Πώς να προωθήσω την επιχείρησή μου στο TikTok

Αν το “πώς να προωθήσω την επιχείρησή μου στο TikTok” είναι ένα ερώτημα που απασχολεί και εσένα, τότε βρίσκεσαι στο σωστό μέρος!

Μαζί θα δούμε πώς μπορείς να αξιοποιήσεις τις δυνατότητες του TikTok για να αναπτύξεις την επιχείρησή σου, αλλά και γιατί είναι σημαντικό να το συμπεριλάβεις στην digital marketing στρατηγική σου.

Το TikTok είναι η πλατφόρμα με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στο χώρο των Social Media. Έκανε launch το 2016 από την Bytedance και θραύση κατά τη διάρκεια της πανδημίας – παίρνοντας τεράστια αύξηση σε Users αλλά και Views.

Ξεπέρασε ήδη Instagram και Youtube σε Αγγλία και Ηνωμένες Πολιτείες και, πλέον, απασχολεί τα μεγαλύτερα brands παγκοσμίως, αλλά και τον entrepreneur που θέλει να προωθήσει τα δικά του προϊόντα και υπηρεσίες μέσα από αυτό.

Βλέποντας, λοιπόν, το TikTok να εξελίσσεται στο κορυφαίο social media trend, πολύ λογικά γίνεται όλο και πιο συχνό για τους επιχειρηματίες το ερώτημα “πώς να προωθήσω την επιχείρησή μου στο TikTok;”.

Πριν, όμως, από το “πώς”, έρχεται το “γιατί”.

Let’s talk “TikTok”.

Το TikTok είναι ένα video-based ή “βιντεο-κεντρικό” – ας το πούμε – Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης. Τα βίντεο των χρηστών είναι οι πρωταγωνιστές κι αυτό γίνεται εμφανές από την πρώτη στιγμή που θα ανοίξεις την εφαρμογή.

Fun περιεχόμενο, gags, κατοικίδια, voice-overs, φάρσες, χορογραφίες είναι τα πιο συχνά βίντεο που θα συναντήσεις στο feed σου, έχοντας τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσεις κάνοντας Like, Comment, Repost και Follow.

Ακόμα, μπορείς και να φτιάξεις το δικό σου βίντεο βάσει του πρωτότυπου, βάζοντας τη δική σου πινελιά και συνεχίζοντας το γαϊτανάκι του Content στο TikTok.

Σε ποιους απευθύνεται το tiktok?

Με δυό λόγια: Gen Z. Τουλάχιστον αυτό είναι μέχρι στιγμής το κύριο target group το οποίο “κινείται” στο TikTok.

Όπως συνηθίζεται στα social media, οι νέοι είναι αυτοί που αναλαμβάνουν να τεστάρουν το καινούριο, το καινοτόμο, και να αποφασίσουν αν αυτό “θα ζήσει ή θα πεθάνει”, σύμφωνα με τη δημιουργικότητα, τη διασκέδαση και τη δυναμική αισθητική τους.

Με μέσο όρο ηλικίας των “TikTokers” τα 16-24 χρόνια, αρχίζεις ήδη και βλέπεις τα πρώτα σημάδια για το αν το TikTok είναι η πλατφόρμα που μπορεί να προστεθεί στην digital marketing στρατηγική σου και να την αναπτύξει.

Αν υποθέσουμε ότι “ζεστάθηκες” με την ιδέα, πάμε να δούμε τα πιο σημαντικά στοιχεία, που θα σου χαρίσουν ένα δυνατό προφίλ και θα προωθήσουν την επιχείρησή σου στο TikTok.

Φτιάξε δημιουργικό, αυθόρμητο και fun περιεχόμενο

Σε έρευνα που έγινε από το ίδιο το Tik Tok, ο #1 λόγος που οι χρήστες του δήλωσαν ότι μπαίνουν σε αυτό, είναι για να “ανεβάσουν τη διάθεσή τους”.

Σε έρευνα που έγινε από το ίδιο το TikTok, ο #1 λόγος που οι χρήστες του δήλωσαν ότι μπαίνουν σε αυτό, είναι για να “ανεβάσουν τη διάθεσή τους”.

Το TikTok είναι το πιο casual μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Βασίζεται, δηλαδή, στο αυθόρμητο βίντεο, σε κάτι που δεν είναι σκηνοθετημένο, που δεν έχει πάνω του δέκα φίλτρα, μια ολόκληρη ομάδα και μέρες προεργασίας για να πραγματοποιηθεί.

Με ένα smartphone, και, ίσως, μια μικρή επεξεργασία – που πολλές φορές αρχίζει και τελειώνει στην ίδια την εφαρμογή – δημιουργείς το δικό σου ξεχωριστό περιεχόμενο.

Έτσι, μπορείς να εστιάσεις τη δημιουργικότητά σου γύρω από το δικό σου brand.

Η ιδέα, το ύφος, αλλά και η αισθητική, προσαρμόζονται σύμφωνα με αυτά της επιχείρησής σου, αλλά και με το μήνυμα που θέλεις να δώσεις στο δικό σου ξεχωριστό target group.

Μην ξεχνάς μόνο ότι το κοινό του TikTok είναι κυρίως νεανικό, και αυτή είναι μια παράμετρος που δε γίνεται να μη λάβεις υπόψιν.

Φυσικά οι πλατφόρμες social media, συνήθως, εμφανίζουν διαχρονικά μια τάση για αύξηση στο ηλικιακό group των χρηστών τους (βλέπε Facebook, αλλά ακόμα και Instagram).

Άρα ένα προφίλ στο TikTok μπορεί να μην είναι μια επένδυση τόσο για το παρόν, αλλά, κυρίως, για το μέλλον της επιχείρησής σου.

Ξεκίνα το δικό σου hashtag challenge

Η Guess με το #InMyDenim κατάφερε να δημιουργήσει πάνω από 5500 UGC (User Generated Content) βίντεο, με πάνω από 10.000.000 Views.

Ένα brand μπορεί να δημιουργήσει το δικό του ξεχωριστό hashtag challenge, παροτρύνοντας τους followers να συνεχίζουν την αλυσίδα, συμμετέχοντας, ουσιαστικά, και εκείνοι στο branding της επιχείρησης.

Και το ίδιο το Community του TikTok, όμως, δημιουργεί πολλές φορές hashtag challenges που γίνονται viral και κινητοποιούν χρήστες από όλο τον κόσμο να φτιάξουν και να μοιραστούν το δικό τους content – π.χ. #3MinuteMakeupChallenge.

Εσύ μπορείς να φτιάξεις ένα πρωτότυπο hashtag και να προσελκύσεις το ενδιαφέρον των followers να δημιουργήσουν τα δικά τους βίντεο. Πίστεψέ με, θα εκπλαγείς με το πού μπορεί να φτάσει η φαντασία των νέων δημιουργών του TikTok.

Βρες συνεργασίες με Influencers

Από τη στιγμή που το Tik Tok έγινε κορυφαίο trend, φυσιολογικά, προσέλκυσε και πολλούς influencers.

Από τη στιγμή που το TikTok έγινε κορυφαίο trend, φυσιολογικά, προσέλκυσε και πολλούς influencers.

Όχι μόνο για να δημιουργήσουν το δικό τους περιεχόμενο και να αναπτύξουν τα κανάλια τους, αλλά και για να δημιουργήσουν βίντεο προωθώντας προϊόντα και υπηρεσίες άλλων brands, που συνεργάζονται μαζί τους.

Αν επιλέξεις το TikTok για την επιχείρησή σου, μπορείς να ακολουθείς ή γενικά να παρακολουθείς influencers που δραστηριοποιούνται στον δικό σου τομέα.

Μπορεί σε κάποιον ή κάποιους από αυτούς να βρεις τον επόμενο brand ambassador για την επιχείρησή σου. Το πρόσωπο που θα επικοινωνήσει στο κοινό του το ύφος και τα προϊόντα του brand σου.

Δε χρειάζεται να σε προβληματίζει το να βρεις mega influencers, που μπορεί να ζητήσουν budget που δε θα ήθελες ακόμη να δαπανήσεις σε αυτό το είδος marketing.

Υπάρχουν αρκετοί micro influencers, που βρίσκονται και αυτοί σε φάση ανάπτυξης των καναλιών τους και που ψάχνουν συνεργασίες με brands, για την προώθηση και πώληση προϊόντων μέσω social media.

Διαφημίσου στο tiktok

Τα τελευταία χρόνια έκαναν – ίσως αναμενόμενα – την εμφάνισή τους και οι διαφημίσεις στο TikTok. Για το πώς μπορείς να διαφημίσεις την επιχείρησή σου στο TikTok θα μιλήσουμε σε επόμενο άρθρο.

Προς το παρόν αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι τα TikTok Ads βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο. Ήταν τόσο έντονος ο αντίκτυπος του Οργανικού Content σε αυτήν την πλατφόρμα, που η διαφήμιση φαίνεται να μπήκε λίγο πιο διστακτικά, συγκριτικά με άλλες.

Είναι, όμως, και αυτό ένα κομμάτι που θα μας απασχολήσει στο μέλλον. Μέσω:

  • Branded hashtags (όπως ήδη έκανε η Calvin Klein με το #OnlyInMyCalvins),
  • Brand Takeover Ads (διαφήμιση που βλέπεις πριν ακόμα ανόιξει το feed σου),
  • Branded AR/Effects, αλλά και
  • Παραδοσιακά In-feed Ads

έχεις την ευκαιρία να διαφημίσεις την επιχείρησή σου στο TikTok, αν και εφόσον πιστεύεις ότι αυτό που προσφέρεις θα βρει πρόθυμους δέκτες στο νεανικό κοινό της πλατφόρμας.

Πώς να προωθήσω την επιχείρησή μου στο TikTok με δυο λόγια

Στα χέρια σου έχεις ένα ακόμη εργαλείο. Το αν και το πώς θα το χρησιμοποιήσεις θα σου το “πει” το δικό σου brand.

Σε ποιόν απευθύνεσαι; Ποιό είναι το ύφος της επιχείρησής σου; Ταιριάζει αυτή η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στο προφίλ του brand σου;

Αν βρίσκεις τις απαντήσεις σε αυτές τις απλές ερωτήσεις, τότε αξίζει να επενδύσεις χρόνο, κέφι και δημιουργικότητα στο να ανοίξεις ένα ακόμη κανάλι επικοινωνίας με το κοινό-στόχο της επιχείρησής σου.

Οι δυνατότητες είναι ανεξάντλητες και, πολλές φορές, το μόνο εμπόδιο είναι ένας ανεξήγητος δισταγμός. Και είναι αυτός, που μπορεί να μας κοστίσει μια μεγάλη ευκαιρία για ανάπτυξη.

Τέλος σκέψου… σκοπεύεις να αφιερώσεις χρόνο σε αυτό;

Τίποτα δεν “μεγαλώνει” αν δεν του δώσεις την κατάλληλη φροντίδα και προσοχή. Μέσα στην καθημερινότητα ο ρόλος σου ως επιχειρηματίας είναι πολύτιμος. Άρα, τη διαφορά μπορούν να την κάνουν οι καλοί συνεργάτες.

Η digital challenge_ – μ’ ένα κλικ – είναι εδώ για να αναλάβει τη Διαχείριση των Προφίλ σου στα Social Media, αλλά και την ολοκληρωμένη ανάπτυξη της διαδικτυακής παρουσίας της επιχείρησής σου.

Ξεκίνα τώρα, μαζί μας.

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top