SEM vs SEO. Ποια η διαφορά τους και τι να επιλέξω

Σε προηγούμενα άρθρα μας έχουμε αναφερθεί εκτενώς στην έννοια του SEO (Τι είναι το SEO;) και στο τί αυτή περιλαμβάνει (Ο Απόλυτος Πρακτικός Οδηγός SEO | 2019).
Ένας άλλος όρος που συχνά χρησιμοποιείται στις μέρες μας στον ψηφιακό κόσμο και συχνά συγχέεται με το SEO είναι το SEM.

Τι είναι λοιπόν το SEM?

Το SEM (Search Engine Marketing) είναι το μάρκετινγκ που αφορά στις μηχανές αναζήτησης και αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του digital και του mobile marketing. Στην ουσία με τον όρο SEM εννοούμε την “πληρωμένη” κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Κάθε επιχείριση δηλαδή που ακολουθεί στρατηγικές SEM μπορεί να εμφανιστεί στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης για τα keywords στα οποία πληρώνει να εμφανίζεται ακόμη και αν δεν ακολουθεί κάποια στρατηγική SEO.

Τι περιλαμβάνει το SEM;

Pay-per-Click (PPC) διαφημίσεις.

Συχνά η έννοια του SEM ταυτίζεται με αυτές τις διαφημίσεις και ορίζεται ως η διαδικασία απόκτησης της επισκεψιμότητας του ιστότοπου με την αγορά διαφημίσεων στις μηχανές αναζήτησης. Πρόκειται για ένα είδος πληρωμένης διαφήμισης που προσφέρουν οι μηχανές αναζήτησης όπου ο διαφημιζόμενος δημιουργεί μια διαφήμιση με κείμενο και προσπαθεί να “τραβήξει” κόσμο στην ιστοσελίδα του. Η διαφήμιση PPC είναι στοχευμένη διαφήμιση στο internet που εμφανίζεται όταν ο χρήστης υποβάλει αναζητήσεις σχετικές με το  θέμα το διαφήμισης. Για παράδειγμα, όταν ο χρήστης ψάχνει σχετικά με ενοικιαζόμενα σπίτια, θα του εμφανιστούν διαφημίσεις για μεσιτικά γραφεία.

Περιλαμβάνει 3 στάδια:

  1. Ορισμός του προϋπολογισμού, δηλαδή πόσο είναι διατεθειμένος να πληρώσει
  2. Ορισμός των λέξεων-κλειδιά που θα στοχεύσει έτσι ώστε να εμφανίζεται η διαφήμιση όταν κάποιος τις πληκτρολογεί
  3. Δημιουργία της διαφήμισης, δηλαδή τη σύνθεση του κειμένου που θα εμφανίζεται στη διαφήμιση

Οι διαφημίσεις επί πληρωμή είναι αυτά τα αποτελέσματα που εμφανίζονται σε περίοπτη θέση πάνω (συνήθως πάνω αν και μπορούν να εμφανιστούν και σε άλλα μέρη, ακόμη και στη δεύτερη σελίδα) από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Το μεγάλο πλεονέκτημα των PPC διαφημίσεων είναι ότι αποφέρουν άμεσα αποτελέσματα και λειτουργούν καλά σε επιχειρήσεις που είναι δύσκολο να ανέβουν στην οργανικά στην κατάταξη, όπως είναι οι νεοσύστατες επιχειρήσεις ή επιχειρήσεις σε τομέα με πολύ μεγάλο ανταγωνισμό. 

Το Google Ads (παλαιότερα Google Adwords) είναι η πιο γνωστή πλατφόρμα δημιουργίας και διαχείρισης διαφημίσεων για τη μηχανή αναζήτησης της Google και σε αυτήν εστιάζουμε κι εμείς καθώς οι περισσότερες αναζητήσεις στον κόσμο γίνονται στο Google.

Η θέση όπου θα εμφανίζεται η διαφήμισή σας στη λίστα των αποτελεσμάτων εξαρτάται από δύο παράγοντες. Πρώτον, από το μέγιστο ποσό χρημάτων που θα διαθέσετε για ένα συγκεκριμένο keyword και δεύτερον από το πόσο σχετική είναι η διαφήμισή σας και κατ επέκταση η ιστοσελίδα σας με το keyword που στοχεύετε.

Οι PPC διαφημίσεις διαχωρίζονται σε CPC (Cost Per Click), οι οποίες χρεώνουν τον διαφημιζόμενο για κάθε ένα κλικ που γίνεται στην διαφήμισή του άσχετα από το πόσες φορές θα εμφανιστεί η διαφήμιση (views), και σε CPM (Cost Per Mille) στις οποίες ο διαφημιζόμενος χρεώνεται ανά χίλιες εμφανίσεις (views) της διαφήμισης του, ανεξάρτητα από τα κλικ που θα γίνονται στην διαφήμιση.

Αν έχουμε μια επιτυχημένη SEM καμπάνια οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται σε εκείνους τους καταναλωτές που ψάχνουν συγκεκριμένα για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, αναζητώντας τις λέξεις-κλειδιά που έχετε καθορίσει, με αποτέλεσμα έναν υψηλότερο ρυθμό conversion.

Τι να επιλέξω? SEO ή SEM?

Ο προφανής στόχος όλων όσων έχουν μία ιστοσελίδα ή ένα Eshop είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας. Αυτός είναι ο πρωταρχικός στόχος πριν γίνει η μετάβαση στο επόμενο βήμα, την επίτευξη δηλαδή του επόμενου στόχου που έχουμε θέσει. Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει ζήτημα επιλογής καθώς και οι δύο τεχνικές μπορούν να δουλέψουν παράλληλα όσο καλά θα δούλευαν και μόνες τους.

Το βασικό ερώτημα για την επιλογή ποιας μεθόδου θα επιλέξει κάποιος είναι πρώτον, αν θέλει να δει άμεσα αποτελέσματα ή όχι.

Για άμεσα, βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα, ο πιο κατάλληλος τρόπος είναι η διαφήμιση, δηλαδή το SEM.

Για αποτελέσματα που θα φανούν σε βάθος χρόνου, αλλά θα έχουν μεγαλύτερη αξία διαχρονικά, η πιο κατάλληλη μέθοδος είναι το SEO.

Έτσι, στη Digital Challenge σας προτείνουμε μια ολιστική προώθηση ιστοσελίδας για το βέλτιστο αποτέλεσμα ανάλογα με τη φύση και τις ανάγκες της εταιρείας σας, αρκεί να γίνει σωστά και προσεκτικά από έμπειρους ανθρώπους. Αν θέλετε να κάνετε μια επιχείρηση στο Internet, χρειάζεται να είναι ορατή και σε οργανικά και σε διαφημιστικά links, κάτι που σημαίνει ότι πιθανώς χρειάζεστε και το SEO και το SEM στη στρατηγική μάρκετινγκ που θα ακολουθήσετε.

Είμαστε εδώ για να σας προσφέρουμε ένα πλήρες εξατομικευμένο πακέτο για εσάς ώστε να αναδείξετε την εταιρεία σας. Ζητήστε μας τώρα μία προσφορά και εκμεταλλευτείτε αυτά που μπορούμε να σας προσφέρουμε.

Κοινοποιήστε το:

2 σκέψεις για το “SEM vs SEO. Ποια η διαφορά τους και τι να επιλέξω”

  1. Δημήτρης από iziPen

    Πολύ χρήσιμος οδηγός μεταξύ πληρωμένης και οργανικής προώθησης μιας ιστοσελίδας στο ίντερνετ. Όπως έχουμε συζητήσει και με τον Δημήτρη στο παρελθόν ο συνδυασμός και των δύο είναι must για την επιτυχία μίας επιχείρησης στο internet. Οι δύο αυτές μέθοδοι βοηθάνε η μία την άλλη καθώς με την έξτρα επισκεψημότητα και τα conversions που φέρνει το SEM βοηθάει την Google να μας ανεβάσει πιο άμεσα σε υψηλότερες θέσεις οργανικά, καθώς ταυτόχρονα υψηλότερες θέσεις στη Google σημαίνει και χαμηλότερο κόστος στα PPC του Google Ads κατά γενικό κανόνα.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top