πώληση προϊόντων μέσω ίντερνετ

Πώληση προϊόντων μέσω ίντερνετ – Πώς γίνεται [2023]

Σίγουρα έχεις ακούσει για άτομα που πουλάνε τα προϊόντα τους μέσω internet με μεγάλη επιτυχία. Η πρόβλεψη της παγκόσμιας κερδοφορίας για το 2023 από το ηλεκτρονικό εμπόριο, αναμένεται να ξεπεράσει τα 4 δις δολάρια, σύμφωνα με έρευνες. Οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν εξελιχθεί (και συνεχίζουν να εξελίσσονται) σε ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς που ονομάζεται λιανική πώληση.

Πώς όμως μπορεί ο καθένας να διαθέσει τα προϊόντα του στο διαδίκτυο και να αρχίσει να πουλάει; Όσο εύκολο κι αν ακούγεται από αυτούς που το έχουν ήδη επιτύχει, η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλά βήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη, από τη στιγμή που θα πεις “ξεκινάω να πουλήσω τα προϊόντα μου” μέχρι τη στιγμή που όντως θα γίνει αυτό.

Ξεκινώντας από τα βασικά:

Για να ξεκινήσεις να πουλάς προϊόντα χρειάζεσαι μια πλατφόρμα όπου θα τα ανεβάζεις και θα τα διαθέτεις στους πελάτες σου διαδικτυακά. Μια τέτοια πλατφόρμα μπορεί να είναι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) φτιαγμένο απ’ την αρχή, ή ένα σχεδόν έτοιμο-φτιαγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα από πλατφόρμες όπως το Shopify. Επίσης, μια τέτοια πλατφόρμα θα μπορούσε να είναι ένα διαδικτυακό marketplace όπως το E-bay, το Amazon, το Etsy ή το Jamjar.

Ας εξετάσουμε τώρα αυτές τις επιλογές λίγο πιο αναλυτικά, εξετάζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε κατηγορίας.

Θέλω να πουλήσω τα προϊόντα μου μέσω e-shop.

Η κατασκευή e-shop είναι η ιδανική επιλογή για κάποιον που θέλει να ξεκινήσει την επιχειρηματική του δραστηριότητα στο ηλεκτρονικό εμπόριο ή έχει δική του επιχείριση και θέλει να επεκτείνει τη δραστηριότητά του στο διαδίκτυο. Όπως ακριβώς και με ένα φυσικό κατάστημα, έτσι και με το e-shop, είναι πολύ σημαντικό να επιλέξεις το σωστό μέρος για να το χτίσεις, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο θα χτιστεί, να συμβαδίζει με το στυλ των προϊόντων που θα προσφέρεις, έτσι ώστε να σου αποφέρουν το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος στην επένδυση που έχεις κάνει.

Ποιες είναι οι επιλογές που έχω κατά την κατασκευή του e-shop μου;

Αν καταλήξεις ότι θέλεις ένα απόλυτα λειτουργικό site, όπου θα διαθέτεις τα προϊόντα σου – έχεις πάρει δηλαδή την απόφαση για τη δημιουργία e-shop – τότε έχεις φτάσει στο σημείο όπου θα πρέπει να επιλέξεις πώς να ξεκινήσεις το στήσιμό του. Υπάρχουν δυο ειδών e-shop που μπορείς να φτιάξεις:

  1. e-shop που θα φιλοξενείται σε προσωπικό server
  2. e-shop που θα φιλοξενείται σε άλλη πλατφόρμα

Η βασική διαφορά αυτών των δύο μπορεί να παρομοιαστεί με την αγορά – ενοικίαση ενός ακινήτου. Στην περίπτωση της φιλοξενίας σε προσωπικό server μπορούμε να πούμε ότι είναι σαν να αγοράζουμε ένα σπίτι. Εφόσον η οικία είναι δική μας, έχουμε την ελευθερία να τη διαμορφώσουμε όπως θέλουμε, να κάνουμε οποιαδήποτε αλλαγή και μετατροπή θέλουμε και σε οποιοδήποτε χρόνο.

Απ’ την άλλη, το δικό σου σπίτι σε επιβαρύνει και με περισσότερες ευθύνες και έξοδα, όπως έξοδα για συντήρηση, φόρους και άλλα έξοδα για επισκευές, αλλαγές στον εσωτερικό χώρο κλπ. Κατά τον ίδιο τρόπο, έχοντας το e-shop μας σε προσωπικό server, μπορούμε να το φτιάξουμε από την αρχή με όποιον τρόπο θέλουμε και να το επεξεργαστούμε στην πορεία ανάλογα με τις ανάγκες μας.

Αδιαμφισβήτητα, αυτό σημαίνει ότι έχουμε περισσότερα έξοδα, έχουμε όμως και τη δυνατότητα να εργαστούμε πάνω του όπως εμείς επιθυμούμε, καθώς δεν υπάρχει κάτι το οποίο δεν έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε. Επιπλέον, αυτός ο τρόπος κατασκευής e-shop προϋποθέτει να διαθέτουμε κάποιες βασικές γνώσεις δημιουργίας κώδικα, διαφορετικά μπορεί να αποδειχτεί πολύπλοκος και κοστοβόρος.

Από τις πιο γνωστές πλατφόρμες για τη δημιουργία eshop είναι το WooCommerce και το Magento με το καθένα να έχει τα υπέρ και τα κατά του, ανάλογα με την περίσταση στην οποία θα χρησιμοποιηθεί. Δες αναλυτικά τα πλεονεκτήματα κατασκευής e-shop με WooCommerce, για να γνωρίζεις από πριν ποια είναι τα σημαντικά προτερήματα της συγκεκριμένης πλατφόρμας.

Στον αντίποδα, όταν “ενοικιάζουμε” server από άλλη πλατφόρμα, είναι σαν να ενοικιάζουμε ένα σπίτι. Δεν είναι δικό μας, δεν έχουμε τη δυνατότητα για μεγάλη εξατομίκευση και σίγουρα υπάρχουν ενέργειες που δε μας επιτρέπονται να κάνουμε, όπως για παράδειγμα να πάρουμε το e-shop από την πλατφόρμα που το έχουμε και να το μεταφέρουμε σε κάποια άλλη, που μας ικανοποιεί περισσότερο.

Απ’ την άλλη, το στήσιμο ενός ηλεκτρονικού καταστήματος σε μια τέτοια πλατφόρμα είναι πολύ εύκολο ακόμη και για αρχάριους, ενώ δε μας επιβαρύνουν και τα έξοδα συντήρησης. Πολύ καλό παράδειγμα τέτοιας πλατφόρμας αποτελεί το Shopify στο οποίο μπορείς να δημιουργήσεις εύκολα και γρήγορα ένα e-shop, αν βέβαια δε χρειάζεσαι πολύ customization και λεπτομερή σχεδιασμό.

Θέλω να πουλήσω μέσω πλατφόρμας marketplace.

Ένας εναλλακτικός τρόπος να πουλήσουμε προϊόντα είναι τα διαδικτυακά marketplaces όπως το Amazon, το E-bay, το Etsy ή το Jamjar. Αυτές οι πλατφόρμες λειτουργούν σαν τον “ενδιάμεσο” που φέρνουν σε επαφή κάποιον που θέλει να αγοράσει κάποιο προϊόν με αυτόν που το πουλάει. Πρέπει να προσέξουμε βέβαια ότι κάθε πλατφόρμα έχει διαφορετικό χαρακτήρα και η τελική επιλογή πρέπει να γίνει με γνώμονα τι προϊόντα θέλουμε να πουλήσουμε και ποιο είναι το target group μας.

Για παράδειγμα το Etsy και το Jamjar είναι ιδανικά για χειροποίητες κατασκευές, ενώ το Amazon ταιριάζει περισσότερο σε κάποιον που εμπορεύεται βιβλία ή ηλεκτρονικά είδη. Συγκεκριμένα στο Etsy μπορείς να ξεκινήσεις με έναν βασικό λογαριασμό χωρίς τις έξτρα χρεώσεις και αργότερα να τον αναβαθμίσεις για να χρησιμοποιείς εργαλεία ανάπτυξης, που θα σε βοηθήσουν να πουλάς περισσότερο σε όλο τον κόσμο.

Από την άλλη, το Jamjar είναι ένα marketplace της ελληνικής αγοράς. Μπορείς να κάνεις λογαριασμό, ακόμη κι αν δεν έχεις επιχείρηση. Το Jamjar εκδίδει για σένα τις αποδείξεις που θα λάβουν οι πελάτες σου. Εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να δημιουργείς χειροποίητες κατασκευές και να τις φωτογραφίζεις. Υπάρχουν αρκετοί δημιουργοί που πωλούν μέσω του Jamjar. Αλλά ακριβώς επειδή οι κατασκευές είναι χειροποίητες, κάθε αντικείμενο που πωλείται μέσω της πλατφόρμας είναι μοναδικό.

Όταν συνεργάζεσαι με τέτοιες πλατφόρμες και ειδικά με το Amazon, χρησιμοποιείς την καλή τους φήμη και τις χιλιάδες επισκεπτών. Έτσι, χωρίς να ξοδέψεις χρόνο και χρήματα για να φέρεις το κοινό κοντά στο προϊόν σου, έχεις πολλές πιθανότητες να κάνεις πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Φυσικά, έχεις να ανταγωνιστείς πολλούς άλλους πωλητές και συχνά το παιχνίδι των τιμών γίνεται σκληρό.

Ακόμη, θυμήσου πως τα marketplaces χρεώνουν fees, συνήθως για κάθε πώληση που πραγματοποιείς. Επομένως θα πρέπει να ενσωματώσεις στις τιμές σου αυτό το κόστος, για να σιγουρευτείς ότι δε βγαίνεις τελικά χαμένος από κάθε συναλλαγή. Όπως και να ‘χει, τα marketplaces είναι ένα ακόμη κανάλι πώλησης που μπορείς να εκμεταλλευτείς. Θέλει όμως προσοχή καθώς ο ιστόχωρος αυτός δε σου ανήκει και οι συνθήκες πώλησης ρυθμίζονται από άλλους.

Υπάρχουν άλλοι τρόποι να διαθέσω τα προϊόντα μου προς πώληση στο διαδίκτυο;

Σαφώς και υπάρχουν κι άλλες μέθοδοι οι οποίες δεν είναι μεν τόσο επαγγελματικοί όσο η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, αλλά μπορούν να αποφέρουν αποτελέσματα. Το Facebook marketplace είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Οι χρήστες μπορούν να αναρτούν φωτογραφίες και λεπτομέρειες των προϊόντων τους. Όσοι αναζητούν κάτι αντίστοιχο μπορούν να το βρίσκουν από τις αναζητήσεις τους εκεί. Πέρα από το marketplace του Facebook μπορείς να εκμεταλλευτείς το Facebook Shop.

Για να ξεκινήσεις τις πωλήσεις σου στο Facebook μέσω του Facebook Shop, χρειάζεται να δημιουργήσεις μια επιχειρηματική σελίδα και στη συνέχεια να προσθέσεις τα προϊόντα σου με τις περιγραφές τους στην πλατφόρμα. Μη ξεχνάς ότι για να προκαλείς το ενδιαφέρον του κοινού θα πρέπει να δημιουργείς όμορφο και χρήσιμο περιεχόμενο (κάτι που εκφράζεται μέσα από τον όρο του content marketing), να τρέχεις συχνά προωθητικές καμπάνιες και να ποστάρεις σχετικά συχνά.

Πέρα όμως από τις δυνατότητες του Facebook, υπάρχουν κι άλλα marketplaces πιο εξειδικευμένα. Αυτά μπορεί να ειδικεύονται στην προώθηση μιας συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων, όπως για παράδειγμα το Asos marketplace για προϊόντα ένδυσης.


Είναι προφανές λοιπόν ότι η σωστή επιλογή για κάθε περίπτωση είναι διαφορετική γι αυτό και η τελική απόφαση δε θα πρέπει να είναι βιαστική. Στην περίπτωση που η προοπτική της δημιουργίας του δικού σας e-shop είναι η επικρατέστερη επιλογή για εσάς, στη digital challenge_ είμαστε στη διάθεσή σας για να συζητήσουμε πώς μπορεί να γίνει αυτό πραγματικότητα, με σωστές μεθόδους και οργάνωση.

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top