Αναλυτικός οδηγός για το Affiliate Marketing. Πληροφορίες για το τι είναι, πώς λειτουργεί και πώς μπορεί κανείς να ξεκινήσει.

Affiliate Marketing: Τι είναι και πώς λειτουργεί [Οδηγός]

Μήπως αναρωτιέσαι και εσύ τι είναι το Affiliate Marketing, πώς λειτουργεί, αλλά και πώς μπορείς να το αξιοποιήσεις για να αναπτύξεις την επιχείρησή σου ή για να αποκτήσεις ένα έξτρα εισόδημα από το σπίτι; 

Στον συγκεκριμένο οδηγό θα βρεις τις απαντήσεις σε όλα σου τα ερωτήματα, ενώ όταν τελειώσεις την ανάγνωση θα είσαι σε θέση να φτιάξεις τη δική σου επιτυχημένη καμπάνια Affiliate Marketing!

Τι είναι το Affiliate Marketing

Το Affiliate Marketing, στα ελληνικά marketing συνεργατών, αποτελεί την πιο διαδεδομένη μέθοδο Performance Marketing.

Αυτό που το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα μοντέλα διαδικτυακής διαφήμισης είναι το γεγονός ότι η πληρωμή του διαφημιστή γίνεται μέσω προμήθειας για μία ενέργεια (του κοινού – στόχου), η οποία αποτελεί τον προκαθορισμένο στόχο της affiliate καμπάνιας. 

Πρόκειται, δηλαδή, για το γνωστό Cost per Action (CPA)

Στην παραπάνω σχέση, οι βασικοί “πρωταγωνιστές” είναι, όπως αναφέραμε, ο Διαφημιζόμενος (Merchant ή Advertiser) και ο Διαφημιστής (Affiliate ή Publisher).

Ποιος είναι ο Affiliate;

Τον ρόλο του Affiliate μπορεί να τον αναλάβει οποιοσδήποτε, είτε πρόκειται για ιδιώτη, είτε για εταιρεία, αρκεί να διαθέτει κάποια διαδικτυακή παρουσία. Για παράδειγμα, ιστοσελίδα ή λογαριασμό σε μία από τις διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτό είναι απαραίτητο, καθώς μόνο έτσι θα μπορεί να “στέλνει” επισκέπτες στη σελίδα του Διαφημιζόμενου μέσω text links / banners ή μέσω CPA Campaigns.

Κατά τ’άλλα, το Affiliate μοντέλο είναι πολύ απλό και μπορεί να βρει εφαρμογή σε blogs, forums, ενημερωτικά sites, ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών, σελίδων στα social media, newsletters, και αλλού.

Ποιος είναι ο Διαφημιζόμενος;

Ο Διαφημιζόμενος μπορεί να είναι οποιαδήποτε επιχείρηση διαθέτει κάποια ιστοσελίδα, η οποία δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να πραγματοποιήσει μία ηλεκτρονική συναλλαγή.

Αν και όταν μιλάμε για μία συναλλαγή αναφερόμαστε, κυρίως, στην εκπλήρωση κάποιας αγοράς (όταν ο Διαφημιζόμενος διαθέτει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα), αυτό μπορεί να αφορά και κάτι άλλο.

Όπως, για παράδειγμα, την εγγραφή σε κάποιο newsletter, τη συμπλήρωση μιας φόρμας παραγγελιών, το “κλικ” σε έναν σύνδεσμο, κ.λπ.

Αναλυτικές πληροφορίες για τους Διαφημιζόμενους, τους Affiliates, τα affiliate links, τα affiliate cookies και τις καμπάνιες.

Πως λειτουργεί το Affiliate Marketing

Είδαμε τι είναι… πώς όμως λειτουργεί το Affiliate Marketing;

Στο συγκεκριμένο είδος διαδικτυακής διαφήμισης, λοιπόν, ο Affiliate προωθεί επισκέπτες στην ιστοσελίδα του Διαφημιζόμενου μέσω των affiliate links. Τα συγκεκριμένα links τα δίνει η διαφημιζόμενη επιχείρηση στους Affiliates της. 

Εδώ να σημειώσουμε ότι δίνεται ένα μοναδικό affiliate link στον κάθε συνεργάτη, ώστε να παρακολουθείται το ποιος είναι υπεύθυνος για την κάθε πώληση ή για την εκπλήρωση οποιασδήποτε άλλης ενέργειας – στόχου.

Όταν, λοιπόν, κάποιος “κλικάρει” αυτόν τον σύνδεσμο, στη συσκευή του αποθηκεύεται ένα μικρό αρχείο cookie. Είναι το λεγόμενο affiliate cookie.

Με λίγα λόγια, τα affiliate cookies:

– Βοηθούν την επιχείρηση να αποδώσει την πώληση (αν υποθέσουμε ότι αυτή είναι η ενέργεια – στόχος) στον σωστό Affiliate.

– Έχουν τις περισσότερες φορές ημερομηνία λήξης, που σημαίνει ότι ο Affiliate πληρώνεται ακόμα και αν ο αγοραστής καθυστερήσει την αγορά.

Για να μπορέσει να συγκεντρώσει τον κόσμο που θα “στείλει” μέσω των affiliate links στη σελίδα του Διαφημιζόμενου, ο Affiliate αξιοποιεί ορισμένα διαδικτυακά εργαλεία.

Ορισμένα από αυτά τα εργαλεία είναι οι affiliate πλατφόρμες, αλλά και η δημιουργία στοχευμένου περιεχομένου, που αποσκοπεί στην προσέλκυση του κοινού – στόχου. 

Στη συνέχεια θα δούμε πώς και πού μπορείς να βρεις affiliate links. Πάμε πρώτα, όμως, να δούμε κάποια παραδείγματα Affiliate Marketing!

Παραδείγματα Affiliate Marketing

‘Ενα blog με θέμα την υγεία (Affiliate) γράφει και δημοσιεύει ένα άρθρο σχετικό με τα αίτια και την αντιμετώπιση του συνδρόμου των κουρασμένων ποδιών (στοχευμένο περιεχόμενο).

Το συγκεκριμένο άρθρο θα προσελκύσει κόσμο (κοινό – στόχος), που ταλαιπωρείται από τη συγκεκριμένη πάθηση και αναζητά έναν τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματός του.

Μέσα στο άρθρο τοποθετείται ένας σύνδεσμος (affiliate link) προς το e-shop ενός φαρμακείου (Διαφημιζόμενος), το οποίο προσφέρει συμπληρώματα βιταμινών για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου συνδρόμου. 

Για κάθε αγορά των συγκεκριμένων βιταμινών που έδειξε το affiliate cookie ότι προέκυψε από το συγκεκριμένο άρθρο, ο ιδιοκτήτης του blog θα παίρνει κάποια προμήθεια. 

Ας δούμε ένα άλλο παράδειγμα.

Ο αναγνώστης ενός blog τεχνολογίας επισκέπτεται ένα blog post για drones και στη συνέχεια κάνει κλικ σε ένα affiliate link, που οδηγεί σε ένα προϊόν ενός e – shop με drones και action cameras.

Ο αναγνώστης και εν δυνάμει πελάτης δεν αγοράζει άμεσα το drone στο οποίο οδηγήθηκε, όμως επιστρέφει στο καλάθι αγορών την επόμενη μέρα.

Αφού βρίσκεται μέσα στο συγκεκριμένο e-shop, αποφασίζει να αγοράσει και μια κάμερα.

Τι σημαίνει αυτό για τον ιδιοκτήτη του blog; Ότι βγαίνει διπλά κερδισμένος!

Γιατί, όμως, συμβαίνει κάτι τέτοιο;

Ο χρήστης έκανε κλικ στο δικό του affiliate link και ένα cookie αποθηκεύτηκε στη συσκευή του. Επειδή τα cookies έχουν, συνήθως, διάρκεια κάποιων 24ωρων, το blog θα λάβει προμήθεια και για το drone, αλλά και για την action camera!

Ποιες είναι οι affiliate marketing εταιρείες;

Αφού είδαμε το τι είναι το Affiliate Marketing και το πως λειτουργεί, ήρθε η ώρα να δούμε και το που μπορεί να βρει κανείς τα affiliate links για να το ξεκινήσει. 

Τα affiliate links μάς τα δίνουν οι affiliate marketing εταιρείες. Αυτές παρέχουν στον Affiliate τις πλατφόρμες όπου θα βρει τα προϊόντα που θα διαφημίσει, αλλά και όλα τα διαφημιστικά μέσα που θα χρειαστεί για τον συγκεκριμένο σκοπό (text links, banners, κ.λπ.).

Η πιο γνωστή πλατφόρμα Affiliate Marketing στην Ελλάδα είναι η Linkwise. Βέβαια, στο εξωτερικό υπάρχουν περισσότερες γνωστές πλατφόρμες, καθώς εκεί το συγκεκριμένο μοντέλο διαφήμισης είναι πολύ πιο διαδεδομένο απ’ ότι στην Ελλάδα.

Δες τα 12 top Affiliate Marketing websites για το 2022!

Λίστα με τα 12 κορυφαία Affiliate Marketing προγράμματα για το 2022.

Που και πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα affiliate links

Τα affiliate links μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις πιο αποτελεσματικά:

  •  Σε άρθρο του site σου

Το άρθρο γράφεται από τον Affiliate και μέσω αυτού προωθείται είτε άμεσα είτε έμμεσα το προϊόν / υπηρεσία.

  • Σε guest άρθρο στο site σου 

Το άρθρο γράφεται από τον Διαφημιζόμενο, ο οποίος το προωθεί για δημοσίευση στο site του Affiliate. 

Μπορεί να πρόκειται είτε για άμεση διαφήμιση (συνήθως αφιερώματα), είτε για έμμεση (συνήθως advertorials).

  • Σε banner στο site σου

Το παρέχει ο Διαφημιζόμενος στον Affiliate για να το δημοσιεύσει στο site του και αποτελεί άμεση διαφήμιση.

  • Σε newsletters 

Ο Affiliate στέλνει στους εγγεγραμμένους στην email λίστα του newsletters, όπου προσθέτει τα affiliate links, συνήθως με τη μορφή CTAs. 

Πρόκειται είτε για άμεση είτε για έμμεση διαφήμιση.

  • Στο YouTube

Ο Affiliate προσθέτει στο κείμενο – περιγραφή ενός video στο κανάλι του το affiliate link. Πρόκειται είτε για άμεση είτε για έμμεση διαφήμιση.

  • Στα social media

Ο Affiliate προωθεί το affiliate link μέσω δημοσιεύσεων στο Facebook, το Instagram ή σε κάποιο άλλο από τα δημοφιλή Social Media που επιτρέπουν το affiliate marketing. 

Πρόκειται για έμμεση διαφήμιση, καθώς στόχος είναι η προώθηση χρήσιμου περιεχομένου.

  • Σε e – book 

Ο Affiliate ειδικεύεται στον κλάδο στον οποίο ανήκουν τα προϊόντα / υπηρεσίες που προωθεί και γράφει ένα σχετικό e-book, το οποίο προσφέρει με δωρεάν download στη σελίδα του.

Μέσα σε αυτό το ηλεκτρονικό βιβλίο προσθέτει και affiliate links. Πρόκειται, συνήθως, για έμμεση διαφήμιση.

Ποιες διαφημιστικές καμπάνιες υποστηρίζει το Affiliate Marketing 

Τα είδη των διαφημιστικών καμπανιών που μπορεί να επιλέξει ο Affiliate και θα καθορίσουν, ουσιαστικά, τον τρόπο πληρωμής του είναι οι εξής:

  • Cost Per Click (CPC) 

Αποτελεί την πιο απλή μορφή καμπάνιας, καθώς ο βασικός στόχος είναι τα κλικ. Δηλαδή, ο Affiliate πληρώνεται από τα κλικ σε κάποιο link, banner, εικόνα, κ.λπ., και όχι από τις μετατροπές σε πωλήσεις.

  • Cost Per Action (CPA) 

Ο Affiliate πληρώνεται όταν ο χρήστης ολοκληρώσει μία ενέργεια, η οποία έχει οριστεί εκ των προτέρων ως στόχος. Π.χ. αν κάνει εγγραφή σε ένα site ή σε μια email λίστα.

  • Cost Per Lead (CPL) 

Ο Affiliate πληρώνεται όταν το link οδηγήσει στον Διαφημιζόμενο κάποιο lead.

  • Cost Per Sale (CPS) 

Ο Affiliate λαμβάνει μία προμήθεια από κάθε πώληση στο e-shop του Διαφημιζόμενου, η οποία προήλθε από το affiliate link. Πρόκειται, ουσιαστικά, για ένα υπό – είδος της CPA καμπάνιας.

  • Cost Per Instal (CPI) 

Αποτελεί ένα ακόμα υπό – είδος της CPA καμπάνιας, καθώς ο Affiliate πληρώνεται όταν ο χρήστης κάνει μια πράξη που έχει τεθεί εκ των προτέρων ως στόχος. Σε αυτή την περίπτωση εγκαθιστά ένα πρόγραμμα. 

Συνήθως, οι Διαφημιζόμενοι είναι ιστοσελίδες που πωλούν ή παρέχουν δωρεάν κάποιο software.

  • Cost Per Thousand (CPT) 

Αποτελεί ένα είδος Cost Per View (CPV) καμπάνιας, όπου ο Affiliate αμείβεται με βάση τις εμφανίσεις μιας διαφήμισης. 

Καθώς από τη στιγμή που ο χρήστης θα δει τη διαφήμιση μέχρι και την αγορά μεσολαβεί μεγάλο διάστημα, το ποσοστό μετατροπής είναι, συνήθως, χαμηλό. Γι’ αυτό το λόγο ο Affiliate πληρώνεται ανά χίλιες εμφανίσεις μιας διαφήμισης.

  • Revenue Sharing (REVSHARE) 

Το προτιμούν, συνήθως, κερδοφόρες διαδικτυακές επιχειρήσεις, οι οποίες παρέχουν συνεχείς υπηρεσίες. Για παράδειγμα, τα sites με τυχερά παιχνίδια. 

Σε αυτή την περίπτωση, ο Διαφημιζόμενος μοιράζεται ένα ποσοστό των κερδών του με τον Affiliate.

Ποια τα οφέλη από το Affiliate Marketing 

Τα πλεονεκτήματα του Affiliate Marketing είναι πολλά και ιδιαίτερα σημαντικά, τόσο για τον Διαφημιζόμενο, όσο και για τον Affiliate.

Όσον αφορά τον πρώτο, το γεγονός ότι προωθείται μέσω άλλων χρηστών του δίνει τη δυνατότητα να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του brand του, αλλά και να αναπτύξει νέο πελατολόγιο.

Ακόμη, μπορεί να ελέγχει το διαφημιστικό υλικό για την προώθηση της επιχείρησης και των προϊόντων του, από τις εικόνες για τα banners ή τα links, μέχρι τη θεματολογία και το περιεχόμενο των blog posts.

Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την εικόνα που θέλει να προβάλλει για την επιχείρησή του.

Όσον αφορά τον δεύτερο, αυτός έχει τη δυνατότητα να εργαστεί εξ αποστάσεως, καθώς υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στο ωράριο, ενώ δεν χρειάζεται να βρίσκεται σε ένα συγκεκριμένο μέρος, όπως για παράδειγμα σε ένα γραφείο. 

Επιπλέον, μπορεί να κερδίσει ένα έξτρα εισόδημα σε περίπτωση που διαθέτει άλλη βασική απασχόληση, το οποίο μπορεί να θεωρηθεί παθητικό (passive income), αν υποθέσουμε ότι κάποιος αξιοποιεί το χόμπι που ούτως ή άλλως έχει.

Για παράδειγμα, κάποιος που διατηρεί ένα blog με θεματολογία σχετική με το χόμπι του, μπορεί να προσθέσει στα άρθρα του affiliate links προς διαφημιζόμενους που δραστηριοποιούνται σε σχετικό με αυτό κλάδο. 

Φυσικά, τα παραπάνω αποτελούν μερικά μόνο από τα πολλά οφέλη του Affiliate Marketing και για τις δύο εμπλεκόμενες πλευρές. Η ανάλυση όλων μπορεί να χρειαστεί και δεύτερο άρθρο!

Βήμα - βήμα οδηγίες για τη δημιουργία μίας επιτυχημένης Affiliate Marketing καμπάνιας και πολλές συμβουλές.

Πώς να σχεδιάσεις μια επιτυχημένη καμπάνια Affiliate Marketing 

Όπως όλες οι στρατηγικές online marketing, έτσι και μία στρατηγική Affiliate Marketing πρέπει να βασίζεται σε κάποιους… άτυπους κανόνες, ώστε να μην “πνιγεί” από τη θάλασσα πληροφοριών και μηνυμάτων του διαδικτύου.

Πάμε να δούμε, λοιπόν, ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές που θα σε βοηθήσουν να σχεδιάσεις μια επιτυχημένη καμπάνια Affiliate Marketing, ακόμα και αν είσαι αρχάριος!

1. Διάλεξε την πλατφόρμα στην οποία θα δραστηριοποιηθείς

Ήδη αναφέραμε ότι Affiliate Marketing μπορείς να κάνεις σε οποιαδήποτε πλατφόρμα. Για παράδειγμα, σε ένα blog ή σε ένα από τα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το Facebook, το Instagram και το Youtube.

Αν και οι επιλογές σου είναι αρκετές, θα λέγαμε ότι είναι πιο εύκολο και αποτελεσματικό να δημιουργήσεις τη δική σου διαδικτυακή κοινότητα και να αυξήσεις τις affiliate πωλήσεις σου μέσω ενός blog ή καναλιού στο Youtube.

Affiliate Marketing σε Blogs

Σήμερα, η δημιουργία ενός blog αποτελεί μία ιδιαίτερα εύκολη διαδικασία, ενώ υπάρχει πολλή διαδικτυακή πληροφορία (webinars, tutorials, κ.λπ.), που θα σε βοηθήσει να ξεκινήσεις.

Επιπλέον, το κόστος έναρξης αλλά και το μηνιαίο κόστος συντήρησης είναι ελάχιστα, οπότε η έναρξη ενός blog δεν αποτελεί μια μεγάλη επένδυση όσον αφορά το οικονομικό κομμάτι. 

Στην περίπτωση που επιλέξεις το blog ως την πλατφόρμα για τις affiliate πωλήσεις σου, είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι θα πρέπει να το βελτιστοποιήσεις για τις μηχανές αναζήτησης.

Θα πρέπει, δηλαδή, να χρησιμοποιήσεις ορισμένες SEO πρακτικές, οι οποίες θα βοηθήσουν τη σελίδα σου να εμφανίζεται υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Αυτό σημαίνει ότι θα προσελκύσεις περισσότερους χρήστες στα διάφορα blog posts σου και, άρα, θα αποκτήσεις περισσότερες πιθανότητες για κλίκ στα affiliate links σου.

Affiliate Marketing στο Youtube

Όπως είπαμε, το Youtube αποτελεί και αυτό μία πλατφόρμα που προσφέρεται για πετυχημένες affiliate marketing στρατηγικές. 

Εκεί, μπορείς να “χτίσεις” μια μεγάλη διαδικτυακή κοινότητα και να προωθήσεις το περιεχόμενό σου με SEO. Ακόμη, αποτελεί μια πολύ οικονομική επιλογή, καθώς η δημιουργία καναλιού και η δημοσίευση videos σε αυτό είναι δωρεάν.

Βέβαια, αν αναζητάς την ιδανική πλατφόρμα Affiliate Marketing και βρίσκεσαι ανάμεσα σε στις παραπάνω, τότε ίσως η ζυγαριά να γέρνει λίγο παραπάνω προς το blog. 

Αυτό, καθώς είναι συνήθως πιο εύκολο να “κερδίσεις” κλικ από ένα blog! 

Οι περισσότερες, λοιπόν, συμβουλές που θα δούμε στη συνέχεια αφορούν στρατηγικές για Affiliate Marketing σε blogs. 

Ας ξεκινήσουμε βλέποντας πώς θα επιλέξεις τον τομέα – θεματολογία του blog σου.

2. Επέλεξε έναν συγκεκριμένο τομέα

Υπάρχουν εκατομμύρια sites και blogs που προσπαθούν να καταταγούν ψηλά στις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης και να προσελκύσουν περισσότερους χρήστες για τις ίδιες αναζητήσεις. 

Για να αυξήσεις τις πιθανότητες επιτυχίας σου και να αποκτήσεις μια περισσότερο ανταγωνιστική παρουσία στο διαδίκτυο, καλό είναι να επιλέξεις έναν συγκεκριμένο τομέα της αγοράς και όχι έναν πολύ ευρύ.

Με άλλα λόγια, θα σου προτείναμε να βρεις ένα πιο εξειδικευμένο κοινό και να προσπαθήσεις να εδραιωθείς σε αυτό, διαφορετικά μπορεί να χαθείς μέσα σε μια “θάλασσα” πληροφοριών. 

Για παράδειγμα, αντί να επιλέξεις την ευρύτερη κατηγορία “Τεχνολογία”, μπορείς να εστιάσεις σε μία υποκατηγορία της, όπως είναι τα drones.

Η εστίαση σε μια πιο συγκεκριμένη θεματική ενότητα θα σε βοηθήσει να στοχεύσεις αποτελεσματικότερα ένα κομμάτι του κοινού και να “καταλάβεις” μεγαλύτερο χώρο στα SERPs (Search Engine Results Pages) για τα βασικά σου keywords.

Έτσι, είναι πιθανότερο να αυξήσεις την επισκεψιμότητά σου, ώστε να μπορέσεις να επεκταθείς σταδιακά και σε άλλους τομείς, σε περίπτωση που το θελήσεις.

Ένα ακόμα σημαντικό tip είναι να ασχοληθείς με ένα θέμα που γνωρίζεις και σου αρέσει πραγματικά. Αυτό μπορεί να σε διευκολύνει όσον αφορά τη δημιουργία content, ενώ θα σου δώσει και περισσότερες ιδέες για την ανάπτυξη του εγχειρήματός σου.

Οδηγός χάραξης και εφαρμογής μίας Affiliate Marketing στρατηγικής, με οδηγίες βήμα - βήμα και πολλές συμβουλές.

3. Βρες το affiliate πρόγραμμα που σου ταιριάζει

Αφού καταλήξεις στο ποια θα είναι η πλατφόρμα την οποία θα χρησιμοποιήσεις, αλλά και ο τομέας με τον οποίο θα ασχοληθείς, στη συνέχεια θα πρέπει να επιλέξεις το κατάλληλο για σένα affiliate πρόγραμμα.

Σκοπός των συγκεκριμένων προγραμμάτων είναι να σε φέρουν σε επαφή με χιλιάδες Διαφημιζόμενους, οι οποίοι μέσω διαφόρων καμπανιών μοιράζονται τα κέρδη τους με τους Affiliates.

Υπάρχουν πολλά τέτοια προγράμματα και μπορείς να τα βρεις με μια απλή αναζήτηση στην Google.

Οι βασικοί τύποι των affiliate προγραμμάτων είναι τρεις:

  1. Τα προγράμματα υψηλών αμοιβών και χαμηλής κίνησης, τα οποία στοχεύουν σε περιορισμένο κοινό, καθώς αφορούν εξειδικευμένα προϊόντα, όμως δίνουν μεγάλη προμήθεια.

Για να αποδώσει θα χρειαστείς μεγάλη αναγνωρισιμότητα στις affiliate πλατφόρμες σου.

  1. Τα προγράμματα υψηλής κίνησης και χαμηλών αμοιβών, τα οποία στοχεύουν σε ένα ευρύ κοινό, καθώς αφορούν ιδιαίτερα δημοφιλή προϊόντα, όμως δίνουν χαμηλή προμήθεια.

Για να αποδώσει θα χρειαστείς υψηλή επισκεψιμότητα στις affiliate πλατφόρμες σου.

  1. Τα προγράμματα υψηλής κίνησης και υψηλών αμοιβών, τα οποία στοχεύουν σε ένα ευρύ κοινό, καθώς αφορούν ιδιαίτερα δημοφιλή προϊόντα, και δίνουν μεγάλη προμήθεια.

Για να αποδώσει χρειάζεσαι μεγάλη τεχνογνωσία και προϋπολογισμό, οπότε θα λέγαμε ότι δεν ενδείκνυνται αν είσαι αρχάριος στο Affiliate Marketing.

Με λίγα λόγια, η επιλογή του affiliate προγράμματος θα εξαρτηθεί από τα προϊόντα / υπηρεσίες που θα προωθείς, από το κοινό στο οποίο θα απευθύνεσαι, αλλά και από τον βαθμό τεχνογνωσίας που διαθέτεις.

Τέλος, πριν επιλέξεις το σωστό για σένα πρόγραμμα, είναι σημαντικό να εξετάσεις και κάποιες άλλες παραμέτρους. 

Όπως είναι, για παράδειγμα, η υποστήριξη που παρέχει το πρόγραμμα στους αρχάριους Affiliates και η δυνατότητα επικοινωνίας με τον Affiliate Manager, για την επίλυση τυχόν προβλημάτων.

4. Δημιούργησε πρωτότυπο, χρήσιμο και ελκυστικό περιεχόμενο

Σήμερα, τόσο η Google, όσο και οι διαδικτυακοί χρήστες, “επιβραβεύουν” το ποιοτικό και πραγματικά χρήσιμο περιεχόμενο. 

Στην ίδια λογική, το περιεχόμενο που δεν έχει τίποτα να προσφέρει, αλλά έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για να “ψαρέψει” traffic, “τιμωρείται” με υψηλό bounce rate και χαμηλές κατατάξεις στα αποτελέσματα αναζήτησης. 

Είναι, λοιπόν, εξαιρετικά σημαντικό να εμπλουτίσεις τη σελίδα σου με περιεχόμενο που, όχι μόνο θα προσελκύσει κόσμο, αλλά θα τον ωφελήσει με κάποιον τρόπο. Θα πρέπει αυτό που έχεις να προσφέρεις στο κοινό σου να αξίζει πραγματικά τον χρόνο του. 

Για να καταφέρεις τα παραπάνω, ο καλύτερος τρόπος είναι το να επενδύσεις σε μια σωστή στρατηγική content writing.

Πληροφορίες για το πώς το SEO μπορεί να βοηθήσει μία affiliate marketing καμπάνια και γιατί είναι απαραίτητο.

5. Επένδυσε στο SEO

Ήδη αναφέραμε τους λόγους για τους οποίους το SEO παίζει έναν μεγάλο ρόλο σε μία στρατηγική Affiliate Marketing

Αυτό θα σε βοηθήσει να βρεις τι αναζητά το κοινό σου και να του δώσεις τις κατάλληλες απαντήσεις. Έτσι, θα οδηγήσεις τη σωστή κίνηση στην affiliate πλατφόρμα σου, η οποία μπορεί να αυξήσει και τις affiliate πωλήσεις. 

Η επένδυση στο SEO θα σε βοηθήσει να γίνεις ανταγωνιστικός και να ξεχωρίσεις μέσα από τους ανταγωνιστές σου, Affiliates και μη. 

Αν δεν γνωρίζεις τι ακριβώς είναι και πώς μπορείς να το κάνεις, υπάρχουν πολλοί οδηγοί SEO που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις. 

Φυσικά, υπάρχουν πάντα και οι SEO experts που θα σε βοηθήσουν να φτάσεις την κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτηση και να απογειώσεις την Affiliate Marketing στρατηγική σου! 

6. Χτίσε επιτυχημένες συνεργασίες

Στόχος του Affiliate Marketing είναι το αμοιβαίο κέρδος των δύο εμπλεκόμενων πλευρών από τις affiliate πωλήσεις. 

Με τη βοήθεια των Affiliates οι διαφημιζόμενοι εκτίθενται σε μια μεγαλύτερη μερίδα του κοινού, ενώ μέσω μιας παραγωγικής συνεργασίας με τους Διαφημιζόμενους οι Affiliates μπορούν να κερδίσουν ένα σημαντικό εισόδημα, το οποίο πολλές φορές μπορεί να είναι και παθητικό.  

Συνεπώς, οι πιο επιτυχημένες Affiliate Marketing καμπάνιες χτίζονται όταν υπάρχει μια καλή σχέση Διαφημιζόμενου – Affiliate που οδηγεί σε μια κοινή στρατηγική, η οποία θα ευνοήσει εν τέλει την ανάπτυξη και των δύο.

7. Χτίσε email list

Το φαινόμενο του να επισκεφτεί κάποιος ένα affiliate site, αλλά να μην πραγματοποιήσει την ενέργεια που θέλουμε (αγορά, άνοιγμα συνδέσμου, “κατέβασμα” αρχείου, κ.λπ.) είναι, δυστυχώς, πολύ συχνό. 

Μάλιστα, το πιθανότερο είναι ότι η μετατροπή (conversion) του χρήστη δεν θα γίνει με την πρώτη. Πρέπει, λοιπόν, να βρούμε έναν τρόπο να τον επαναφέρουμε στη σελίδα μας για να την πραγματοποιήσει. 

Ένας τρόπος και, ίσως, ο πιο διαδεδομένος είναι το e-mail marketing, το οποίο αποτελεί μία “πατροπαράδοτη” στρατηγική, που σου δίνει την ευκαιρία να κάνεις έναν επισκέπτη να επιστρέψει στη σελίδα σου. 

Πρέπει, λοιπόν, με τη δημιουργία κάποιου offering να πάρεις το email τους και να “χτίσεις” μια μια λίστα e-mail, ώστε να μπορέσεις στη συνέχεια να τους στείλεις newsletters με τα κατάλληλα Call to Action (CTA). 

Πρόσεξε μόνο να μην συμπεριλάβεις πολλά μέσα σε ένα newsletter, καθώς το πιθανότερο είναι ότι ο χρήστης δε θα κάνει τίποτα από αυτά που του ζητάς. 

8. Αξιολόγησε τα αποτελέσματα της στρατηγικής σου

Όπως κάθε στρατηγική, έτσι και μία Affiliate Marketing στρατηγική θα πρέπει να αξιολογείται σε κάθε κρίσιμο στάδιό της. 

Έτσι, θα ξέρουμε αν η στρατηγική μας είναι αποτελεσματική ή όχι και, αν όχι, ποιο είναι το πρόβλημα. Δεν θα ξοδεύουμε, λοιπόν, πόρους χωρίς αποτέλεσμα, ενώ θα μπορούμε να διορθώνουμε άμεσα πιθανά λάθη και αστοχίες. 

Με άλλα λόγια, χωρίς δεδομένα για την απόδοση των affiliate marketing ενεργειών (ποσοστό επισκεπτών που προέρχονται από affiliate sites, μετατροπής αυτών σε πελάτες του διαφημιζόμενου, κ.λπ.), κανείς δεν γνωρίζει κατά πόσο αποδίδει η αρχική επένδυσή του στην καμπάνια ή τι είναι αυτό που χρειάζεται διόρθωση.

Μάλιστα, οι συνέπειες μπορεί να είναι αρνητικές, όχι μόνο για τον Affiliate και τον Διαφημιζόμενο, αλλά και για το κοινό, το οποίο λόγω άστοχης στρατηγικής μπορεί να σταλεί σε λάθος σημείο και να δυσαρεστηθεί.

Δε θα το ήθελες αυτό, σωστά;

Αναλυτικές οδηγίες Affiliate Marketing για αρχάριους. Όλα όσα χρειάζεται ένας αρχάριος για να φτιάξει μια affiliate καμπάνια!

Affiliate Marketing: Απάτη ή εύκολα κέρδη;

Το Affiliate Marketing αποτελεί ένα παρεξηγημένο μοντέλο μάρκετινγκ, καθώς πολύ συχνά συνδέεται με spam sites, black hat SEO τακτικές και εύκολο πλουτισμό. 

Στην πραγματικότητα, δεν ισχύει τίποτα από τα παραπάνω. Το Affiliate Marketing αποτελεί ένα εργαλείο του οποίου τα αποτελέσματα εξαρτώνται από τον τρόπο που θα το χειριστείς. 

Το αν θα σου προσφέρει μεγάλα κέρδη ή το αν θα αποτελέσει απάτη θα εξαρτηθεί από τον τρόπο με τον οποίο θα το εφαρμόσεις.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν ακολουθήσεις τις συμβουλές που βρήκες σε αυτό το άρθρο, θα αυξήσεις τις πιθανότητές σου να αποκτήσεις ένα σημαντικό εισόδημα, προσφέροντας, παράλληλα, πολύτιμο περιεχόμενο που θα ξεχωρίσει στο διαδίκτυο! 

Τι είναι το Affiliate Marketing – Εν κατακλείδι

Με λίγα λόγια, το affiliate marketing αποτελεί μία από τις πιο σύγχρονες μορφές digital marketing. Η επιτυχημένη εφαρμογή του απαιτεί την πλήρη αξιοποίηση όλων των σύγχρονων διαδικτυακών μέσων και πρακτικών μάρκετινγκ

Ως Διαφημιζόμενος, θα προωθήσεις την επιχείρησή σου σε ένα ευρύτερο κομμάτι της αγοράς, ενώ δε θα χρειαστεί να πληρώσεις τον Affiliate, αν αυτό δεν συνεπάγεται κέρδος για σένα από αγορές ή κάποια άλλη ενέργεια. 

Ως Affiliate, αν το χρησιμοποιήσεις σωστά, θα βρεις έναν εύκολο και αποδοτικό τρόπο να βγάλεις λεφτά, δουλεύοντας από το σπίτι ή εκμεταλλευόμενος το χόμπι σου. Το Affiliate Marketing είναι σήμερα μία από τις πιο έξυπνες επιχειρηματικές ιδέες!

Στην digital challenge_ παρέχουμε όλες τις υπηρεσίες που θα σε βοηθήσουν να ενισχύσεις την Affiliate Marketing στρατηγική σου. Αναλαμβάνουμε την κατασκευή ιστοσελίδων, SEO, copywriting και ό,τι άλλο χρειαστείς.

Για οποιαδήποτε πληροφορία, μη διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας. Θα χαρούμε να σε βοηθήσουμε!

Κοινοποιήστε το:

2 σκέψεις για το “Affiliate Marketing: Τι είναι και πώς λειτουργεί [Οδηγός]”

  1. composer marios akamodo

    ολο το αρθρο εχει πολυ σωστες πληροφοριεσ για το marketing, καποιεσ απο αυτες τισ ιδεεσ θα της κάνω πράξη και εγω που ειμαι πολυ δυσκολα με το ηλεκτρονικο εμποριο. σε ευχαριστω δημητρη για αυτην την βοηθεια σε αυτο το καταλληλο αρθρο. πολυ καλα εκανες και εγραψες ολεσ αυτεσ τισ ιδεεσ αποψεις για την βοηθεια των επιχειρήσεων, γιατι ζουμε σε δυσκολες εποχες που δεν πανε καλα τα οικονομικα και τα επαγγελματικα σε ολα τα επιπεδα τησ ζωησ των ανθρωπων. σε ευχαριστω. marios akamodo.

    1. Μακάρι να σε βοηθήσουν όλες Μάριε και να κάνουμε λίγο πιο εύκολη την επαγγελματική σου καθημερινότητα!

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top