Θεματική εικόνα για το τι είναι το rebranding. Ψηφιακή αναπαράσταση rebranding επιχείρησης.

Τι είναι το rebranding: Πότε χρειάζεται, οφέλη, διαδικασία

Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις στις οποίες μια επιχείρηση χρειάζεται μια ανανέωση, μια «ένεση» φρεσκάδας και ανασχεδιασμού, ειδικά σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο επιχειρηματικό τοπίο.

Και κάπου εδώ είναι που εμφανίζεται στη σκηνή ο όρος rebranding. Τι είναι, όμως, το rebranding και πότε το χρειάζεται μια εταιρεία;

Σε αυτά και σε πολλά ακόμα επιχειρεί να απαντήσει αυτό το άρθρο, οπότε συνέχισε να διαβάζεις για να τα ανακαλύψεις όλα!

Τι είναι το branding;

Πριν μιλήσουμε για το rebranding, το σωστό είναι να ξεκινήσουμε με κάτι άλλο: τι είναι το branding;

Το branding είναι ουσιαστικά η στρατηγική διαδικασία δημιουργίας μιας ξεχωριστής και αξιομνημόνευτης ταυτότητας για μια εταιρεία, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της στο μυαλό των καταναλωτών.

Είναι όλες εκείνες οι ενέργειες μέσα από τις οποίες χτίζεται η εικόνα ενός brand και που έχουν ως στόχο την πρόκληση συγκεκριμένων συναισθηματικών εμπειριών στο κοινό αλλά και την αποτύπωση των αξιών και της φιλοσοφίας της εταιρείας.

Αναφέρεται σε πολλά περισσότερα πράγματα πέρα από την απλή δημιουργία λογοτύπου (logo) ή τα οπτικά στοιχεία του brand.

Για περισσότερα σχετικά με το branding και την εταιρική ταυτότητα (brand identity), μη χάσετε την ευκαιρία να διαβάσετε το σχετικό, διαφωτιστικό άρθρο μας: Εταιρική ταυτότητα: Τι είναι ακριβώς & τι περιλαμβάνει!

Τι είναι το rebranding – Ορισμός

Πλέον γνωρίζεις τι ακριβώς είναι το branding: πρόκειται για τη διαδικασία δημιουργίας μιας ξεχωριστής ταυτότητας για ένα brand.

Με βάση αυτό και όσα είπαμε αμέσως παραπάνω, μπορούμε εύκολα να βγάλουμε τον ορισμό του rebranding:

Rebranding – ή, στα ελληνικά, αναδημιουργία ή ανασχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας – είναι η σκόπιμη και συχνά στρατηγική αναθεώρηση της ταυτότητας ενός brand (εταιρείας), που μπορεί να περιλαμβάνει την επωνυμία (brand name), το λογότυπο και όλα τα οπτικά στοιχεία, τη στρατηγική, τον τρόπο επικοινωνίας, την αποστολή κ.α.

Μιλάμε, δηλαδή, για μια ριζική ανανέωση της συνολικής ταυτότητας και εικόνας μιας επιχείρησης, η οποία ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο επανασυστήνεται στην αγορά και στο κοινό.

Είναι, άρα, κάτι πολύ παραπάνω από την απλή αλλαγή στα οπτικά ή εικαστικά στοιχεία του brand. Για να γίνει πιο κατανοητό, όταν κάνουμε rebranding, δεν κάνουμε μια απλή αλλαγή λογοτύπου ή επωνυμίας της μάρκας, αλλά πολύ περισσότερα και συνολικότερα πράγματα.

Πάντως, αν σε ενδιαφέρει να βρεις brand name ή να επιλέξεις λογότυπο για την επιχείρησή σου, ρίξε μια ματιά στα σχετικά άρθρα μας:

Πότε είναι απαραίτητο το rebranding;

Ψηφιακή αναπαράσταση όπου δύο άτομα κάνουν rebranding σε μια επιχείρηση.

Μετά το branding, είδαμε τι είναι και τι σημαίνει και το rebranding, οπότε έχεις πλέον μια καλή εικόνα και για τις δύο αυτές έννοιες.

Ωστόσο, σου λείπει μια σημαντική πληροφορία:

Πότε είναι απαραίτητο το rebranding για μια εταιρεία;

Οι περιπτώσεις στις οποίες χρειάζεται το rebranding είναι:

  1. Αλλαγή δυναμικής της αγοράς (π.χ. τεχνολογικές εξελίξεις, ριζικά διαφορετικές προτιμήσεις των καταναλωτών, είσοδος νέων ανταγωνιστών κ.α.)
  1. Συγχωνεύσεις και εξαγορές εταιρειών
  1. Διαχείριση φήμης (κρίσεις, σκάνδαλα, πλήγματα στη φήμη και στο κύρος των brands για διάφορους λόγους)
  1. Επέκταση σε νέες αγορές (νέες γεωγραφικές περιοχές, νέα τμήματα κοινού κ.α.)
  1. Ξεπερασμένη εικόνα και προσπάθεια εκσυγχρονισμού
  1. Διαφοροποίηση στα προϊόντα ή επέκταση σε νέα προϊόντα
  1. Κακή ή αναντίστοιχη ανατροφοδότηση από το κοινό (π.χ. μπορεί να θεωρεί τα προϊόντα ενός brand μη ποιοτικά, ακριβά για την ποιότητά τους, μη συμβατά με τις ανάγκες και τις επιθυμίες του κ.λπ.)
  1. Δυσκολία επικοινωνίας της αξίας του brand
  1. Μείωση πωλήσεων ή μεριδίου αγοράς

Τα οφέλη του rebranding

Σε καθεμιά από τις παραπάνω περιπτώσεις όπου κρίνεται αναγκαίο να γίνει μια ριζική αναδημιουργία της εταιρικής ταυτότητας, τα οφέλη θα είναι πολλά και σημαντικά.

Πιο συγκεκριμένα, κάποια από τα σπουδαιότερα οφέλη που μπορούν να προκύψουν για τα brands από το rebranding είναι:

1. Σύνδεση με νέο κοινό

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του rebranding είναι η δυνατότητα προσέγγισης νέων πελατών.

Όταν εστιάζεις σε νέες πτυχές της επιχείρησής σου και τις προωθείς σωστά, ο κόσμος θα σε προσέξει. Το rebranding μπορεί να προσφέρει την τόνωση που χρειάζεται η επιχείρηση για να δημιουργήσει νέα δυναμική σε μια συνεχώς εξελισσόμενη αγορά.

2. Διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό

Το rebranding είναι ίσως ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να κάνεις πραγματικά ξεχωριστή την επιχείρησή σου και να την κάνεις να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αποκτήσεις πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, συγκριτικά με τους ανταγωνιστές σου στο πεδίο.

3. Αυξημένη αναγνωρισιμότητα του brand

Ψηφιακή αναπαράσταση όπου 3 φιγούρες πανηγυρίζουν για την κατάκτηση στόχων λόγω rebranding.

Οι επιτυχημένες προσπάθειες rebranding, ειδικά με την αξιοποίηση ανανεωμένων εκστρατειών marketing, θα ενισχύσουν την προβολή και κατ’ επέκταση, και την αναγνωρισιμότητα του brand, με αποτέλεσμα την προσέλκυση νέων πελατών και την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος των ήδη υπαρχόντων.

4. Ενισχυμένη αφοσίωση πελατών

Η επιτυχημένη αναδημιουργία της ταυτότητας μιας επιχείρησης μπορεί να ενισχύσει τις συναισθηματικές συνδέσεις με τους πελάτες, γεγονός που μπορεί με τη σειρά του να οδηγήσει σε αυξημένη πίστη και αφοσίωσή τους γύρω από το brand.

Πέρα από αυτό, το rebranding συχνά δείχνει ότι η επιχείρηση ενδιαφέρεται για το κοινό της και επιθυμεί να διατηρήσει ζεστή τη σχέση της μαζί του.

5. Βελτιωμένη σαφήνεια και εστίαση

Το rebranding περιλαμβάνει συχνά την επαναπροσέγγιση, την επαναξιολόγηση και τον εκσυγχρονισμό των μηνυμάτων και των αξιών του brand.

Αυτό μπορεί να βελτιώσει τη σαφήνεια και την εστίαση όσον αφορά το τι αντιπροσωπεύει η επιχείρησή σου.

6. Εκσυγχρονισμός

Μια τέτοια ριζική ανανέωση μπορεί, ακόμα, να βοηθήσει το brand σου να παραμείνει επίκαιρο και να προσαρμοστεί σε τυχόν αλλαγές που υπάρχουν στην αγορά, στις προτιμήσεις του κοινού κ.λπ.

Ο εκσυγχρονισμός της επιχείρησής σου θα τη βοηθήσει να παραμείνει ανταγωνιστική σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο.

7. Βελτίωση φήμης

Άλλο ένα σημαντικό όφελος μιας τέτοιας προσπάθειας είναι η αποκατάσταση μιας αμαυρωμένης ή πληγωμένης (για οποιονδήποτε λόγο) φήμης.

Μια κρίση, ένα σκάνδαλο ή η αρνητική δημοσιότητα μπορεί να οδηγήσουν στην ανάγκη επανασχεδιασμού της εταιρικής ταυτότητας, προκειμένου να δημιουργηθεί μια νέα, ανανεωμένη εικόνα με έμφαση σε θετικές αξίες.

Πώς να κάνεις σωστό rebranding;

Η διαδικασία ενός σωστού rebranding έχει αρκετά βήματα, τα οποία είναι καλό να ακολουθηθούν πιστά από όποιον αναλάβει να την εκτελέσει.

Πιο συγκεκριμένα, τα βήματα για ένα σωστό rebranding είναι τα εξής:

1. Αξιολόγηση του υπάρχοντος brand και έρευνα αγοράς

Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα είναι η αξιολόγηση του υπάρχοντος brand, της ταυτότητας, των αξιών, της φιλοσοφίας, των στόχων του κ.λπ.

Κατανόησε πρώτα πού ακριβώς βρίσκεται το brand σου αυτή τη στιγμή (στο μυαλό των καταναλωτών πάντα), προκειμένου να καταφέρεις να προσδιορίσεις τους στόχους του αύριο.

Επίσης, θα πρέπει να γίνει μια ολοκληρωμένη έρευνα αγοράς για να γίνουν κατανοητά τα εξής: ο ανταγωνισμός, οι τάσεις του κλάδου, οι προτιμήσεις των καταναλωτών.

2. Καθορισμός του κοινού-στόχου

Ψηφιακή αναπαράσταση όπου 3 άτομα συζητούν και θέτουν νέους στόχους.

Το επόμενο βήμα είναι ο καθορισμός του κοινού στο οποίο θέλει η επιχείρηση να απευθυνθεί από εδώ και στο εξής.

Έτσι, χρειάζεται να δημιουργηθούν νέα προφίλ καταναλωτών (buyer personas), τα οποία θα αποτυπώνουν τον τύπο των υποψήφιων αγοραστών.

3. Επαναδιατύπωση της ταυτότητας του brand

Σε αυτό το σημείο, ξεκινά η υλοποίηση του rebranding, αρχικά σε θεωρητικό επίπεδο.

Τα πράγματα που θα πρέπει να επανεξεταστούν και να επαναπροσδιοριστούν είναι:

  • Το όραμα της εταιρείας
  • Οι αξίες της
  • Η αποστολή της
  • Η πρόταση αξίας της (value proposition)
  • Η τοποθέτηση του brand (brand positioning)

Με την επαναδιατύπωση όλων των παραπάνω, θα είναι επίσης εφικτή και η επαναδιατύπωση του ύφους, του τόνου και της προσωπικότητας του brand σου.

4. Σχεδιασμός και ανάπτυξη του νέου brand

Και εδώ είναι που επιτέλους ξεκινάει η υλοποίηση της διαδικασίας του rebranding, αυτή τη φορά σε πρακτικό επίπεδο.

Είναι η ώρα για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του νέου πλέον brand. Τι σημαίνει, όμως, σχεδιασμός και ανάπτυξη του brand;

Πρόκειται για την επιλογή, τον σχεδιασμό και τη διαμόρφωση στοιχείων όπως:

  • Χρώματα
  • Γραμματοσειρές
  • Λογότυπο
  • Οπτικά στοιχεία του site
  • Επαγγελματικές κάρτες
  • Συσκευασίες προϊόντων
  • Σακούλες
  • Επιστολόχαρτα
  • Φυλλάδια
  • Αναρτήσεις στα social media
  • Emails και newsletters

Όλα αυτά πρέπει να επανασχεδιαστούν προκειμένου να αντικατοπτρίζουν και να ευθυγραμμίζονται με τη νέα ταυτότητα του brand.

5. Ενημέρωση και λανσάρισμα

Αφού διασφαλίσεις ότι όλοι οι εργαζόμενοι της επιχείρησης κατανοούν και υποστηρίζουν τις προσπάθειες επαναπροσδιορισμού του brand (πραγματοποίησε μέχρι και εκπαίδευση, εάν χρειαστεί) και φροντίσεις να ενημερωθούν όλοι σχετικά (γιατί γίνονται αλλαγές, ποιοι είναι οι νέοι στόχοι, ποιες οι νέες αξίες ή το νέο κοινό κ.λπ.), έρχεται η ώρα για το λανσάρισμα του rebranding.

Για αρχή, μπορείς να δοκιμάσεις τις αλλαγές που έγιναν εσωτερικά ή σε έναν στενό κύκλο έμπιστων πελατών για τη λήψη της ανάλογης ανατροφοδότησης.

Στη συνέχεια, εάν όλα είναι καλά, αποκαλύπτεις επίσημα το rebranding στο ευρύ κοινό (π.χ. δελτίο τύπου, αναρτήσεις στα social media, άρθρα στο blog κ.α.) και ξεκινάς να χρησιμοποιείς στο εξής όλες τις αλλαγές που έγιναν.

6. Προώθηση και παρακολούθηση του rebranding

Ψηφιακή αναπαράσταση εκστρατείας marketing για rebranding επιχείρησης. Τρία άτομα βρίσκονται γύρω από μια μεγάλη ντουντούκα.

Πολύ σημαντικό είναι επίσης το rebranding να προωθηθεί αποτελεσματικά μέσω εκστρατειών μάρκετινγκ, οι οποίες θα παρουσιάζουν και θα προωθούν τη νέα ταυτότητα του brand.

Μέσω αυτών θα πρέπει να ενθαρρυνθεί και η δέσμευση και η ανατροφοδότηση από το κοινό για την αξιολόγηση της υποδοχής της νέας ταυτότητας του brand.

Θέλεις να μάθεις τα πάντα για στρατηγική και εκστρατείες marketing; Τότε διάβασε τα σχετικά άρθρα μας:

Τελευταίο αλλά καθόλου ασήμαντο είναι το να υπάρχει συνεχής παρακολούθηση του αντικτύπου του rebranding στους βασικούς δείκτες απόδοσης (π.χ. ικανοποίηση πελατών, αναγνωρισιμότητα brand, πωλήσεις κ.λπ.).

Έτσι, θα γίνει μια αξιολόγηση για το πόσο επιτυχημένο είναι τελικά το rebranding και θα γίνει δυνατή η προσαρμογή των στρατηγικών ανάλογα με τις ανάγκες, την ανατροφοδότηση και την ανάλυση των δεδομένων.

Τι είναι το rebranding – Συμπερασματικά

Συνοψίζοντας, ας θυμίσουμε με λίγα λόγια τι είναι το rebranding:

Πρόκειται για μια διαδικασία ριζικής αναθεώρησης ή ανανέωσης της ταυτότητας ενός brand με στόχο να συστηθεί εκ νέου στο κοινό και στην αγορά. Μια διαδικασία που περιλαμβάνει πολλά περισσότερα από την απλή αλλαγή logo ή του ονόματος.

Μετά την ανάγνωση αυτού του άρθρου, λοιπόν, έχεις όλες τις απαραίτητες γνώσεις για το τι σημαίνει η συγκεκριμένη διαδικασία, σε ποιες περιπτώσεις είναι απαραίτητη, ποια τα οφέλη της για τα brands αλλά και πώς να γίνει με τον σωστό τρόπο.

Εάν σε ενδιαφέρει να δημιουργήσεις μια αξέχαστη εμπειρία στο κοινό σου, τότε μη διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας για να αναλάβουμε το branding ή το rebranding της επιχείρησής σου!

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top