόταση αξίας (value proposition), τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερη δέσμευση και αφοσίωση των πελατών σου.

5. Διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό

Σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά, το copywriting μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σου να ξεχωρίσει.

Σου επιτρέπει να διατυπώσεις τι διαφοροποιεί τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου από τον ανταγωνισμό, μέσα από ιδιαίτερα, δημιουργικά και πειστικά κείμενα.

Τονίζοντας τα μοναδικά χαρακτηριστικά και οφέλη και χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές copywriting, μπορείς να προσελκύσεις πελάτες που θα εκτιμήσουν τη μοναδικότητα του brand σου.

Copywriting – Κόστος υπηρεσίας

Ψηφιακή απεικόνιση copywriter, ο οποίος κάθεται σε γραφείο, μπροστά σε λάπτοπ. Δίπλα υπάρχουν νομίσματα και χρηματοκιβώτιο.

Το copywriting, όπως καταλαβαίνεις, αποτελεί μια ιδιαίτερα πολύτιμη υπηρεσία για τις επιχειρήσεις. Μπορείς να φανταστείς ιστοσελίδα, ανάρτηση σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, διαφήμιση κ.λπ. χωρίς κείμενο;

Φυσικά και όχι, γι’ αυτό και ο μισθός ενός καλού copywriter είναι συνήθως αρκετά ανταγωνιστικός.

Από ποιους παράγοντες εξαρτάται, όμως, το κόστος του copywriting ως υπηρεσία για μια επιχείρηση;

Πάμε να δούμε κάποιους από τους σημαντικότερους:

  • Είδος copywriting (π.χ. το SEO copywriting απαιτεί έρευνα και ενσωμάτωση keywords, οπότε είναι ακριβότερο, το creative copywriting μπορεί να απαιτεί τη δημιουργία βίντεο, οπότε μπορεί να κοστίσει περισσότερο κ.ο.κ.)
  • Εμπειρία και portfolio κειμενογράφου
  • Πολυπλοκότητα θέματος (π.χ. σε περιπτώσεις technical copywriting τα θέματα είναι πιο σύνθετα και απαιτητικά, οπότε η κειμενογραφία κοστίζει ακριβότερα)
  • Αριθμός λέξεων και έκταση κειμένου (η χρέωση μπορεί να γίνεται ανά ώρα ή με βάση τον αριθμό των λέξεων)
  • «Στενή» προθεσμία (π.χ. αν ένα brand θέλει κείμενα εντός λίγων ημερών, μάλλον θα πρέπει να πληρώσει περισσότερο)
  • Ποσότητα και συχνότητα ελέγχων και αλλαγών (κάποιοι copywriters συμπεριλαμβάνουν στη συνολική τιμή έναν ορισμένο αριθμό αναθεωρήσεων και χρεώνουν επιπλέον εάν το brand θέλει περισσότερες αλλαγές)
  • Ζήτηση στην αγορά

Εάν δεν σε ενδιαφέρει μόνο η υπηρεσία του copywriting, μπορείς να βρεις στο συγκεντρωτικό άρθρο μας το κόστος όλων των digital marketing υπηρεσιών!

Τι είναι το copywriting – Σύνοψη

Στην ουσία, η κειμενογραφία είναι ο βασικός άξονας της αποτελεσματικής επικοινωνίας στο σημερινό επιχειρηματικό τοπίο. Η σημασία της είναι τεράστια, καθώς συνδιαμορφώνει την ταυτότητα του brand, ενισχύει τη σύνδεση με το κοινό και οδηγεί στην επίτευξη των στόχων που έχει θέσει η ίδια η επιχείρηση.

Παραπάνω είδαμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζει κανείς για το copywriting: τι είναι, ποια τα είδη και οι εφαρμογές του, γιατί είναι σημαντικό, ποιο το κόστος του ως υπηρεσία κ.α.

Και μπορούμε με σιγουριά να πούμε πως πρόκειται για μια επένδυση που αξίζει να γίνει.

Εάν είσαι ιδιοκτήτης επιχείρησης και θέλεις να μεγιστοποιήσεις την αξία της, μην καθυστερείς άλλο και επικοινώνησε τώρα μαζί μας!

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top