Τι να κάνω με το e-shop μου εν μέσω της καραντίνας του κορωνοϊού

Και τι να κάνω τώρα με το budget των διαφημίσεων που τρέχω για το e-shop μου ή για την προώθηση της επιχείρησής μου εν μέσω της καραντίνας του κορωνοϊού;

Μήπως καλύτερα να σταματήσω όλες τις ενέργειες προώθησης για αυτόν τον καιρό για να μην ξοδεύω και χρήματα;

Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που λάβαμε τις προηγούμενες ημέρες και πιστεύω ότι είναι σωστό να αναλύσουμε αυτήν την κρίσιμη κατάσταση για όλους μας.

Ποια είναι η τωρινή κατάσταση

Η αλήθεια είναι ότι η οικονομία θα δεχτεί ένα ισχυρό πλήγμα. Με τόσες επιχειρήσεις να κλείνουν κι άλλες να υπολειτουργούν, είναι σίγουρο ότι όλοι μας θα επηρεαστούμε πάρα πολύ.

Μπορεί πολλοί από εσάς να σκέφτεστε βέβαια ότι επιχειρήσεις όπως η δική μας είναι από αυτές που πλήττονται λιγότερο καθώς μπορούμε να δουλέψουμε εύκολα απομακρυσμένα και δεν έχουμε καθημερινή επαφή με πολύ κόσμο. Δεν έχετε άδικο ως ένα σημείο αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι καθώς η ανασφάλεια και η μη κινητικότητα είναι τροχοπέδη για την επένδυση και την καινοτομία.

Έτσι λοιπόν, ο κόσμος στην Ελλάδα θα παραμείνει μέσα για τις επόμενες 10-15 μέρες (και βλέπουμε…) με κλειστά σχολεία, επιχειρήσεις συνάθροισης, εστίασης κτλ.

Άρα αυτό σημαίνει αυτόματα και πτώση των αγορών από e-shop αλλά και των αναζητήσεων για την επιχείρησή σας… ή μήπως όχι;

Πολλά στοιχεία μας δείχνουν ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις δείχνουν σημάδια αύξησης σε πολλούς τομείς. Ακόμη και αν έχουν δεχθεί πλήγμα οι πωλήσεις από καταστήματα, το διαδικτυακό εμπόριο παρουσιάζεται πιο ασφαλές και το προτιμούν πολλοί καταναλωτές.

Χρήσιμα παραδείγματα

Αρκεί να αναφέρουμε κάποια παραδείγματα μεγάλων εταιρειών οι οποίες πρώτες προσφέρουν δωρεάν, τις άλλοτε επί πληρωμή υπηρεσίες τους.

Η Adobe, η πιο γνωστή εταιρεία λογισμικού επεξεργασίας βίντεο, φωτογραφίας κλπ, προσφέρει το Photoshop και το Indesign δωρεάν σε μαθητές.

Η εταιρεία Zoom προσφέρει τις επί πληρωμή τηλε-διασκέψεις δωρεάν για να κάνει ευκολότερη την εξ’ αποστάσεως εργασία.

Μεγάλες αλυσίδες με φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν μπει δυναμικά στην αύξηση των πωλήσεών τους, προσφέροντας δωρεάν μεταφορικά σε όλη την Ελλάδα.

Από τη δική μας εμπειρία, βλέπουμε ότι κάποιοι από τους συνεργάτες μας έχουν αύξηση παραγγελιών και εσόδων που φτάνει και το 200% ! 

Το Forbes, σε ένα άρθρο του σχετικά με την Αμερική και το καταναλωτικό κοινό, προσομοιώνει την περίοδο αυτή της καραντίνας με την περίοδο των διακοπών (όπως για παράδειγμα των Χριστουγέννων)κατά την οποία σημειώνεται συνήθως αύξηση 2-3%. Κι αυτό γιατί ο κόσμος έχει περισσότερο ελεύθερο χρόνο και περνά περισσότερο χρόνο στο σπίτι του και πολλές φορές να δοκιμάζει για 1η φορά την ηλεκτρονική αγορά η οποία τον κερδίζει και δεν γυρίζει εύκολα πίσω στον κλασικό τρόπο αγοράς. Μάλιστα, όπως σημειώνεται στο σχετικό άρθρο, υπάρχει συνήθως σχετική αύξηση και στην περίοδο μετά τις διακοπές. 

Τέλος, η Cloudflare ανακοίνωσε ότι τις τελευταίες ημέρες παρατήρησε αύξηση 30% στο peak του κόσμου που επισκέπτεται σελίδες που αυτή “σερβίρει” από την Ιταλία. Άρα ο κόσμος που βρίσκεται σε καραντίνα τείνει να σερφάρει περισσότερο.

Που όμως μας οδηγούν αυτά τα παραδείγματα;

Λογικά Συμπεράσματα

Ο κόσμος θα μείνει ως επί το πλείστον μέσα (τουλάχιστον έτσι ελπίζουμε με βάση τις οδηγίες των επιστημόνων) και θα περιορίσει τις μετακινήσεις του για τα απολύτως απαραίτητα. Αυτό σημαίνει ότι θα αφιερώσει περισσότερο χρόνο στο σπίτι, στην οικογένεια αλλά σίγουρα και στο κινητό του και στο ίντερνετ. 

Ο χρήστης θα ψάξει για το κινητό που θέλει να αγοράσει και ποτέ δεν έβρισκε τον χρόνο για να το κάνει. Θα δοκιμάσει μία υπηρεσία που είχε βρει αλλά δεν έκανε ακόμα εγγραφή. Θα δει και τη δεύτερη προτεινόμενη αναζήτηση που θα τη βγάλει η Google και την τρίτη κτλ, καθώς έχει χρόνο τώρα να το κάνει. 

Από την άλλη βέβαια είναι φυσιολογικό αυτές τις μέρες αβεβαιότητας να μην θελήσει εύκολα να προβεί σε μία μεγάλη αγορά. 

Αλλά αν είναι κάνει κάποια αγορά, αυτές τις μέρες είναι πιο εύκολο να την κάνει ηλεκτρονικά ακόμα και για αυτόν που δεν είναι εξοικειωμένος με τη διαδικασία καθώς αλλιώς δεν θα μπορεί καθόλου αυτές τις μέρες.

Το πιο σημαντικό που σημειώνεται στο σχετικό άρθρο του Forbes που αναφέραμε παραπάνω είναι ότι η αναγκαιότητα αυτή αλλάζει συνήθειες στους χρήστες κάνοντας τους πλέον ενεργό κοινό για το e-shopping.

Είναι γεγονός ότι στην Ελλάδα όλο και περισσότερος κόσμος ψωνίζει ηλεκτρονικά αλλά υπάρχει ακόμα μεγάλο μερίδιο της αγοράς που δεν έχει δοκιμάσει αυτόν τον τρόπο συναλλαγής.

Άρα τι να κάνουμε εμείς που θέλουμε να μας βρουν ηλεκτρονικά ή να αγοράσουν από το e-shop μας; Πώς να χειριστούμε τα παραπάνω δεδομένα;

Προτεινόμενες ενέργειες

Η δική μου πεποίθηση με βάση τα παραπάνω δεδομένα, είναι ότι ο κόσμος θα ψάξει περισσότερο άρα κι εμείς πρέπει να βρισκόμαστε περισσότερο online τις επόμενες ημέρες. Και με το online αναφερόμαστε στην παρουσία στα Social, στην διαφήμιση στη Google για να εμφανιστούμε στα μάτια των χρηστών που θα μας αναζητήσουν αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια θα μας προβάλει σε περισσότερο κοινό.

Πολλά πράγματα τα οποία υπό φυσιολογικές συνθήκες θα έβγαινε από το σπίτι για να κάνει, όπως να πάει ίσως στο Supermarket, τώρα θα αρχίσει να στρέφεται προς την ηλεκτρονική παραγγελία τους, ακόμη και για προϊόντα τα οποία ποτέ ξανα στο παρελθόν δεν έιχε σκεφτεί να παραγγείλει.

Αν λοιπόν έχετε κάποιο φυσικό κατάστημα το οποίο τις επόμενες ημέρες δε θα λειτουργήσει, σκεφτείτε να διαθέσετε το λειτουργικό κόστος του καταστήματος σε διαδικτυακές ενέργειες ή να επενδύσετε στο redesign του eshop σας, το οποίο αποδεδειγμένα μπορεί να επιφέρει αύξηση στις πωλήσεις σας.

Δεδομένη της φύσης της εταιρίας σας και το είδος των προϊόντων που προσφέρετε, υπάρχουν περιπτώσεις που η ζήτησή τους θα αυξηθεί.

Αν λοιπόν διαθέτετε ένα e-shop το οποίο βλέπετε ή αναμένετε να συγκεντρώσει μεγαλύτερο αριθμό χρηστών αυτό το διάστημα, καλό θα είναι να έχετε λάβει τα απαραίτητα μέτρα έτσι ώστε να μη βρεθείτε να αντιμετωπίζετε προβλήματα στο server όπου φιλοξενείστε ή άλλα τεχνικά προβλήματα.

Πέρα από το τεχνικό κομμάτι για το οποίο θα πρέπει να είστε έτοιμοι, αυτή είναι μια καλή ευκαιρία να δραστηριοποιηθείτε στον τομέα της ηλεκτρονικής διαφήμισης, αν δεν έχετε ήδη επενδύσει σε αυτόν.

Η ηλεκτρονική ζήτηση πολλών αγαθών θα αυξηθεί και αν είστε στις επιχειρήσεις αυτές που θα τις “αγγίξει” αυτή η αύξηση, θα πρέπει να δράσετε γρήγορα και να μπείτε στο παιχνίδι της διαφήμισης. Είναι μια ενέργεια που σίγουρα θα αποφέρει αποτελέσματα στην επιχείρησή σας και μάλιστα άμεσα.

Πέρα από τη διαφήμιση μπορείτε να ασχοληθείτε και με τη βελτίωση του site σας στα οργανικά αποτελέσματα. Μπορείτε να κάνετε διάφορες ενέργειες για τη βελτίωση του SEO της ιστοσελίδας σας, όπως να την εμπλουτίσετε με σωστά meta-titles, περιγραφές των προϊόντων και καλύτερες φωτογραφίες.  Επιπλέον μπορείτε να αναπτύξετε κείμενα/άρθρα για να βελτιώσετε την παρουσία σας online και να δημιουργήσετε content για SEO για τα οποία παλαιότερα δε βρίσκατε χρόνο.

Τέλος, αν τυχόν έχει κλείσει το κατάστημα ή γενικά η φυσική έδρα της επιχείρησής σας και δεν μπορείτε να δραστηριοποιηθείτε ηλεκτρονικά, τότε ίσως να ήταν θεμιτό να μειώσετε τα κόστη διαφήμισης και προώθησης της επιχείρησής σας, τουλάχιστον για όσο καιρό δεν μπορείτε να εξυπηρετήσετε πελάτες.

Διαφορετικά, ίσως αυτή να είναι επίσης μια ευκαιρία και για εσάς να ξεκινήσετε να επενδύετε στην ηλεκτρονική σας παρουσία με την κατασκευή eshop ή ιστοσελίδας.


Κλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω ότι αυτό είναι η δική  μας πρόταση για την παρουσία σας ηλεκτρονικά και σίγουρα κανείς δεν είναι σίγουρος για το πως εξελιχθεί όλη αυτή η διαδικασία καθώς κανείς μας δεν είναι εξοικειωμένος με την παρούσα κατάσταση.

Παρόλα αυτά, η πρότασή μας είναι ξεκάθαρη: αναπτύξτε κείμενα, δημιουργήστε υλικό προωθήστε την επιχείρησή σας όσο περισσότερο μπορείτε αυτές τις μέρες καθώς οι χρήστες θα έχουν περισσότερο χρόνο και θα σερφάρουν περισσότερο. 

Όπως είπαμε βέβαια, μπορεί να μην προβούν σε μεγάλη αγορά αλλά είναι ευκαιρία για καλή διαφήμιση σχετικά με το brand σας και για αύξηση της αναγνωρισιμότητάς του.  

Μην διστάσετε να μας πείτε την γνώμη σας παρακάτω στα σχόλιά μας καθώς θα ήταν αρκετά ενδιαφέρον να κάναμε έναν εποικοδομητικό διάλογο πάνω σε αυτό το ζήτημα.

Κοινοποιήστε το:

2 σκέψεις για το “Τι να κάνω με το e-shop μου εν μέσω της καραντίνας του κορωνοϊού”

  1. Αναστασία

    Πολύ ενδιαφέρον, μακάρι να βγει και κάτι καλό από αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση που ζούμε

    1. Σε ευχαριστώ Αναστασία. Σίγουρα πρέπει να βγει και κάτι καλό. Αλλά πάνω από όλα η υγεία μας για να έχουν τα υπόλοιπα σημασία.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top