ChatGPT: Τι είναι & πώς μπορούν να το αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις

Ήταν τέλη Νοεμβρίου όταν η εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης OpenAI μπήκε με… φόρα στην επικαιρότητα, αλλά και στην καθημερινότητά μας.

Ο λόγος για το πολυδιαφημισμένο chatbot με την ονομασία ChatGPT. Τι είναι, όμως, το συγκεκριμένο chatbot, πώς λειτουργεί, τι μπορεί να κάνει και πώς μπορείς εσύ – ως ιδιώτης, ως επαγγελματίας ή ως επιχειρηματίας – να το αξιοποιήσεις;

Αν αυτά είναι ερωτήματα που σε απασχολούν, συνέχισε την ανάγνωση. Μαζί θα δούμε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για το ChatGPT!

Τι είναι το ChatGPT;

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, αναλύοντας το τι ακριβώς είναι το ChatGPT.

Κατ’ αρχάς, να εξηγήσουμε τι σημαίνει ChatGPT.

Το όνομα ChatGPT προέρχεται από τη λέξη chat (= συνομιλία) και τα αρχικά των λέξεων Generative Pre-trained Transformer, οι οποίες μεταφράζονται ως εξής: Παραγωγικός Προεκπαιδευμένος Μετασχηματιστής.

Πιο συγκεκριμένα, το ChatGPT είναι ένα chatbot που αντιγράφει και μιμείται τον ανθρώπινο λόγο με ικανότητα να παράγει δικό του λόγο και να συνομιλεί, σαν να πρόκειται για άνθρωπο.

Έχει την ικανότητα να κατανοεί τις ερωτήσεις που του δίνονται και να απαντά με φυσικότητα, παράγοντας μικρότερης ή μεγαλύτερης έκτασης κείμενα.

Όπως είπαμε και στην αρχή του άρθρου, το ChatGPT έχει δημιουργηθεί από την εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης OpenAI, διευθύνων σύμβουλος της οποίας είναι ο Sam Altman, ενώ μεταξύ των ιδρυτών της (το 2015) είναι και ο γνωστός σε όλους μας, Elon Musk.

ChatGPT – Πώς λειτουργεί

Καθώς ο ορισμός και μόνο δεν αρκεί για να καλύψει τις εντυπωσιακές δυνατότητες του έξυπνου chatbot που έχει δημιουργήσει τόσο θόρυβο, στη συνέχεια θα δούμε πώς ακριβώς λειτουργεί το ChatGPT.

Αρχικά, τo chatbot της OpenAI είναι βασισμένο στο τρίτο μοντέλο επεξεργασίας φυσικής γλώσσας (Natural Language Processing model), γνωστό και ως GPT-3.

Συνοπτικά, να πούμε εδώ πως το GPT-3 είναι ένας αλγόριθμος που είναι σε θέση να αναλύει εικόνες, κείμενο και άλλες πληροφορίες, κατανοώντας το νόημα των προτάσεων και δημιουργώντας δικές του.

Ψηφιακή αναπαράσταση του πώς λειτουργεί το ChatGPT. Υπολογιστές συνδέονται με έναν τεράστιο ανθρώπινο εγκέφαλο.

Το ChatGPT χρησιμοποιεί ένα τεράστιο νευρωνικό δίκτυο προκειμένου να συνθέσει γλώσσα που μοιάζει με την ανθρώπινη. Όμως, πώς ακριβώς συμβαίνει η όλη διαδικασία;

Για να γίνει κατανοητό, θα πρέπει να απαντήσουμε σε σημαντικά ερωτήματα όπως:

Σε τι είναι εκπαιδευμένο ή πώς εκπαιδεύεται το ChatGPT;

Το chatbot τροφοδοτείται και εκπαιδεύεται σε τεράστια σύνολα δεδομένων από το διαδίκτυο, συλλέγοντας πληροφορίες για κάθε πιθανό ζήτημα.

Έτσι, μέσα από αυτό το τεράστιο δείγμα κειμένου, αναγνωρίζει μοτίβα και συσχετίσεις, ουσιαστικά προσπαθώντας να προβλέψει τις λέξεις που θα έπρεπε να ακολουθούν μετά από μια δεδομένη λέξη, πρόταση ή ερώτημα.

Και αυτός είναι περίπου ο τρόπος με τον οποίο προσφέρει απαντήσεις στις ερωτήσεις ή εντολές που του δίνουν οι χρήστες.

Τι μπορεί να κάνει το ChatGPT

Ας δούμε τώρα τι μπορεί να κάνει και για τι είναι καλό το ChatGPT, ώστε να αντιληφθείς τις δυνατότητες και τις προοπτικές που έχει.

Συγκεκριμένα, το chatbot της OpenAI μπορεί:

  • Να δημιουργήσει και να συμπληρώσει κείμενο (έχει γράψει μέχρι και ποιήματα, τραγούδια, εκθέσεις ή και ολόκληρες ακαδημαϊκές εργασίες)
  • Να δώσει απαντήσεις σε ερωτήσεις (αν αναρωτιέσαι τι να ρωτήσεις το ChatGPT, μπορείς να το ρωτήσεις οτιδήποτε και θα πάρεις σίγουρα μια απάντηση)
  • Να κάνει περίληψη κειμένων
  • Να κάνει μετάφραση
  • Να κάνει ανάλυση συναισθημάτων
  • Να συζητήσει
  • Να γράψει και να διορθώσει κώδικα

Αν θέλεις να κάνεις εγγραφή ή σύνδεση (αν έχεις ήδη λογαριασμό), τότε δεν έχεις παρά να μπεις στην ιστοσελίδα του ChatGPT και της OpenAI.

Και αν σκέφτεσαι αν το ChatGPT είναι δωρεάν και δημόσιο, μάθε ότι είναι. Τουλάχιστον προς το παρόν.

Ωστόσο, εδώ και λίγο καιρό η OpenAI έχει κυκλοφορήσει και μια πληρωμένη έκδοση του chatbot (20 δολάρια τον μήνα), που επιτρέπει ταχύτερες απαντήσεις, ομαλή λειτουργία ακόμα και σε στιγμές με μεγάλο φόρτο, κ.α.

Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν το ChatGPT;

Μέχρι στιγμής, έχουμε δει τι είναι το ChatGPT, καθώς και το πώς λειτουργεί.

Πώς, όμως, μπορούν επιχειρήσεις, αλλά και επαγγελματίες ορισμένων κλάδων (π.χ. digital marketing), να αξιοποιήσουν το ChatGPT για να επωφεληθούν από τις αμέτρητες δυνατότητές του;

Εξυπηρέτηση πελατών

Ψηφιακή αναπαράσταση για το τι μπορεί να κάνει το ChatGPT. Ρομπότ εξυπηρετεί πελάτες, επικοινωνώντας με άνθρωπο.

Ο τομέας της εξυπηρέτησης πελατών χαρακτηρίζεται γενικά από την παραγωγή τυποποιημένων απαντήσεων για τις πιο συχνές ερωτήσεις του καταναλωτικού κοινού.

Το ChatGPT – ως chatbot συνομιλίας – είναι εδώ για να βοηθήσει την επιχείρησή σου να εξυπηρετήσει καλύτερα τους πελάτες της.

Αν και chatbots χρησιμοποιούνται εδώ και αρκετά χρόνια για αυτήν ακριβώς τη δουλειά, η εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης έχει εκδημοκρατιστεί αρκετά με την εμφάνιση του ChatGPT.

Έτσι, με τη χρήση του ChatGPT η επιχείρησή σου μπορεί να απαντά άμεσα και αξιόπιστα στις ερωτήσεις των πελατών σου, μέσω SMS, e-mail, αλλά και στα διάφορα social media.

Μεταφράσεις

Η παγκοσμιοποίηση και το Διαδίκτυο έχουν επιτρέψει στις επιχειρήσεις να απευθύνονται σε κοινά που παλαιότερα δεν μπορούσαν να προσεγγίσουν εύκολα. Πλέον, κάθε… γωνιά του πλανήτη είναι προσβάσιμη, αν και οι διαφορετικές γλώσσες θέτουν, συχνά, περιορισμούς.

Εδώ έρχεται το ChatGPT, το οποίο μπορεί να απαντήσει σε κάποιες από τις πιο διαδεδομένες γλώσσες, όπως τα αγγλικά, τα ισπανικά, τα γαλλικά, τα κινέζικα, τα ρώσικα κ.α. Βέβαια, καλό είναι να σημειώσουμε ότι το ChatGPT λειτουργεί γενικά καλύτερα στα αγγλικά.

Έτσι, ενώ μια επιχείρηση που θέλει να επεκταθεί σε άλλες περιοχές του κόσμου κανονικά θα “έτρωγε” πολύ χρόνο στη μετάφραση της ιστοσελίδας της, των περιγραφών των προϊόντων της, των εγχειριδίων χρήσης της κ.λπ., με τη βοήθεια του ChatGPT όλα αυτά μπορούν να γίνουν με ακρίβεια και – κυρίως – με ταχύτητα.

Μέσα Ενημέρωσης

Ένας κλάδος στον οποίο μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο το ChatGPT είναι και αυτός των Μέσων Ενημέρωσης.

Αρκετά ΜΜΕ στο εξωτερικό έχουν αρχίσει να πειραματίζονται και ήδη χρησιμοποιούν το έξυπνο chatbot για την παραγωγή ειδησεογραφικών κειμένων.

Η πρακτική αυτή, λένε οι υποστηρικτές του ChatGPT, ενδεχομένως θα μπορούσε να απαλλάξει τους δημοσιογράφους από την παραγωγή τυποποιημένων κειμένων για συνηθισμένες, καθημερινές ειδήσεις, επιτρέποντάς τους να εστιάσουν σε άλλα, πιο σημαντικά και δημιουργικά καθήκοντα.

Μάρκετινγκ

Πώς θα μπορούσε το μάρκετινγκ να λείπει από αυτή τη λίστα;

Η δημιουργία κειμένων είναι ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες του μάρκετινγκ, καθώς οι επιχειρήσεις χρειάζονται άρθρα για τα blog τους (μπορείς στο σχετικό άρθρο μας να δεις πόσο χρήσιμο είναι το business blogging για την επιχείρησή σου), copies για τις αναρτήσεις τους στα social media, κείμενα-περιγραφές για τα βίντεό τους, κ.λπ.

Το ChatGPT, λοιπόν, μπορεί να βοηθήσει εξαιρετικά όσους κάνουν μάρκετινγκ περιεχομένου (Content Marketing), τόσο στο κομμάτι της συγγραφής, όσο και σε αυτό της έρευνας.

Ψηφιακή αναπαράσταση για την αξιοποίηση του ChatGPT στο digital marketing. Ρομπότ στέκεται μπροστά σε λάπτοπ με στατιστικά.

Και οι δυνατότητες δε σταματούν εδώ! Το ChatGPT έχει χρησιμοποιηθεί ήδη από SEOs για εργασίες όπως: έρευνα λέξεων-κλειδιών (keyword research), παραγωγή SEO-friendly τίτλων, δημιουργία και διαχείριση αναφορών SEO (analytics), ακόμα και για τη δημιουργία ολόκληρων βελτιστοποιημένων άρθρων.

Αν θέλεις να εφαρμόσεις πετυχημένο SEO για την επιχείρησή σου, ρίξε μια ματιά στον απόλυτο πρακτικό SEO οδηγό μας!

Φυσικά, πρέπει να αναφέρουμε ότι όσον αφορά το ChatGPT και τη χρήση του για content writing και SEO, υπάρχουν διάφορες ενστάσεις τις οποίες και θα δούμε αμέσως παρακάτω.

Πώς αντιμετωπίζει η Google το περιεχόμενο του ChatGPT – Επιπτώσεις στο SEO

Γιατί, όμως, είναι τόσο σημαντικό το ChatGPT; Και το σημαντικότερο: είναι τελικά απειλή για την Google;

Πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι το συγκεκριμένο chatbot μπορεί στο μέλλον να απειλήσει τη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης, αυτή της Google.

Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει η άποψη ότι το ChatGPT, έχοντας εκπαιδευτεί σε τεράστιο όγκο δεδομένων, μπορεί να δώσει μια ιδιαίτερα συγκεκριμένη και ακριβή απάντηση σε κάποιο ερώτημα.

Από την άλλη, η Google εμφανίζει μια λίστα με αποτελέσματα που έχει αξιολογήσει ως τα πιο κατάλληλα και από τα οποία ο χρήστης καλείται να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει καλύτερα.

Συχνά μετά από αρκετό χρόνο ανάγνωσης άρθρων και έρευνας.

Η ξαφνική εμφάνιση του ChatGPT έχει προκαλέσει ανησυχία στην Google, η οποία κυκλοφόρησε πρόσφατα το δικό της chatbot τεχνητής νοημοσύνης, με την ονομασία Bard.

H Google, πάντως, πριν λίγο καιρό έδωσε την απάντησή της σχετικά με το περιεχόμενο που παράγεται γενικότερα με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης.

Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε πως η δημιουργία περιεχομένου τεχνητής νοημοσύνης (AI content) δεν παραβιάζει τους κανόνες της, αρκεί να είναι χρήσιμο και να μη χρησιμοποιείται με στόχο τη χειραγώγηση των κατατάξεων στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Πώς η χρήση ChatGPT μπορεί να επηρεάσει το SEO;

Υπάρχουν αρκετοί που θεωρούν ότι το περιεχόμενο που δημιουργείται από το ChatGPT μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το SEO και τη θέση κατάταξης μιας επιχείρησης στα αποτελέσματα της Google.

Με δεδομένο ότι το ChatGPT έχει εκπαιδευτεί και βασίζεται σε περιεχόμενο που ήδη υπάρχει, είναι πιθανό όντως να επηρεάσει το SEO, μιας και γενικά η Google επιβραβεύει το χρήσιμο και – κυρίως – πρωτότυπο περιεχόμενο.

Πλεονεκτήματα χρήσης ChatGPT

Όπως θα έχεις ήδη αντιληφθεί, το chatbot της OpenAI έχει δημιουργήσει δικαίως τόσο θόρυβο γύρω του, μιας και οι προοπτικές που ανοίγονται για άτομα και επιχειρήσεις είναι τεράστιες.

Ας δούμε, όμως, λίγο πιο συγκεκριμένα ποια είναι τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει το ChatGPT στις επιχειρήσεις που θα πάρουν την απόφαση να το εντάξουν στον τρόπο λειτουργίας τους.

1. Εξοικονόμηση χρόνου

Ψηφιακή αναπαράσταση της εξοικονόμησης χρόνου που προσφέρει το ChatGPT. Απεικονίζονται δύο γυναίκες και μια κλεψύδρα.

Ο χρόνος στη σύγχρονη εποχή είναι κάτι παραπάνω από πολύτιμος, με τις επιχειρήσεις να ψάχνουν συνεχώς τρόπους να μειώνουν τον χρόνο εκτέλεσης των διαφόρων εργασιών.

Η αυτοματοποίηση των εργασιών που αναλύσαμεκαι η ταχύτητα με την οποία μπορεί να τις πραγματοποιήσει το ChatGPT προσφέρουν μεγάλη εξοικονόμηση χρόνου στις επιχειρήσεις και στους εργαζόμενους, ώστε να υπάρξει εστίαση σε σημαντικότερες εργασίες.

2. Μείωση κόστους

Κάτι ακόμα που εξηγεί εξαιρετικά το γιατί είναι τόσο σημαντικό αυτό το chatbot για τις επιχειρήσεις, είναι η μείωση του κόστους σημαντικών εργασιών και διαδικασιών, οι οποίες – όπως είδαμε – επιταχύνονται σημαντικά.

Για παράδειγμα, η αυτόματη δημιουργία περιεχομένου (άρθρων, αναρτήσεων για τα social, e-mails, απαντήσεις σε ερωτήσεις πελατών κ.λπ.) σημαίνει ότι η επιχείρηση δε θα έχει τόση ανάγκη από επιπλέον προσλήψεις επαγγελματιών (copywriters, social media community managers κ.α.).

Και έτσι, θα μπορεί να κατευθύνει τα χρήματά της σε άλλου είδους επενδύσεις για την περαιτέρω εξέλιξη και ανάπτυξή της.

3. Αύξηση αφοσίωσης κοινού

Είναι γνωστό ότι οι πελάτες είναι ανυπόμονοι και έχουν αυξημένες απαιτήσεις από τις επιχειρήσεις, ειδικά στο κομμάτι της εξυπηρέτησης.

Οι γρήγορες, χρήσιμες και φυσικές απαντήσεις που μπορεί να δίνει το ChatGPT στα διάφορα ερωτήματα των πελατών θα τους δώσει μια ιδιαίτερα θετική εμπειρία, κάτι που θα οδηγήσει σε αυξημένη ικανοποίηση και αφοσίωση του κοινού στην επιχείρηση.

4. Αύξηση παραγωγικότητας και κερδών

Η αυτοματοποίηση και η ταχύτητα με την οποία θα μπορούν να γίνονται, πλέον, διάφορες εργασίες θα οδηγήσουν σε αυξημένη παραγωγικότητα και απόδοση.

Η μεγαλύτερη παραγωγή, συνδυασμένη με τη διατήρηση (ή και αύξηση) της ποιότητας (με την κατάλληλη επίβλεψη από τον ανθρώπινο παράγοντα τα αποτελέσματα του ChatGPT μπορεί να είναι εξαιρετικά), θα οδηγήσει σε περισσότερες πωλήσεις και άρα, σε μεγαλύτερα κέρδη για την επιχείρησή σου.

Περιορισμοί χρήσης ChatGPT

Κάθε τεχνολογική εφαρμογή ή εργαλείο, πέρα από τα πλεονεκτήματα που έχει, χαρακτηρίζεται – συνήθως – και από ορισμένα μειονεκτήματα.

Πάμε, λοιπόν, να δούμε μαζί τους σημαντικότερους περιορισμούς του ChatGPT για τις επιχειρήσεις.

1. Αύξηση χρόνου απόκρισης

Πολλές φορές, ειδικά στη δωρεάν του έκδοση, το ChatGPT αργεί να δώσει απαντήσεις λόγω του όγκου εντολών που μπορεί να έχει λάβει ταυτόχρονα από μεγάλο αριθμό χρηστών.

Όπως μπορείς να αντιληφθείς, εδώ υπάρχει ένα μεγάλο ρίσκο για κάθε επιχείρηση που θέλει να το χρησιμοποιήσει για την παροχή γρήγορων απαντήσεων και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της, οι οποίοι ενδέχεται να απομακρυνθούν λόγω των καθυστερημένων απαντήσεων.

2. Παροχή λάθος απαντήσεων

Έχει παρατηρηθεί ότι το ChatGPT δε δίνει πάντα ακριβείς και σωστές απαντήσεις.

Και αυτός είναι ένας ακόμα κίνδυνος για μια επιχείρηση που προσπαθεί για τη βελτιωμένη εξυπηρέτηση του κοινού της. Σε περίπτωση που του γίνουν κάποια πιο σύνθετα ερωτήματα, τότε είναι μεγάλη η πιθανότητα το chatbot να μην καταφέρει να δώσει χρήσιμες απαντήσεις.

Και αυτό μπορεί να αυξήσει τον εκνευρισμό και να μειώσει την ικανοποίηση των πελατών μιας επιχείρησης.

3. Δημιουργία πανομοιότυπου περιεχομένου

Ψηφιακή αναπαράσταση του μειονεκτήματος του μη πρωτότυπου περιεχομένου που χαρακτηρίζει το chatbot με ονομασία ChatGPT.

Οι απαντήσεις του ChatGPT βασίζονται σε περιεχόμενο που ήδη υπάρχει στο διαδίκτυο, κάτι που σημαίνει ότι τα κείμενα που δημιουργεί δεν είναι πρωτότυπα.

Και το αυθεντικό και χρήσιμο περιεχόμενο είναι κάτι που ψάχνει αρκετά ο κόσμος, ενώ αυτό μπορεί να έχει επιπτώσεις ακόμα και στο SEO και στην κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης μιας επιχείρησης, όπως είδαμε και παραπάνω.

Τι είναι το ChatGPT και πώς λειτουργεί – Συνοψίζοντας

Η Τεχνητή Νοημοσύνη και το ChatGPT έχουν μπει για τα καλά στο παιχνίδι και στην καθημερινότητα ιδιωτών, επαγγελματιών και επιχειρήσεων, με τα πρώτα αποτελέσματα να είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά.

Κανείς, ωστόσο, δε μπορεί να γνωρίζει το πώς θα εξελιχθεί το συγκεκριμένο chatbot, αν και μέχρι στιγμής όλα δείχνουν πως έχει έρθει για να μείνει και, πιθανότατα, για να βελτιώσει τις ζωές μας, εφόσον χρησιμοποιηθεί με προσοχή.

Παρακολουθώντας συνεχώς τις νέες τάσεις στον κόσμο των επιχειρήσεων και του ψηφιακού μάρκετινγκ, επιχειρήσαμε μέσα από αυτό το άρθρο να εξετάσουμε σε βάθος το ζήτημα του ChatGPT: τι είναι, πώς λειτουργεί, τι δυνατότητες έχει, πώς μπορεί να αξιοποιηθεί από τις σύγχρονες επιχειρήσεις, κ.λπ.

Ελπίζουμε, λοιπόν, να απαντήσαμε σε όλες σου τις απορίες σχετικά με το θέμα, αλλά και να σε βοηθήσαμε να εντοπίσεις τρόπους αξιοποίησης του ChatGPT για την επαγγελματική σου εξέλιξη ή για την εξέλιξη της επιχείρησής σου.

Εάν έχεις οποιαδήποτε απορία ή παρατήρηση, μη διστάσεις να αφήσεις το σχόλιό σου παρακάτω!

Κοινοποιήστε το:

2 σκέψεις για το “ChatGPT: Τι είναι & πώς μπορούν να το αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις”

    1. Δεν έχουν καμία σχέση ουσιαστικά! Chatbot είναι ένα robot που το βάζεις συνήθως πάνω στο site σου και του βάζεις εσύ σενάρια για να απαντήσει. Το chatGPT είναι το ανοιχτό λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που δημιούργησε η OpenAI και πραγματικά έχει αλλάξει τον τρόπο που εργάζονται ήδη πάρα πολλές εταιρείες! Έχει πραγματικά πολύ καλές απαντήσεις και βοηθάει πολύ κόσμο για να κάνει εργασίες που απαιτούνταν πολύ χρόνος, σε ελάχιστα λεπτά! Διάβασε πιο αναλυτικά το άρθρο μας και ίσως καταλάβεις περισσότερα Διονύση. Ελπίζω να σε βοήθησα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top