Πώληση προϊόντων μέσω ίντερνετ - Πώς γίνεται

Share it!

Πώληση προϊόντων μέσω ίντερνετ - Πώς γίνεται

Σίγουρα έχεις ακούσει για άτομα που πουλάνε τα προϊόντα τους μέσω ίντερνετ με μεγάλη επιτυχία. Το 2017 υπήρξε 1,66 δισεκατομμύρια κόσμος που αγόρασε προϊόντα ηλεκτρονικά.Οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν εξελιχθεί (και συνεχίζουν να εξελίσσονται) σε ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς που ονομάζεται λιανική πώληση.

Πώς όμως μπορεί ο καθένας να διαθέσει τα προϊόντα του στο διαδίκτυο και να αρχίσει να πουλάει; Όσο εύκολο κι αν ακούγεται από αυτούς που το έχουν ήδη επιτύχει, η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλά βήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη από τη στιγμή που θα πεις "ξεκινάω να πουλήσω τα προϊόντα μου" μέχρι τη στιγμή που όντως θα γίνει αυτό.

 

Ξεκινώντας από τα βασικά:

Για να ξεκινήσεις να πουλάς προϊόντα χρειάζεσαι μια πλατφόρμα όπου θα τα ανεβάζεις και θα τα διαθέτεις στους πελάτες σου διαδικτυακά. Μια τέτοια πλατφόρμα μπορεί να είναι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (Eshop) φτιαγμένο απ' την αρχή, ή ένα σχεδόν έτοιμο-φτιαγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα από πλατφόρμες όπως το Shopify. Επίσης, μια τέτοια πλατφόρμα θα μπορούσε να είναι ένα διαδικτυακό marketplace όπως το etsy.com ή το www.jamjar.gr

Ας εξετάσουμε τώρα αυτές τις επιλογές λίγο πιο αναλυτικά, εξετάζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε κατηγορίας.

Θέλω να πουλήσω τα προϊόντα μου μέσω Eshop.

Η δημιουργία Eshop είναι η ιδανική επιλογή για κάποιον που έχει δική του εταιρεία και θέλει να επεκτείνει τη δραστηριότητά του στο διαδίκτυο. Όπως ακριβώς και με ένα φυσικό κατάστημα, έτσι και με το Eshop, είναι πολύ σημαντικό να επιλέξεις το σωστό μέρος για να το χτίσεις, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο θα χτιστεί, να συμβαδίζει με το στυλ των προϊόντων που θα προσφέρεις έτσι ώστε να σου αποφέρουν το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος στην επένδυση που έχεις κάνει.

Eshop transaction

Ποιες είναι οι επιλογές που έχω κατά την κατασκευή του Eshop μου;

Αν καταλήξεις ότι θέλεις ένα απόλυτα λειτουργικό site όπου θα διαθέτεις τα προϊόντα σου, έχεις πάρει δηλαδή την απόφαση να δημιουργήσεις το δικό σου Eshop, τότε έχεις φτάσει στο σημείο όπου θα πρέπει να επιλέξεις πώς να ξεκινήσεις το στήσιμό του. Υπάρχουν 2 ειδών Eshop που μπορείς να φτιάξεις:

  1. Eshop που θα φιλοξενείται σε προσωπικό server
  2. Eshop που θα φιλοξενείται από άλλη πλατφόρμα

Η βασική διαφορά αυτών των δυο μπορεί να παρομοιαστεί με την αγορά - ενοικίαση ενός ακινήτου. Στην περίπτωση της φιλοξενίας σε προσωπικό server μπορούμε να πούμε ότι είναι σαν να αγοράζουμε ένα σπίτι. Εφόσον η οικία είναι δική μας, έχουμε την ελευθερία να τη διαμορφώσουμε όπως θέλουμε, να κάνουμε οποιαδήποτε αλλαγή και μετατροπή θέλουμε και σε οποιοδήποτε χρόνο. Απ' την άλλη, το δικό σου σπίτι σε επιβαρύνει και με περισσότερες ευθύνες και έξοδα, όπως έξοδα για συντήρηση, φόρους και άλλα έξοδα για επισκευές, αλλαγές στον εσωτερικό χώρο κλπ. Κατά τον ίδιο τρόπο, έχοντας το Eshop μας σε προσωπικό server, μπορούμε να το φτιάξουμε από την αρχή με όποιον τρόπο θέλουμε και να το επεξεργαστούμε στην πορεία ανάλογα με τις ανάγκες μας.

Αδιαμφισβήτητα, αυτό σημαίνει ότι έχουμε περισσότερα έξοδα, έχουμε όμως και τη δυνατότητα να εργαστούμε πάνω του όπως εμείς επιθυμούμε, καθώς δεν υπάρχει κάτι το οποίο δεν έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε. Επιπλέον, αυτός ο τρόπος κατασκευής Eshop προϋποθέτει να διαθέτουμε κάποιες βασικές γνώσεις δημιουργίας κώδικα, διαφορετικά μπορεί να αποδειχτεί πολύπλοκος και κοστοβόρος. Από τις πιο γνωστές πλατφόρμες για τη δημιουργία eshop είναι το Woocommerce και το Magento με το καθένα να έχει τα υπέρ και τα κατά του ανάλογα με την περίσταση στην οποία θα χρησιμοποιηθεί.

Στον αντίποδα, όταν "ενοικιάζουμε" server από άλλη πλατφόρμα είναι σαν να ενοικιάζουμε ένα σπίτι. Δεν είναι δικό μας, δεν έχουμε τη δυνατότητα για μεγάλη εξατομίκευση και σίγουρα υπάρχουν ενέργειες που δε μας επιτρέπονται να κάνουμε, όπως για παράδειγμα να πάρουμε το Eshop από την πλατφόρμα που το έχουμε και να το μεταφέρουμε σε κάποια άλλη που μας ικανοποιεί περισσότερο. Απ' την άλλη, το στήσιμο ενός ηλεκτρονικού καταστήματος σε μια τέτοια πλατφόρμα είναι πολύ εύκολο ακόμη και για αρχάριους ενώ δε μας επιβαρύνουν και τα έξοδα συντήρησης. Πολύ καλό παράδειγμα τέτοιας πλατφόρμας αποτελεί το Shopify στο οποίο μπορείς να δημιουργήσεις εύκολα και γρήγορα ένα Eshop, αν βέβαια δε χρειάζεσαι πολύ customization και λεπτομερή σχεδιασμό.

Θέλω να πουλήσω μέσω πλατφόρμας marketplace.

Ένας εναλλακτικός τρόπος να πουλήσουμε προϊόντα είναι τα διαδικτυακά marketplace όπως το Etsy ή το jamjar.gr. Αυτές οι πλατφόρμες λειτουργούν σαν τον "ενδιάμεσο" που φέρνουν σε επαφή κάποιον που θέλει να αγοράσει κάποιο προϊόν με αυτόν που το πουλάει. Πρέπει να προσέξουμε βέβαια ότι κάθε πλατφόρμα έχει διαφορετικό χαρακτήρα και η τελική επιλογή πρέπει να γίνει με γνώμονα τι προϊόντα θέλουμε να πουλήσουμε και ποιο είναι το target group μας. Για παράδειγμα το Etsy είναι ιδανικό για χειροποίητες κατασκευές ενώ το Amazon ταιριάζει περισσότερο σε κάποιον που εμπορεύεται βιβλία ή CDs.

Υπάρχουν άλλοι τρόποι να διαθέσω τα προϊόντα μου προς πώληση στο διαδίκτυο;

Σαφώς και υπάρχουν κι άλλες μέθοδοι οι οποίοι δεν είναι μεν τόσο επαγγελματικοί όσο η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος αλλά μπορούν να αποφέρουν αποτελέσματα. Το Facebook marketplace είναι ένα τέτοιο παράδειγμα όπου οι χρήστες μπορούν να αναρτούν φωτογραφίες και λεπτομέρειες των προϊόντων τους και όσοι αναζητούν κάτι αντίστοιχο να το βρίσκουν από τις αναζητήσεις τους εκεί. Υπάρχουν επίσης και πιο εξειδικευμένα marketplaces τα οποία ειδικεύονται στην προώθηση μιας συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων, όπως για παράδειγμα το Asos marketplace για προϊόντα ένδυσης.


Είναι προφανές λοιπόν ότι η σωστή επιλογή για κάθε περίπτωση είναι διαφορετική γι αυτό και η τελική απόφαση δε θα πρέπει να είναι βιαστική. Στην περίπτωση που η προοπτική της δημιουργίας του δικού σας eshop είναι η επικρατέστερη επιλογή για εσάς, στη Digital Challenge είμαστε στη διάθεσή σας για να συζητήσουμε πώς μπορεί να γίνει αυτό πραγματικότητα, με σωστές μεθόδους και οργάνωση.

Ε. Τακτικός
Το διαδικτυακό περιβάλλον εξελίσσεται συνεχώς και νέες προκλήσεις εμφανίζονται καθημερινά. Με τα άρθρα μου προσπαθώ να μοιραστώ λύσεις για τις προκλήσεις αυτές, που έχουν ως στόχο, την καλύτερη διαχείριση των διαδικτυακών μέσων.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στην Πολιτική Απορρήτου. ΟΚ, το κατάλαβα