Θεματική εικόνα για το τι είναι το Live Shopping που έρχεται στην Ελλάδα. Γυναίκα κάνει ζωντανά αγορές από το κινητό της.

Τι είναι το Live Shopping που… ζωντανεύει στην Ελλάδα;

Αν αναρωτιέσαι τι είναι το Live Shopping που έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος και στην Ελλάδα, τότε ήρθες στο σωστό μέρος.

Στο άρθρο μας θα βρεις όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για το Livestreaming E-Commerce, αλλά και για τη νέα πλατφόρμα liveshopping που έρχεται σύντομα στην Ελλάδα, τη liveshopping.gr.

Ας ξεκινήσουμε!

Τι είναι το Live Shopping;

Το Live Shopping αποτελεί τη μετεξέλιξη του παραδοσιακού τηλεμάρκετινγκ, αλλά και του παραδοσιακού e-Commerce, καθώς συνδυάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο με τη διάδραση και την ψυχαγωγία.

Πρόκειται, με λίγα λόγια, για διαδραστικό ηλεκτρονικό εμπόριο και σήμερα αποτελεί κάτι περισσότερο από μια απλή τάση της εποχής.

Στην Ασία, είναι ο καθιερωμένος, πλέον, τρόπος αγορών.

Μάλιστα, στην Κίνα – απ’ όπου και ξεκίνησε – οι πωλήσεις μέσω ίντερνετ, και συγκεκριμένα, μέσω Live Shopping ανήλθαν το 2021 στα 160 δις δολάρια, ενώ υπολογίζεται ότι έως τη νέα χρονιά το 43% των ψηφιακών αγοραστών θα κάνει τις αγορές του μέσω live stream.

Στις ΗΠΑ, σημειώνεται μια ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς εμπορίου livestream, με τον ανταγωνισμό μεταξύ των νεοσύστατων εταιρειών live streaming που το τροφοδοτούν να κορυφώνεται.

Ειδικά μετά την είσοδο στον χώρο κυρίαρχων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram, το YouTube, αλλά και – πιο πρόσφατα – το TikTok.

Διαφορές Live Shopping με παραδοσιακό τηλεμάρκετινγκ και e-Commerce

Η μεγαλύτερη διαφορά των ζωντανών αγορών με το παραδοσιακό τηλεμάρκετινγκ είναι ότι ο ρόλος των θεατών – και υποψήφιων αγοραστών – δεν είναι παθητικός.

Αντιθέτως, αυτοί αλληλεπιδρούν με τον οικοδεσπότη και με τους υπόλοιπους θεατές μέσω μιας διαδικτυακής πλατφόρμας.

Ακόμα, σε αντίθεση με το τηλεμάρκετινγκ, στο Live Shopping ο πελάτης δε χρειάζεται να πραγματοποιήσει μια τηλεφωνική κλήση για να ολοκληρώσει την αγορά του.

Αρκεί ένα κλικ!

Όσον αφορά τη βασική διαφορά του Live Shopping με το παραδοσιακό e-Commerce, αυτή έγκειται στο μοντέλο αναζήτησης και πρότασης προϊόντων από τον πελάτη και τον πωλητή αντίστοιχα.

Δηλαδή, αν και στο παραδοσιακό e-Commerce υποθέτουμε ότι ο πελάτης διαθέτει μια ξεκάθαρη ιδέα για το προϊόν που ψάχνει και πραγματοποιεί την ανάλογη διαδικτυακή αναζήτηση για να το βρει, στο Live Shopping δεν ισχύει το ίδιο.

Εδώ, ο χρήστης μπαίνει, όχι απαραίτητα για να αγοράσει κάτι, αλλά για:

  • να περάσει την ώρα του,
  • να βρει παρέα,
  • να επικοινωνήσει,
  • να παρακολουθήσει τον αγαπημένο του influencer,
  • να πληροφορηθεί και
  • να διασκεδάσει.

Έτσι, ενώ στην πρώτη περίπτωση πρέπει να προτείνουμε στον χρήστη τα πιο σχετικά με την αναζήτησή του προϊόντα, στη δεύτερη πρέπει να τον βοηθήσουμε να κάνει την απρογραμμάτιστη αγορά που θα του… φτιάξει την ημέρα!

Πώς ακριβώς λειτουργεί το Live Shopping;

Live εκπομπή με κινητό για Shopping από γυναίκα με τυρκουάζ σακάκι. Γραφικά με αντιδράσεις, σχόλια και καλάθι αγορών.

Το Live Shopping δίνει τη δυνατότητα σε αυτόν που πραγματοποιεί τη livestreaming παρουσίαση / προώθηση – είτε αυτός είναι ο επιχειρηματίας, είτε κάποιος πωλητής ή influencer – να αναδείξει αποτελεσματικά τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη του προϊόντος.

Απαντώντας, φυσικά, πάντα σε ζωντανές ερωτήσεις του κοινού.

Από την άλλη, οι καταναλωτές αποκτούν μια σημαντική δύναμη, καθώς μπορούν:

  • να παίρνουν τον λόγο ανά πάσα στιγμή,

  • να διασταυρώνουν τα λεγόμενα του πωλητή πραγματοποιώντας μια αναζήτηση στο διαδίκτυο και

  • να σχολιάζουν καθ’ όλη τη διάρκεια παρουσίασης του προϊόντος.

Η όλη διαδικασία διακρίνεται από αυθορμητισμό, ενώ τα αστεία, οι συζητήσεις, ακόμα και τα λάθη που μπορεί να γίνουν, δημιουργούν μια πιο άμεση και φιλική σχέση μεταξύ των δύο μερών.

Κάτι που αποδεδειγμένα βοηθάει και στην αύξηση του conversion rate.

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του Live Shopping λαμβάνουν ταυτόχρονα μέρος όλα τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας.

Ο χρήστης βρίσκει σημαντικές πληροφορίες, πραγματοποιεί συγκρίσεις, ακούει τις αξιολογήσεις άλλων χρηστών, αποφασίζει και πραγματοποιεί άμεσα την αγορά.

Έτσι, η αλυσίδα της ζήτησης μειώνεται σημαντικά, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιθανότητες ο χρήστης να προχωρήσει σε κάποια αγορά.

Θα μπορούσαμε να πούμε, λοιπόν, ότι η ζωντανή αυτή εμπειρία αγορών αποτελεί ένα συνονθύλευμα:

διαδικτυακής εκπομπής, παρουσίασης προϊόντων, ψυχαγωγίας, αγορών, εμπόρων, influencers, brands, θεατών και διαδράσεων.

Πρόκειται, δηλαδή, για διαδραστικό ηλεκτρονικό εμπόριο που εκμεταλλεύεται όλες τις δυνατότητες του διαδικτύου, αυτές τις κοινωνικής δικτύωσης και των ηλεκτρονικών αγορών.

Ποιες πλατφόρμες χρησιμοποιούνται για Live Shopping;

Το Live Shopping “τροφοδοτούν” μέχρι στιγμής ορισμένες νεοσύστατες επιχειρήσεις live streaming, αλλά και ψηφιακοί γίγαντες, όπως το Instagram.

Εταιρείες livestreaming

Η πλατφόρμα που κυριαρχεί στο Live Shopping είναι η Taobao Live της Alibaba, η οποία δραστηριοποιείται στην Κίνα.

Σήμερα, η Taobao Live κατέχει το 40% των πωλήσεων με liveshopping στην Κίνα.

Στις ΗΠΑ, δύο από τις πιο γνωστές πλατφόρμες που παρέχουν υπηρεσίες livestream σε διάφορες εταιρείες λιανικής πώλησης είναι η Whatnot και η NTWRK.

Η Whatnot προσελκύει εκατοντάδες χιλιάδες ενεργούς χρήστες κάθε μήνα, οι οποίοι ενδιαφέρονται κυρίως για φιγούρες δράσης, κόμικς, αθλητικές κάρτες, κάρτες ανταλλαγής Pokemon, κ.λπ.

Η NTWRK προωθεί τις πωλήσεις μέσω influencers, ενώ στοχεύει σε εξειδικευμένους τομείς, όπως η τέχνη και το streetwear.

Άλλες πλατφόρμες livestreaming που προσφέρουν ζωντανές αγορές είναι οι:

  • twitch.tv
  • Amazon Live
  • livescale.tv
  • shopshops.live
  • talkshop.live
  • buywith.com
  • popshop.live

Πλατφόρμες Κοινωνικής Δικτύωσης

Οι μεγαλύτερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μπαίνουν δυναμικά στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, προσφέροντας αγορές μέσω livestreaming και αυξάνοντας τον ανταγωνισμό.

Αυτή η τάση έλαβε ώθηση από την υγειονομική κρίση του Covid, ενώ αναμένεται ότι σύντομα θα αξίζει εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια.

“Βασιλιάς” των ζωντανών αγορών στα Social Media είναι το Instagram, με το Instagram Live Shopping να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στο εξωτερικό και δειλά – δειλά στην Ελλάδα.

Επίσης, άλλες μεγάλες πλατφόρμες, όπως το Facebook, το Youtube και, πρόσφατα, το TikTok – αντιλαμβανόμενες τη νέα αυτή τάση – φιλοξενούν όλο και περισσότερες ζωντανές εκδηλώσεις πώλησης.

Στο επίκεντρο των ζωντανών αγορών στα Social Media βρίσκονται, συνήθως, οι influencers, οι οποίοι επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις καταναλωτικές συνήθειες των αγοραστών και λειτουργούν ως “εγγυητές” των διάφορων brands.

Είδαμε, λοιπόν, πώς διαμορφώνεται το τοπίο του Live Shopping, κυρίως, στο εξωτερικό.

Τι γίνεται, όμως, με τις ζωντανές αγορές στην Ελλάδα;

Ο Γιώργος Φλωράς, ο Founder & Director της liveshopping.gr, μίλησε στην digital challenge_ σχετικά με όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για το ελληνικό Live Shopping.

Ας δούμε τις πολύ ενδιαφέρουσες απαντήσεις του!

Τι είναι η liveshopping.gr που έρχεται στην Ελλάδα;

Επιχειρηματίας ή υπάλληλος e-shop δειγματίζει προϊόντα σε πελάτες που θέλουν να κάνουν Live Shopping στη liveshopping.gr.

Η liveshopping.gr είναι ένα Multi Vendor Marketplace, που στόχο έχει να αλλάξει ριζικά τον τρόπο που γίνεται το εμπόριο, φυσικό και ηλεκτρονικό.

Είναι το πρώτο franchise του Liveshopping Marketplace Network, ενός φιλόδοξου σχεδίου που αισιοδοξεί να μετατρέψει το διεθνές εμπόριο σε «φυσικό-ζωντανό» εμπόριο.

Το Live Shopping ως μοντέλο πώλησης είναι, κατά τη γνώμη μας, το 3ο κανάλι πώλησης ανάμεσα στο φυσικό και ηλεκτρονικό εμπόριο. Kι αυτό γιατί ζωντανεύει το ηλεκτρονικό εμπόριο, δίνοντας μεγάλο πλεονέκτημα στη μικρή και μεσαία επιχείρηση.

Ταυτόχρονα, δίνει δύναμη στον πελάτη, καθώς πλέον η ζωντανή επίσκεψή του σε ένα κατάστημα δεν περιορίζεται από τα γεωγραφικά όρια της περιοχής του. Μπορεί να δει live προϊόντα, να ρωτήσει, να καταλάβει καλύτερα, έστω κι αν αυτά παρουσιάζονται 500 χλμ. μακριά από την κατοικία του.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της liveshopping.gr;

Τα βασικά χαρακτηριστικά του liveshopping.gr, ειδικά αυτά που μας διαφοροποιούν από άλλα Marketplaces, είναι τα εξής:

1. Κάθε εμπορική επιχείρηση μπορεί να ανοίξει δικό της κατάστημα (e-shop) στο liveshopping.gr, με το δικό της όνομα, τα δικά της στοιχεία.

Άρα «χτίζει» πάνω στο δικό της όνομα κάθε νέα υπεραξία.

2. Kάθε επιχείρηση μπορεί να οργανώσει το δικό της μάρκετινγκ μέσα στο liveshopping.gr.

Για παράδειγμα, να αποφασίζει κατά βούληση πολιτικές «δωρεάν έξοδα αποστολής», «1+1 δώρο», «αγόρασε το Χ προϊόν και πάρε έκπτωση ΧΧ% στο Ψ προϊόν» κ.λπ.

3. Κάνουμε πολύ εύκολο για κάθε επιχείρηση, ανεξάρτητα με το μέγεθός της, να παρουσιάσει ζωντανά τα προϊόντα της με το Live Shopping.

Προσφέρουμε όλα τα απαραίτητα εργαλεία, ώστε ο έμπορος, όπου και αν βρίσκεται στην χώρα, ό,τι και αν πουλάει, απλά με το κινητό του τηλέφωνο να κάνει ζωντανή εκπομπή, όποτε θέλει.

Έτσι μετατρέπουμε κάθε μικρό εμπορικό δρόμο σε «Ερμού», σπάζοντας τα όρια και τα όποια εμπόδια αντιμετωπίζει σήμερα ο μικρός και μεσαίος έμπορος.

Στο liveshopping.gr, ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να βλέπει εκπομπές Live Shopping από αριθμό επιχειρήσεων από όλη την Ελλάδα, ζωντανά, ταυτόχρονα.

Πώς θα γίνεται η παρουσία της κάθε επιχείρησης στην πλατφόρμα & ποιο το κόστος;

Όποια επιχείρηση επιθυμεί μπορεί να ανοίξει το δικό της κατάστημα στο liveshopping.gr.

Αφού εγκριθεί η αίτησή της, ανεβάζει όσα προϊόντα επιθυμεί. Διαμορφώνει την σελίδα του καταστήματός της (banner, κείμενα, κ.λπ.) και είναι έτοιμη να πουλήσει. Η διαχείριση του καταστήματος γίνεται από την επιχείρηση.

Όταν επιθυμεί να παρουσιάσει ένα ή περισσότερα προϊόντα της με Live Shopping, οργανώνει την εκπομπή μέσω του διαχειριστικού προγράμματος. Αποφασίζει ώρα και ημέρα, επιλέγει τα προϊόντα που θα παρουσιάσει και είναι έτοιμη να ξεκινήσει την προώθηση της εκπομπής της.

Ως liveshopping.gr παρέχουμε επιπλέον υπηρεσίες.

Μια από αυτές είναι η συνεργασία μας με μια από τις κορυφαίες εταιρείες Digital Marketing. Στόχος μας να προσφέρουμε ένα ακόμη εργαλείο στην εμπορική επιχείρηση, που θέλει επιπλέον βοήθεια με διαφημιστική εταιρεία, για να προσελκύσει κόσμο στις εκπομπές Live Shopping που θα κάνει.

Όταν έρθει η ώρα της εκπομπής, η επιχείρηση το μόνο που έχει να κάνει είναι να σηκώσει το κινητό τηλέφωνο και να βγει στον αέρα. Μέσω του Chat, οι θεατές – υποψήφιοι πελάτες ρωτάνε ό,τι θέλουν τον παρουσιαστή κι εκείνος δίνει αμέσως τις απαντήσεις, ζωντανά.

Εφόσον ο θεατής πειστεί, με λίγα κλικ τοποθετεί την παραγγελία του στο liveshopping.gr.

Θα υπάρχει Live Shopping App;

Το Live Shopping γίνεται μέσω του Marketplace, είτε στην desktop είτε στη mobile εφαρμογή του. Έτσι, υπάρχει μεγάλη ευελιξία. Μπορείς να ψωνίσεις είτε από το γραφείο σου είτε από τον καναπέ σου, το βράδυ που χαλαρώνεις.

Τι είδους συνεργασίες μπορεί να έχει μια επιχείρηση μέσα στη liveshopping.gr;

Την παρουσίαση της Live Shopping εκπομπής μπορεί να την αναλάβει ο ίδιος ο επιχειρηματίας, ένας συνεργάτης της επιχείρησης (υπάλληλος ή εξωτερικός) ή ένας τρίτος.

Ο τρίτος μπορεί να γνωρίζει το προϊόν ή απλά να συνεισφέρει στην προώθηση του e-shop μέσω της διασημότητάς του, καθώς και με τον όγκο του κοινού που τον ακολουθεί.

Το liveshopping.gr θα δημιουργήσει σταδιακά αρχείο με επαγγελματίες, που θα θέλανε να παρουσιάζουν εκπομπές Live Shopping για λογαριασμό των επιχειρήσεων.

Aυτοί θα είναι οι λεγόμενοι host, livestreamers, influencers. Σκοπός μας είναι να προσφέρουμε σε μια επιχείρηση τη δυνατότητα να βρει εύκολα έναν παρουσιαστή για τη Live Shopping εκπομπή της, στην περίπτωση που δεν έχει διαθέσιμο η ίδια.

Πώς θα γίνονται οι παραγγελίες, οι αποστολές κι οι πληρωμές;

Η παραγγελία από τον πελάτη καταχωρείται στο liveshopping.gr, στο οποίο γίνεται και η πληρωμή.

Έπειτα, η επιχείρηση λαμβάνει αμέσως την παραγγελία και αναλαμβάνει την αποστολή καθώς και την τιμολόγηση του πελάτη.

Το liveshopping.gr έχει οργανώσει τα ζητήματα αποστολών και πληρωμών, με τις κατάλληλες συνεργασίες. Συνεπώς, η επιχείρηση δε θα έχει να ασχοληθεί με τέτοια ζητήματα, όπως θα είχε στο δικό της e-shop.

Με άλλα λόγια, το liveshopping.gr βρίσκεται «στη μέση», ώστε να εξασφαλιστεί η άριστη εξυπηρέτηση των πελατών και η επίλυση κάθε πιθανού θέματος που ίσως προκύψει.

Σε τι θα διαφέρει η liveshopping.gr από τις υπόλοιπες πλατφόρμες ζωντανών αγορών;

Γραφική αναπαράσταση οθόνης κινητού στη διάρκεια liveshopping. Εικονίδια βίντεο, τσάντα ηλεκτρονικών αγορών, αξιολογήσεις.

Η εταιρεία μας έχει κατοχυρώσει, για τους τομείς της διαφήμισης και του ηλεκτρονικού εμπορίου, το εμπορικό σήμα Liveshopping (trademark) ήδη από το 2020. Τότε, προβλέψαμε με ακρίβεια ότι θα είναι μια λέξη που θα καθιερωθεί αργότερα. Σε μια χρονική στιγμή που κανείς δε γνώριζε ή δε μιλούσε για το νέο κανάλι πώλησης στην Ελλάδα.

Έτσι, σήμερα, μας δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς όλοι μιλάνε πια για Live Shopping: Το Marketplace μας, η liveshopping.gr, θα είναι το μοναδικό συνώνυμο με το ευρύτερο νέο κανάλι πώλησης, το Live Shopping.

Οι διαφορές μας από άλλες πλατφόρμες ζωντανών παρουσιάσεων και (από λίγες) πωλήσεων είναι πολλές.

  • Καταρχήν, είμαστε τοπικό Marketplace. Αν, δηλαδή, ένας έμπορος ή ένας πελάτης συνάψει σχέση μαζί μας, είναι με βάση το τοπικό δίκαιο.

  • Κατά δεύτερον, συνδυάζουμε σε μία πλατφόρμα τα εξής: Live Shopping, εμπορική υπόσταση επιχείρησης (δικό της κατάστημα), καλάθι αγοράς και διαδικασία checkout. Αυτό σήμερα δεν παρουσιάζεται ταυτόχρονα από κανέναν στην Ελλάδα.

  • Η συμμετοχή μας στο Liveshopping Marketplace Network θα προσδώσει σημαντική διαφοροποίηση στο μέλλον. Με την ανάπτυξη του δικτύου αυτού σε άλλες χώρες, οι πελάτες κάθε Marketplace θα μπορούν να βλέπουν ζωντανές εκπομπές προϊόντων (Live Shopping) από εμπόρους άλλων χωρών και να αγοράζουν με εμπιστοσύνη αλλά και ασφάλεια στο δικό τους Marketplace τα προϊόντα που επιθυμούν.

Ποιες επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν Live Shopping στη liveshopping.gr;

Το liveshopping.gr είναι διαθέσιμο σε κάθε είδους επιχείρηση, αρκεί να διαθέτει είδη που μπορούν να σταλούν με ταχυμεταφορές ή ψηφιακά είδη.

H δημιουργία του liveshopping.gr έγινε με σκοπό να προσφέρουμε στη μικρή και τη μεσαία επιχείρηση τη δυνατότητα να κάνει Live Shopping – εύκολα – .

Το Live Shopping ήδη έχει κατακτήσει το 18% του online εμπορίου της Κίνας και τώρα αρχίζει να ταξιδεύει στη Δύση. Ήδη υπάρχουν διαθέσιμα applications για όποιον θέλει να κάνει Live Shopping στο δικό του e-shop.

Εμείς το προσφέρουμε πολύ πιο εύκολα. Xωρίς να χρειαστεί να κάνει κανείς καμία τεχνική ρύθμιση. Σε ένα Marketplace όπου «δε θα είναι μόνος του», εκεί, δηλαδή, που όλοι θα κάνουν Live Shopping.

Πότε θα ξεκινήσει η λειτουργία της πλατφόρμας;

Με βεβαιότητα, το liveshopping.gr θα ξεκινήσει να λειτουργεί στις αρχές του 2023, ελπίζουμε, όμως, να τα καταφέρουμε και να ξεκινήσουμε λίγο νωρίτερα, εντός του 2022.

Ποιο είναι το κόστος για τη συνεργασία με τη liveshopping.gr;

Μια επιχείρηση μπορεί να ανοίξει το δικό της κατάστημα στο liveshopping.gr χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Η αμοιβή μας είναι ποσοστό επί των πωλήσεων, όπως σε όλα τα Marketplaces.

Για το Live Shopping θα υπάρχουν πακέτα συνεργασίας, με βάση τα οποία η επιχείρηση θα επιλέγει να κάνει μια, δυο ή περισσότερες εκπομπές Live Shopping σε μηνιαία βάση. Και για τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια των εκπομπών Live Shopping ισχύει η συμφωνία με το Marketplace.

Αυτές ήταν οι πολύ χρήσιμες απαντήσεις του Γιώργου Φλωρά, που φέρνει με την ομάδα του το Live Shopping στην Ελλάδα. Τον ευχαριστούμε πολύ και ευχόμαστε στη liveshopping.gr, το 3ο κανάλι πώλησης ανάμεσα στο φυσικό και ηλεκτρονικό εμπόριο, καλή επιτυχία!

Ελπίζουμε το σημερινό μας άρθρο να αποτέλεσε για σένα έναν οδηγό για το τι είναι το Live Shopping και πώς αυτό θα λειτουργήσει στην Ελλάδα. Αν έχεις δική σου επιχείρηση, μικρή ή μεσαία, σίγουρα μπορείς να δοκιμάσεις εκπομπές Live Shopping και να δεις πώς ανταποκρίνεται το κοινό σου.

Ως digital challenge_, είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε σε ό,τι αφορά την ψηφιακή παρουσία και διαφήμιση της εταιρείας σου!

Επικοινώνησε μαζί μας για οποιαδήποτε απορία έχεις πάνω στο θέμα! Θα χαρούμε πολύ να σου απαντήσουμε.

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top