10 πράγματα που μας δίδαξε η Apple για το marketing

10 πράγματα που μας δίδαξε η Apple για το marketing

Ένα από τα πιο γνωστά brand, η Apple χαρακτηρίζεται σήμερα ως κορυφαία στο είδος της. Από την αρχή της πορείας της μεχρι και σήμερα η Apple πέρασε από διάφορα στάδια, μέχρι και κοντά στην πτώχευση. Η εκτόξευσή της ήρθε όταν στην πορεία της βρέθηκε ο Steve Jobs που με τις εξαιρετικές marketing ικανότητές του, κατάφερε να αφήσει πίσω τα προβλήματα του παρελθόντος.

Τα βήματα που ακολούθησε καθώς και η προσεγμένη στρατηγική της, αποτελούν παράδειγμα από το οποίο η κάθε επιχείρηση, όπως και η δική σου, μπορεί να παραδειγματιστεί.

1. Απλότητα

Το μήνυμα προς τον πελάτη πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Οι σύνθετες καμπάνιες δε το πετυχαίνουν αυτό. Η Apple το κατάλαβε καλύτερα από τον καθένα. Επομένως, ανάμεσα στους χρυσούς κανόνες του marketing συγκαταλέγεται και η απλότητα των λεγομένων.

Αυτό σημαίνει πως η προσφορά σου πρέπει να είναι εύκολα αντιληπτή από το κοινό και τα προϊόντα σου πρέπει να περιλαμβάνουν τις βασικές πληροφορίες που ενδιαφέρουν το δυνητικό καταναλωτή.

2. Τοποθέτηση προϊόντων

Η χρήση των κατάλληλων για το προϊόν σου influencer στα κοινωνικά δίκτυα μπορεί να φέρει πολύ καλύτερα αποτελέσματα – μετρήσιμα, σχετικά με άλλη διαφήμιση.

3. Αξιολόγηση

Η γνώμη των πελατών σου για τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες σου είναι σημαντική. Για να καταφέρεις να αποσπάσεις την κριτική τους πρέπει να το κάνεις μεθοδευμένα. Δοκίμασε να τους πάρεχεις μία δωρεάν δοκιμή ώστε να τους κερδίσεις από την αρχή και να τους παρέχεις κίνητρα να πουν τη γνώμη τους μετά την αγορά.

Η κοινοποίηση των αποτελεσμάτων στα κοινωνικά δίκτυα θα ενισχύσει σίγουρα  την απήχηση του brand σου.

4. Εστίαση στην ποιότητα

Μπορεί οι μεγάλες προσφορές να είναι με την πρώτη ματιά θελκτικές αλλά μη ξεχνάς πως οι  παροχές σου θα πρέπει να είναι συνώνυμες με την ποιότητα.  Για να έχει κάποιος όμως καλή ποιότητα τότε θα πρέπει να εστιάζει σε αυτή και να την αναδεικνύει. Αυτή θα δώσει διάρκεια και αποτελέσματα.  Μπορεί στην αγορά να υπάρχουν σκαμπανεβάσματα με τις εφήμερες προσφορές, αλλά  γνωρίζεις πως  η υψηλή ποιότητα των προϊόντων, η οποία δεν σου επιτρέπει «ψαλίδι» στην τιμή.

5. Προβολή του brand

Σίγουρα όλοι θέλουν να κάνουν πωλήσεις. Αυτό όμως δε σημαίνει πως πρέπει να αγνοηθούν οι διαφημιστικές ενέργειες που θα τις ενισχύσουν και θα στοχεύσουν στο branding. H εταιρική σου ταυτότητα πρέπει να είναι παντού παρούσα. Ένα ενημερωτικό stand, στο κέντρο της πόλης, ένα διαφημιστικό φυλλάδιο θα αυξήσει τους πελάτες γύρω από το εμπορικό σου σήμα και θα σε καθιερώσει στις προτιμήσεις του κοινού.

6. Δημιουργία εμπειρίας

Η αγορά είναι εμπειρία από την πρώτη στιγμή της αναζήτησης μέχρι και την ολοκλήρωσή της. Η εμπειρία που θα βιώσει ο πελάτης σου, κατά την εξυπηρέτηση και την επιλογή των προϊόντων σου είναι εκείνη που θα τον κάνει να σε επισκεφθεί ξανά και ξανά.  Ο πελάτης θα πρέπει να έχει ευχάριστα συναισθήματα καθόλη τη διάρκεια. Να εξυπηρετηθεί και να ενημερωθεί σωστά. Οι πελάτες πρέπει να ολοκληρώνουν την αγορά τους από το brand σου  με χαμόγελα και να νιώθουν μετά από τις αγορές τους κάλυψαν τις ανάγκες που είχαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

7. Επικοινωνία στη γλώσσα του κοινού

Η επικοινωνία με τους πελάτες σου θα πρέπει να είναι στη γλώσσα που καταλαβαίνουν. Μπορεί κάποια χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας σου να είναι premium αλλά αν δε χρησιμοποιήσεις τον απλό τρόπο – ακόμα και για κάτι premium, δε θα περάσεις το μήνυμα που επιθυμείς και δε θα καταφέρεις να δημιουργήσεις στενούς δεσμούς μαζί τους. Άμεσα, με ξεκάθαρα νοήματα και χωρίς δυσνόητα κείμενα. Δεν χρειάζεται να ψάχνεις δύσκολες, ακόμα και ξένες  λέξεις με φανταχτερά επίθετα για να περιγράψεις τα προϊόντα σου. Το μόνο που θα καταφέρεις θα είναι να τα κάνεις να μοιάζουν απρόσιτα.

8. Ατμόσφαιρα μυστηρίου

Δημιούργησε μία ιστορία που θα αφήσεις το κοινό σου να αναρωτηθεί για το τι θα ακολουθήσει στην πορεία. Άφησε να αιωρούνται αιχμές για νέα προϊόντα και γενικότερα άφησε ορισμένα ερωτηματικά. Ο δυνητικός πελάτης θα κάνει εικασίες και θα επικοινωνήσει  σύντομα για να λύσει τις όποιες απορίες του.

9. Έντονα συναισθήματα

Στόχος σου πρέπει να είναι να δεθούν οι πελάτες συναισθηματικά με το brand σου. Μόνο τότε θα έρχονται σε σένα και δεν θα προτιμήσουν ανταγωνιστικά καταστήματα, όταν θα βρεθούν μπροστά σε μια δελεαστική προσφορά. Με αυτό τον τρόπο, όταν δημιουργείς θα έχεις ήδη δημιουργήσει επικοινωνιακούς δεσμούς μαζί τους, μπορείς να τους απευθυνθείς πιο οικεία.

Η εξυπηρέτηση θα είναι πιο άμεση και εκείνοι θα νιώθουν ξεχωριστοί, εκτιμώντας με τη σειρά τους την προσοχή που τους δείχνεις.

10. Έμφαση στην εικόνα

Σήμερα τα οπτικά μέσα κυριαρχούν. Το βίντεο και η φωτογραφία έχουν κυρίαρχο ρόλο στη καθημερινότητά μας. Γι' αυτό και το marketing κινείται πλέον σε ανάλογο έδαφος. Προωθεί την εικόνα και περιορίζει το λόγο σε έξυπνα moto και ατάκες που δε κουράζουν τον καταναλωτή και μπορούν να μείνουν εύκολα στη μνήμη του.

πηγή: entrepreneur.com

Μοιράσου & Διέδωσε το:
Δ. Χατζημιχαηλίδης

Μέσα από το blog της Dicha προσπαθώ να διερευνήσω και να σας προτείνω πραγματικές λύσεις για όλα τα ζητήματα που είναι πιθανό να σας απασχολήσουν σχετικά με την ιστοσελίδα σας.
Ελπίζω τα άρθρα μας να σας βοηθήσουν και να σας φανούν χρήσιμα!

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στην Πολιτική Απορρήτου. ΟΚ, το κατάλαβα