SEM vs SEO. Ποια η διαφορά τους και τι να επιλέξω

Share it!

SEM vs SEO. Ποια η διαφορά τους και τι να επιλέξω

Σε προηγούμενα άρθρα μας έχουμε αναφερθεί εκτενώς στην έννοια του SEO (Τι είναι το SEO;) και στο τί αυτή περιλαμβάνει (Ο Απόλυτος Πρακτικός Οδηγός SEO | 2019).
Ένας άλλος όρος που συχνά χρησιμοποιείται στις μέρες μας στον ψηφιακό κόσμο και συχνά συγχέεται με το SEO είναι το SEM.

Τι είναι λοιπόν το SEM?

Το SEM (Search Engine Marketing) είναι το μάρκετινγκ που αφορά στις μηχανές αναζήτησης και αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του digital και του mobile marketing. Το SEM αποτελεί ένα ευρύτερο σύνολο από επιμέρους μεθόδους marketing, οι οποίες συντελούν στην προώθηση των ιστοσελίδων, την αύξηση της επισκεψιμότητάς τους και εν τέλει την επίτευξη μίας υψηλής θέσης στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Οι κατηγορίες marketing που περιλαμβάνει είναι οι εξής:      

  1. Pay-per-Click (PPC) διαφημίσεις.
    Συχνά η έννοια του SEM ταυτίζεται με αυτές τις διαφημίσεις και ορίζεται ως η διαδικασία απόκτησης της επισκεψιμότητας του ιστότοπου με την αγορά διαφημίσεων στις μηχανές αναζήτησης. Πρόκειται για ένα είδος πληρωμένης διαφήμισης που προσφέρουν οι μηχανές αναζήτησης όπου ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο για κάθε κλικ στην διαφήμιση του και αφορά τα αποτελέσματα που εμφανίζονται πρώτα στην σελίδα στη μηχανή αναζήτησης σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που αναζητούν οι χρήστες. Οι διαφημίσεις επί πληρωμή ή τα χρηματοδοτούμενα links είναι αυτά που εμφανίζονται σε περίοπτη θέση πάνω ή δίπλα από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης και τα οποία είναι ένα αποτέλεσμα του SEM.

    Το μεγάλο πλεονέκτημα των PPC διαφημίσεων είναι ότι αποφέρουν άμεσα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα και λειτουργούν καλά σε επιχειρήσεις που είναι δύσκολο να ανέβουν στα οργανικά αποτελέσματα, όπως είναι οι νεοσύστατες επιχειρήσεις ή επιχειρήσεις σε τομέα με πολύ μεγάλο ανταγωνισμό. 

    Η διαφήμιση PPC είναι στοχευμένη διαφήμιση στο internet που εμφανίζεται όταν ο χρήστης υποβάλει αναζητήσεις σχετικές με το  θέμα το διαφήμισης. Για παράδειγμα, όταν ο χρήστης ψάχνει σχετικά με ενοικιαζόμενα σπίτια, θα του εμφανιστούν διαφημίσεις για μεσιτικά γραφεία.  

    Το Google Ads (το παλιό Google Adwords) είναι η πιο γνωστή μηχανή αναζήτησης όπου τρέχουν οι διαφημίσεις. Η στοχοθέτηση των διαφημίσεων μπορεί να γίνει καθορίζοντας τις λέξεις-κλειδιά που θα αναζητεί ο χρήστης και θα ενεργοποιούν την εμφάνιση της διαφήμισης.

    Η θέση όπου θα εμφανίζεται η διαφήμισή σας στη λίστα των αποτελεσμάτων εξαρτάται από δύο παράγοντες. Πρώτον, από το μέγιστο ποσό χρημάτων που θα διαθέσετε για ένα συγκεκριμένο keyword και δεύτερον από το πόσο σχετική είναι η διαφήμισή σας και κατ επέκταση η ιστοσελίδα σας με το keyword που στοχεύετε.

    Οι PPC διαφημίσεις διαχωρίζονται σε CPC (Cost Per Click), οι οποίες χρεώνουν τον διαφημιζόμενο για κάθε ένα κλικ που γίνεται στην διαφήμισή του άσχετα από το πόσες φορές θα εμφανιστεί η διαφήμιση (views), και σε CPM (Cost Per Mille) στις οποίες ο διαφημιζόμενος χρεώνεται ανά χίλιες εμφανίσεις (views) της διαφήμισης του, ανεξάρτητα από τα κλικ που θα γίνονται στην διαφήμιση.

    Αν έχουμε μια επιτυχημένη SEM καμπάνια οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται σε εκείνους τους καταναλωτές που ψάχνουν συγκεκριμένα για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, αναζητώντας τις λέξεις-κλειδιά που έχετε καθορίσει, με αποτέλεσμα έναν υψηλότερο ρυθμό conversion.
     
  2. Social media optimization.
    Με την συγκεκριμένη μέθοδο μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι για παράδειγμα το Facebook, το Υοutube, το Twitter, το LinkedIn και το Google+ όπου η προσθήκη διαφημιστικών πλατφορμών συντελεί στη διαφήμιση και ανάδειξη της ιστοσελίδας σας.

    Το Youtube διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στις εμφανίσεις σελίδων αποτελεσμάτων αναζήτησης, ενώ εξίσου καθοριστικό ρόλο παίζει το Google Plus που αλληλεπιδρά με τα αποτελέσματά αναζήτησης της Google και διασυνδέεται με το Knowledge Graph.

    Το Facebook, το πιο πολυχρησιμοποιούμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζει και σε επίπεδο αναζητήσεων τις καταναλωτικές αποφάσεις, ενώ αναπτύσσει τον δικό του αλγόριθμο αναζήτησης καθώς και τα δικά του open graph meta data. 

    Το Instagram και το Pinterest, από την άλλη πλευρά, κυριαρχούν σε ό,τι έχει να κάνει με την εικόνα, ιδιαίτερα σε κλάδους όπως διακόσμηση, μόδα και τουρισμός. 

    Σε επαγγελματικό επίπεδο και στη διαμόρφωση ατομικής αναγνωρισιμότητας (Personal Branding) κυριαρχούν πλατφόρμες όπως το LinkedIn.

    Τέλος, οι εξειδικευμένες (μετά-)μηχανές αναζήτησης και σύγκρισης τιμών και ποιοτικών χαρακτηριστικών με γνωστότερες το Skroutz, το Booking και το Trip Advisor είναι αναπόσπαστο κομμάτι του SEM καθώς στις μέρες χρησιμοποιούνται από εκατομμύρια χρήστες που αναζητούν προϊόντα.
     
  3. SEO (Search Engine Optimisation)
    Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης, δηλαδή το σύνολο των "white hat" πρακτικών που ακολουθούνται για μία ιστοσελίδα από webmasters ώστε να επιτύχουν υψηλότερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. σε αυτό το άρθρο δεν θα μπορύμε σε περαιτέρω ανάλυση του SEO καθώς έχουμε στο blog μας υλικό που μπορείτε να διαβάσετε για το τι είναι το SEO

    Μία αποδοτική στρατηγική SEO συνήθως απαιτεί μήνες εργασίας και αποφέρει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα επιτυχίας στην εταιρεία σας καθώς την εγκαθιστά στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της Google. Επομένως, το SEO είναι υποσύνολο του SEM.


Τι να επιλέξω? SEO ή SEM?

Προφανής στόχος όλων των ανθρώπων που τρέχουν μία ιστοσελίδα ή ένα Eshop είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας. Είναι μεγάλο το κοινό που εμπιστεύεται τα οργανικά αποτελέσματα της Google γιατί είναι φιλτραρισμένα και πιο αξιόπιστα, αγνοώντας τις πληρωμένες διαφημίσεις. To κοινό αυτό είναι πιο στοχευμένο και πιθανό να αποτελεί πελάτες της εταιρείας σας.

Ουσιαστικά, δεν υπάρχει επιλογή ανάμεσα στα δύο καθώς το SEO είναι υποσύνολο του SEM και χαράζοντας μία στρατηγική αποκλειστικά για το SEO, μπορεί να μην είναι τόσο αποδοτική αν δεν περιλαμβάνει και το κομμάτι του SEM.

Έτσι, εμείς σας προτείνουμε μια ολιστική προώθηση SEM για βέλτιστο αποτέλεσμα, αρκεί να γίνει σωστά και προσεκτικά από έμπειρους ανθρώπους. Αν θέλετε να κάνετε μια επιχείρηση στο Internet, χρειάζεται να είναι ορατή και σε οργανικά και σε διαφημιστικά links, κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεστε και το SEO και το SEM.

Είμαστε εδώ να σας προσφέρουμε ένα πλήρες πακέτο εξατομικευμένο για εσάς ώστε να αναδείξετε την εταιρεία σας. Ζητήστε μας τώρα μία προσφορά και εκμεταλλευτείτε τις υπηρεσίες μας.

Δ. Χατζημιχαηλίδης

Μέσα από το blog της Dicha προσπαθώ να διερευνήσω και να σας προτείνω πραγματικές λύσεις για όλα τα ζητήματα που είναι πιθανό να σας απασχολήσουν σχετικά με την ιστοσελίδα σας.
Ελπίζω τα άρθρα μας να σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα!

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στην Πολιτική Απορρήτου. ΟΚ, το κατάλαβα