Ο απόλυτος οδηγός για το πώς να βρω brand name, με αναλυτικές συμβουλές και πολλά παραδείγματα.

Πώς να βρω brand name; Όσα θέλεις να ξέρεις!

Αποφάσισες να ανοίξεις τη δική σου επιχείρηση και, φυσικά, το πρώτο ερώτημα που σου δημιουργείται είναι το εξής: Πώς να βρω brand name;

Σίγουρα, η επιλογή του σωστού brand name για την επιχείρησή σου είναι εξαιρετικά σημαντική υπόθεση, καθώς μπορεί να επηρεάσει καθοριστικά τη μετέπειτα επιτυχία της. Γι’ αυτό, τα στοιχεία που θα πρέπει να λάβεις υπόψη κατά την αναζήτησή του είναι, αναμφισβήτητα, πολλά.

Αν σκεφτείς, όμως, ότι στην Ελλάδα υπάρχουν 800.000 επιχειρήσεις (!), θα αντιληφθείς ότι το βασικότερο από αυτά είναι να βρεις ένα μοναδικό και έξυπνο brand name, που θα σε ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

Με άλλα λόγια, θα πρέπει να αρχίσεις να ψάχνεις “πιασάρικα” ονόματα για μαγαζιά!

Ζαλίστηκες και μόνο στη σκέψη; Συνέχισε την ανάγνωση και δες βήμα – βήμα τι πρέπει να κάνεις για να καταλήξεις στο ιδανικό όνομα για την επιχείρησή σου, ό,τι και αν είναι αυτή!

Επιλογή brand name: Τα πρώτα βήματα

Αν αναζητάς δημιουργικά ονόματα για μαγαζιά, υπάρχουν κάποια βασικά πράγματα, τα οποία θα πρέπει να λάβεις υπόψη κατά την αρχική φάση της διαδικασίας επιλογής του brand name σου. Αυτά είναι:

1. Η ταυτότητα του brand

Ίσως, το βασικότερο στοιχείο που θα διαμορφώσει το brand name σου. Το όραμα, η αποστολή, καθώς και οι αξίες της επιχείρησής σου, θα πρέπει με κάποιο τρόπο να “αποτυπώνονται” στο όνομά της.

Όπως το όνομα αποτελεί για εμάς αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητάς μας που μας χαρακτηρίζει, το ίδιο ισχύει για τις επιχειρήσεις και το brand name τους.

Τα δύο αυτά, λοιπόν, δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι ασύνδετα.

Διάβασε επίσης: Εταιρική ταυτότητα: Τι είναι ακριβώς & τι περιλαμβάνει

2. Το είδος των παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντων

Το είδος των προϊόντων ή των υπηρεσιών που θα παρέχει η επιχείρησή σου αποτελεί το δεύτερο σημαντικότερο στοιχείο για την επιλογή του brand name.

Αν, για παράδειγμα, πουλάς video games, τότε πιθανότατα απευθύνεσαι σε περισσότερο νεαρές ηλικίες και πρέπει να βρεις ένα πιο “νεανικό” όνομα, που θα εκφράζει τη νοοτροπία της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας.

Αντιθέτως, αν πουλάς βρεφικά είδη, τότε απευθύνεσαι, κυρίως, σε γονείς, οι οποίοι ψάχνουν ένα brand ποιοτικό και αξιόπιστο για τη φροντίδα του μωρού τους. Έτσι, το όνομα που θα επιλέξεις θα πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη και σιγουριά.

3. Το προφίλ του πελάτη (Buyer Persona)

Όπως ήδη αναφέραμε, θα πρέπει να σκεφτείς το αγοραστικό κοινό στο οποίο θα απευθύνεσαι και, συγκεκριμένα, τα βασικά χαρακτηριστικά του (ηλικία, φύλλο, επάγγελμα, ανάγκες, συνήθειες, κ.λπ.).

Είναι εξαιρετικά σημαντικό το brand name σου να βρίσκει απόκριση από το κοινό – στόχο. Αν αποτύχεις σε αυτό, το πιθανότερο είναι ότι θα αποτύχει και η επιχείρησή σου.

4. Η υπόσταση του καταστήματος της επιχείρησης

Τέλος, θα πρέπει να σκεφτείς αν πρόκειται για ένα φυσικό ή για ένα online κατάστημα. Αυτό μπορεί να επηρεάσει με πολλούς τρόπους και να δώσει διαφορετική κατεύθυνση στην έρευνά σου.

Για παράδειγμα, αν έχεις σκοπό να ανοίξεις ένα τοπικό μαγαζί με φυσική υπόσταση, τότε θα εστιάσεις, κυρίως, στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αγοραστικού κοινού της περιοχής σου, αλλά και της ίδιας της περιοχής.

Από την άλλη, αν πρόκειται για κάποιο e – shop, τότε θα λάβεις υπόψη άλλα στοιχεία, όπως το Search Engine Optimization (SEO) ή τον διαδικτυακό ανταγωνισμό.

Διάβασε επίσης: Τι είναι το SEO;

5. Ο βαθμός γνώσης των πελατών

Ένας ακόμα παράγοντας που θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου πριν επιλέξεις το όνομα της επιχείρησής σου είναι οι γνώσεις που διαθέτει η πελατειακή σου βάση για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.

Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν οι αγοραστές υψηλής γνώσης, δηλαδή αυτοί που είναι ενημερωμένοι για τα εσωτερικά στοιχεία ποιότητας των προϊόντων / υπηρεσιών, και οι αγοραστές χαμηλής γνώσης, δηλαδή αυτοί που δεν γνωρίζουν πολλά για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων / υπηρεσιών.

Για παράδειγμα, εάν διατηρούσες ένα κατάστημα φορητών υπολογιστών, μια 50χρονη μαμά που αγόραζε τον πρώτο της υπολογιστή, πιθανότατα, θα είχε περιορισμένες γνώσεις σχετικά με τους φορητούς υπολογιστές. Θα αντιπροσώπευε έναν πελάτη χαμηλής γνώσης.

Ένας 22χρονος φοιτητής πληροφορικής, από την άλλη, πιθανότατα θα ήξερε πολλά για τους φορητούς υπολογιστές. Θα εκπροσωπούσε έναν πελάτη υψηλών γνώσεων.

Το πόσο ενημερωμένος είναι ένας καταναλωτής σχετικά με ένα προϊόν επηρεάζει τον τρόπο που ψωνίζει:

  • Οι ενημερωμένοι καταναλωτές εστιάζουν στα εσωτερικά στοιχεία ποιότητας.
  • Οι καταναλωτές που δε γνωρίζουν πολλά πράγματα για το προϊόν εστιάζουν σε εξωτερικές ενδείξεις ποιότητας, όπως για παράδειγμα το brand name.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι επωνυμίες που απευθύνονται σε πελάτες χαμηλής γνώσης επιλέγουν, συνήθως, αφηρημένα ονόματα ή ονόματα που προκαλούν ορισμένες διαθέσεις / συναισθήματα, με τα οποία θέλουν να συσχετιστούν.

Για παράδειγμα, η Nautica, η εμπνευσμένη από την ιστιοπλοΐα εταιρεία ενδυμάτων, πήρε το όνομά της από το «nautica», την ιταλική λέξη για τη ναυτιλία.

Το όνομα γίνεται, ουσιαστικά, συντομογραφία για την ιστιοπλοΐα και βοηθά τους αγοραστές της μάρκας με χαμηλή γνώση να το συσχετίσουν με ορισμένες θετικές εικόνες από τη θάλασσα, την ιστιοπλοΐα κ.λπ.

Επίσης, απομακρύνει τον πελάτη από την εστίαση στα εσωτερικά χαρακτηριστικά ποιότητας των προϊόντων που πωλούνται.

Το να γνωρίζεις, λοιπόν, από πιο είδος αγοραστών αποτελείται κατά κύριο λόγο η πελατειακή σου βάση είναι εξαιρετικά σημαντικό, επειδή αν πρόκειται για πελάτες χαμηλής γνώσης, τότε πουλάς τη μάρκα, το όνομα, και όχι το ίδιο το προϊόν.

Θα χρειαστείς, λοιπόν, ένα ακόμα πιο “πιασάρικο” όνομα!

Το να βρεις ένα μοναδικό όνομα για το μαγαζί σου, με βάση όλα τα παραπάνω, μπορεί να σου φαίνεται μία πολύπλοκη διαδικασία. Ακολουθώντας, όμως, τα σωστά βήματα, η επιτυχία είναι εγγυημένη.

Αφού, λοιπόν, έχεις ξεκαθαρίσει τα παραπάνω, μπορείς να αρχίσεις την αναζήτηση του σωστού brand name!

Αναλυτικός οδηγός για την επιλογή brand name για επιχείρηση βήμα - βήμα.

“Πιασάρικα” ονόματα για μαγαζιά: Πώς τα ξεχωρίζεις;

Είτε αναζητάς έξυπνα ονόματα για e-shop, είτε για φυσικά καταστήματα (π.χ. έξυπνα ονόματα για μίνι μάρκετ, για ενοικιαζόμενα δωμάτια, για κομμωτήρια, κ.ά), τα βήματα είναι πάνω – κάτω τα ίδια.

Αρχικά, το όνομα της επιχείρησής σου θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να αρέσει σε σένα.

Αφού, λοιπόν, καταλήξεις σε κάποια ονόματα που σου αρέσουν, θα πρέπει να απαντήσεις στα ακόλουθα ερωτήματα και να προσέξεις ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά, που θα σε βοηθήσουν να επιλέξεις το ιδανικό.

Πιο συγκεκριμένα, ένα “πιασάρικο” brand name:

Θα πρέπει να έχει νόημα για όλους

Ένα όνομα μπορεί να είναι εξαιρετικά έξυπνο, αλλά αν έχει νόημα μόνο για σένα ή για λίγους στο κοντινό σου περιβάλλον, μάλλον δεν είναι καλή ιδέα να το χρησιμοποιήσεις.

Σκέψου να πρέπει να εξηγείς συνέχεια τι σημαίνει το συγκεκριμένο όνομα.

Να είναι σύντομο

Το να έχεις ένα σύντομο, εύστοχο όνομα επιχείρησης είναι υπέροχο για πολλούς λόγους: είναι αξέχαστο, είναι εύκολο να το προφέρει κάποιος και χωράει αβίαστα στην κεφαλίδα της αρχικής σελίδας του ηλεκτρονικού σου καταστήματος.

Ωστόσο, η εύρεση ενός καλού ονόματος μπορεί να είναι δύσκολη. Καθημερινά, βλέπουμε διάφορες επωνυμίες και τα ονόματα που είναι ελκυστικά και ιδανικά για σένα, αναμφίβολα, θα προσελκύσουν και κάποιον άλλο.

Να ταιριάζει με το είδος των προϊόντων ή τις υπηρεσίες της επιχείρησής σου

Υπάρχουν πολλά δημιουργικά ονόματα για μαγαζιά, αλλά, όπως ήδη αναφέραμε, πρέπει να βεβαιωθείς ότι ταιριάζουν και με τον κλάδο που έχεις διαλέξει.

Για παράδειγμα, οι λέξεις που παραπέμπουν σε δύναμη και σταθερότητα είναι καλές για τις εταιρείες ασφάλειας και security, αλλά για τα γηροκομεία ή τη φροντίδα στο σπίτι; Όχι τόσο πολύ!

Εκεί, θα ήταν καλύτερο να χρησιμοποιείς λέξεις που σχετίζονται με την ευγένεια και την καλοσύνη. Όσο πιο σχετικό είναι με το είδος των προϊόντων / υπηρεσιών του μαγαζιού, τόσο πιο εύκολα θα θυμάται κανείς το brand name σου.

Να είναι χρήσιμο για μελλοντική επέκταση της επιχείρησης

Σίγουρα, όταν κάποιος ανοίγει ένα μαγαζί δεν μπορεί να ξέρει, ούτε να προβλέψει, αν αυτή στο μέλλον θα επεκταθεί και σε άλλες περιοχές. Αλλά πρέπει να λάβεις υπόψη σου όλες τις πιθανότητες.

  • Εάν υπάρχει περίπτωση να αποκτήσεις υποκαταστήματα και σε άλλες πόλεις, τότε σίγουρα θα πρέπει να αποφύγεις ονόματα όπως το ΘΕΣγάλα (ΘΕΣ= ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
  • Εάν υπάρχει πιθανότητα να επεκτείνεις τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου, τότε θα πρέπει να αποφύγεις τις πολύ συγκεκριμένες ονομασίες, όπως «Επισκευές laptop», γιατί αργότερα μπορεί να αναλάβεις και επισκευές άλλου είδους συσκευών.

Φαντάσου αν ο Τζεφ Μπέζος είχε επιλέξει το όνομα «OnlineBooks» αντί για «Amazon». Δεν θέλεις να περιορίσεις την επιχείρησή σου σε ένα συγκεκριμένο προϊόν ή σε μια συγκεκριμένη πόλη.

Να προκαλεί τα θεμιτά συναισθήματα στους πελάτες σου

Σκέψου το πώς θέλεις να αισθάνονται οι πελάτες σου ως αποτέλεσμα των υπηρεσιών ή των προϊόντων που θα τους παρέχεις.

Μια λέξη που προκαλεί ένα συναίσθημα μπορεί να δημιουργήσει ένα ισχυρό και ελκυστικό όνομα επιχείρησης. Για παράδειγμα:

Οι πελάτες ενός pet shop θέλουν να αισθάνονται υπερηφάνεια, ανακούφιση, αγάπη, ενθουσιασμό. Οι πελάτες ενός γυμναστηρίου θέλουν να αισθάνονται ισχυροί, ανταγωνιστικοί, προοδευτικοί, ασυναγώνιστοι. Τα παιδιά που πηγαίνουν σε ένα κέντρο λογοθεραπείας θέλουν να νιώθουν ασφάλεια, σιγουριά και ότι ανήκουν κάπου.

Να αντικατοπτρίζει τα χαρακτηριστικά των πελατών σου

Χρησιμοποίησε περιγραφικά επίθετα, που αντικατοπτρίζουν αυτό που θέλουν οι πελάτες. Είναι πολύ σημαντικό ο πελάτης να νιώθει ότι αυτό που πουλάς φτιάχτηκε για τον ίδιο.

Το 1985, η εταιρεία ConAgra εισήγαγε μια σειρά από κατεψυγμένα τρόφιμα με επίκεντρο τη διατροφή που ονομάζεται “Diet Deluxe”. Αυτό το όνομα επιλέχθηκε ειδικά επειδή οι πελάτες στις δεκαετίες του ’80 και του ’90 νοιάζονταν για τη δίαιτα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ωστόσο, οι πωλήσεις έκαναν «ελεύθερη πτώση». Εσωτερική έρευνα έδειξε ότι η «δίαιτα» δεν είχε πια την ίδια επιρροή στο κοινό. Αντί για δίαιτες, οι πελάτες ήθελαν τώρα να είναι υγιείς, όχι απλώς αδύνατοι.

Η λύση; Η ConAgra άλλαξε το όνομα του προϊόντος από “Diet Deluxe” σε “Healthy Choice”. Αυτό βοήθησε το προϊόν «να γυρίσει» και να βελτιώσει τις πωλήσεις της επιχείρησης.

Το ηθικό δίδαγμα: Η χρήση λέξεων που περιγράφουν τι εκτιμούν οι πελάτες σου μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην επωνυμία του μαγαζιού σου. Αυτές είναι, συνήθως, εγγενή στοιχεία ποιότητας με τα οποία ταυτίζεται το κοινό σου.

Να γράφεται εύκολα

Ένα όνομα επιχείρησης θα πρέπει να έχει εύκολη ορθογραφία, έτσι ώστε να μπορεί κάποιος να το αναζητήσει στο διαδίκτυο χωρίς να κάνει λάθος.

Να προφέρεται εύκολα

Αν το όνομα ενός μαγαζιού προφέρεται εύκολα, τότε είναι πολύ πιο πιθανό κάποιος πελάτης να το προτείνει σε άλλον.

Να είναι ευκολομνημόνευτο

Το να γράφεται και να προφέρεται εύκολα το όνομα μιας επιχείρησης, σημαίνει ότι είναι και πολύ εύκολο να το θυμάται κάποιος.

Να είναι εύηχο

Πριν καταλήξεις στο όνομα του μαγαζιού, πες το δυνατά, χρησιμοποίησέ το μέσα σε μία συζήτηση και δες πώς ακούγεται. Βάλε στόχο κάτω από πέντε συλλαβές, αν μπορείς!

Ρίξε μια ματιά στη λίστα Forbes με τα πιο πιασάρικα ονόματα στον κόσμο:

Η λίστα του Forbes με τα δέκα κορυφαία παγκόσμια brand names για το 2022.

Μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι και το Πολυτεχνικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνια διαπίστωσε ότι το πιασάρικο όνομα ενός καταστήματος και η ποιότητα των εμπορευμάτων του είναι οι δύο μεγαλύτεροι παράγοντες που συμβάλλουν στο image του.

Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να πληρώσουν περισσότερα χρήματα σε μαγαζιά με πιασάρικα ονόματα, μόνο και μόνο αν το όνομα τους προκαλέσει θετικές εντυπώσεις!

Μάλιστα, μπορεί να αγοράσουν χωρίς δεύτερη σκέψη, ακόμα και προϊόντα που δεν τα γνωρίζουν και δεν τα έχουν ξαναχρησιμοποιήσει, αλλά ούτε τους τα έχει προτείνει κάποιος άλλος.

Απλά και μόνο επειδή τα βρήκαν σε ένα μαγαζί με πολύ δυνατό και πιασάρικο brand name!

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο Sean Parker συμβούλεψε τον ιδρυτή του Facebook, Mark Zuckerberg, να σβήσει το «The» από το Facebook.

Αρχικά, η επωνυμία ήταν “The Facebook” και όχι σκέτο “Facebook”, όπως είναι σήμερα.

Δημιουργία brand name: Τύποι και παραδείγματα

Έχοντας, λοιπόν, υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της επιχείρησης και των πελατών της, αλλά και τα βασικά χαρακτηριστικά ενός “πιασάρικου” ονόματος, ήρθε η ώρα το brand name σου να πάρει σάρκα και οστά!

Για να ξεκινήσεις:

  1. Κατέγραψε τα στοιχεία ποιότητας του προϊόντος ή των υπηρεσιών σου. Ας πούμε ότι πουλάς μπισκότα. Αυτά μπορεί να έχουν απαλή υφή, τα καλύτερα συστατικά, κ.λπ.
  2. Κατέγραψε τα χαρακτηριστικά του κοινού – στόχου και τι είναι αυτό που θα ήθελε. Για την εταιρεία μπισκότων, εκτιμούν εξωγενείς παράγοντες, όπως η τιμή, ή ενδιαφέρονται περισσότερο για τη γεύση, την υφή και την ποιότητα των συστατικών;
  3. Βρες ποια είναι τα κοινά στοιχεία και στις δύο παραπάνω λίστες και χρησιμοποίησέ τα για να βρεις ένα “πιασάρικο” και αντιπροσωπευτικό όνομα.

    Για παράδειγμα, εάν οι πελάτες σου εκτιμούν τα φρεσκοψημένα cookies, που έχουν και καλή τιμή αγοράς, θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις ένα όνομα όπως το FreshBakes.
  4. Διατήρησε το όνομα σύντομο, κατά προτίμηση μία λέξη με δύο λέξεις.
  5. Περιορίσου σε 2-3 συλλαβές ανά λέξη.
  6. Περιόρισε τη χρήση συμφώνων. Χρησιμοποίησε ένα εύηχο όνομα με όσο το δυνατόν περισσότερα φωνήεντα, όπως “o” (π.χ.: Google, Toyota).
  7. Αφαίρεσε περιττά επιθήματα / προθέματα / άρθρα όπως «το». Π.χ. «The» Facebook.
  8. Ρώτησε τους πελάτες-στόχους σου.

Το 1998, η Coco Pops, η δημοφιλής μάρκα δημητριακών Kellogg στο Ηνωμένο Βασίλειο, άλλαξε το όνομά της σε “Choco Krispies”.

Ο αντίκτυπος της αλλαγής του ονόματος ήταν άμεσος και καταστροφικός: οι πωλήσεις μειώθηκαν μέσα σε εβδομάδες και το μερίδιο αγοράς έπεσε πάρα πολύ.

Σε μια προσπάθεια να αυξήσει τις πωλήσεις, η Kellogg’s διεξήγαγε μια τηλεφωνική δημοσκόπηση, όπου ζήτησε από τα παιδιά να επιλέξουν από ένα σωρό ονόματα, συμπεριλαμβανομένου του αρχικού.

Σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων επέλεξε το αρχικό όνομα.

Με αυτά τα δεδομένα, η Kellogg’s  άλλαξε το όνομα ξανά σε “Coco Pops” το 1999. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 20% και τα δημητριακά συνεχίζουν να πωλούνται με το αρχικό τους όνομα μέχρι και σήμερα.

Αυτό είναι ένα παράδειγμα που δείχνει το πόσο σημαντικό είναι να λαμβάνεις υπόψη τις επιλογές των πελατών σου. Μπορεί εσένα να σου αρέσει ένα όνομα, αλλά οι πελάτες σου να έχουν άλλη άποψη για αυτό.

Τύποι επωνυμιών επιχειρήσεων για να διαλέξεις

Το όνομα ενός μαγαζιού μπορεί να έχει διάφορες μορφές:

1. Περιγραφικά ονόματα

Με έναν λογικό περιορισμό στη δημιουργικότητα, έρχονται πρώτα τα περιγραφικά ονόματα.

Αυτά λειτουργούν ακριβώς όπως υπέθεσες, περιγράφοντας το προϊόν ή την υπηρεσία επακριβώς και σε βασικό επίπεδο. Π.χ. Ύδωρ (εμφιαλωμένο νερό), Εθνική Ασφαλιστική (ασφάλειες).

Παρότι δεν αφήνουν ιδιαίτερο χώρο σε δημιουργικές ιδέες ή παιχνίδι με τις λέξεις, τα περιγραφικά ονόματα προτιμούνται πολλές φορές εξαιτίας της απλότητάς τους.

2. Ονόματα πραγματικών ανθρώπων

Τι καλύτερος τρόπος για να τιμήσεις το άτομο που κάνει όλη τη δουλειά στα παρασκήνια από το να δώσεις στο brand σου το όνομά του!

Η χρήση του ονόματος ή του επωνύμου της οικογένειάς σας ως επωνυμίας της επιχείρησής είναι μια κλασική επιλογή και σίγουρα έχει μακροχρόνια δύναμη.

Σκέψου τα McDonald’s ή τη διάσημη εταιρεία σχεδιασμού Herman Miller.

Παραδείγματα επιχειρήσεων με ονόματα ατόμων:

  • Air Jordan – Michael Jordan
  • Adidas – Adi Dassler
  • CLIFF Bar – Clifford Erickson
  • Dyson – James Dyson
  • Taco Bell – Glen Bell
Πίνακας με παραδείγματα brand names που δημιουργήθηκαν με βάση ονόματα πραγματικών ατόμων.

3. Αρχαία ελληνικά ονόματα

Πολλά brand names, ακόμα και εταιρειών του εξωτερικού, έχουν ρίζες από την ελληνική γλώσσα και έχουν γνωρίσει ιδιαίτερη επιτυχία.

Πάρε για παράδειγμα τη γνωστή σε όλους Nike, η οποία πήρε το όνομά της από την αρχαία ελληνίδα θεά, Νίκη.

Φυσικά, μπορείς και εσύ να δημιουργήσεις ένα brand name εμπνευσμένο από τα αρχαία ελληνικά. Μάλιστα, είναι πολύ πιθανό να προκύψει κάτι πρωτότυπο και μοναδικό από την προσπάθειά σου.

Κάνε διάφορους συνδυασμούς με την κύρια ρίζα ή την κατάληξη της λέξης με στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη δική σου επιχείρηση και δες που θα οδηγηθείς!

Αν και, συνήθως, βλέπουμε να χρησιμοποιούνται αρχαία ελληνικά ονόματα για μαγαζιά ρούχων ή για ξενοδοχεία, αυτό δεν αποτελεί τον κανόνα. Οπότε, όποιο και αν είναι το είδος της επιχείρησής σου, μπορείς να εμπνευστείς από μια αρχαία λέξη για τη δημιουργία του brand name σου.

4. Ακρωνύμια και συντομογραφίες

Μια δημοφιλής επιλογή για επωνυμίες που θέλουν ένα σύντομο, καθαρό όνομα επιχείρησης.

Το IKEA είναι στην πραγματικότητα ένα ακρωνύμιο που συνδυάζει τα αρχικά του ιδρυτή, Ingvar Kamprad, με τα γράμματα της φάρμας και του χωριού όπου μεγάλωσε, Elmtaryd και Agunnaryd.

5. Σύνθετες λέξεις

Δημιούργησε  τη δική σου σύνθετη λέξη, συνδυάζοντας δύο λέξεις που αγαπάς!

Για παράδειγμα, το όνομα της εταιρείας Panera είναι στην πραγματικότητα μια σύνθεση των λέξεων “pan” (που σημαίνει ψωμί) και “era” (που σημαίνει ηλικία ή χρόνος).

Αν τα ενώσεις, γίνεται «ο χρόνος του ψωμιού».

Επίσης, το AirBnB! Αυτό που ξεκίνησε ως ιδέα για να κερδίσει κάποιος  χρήματα από ενοίκια μετατράπηκε σε έναν από τους πιο δημοφιλείς ιστότοπους ενοικίασης, που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Οι συνιδρυτές της Airbnb, Joe Gebbia και Brian Chesky, ξεκίνησαν ως δύο συγκάτοικοι χωρίς μετρητά στο Σαν Φρανσίσκο το 2007. Για να πληρώσουν το ενοίκιο τους, και οι δύο δάνεισαν δωμάτια στο διαμέρισμά τους σε επισκέπτες σχεδιαστές από το Διεθνές Συνέδριο Σχεδιασμού, αφού τα ξενοδοχεία στην περιοχή ήταν γεμάτα.

Οι δυο τους ονόμασαν τη νέα τους προσπάθεια «Air Bed and Breakfast», μια αναφορά στα στρώματα αέρα στα οποία έμειναν οι καλεσμένοι.

Ενώ τα καταλύματα για ύπνο δεν ήταν και πολύ ελκυστικά, οι επισκέπτες λάτρεψαν το πρωινό και τις περιηγήσεις στην πόλη που τους παρείχε το ζευγάρι.

Τελικά, διέδωσαν την ιδέα σε άλλα διαμερίσματα, γεγονός που οδήγησε στην ανάπτυξη και περαιτέρω εξάπλωση αυτού που ο κόσμος, πλέον, γνωρίζει ως Airbnb.

6. Επινόηση λέξεων

Η δημιουργία λέξεων είναι για μεγάλη φαντασία, αλλά μερικές από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις εκεί έξω έχουν για όνομά τους επινοημένες λέξεις.

Νομίζεις ότι το Haagen-Dazs σημαίνει κάτι στα Ολλανδικά; Όχι!

Η δημιουργία μιας λέξης σου παρέχει την ευκαιρία να δημιουργήσεις ένα διασκεδαστικό και πρωτότυπο όνομα επιχείρησης, που είναι, ταυτόχρονα, αξέχαστο και μοναδικό.

Λάβε υπόψη το κοινό σου όταν θα δημιουργείς μια λέξη για το όνομα της επιχείρησής σου. Θέλεις να ακούγεται σαν κάτι που θα τους ενδιέφερε και θα επέλεγαν να μάθουν περισσότερα.

Το όνομα του λογισμικού Skype προέρχεται από το “Sky peer-to-peer”, το οποίο στη συνέχεια έγινε συντομογραφία “Skyper”.

Ωστόσο, επειδή υπήρχαν ήδη παρόμοια κατοχυρωμένα domain, αφαίρεσαν το τελικό – r και, έτσι, έχουμε το γνωστό όνομα Skype.

7. Ανορθόγραφα ονόματα ή ονόματα που τους λείπουν φωνήεντα

Αν και η εμφάνιση είναι ελκυστική και αντισυμβατική, η ανορθογραφία ή η αφαίρεση φωνηέντων από λέξεις για τη δημιουργία ενός ονόματος επιχείρησης μπορεί να συνοδεύεται από ελαττώματα.

Η κατάργηση των φωνηέντων μπορεί να κάνει πιο δύσκολη την ανάγνωση και την προφορά του ονόματος της επιχείρησής σου.

Σε προκαλώ  να δοκιμάσεις να προφέρεις το BHLDN, ​​μια δημοφιλή μάρκα γαμήλιων ενδυμάτων. Το ολόκληρο όνομα είναι «beholden», που σημαίνει ευγνώμων.

Παραδείγματα brand names

Μέσα σε αυτές τις βασικές κατηγορίες μπορούμε να ξεχωρίσουμε περισσότερους τύπους brand names

Οικογενειακές επωνυμίες, ακρωνύμια, ιστορικά ή φανταστικά πρόσωπα, μυθικά ονόματα, πραγματικές λέξεις, επινοημένα ονόματα – λεξιπλασία & φωνητικά, συγκεκομμένες λέξεις, αρχαιοπρεπή ή λατινογενή ονόματα, ονόματα με ειδική κατάληξη, χιουμοριστικά ονόματα – παραφράσεις.

Λίστα με "πιασάρικα" ονόματα για μαγαζιά και επιχειρήσεις. Παραδείγματα από επιχειρήσεις της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Πώς “κλείνεις” ένα brand name: Τα τελικά βήματα για την επιλογή ονόματος

Όπως είδαμε, το να βρεις το σωστό όνομα για την επιχείρησή σου θέλει αρκετή σκέψη, οπότε δεν πρόκειται για διαδικασία μιας μέρας.

Πρέπει να λάβεις υπόψη σου και να κατανοήσεις πολλά πράγματα, που θα σε οδηγήσουν να επιλέξεις ένα σύντομο, εύηχο, μοναδικό όνομα, το οποίο θα σε κάνει να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό.

Όπως γράφει ο Marty Neumeier στο The Brand Gap:

«Το σωστό όνομα μπορεί να είναι το πιο πολύτιμο πλεονέκτημα ενός brand, οδηγώντας στη διαφοροποίηση και στην ταχύτατη αποδοχή από το αγοραστικό κοινό. Το λάθος όνομα μπορεί να κοστίσει εκατομμύρια… κατά τη διάρκεια λειτουργίας ενός καταστήματος».

Είναι απίστευτα σημαντικό το να βρεις το κατάλληλο brand name κατά τη δημιουργία της επιχείρησής σου για να τη βοηθήσεις να ξεχωρίσει από το πλήθος. Τόσο από την άποψη της επωνυμίας, όσο και από την άποψη της αναζήτησης στο διαδίκτυο.

Βέβαια, η διαδικασία επιλογής του brand name δεν τελειώνει όταν καταλήξεις σε αυτό που σου αρέσει.

Πιο συγκεκριμένα, αφού επιλέξεις το ιδανικό όνομα, θα χρειαστεί να σιγουρευτείς ότι μπορείς να το χρησιμοποιήσεις ελεύθερα.

  • Έλεγξε το όνομα στα social media

Αν υπάρχει το ίδιο όνομα σε άλλη επιχείρηση, δυστυχώς δε θα μπορέσεις να το χρησιμοποιήσεις, γιατί θα υπάρχει μόνιμα ο κίνδυνος να σε μπερδεύουν με τον ανταγωνιστή σου.

  • Βεβαιώσου ότι το domain δεν είναι κατοχυρωμένο από κάποιον άλλον

Όσο “πιασάρικο” και αν είναι το όνομα που βρήκες, δεν αξίζει να το επιλέξεις αν δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις και για την ιστοσελίδα σου.

Ακόμα και αν σκέφτεσαι να το αλλάξεις λίγο, προσθέτοντας κάποια λέξη ή συλλαβή, και πάλι δεν θα ήταν καλή ιδέα να το χρησιμοποιήσεις, καθώς η συγκεκριμένη πρακτική κρύβει αρκετούς κινδύνους.

Για παράδειγμα, οι πελάτες που δεν θα γνωρίζουν τη συγκεκριμένη λεπτομέρεια μπορεί να μην καταφέρουν να σας βρουν και, ενδεχομένως, να καταλήξουν σε σελίδα ανταγωνιστή με παρόμοιο όνομα.

  • Κατοχύρωσε το domain

Πρέπει να κατοχυρώσεις το συντομότερο το όνομα της επιχείρησης ή το εμπορικό σήμα για να μην έχεις προβλήματα.

Αναλυτικός οδηγός για την επιλογή "πιασάρικου" ονόματος για μαγαζιά και άλλες επιχειρήσεις.

Πώς να βρω brand name, εν κατακλείδι

Για να βρεις το κατάλληλο brand name για την επιχείρησή σου θα πρέπει, αρχικά, να σκεφτείς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της επιχείρησής σου, των προϊόντων / υπηρεσιών σου, του αγοραστικού σου κοινού και, φυσικά, των ανταγωνιστών.

Μάλιστα, καθώς σήμερα ο ανταγωνισμός είναι εξαιρετικά μεγάλος σε όλους, σχεδόν, τους κλάδους, θα πρέπει να βρεις ένα “πιασάρικο” όνομα για το μαγαζί ή την επιχείρησή σου, που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις και να “χαραχθείς” στο μυαλό των καταναλωτών.

Ειδικά αν απευθύνεσαι σε κοινό το οποίο δεν έχει εξειδικευμένες γνώσεις για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων / υπηρεσιών σου και εστιάζει, κυρίως, σε εξωτερικά χαρακτηριστικά τους, τότε είναι ακόμα πιο σημαντικό να βρεις ένα όνομα μοναδικό και δημιουργικό.

Αν όλο αυτό σου φαίνεται βουνό, δεν υπάρχει λόγος να μην αναζητήσεις τη βοήθεια ενός επαγγελματία, για το branding και το brand identity της επιχείρησής σου.

Στην digital challenge είμαστε εδώ να σου λύσουμε όλες τις απορίες και να σε βοηθήσουμε να βρεις το κατάλληλο brand name, που θα σε φέρει ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία!

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top