Πώς μπορούν να βοηθήσουν τα Google Ads στο SEO της ιστοσελίδας σας

Google Ads και στρατηγική SEO. Δυο πολύ διαφορετικές τεχνικές προώθησης ιστοσελίδων, που μπορούν όμως να “συνεργαστούν” και να βελτιώσουν την απόδοση της ιστοσελίδας σας. Αν αναρωτιέστε πώς είναι δυνατόν μια paid στρατηγική να δουλέψει με μια στρατηγική που προωθεί οργανικά το site σας, εμείς σας παρουσιάζουμε μερικούς τρόπους που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε για να βελτιώσετε τη θέση σας στην κατάταξη της Google, χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψετε πολλές ώρες και χρήματα σε εκτενή έρευνα αγοράς, τη δημιουργία a/b testing, ερωτηματολογίων κλπ.

Ας ξεκινήσουμε όμως με κάποια πιο βασικά, όπως το να εξηγήσουμε εν συντομία, τη λειτουργία και τις διαφορές των δυο πρωταγωνιστών του άρθρου.

Google Ads (PPC Advertising)

Οι καμπάνιες επί πληρωμή της Google δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να εμφανιστούν σε πολύ μεγαλύτερο κοινό και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, έναντι ενός ποσού που χρεώνεται κάθε φορά που κάποιος χρήστης κάνει click σε κάποια από τις διαφημίσεις της. Όταν μια καμπάνια λέμε ότι “τρέχει” εννοούμε ότι υπάρχουν ενεργές διαφημίσεις οι οποίες φέρνουν πιθανούς πελάτες στο site, αυξάνοντας έτσι την επισκεψιμότητά του. Η αλήθεια όμως είναι ότι, ενώ μια τέτοια στρατηγική έχει άμεσο αποτέλεσμα, σε βάθος χρόνου δεν προσδίδει ιδιαίτερη αξία σε μια ιστοσελίδα. Με το πέρας της διαφημιστικής εκστρατείας, παρατηρείται μείωση της επισκεψιμότητας, καθώς δεν είναι τόσο εύκολο πλέον για τους χρήστες να ανακαλύψουν ένα website, αν δεν υπάρχει κάποια άλλη μέθοδος για να τους οδηγήσει. Εδώ είναι που έρχεται η στρατηγική οργανικής προώθησης (SEO) να καλύψει το κενό.

Τι είναι το SEO

Είναι η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας για την καλύτερη κατάταξή της στις μηχανές αναζήτησης –  πόσο ψηλά δηλαδή θα βγαίνει μια ιστοσελίδα στη μηχανή αναζήτησης, όταν κάποιος ψάχνει στο διαδίκτυο για κάτι σχετικό με τις υπηρεσίες που προσφέρει. Αυτή η μέθοδος βοηθάει την ιστοσελίδα οργανικά, χωρίς δηλαδή να ξοδέψει κανείς χρήματα και τα αποτελέσματά της αν και είναι διαχρονικά, δεν είναι τόσο άμεσα ορατά όσο της πληρωμένης διαφήμισης. Για παράδειγμα, ένα άρθρο στο site μας, θα φέρνει κόσμο για όσο καιρό είναι αναρτημένο, εφόσον πραγματεύεται κάτι που ενδιαφέρει διαχρονικά τον κόσμο (π.χ. συνταγές μαγειρικής). Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το τι είναι το SEO και ποια τα οφέλη του πατώντας ΕΔΩ

Πώς λοιπόν μπορούμε να βελτιώσουμε το SEO μας, εκμεταλλευόμενοι τη διαφήμιση που τρέχουμε στο Google;

Όποιος ασχολείται με την παραγωγή content με άρθρα ή blogs θα έχει σίγουρα κάποιους τρόπους για να ανακαλύπτει νέα θέματα για να γράψει άρθρα ή να εμπνέεται. Κατά τον ίδιο τρόπο, μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει και τα στοιχεία που προκύπτουν από την πλατφόρμα του Google ads και του Analytics.

Google Ads Search Terms

Μια πολύ σημαντική κατηγορία στο Google ads είναι τα Search Terms. Πρόκειται για τις φράσεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες στις οποίες εμφανίζονται οι διαφημίσεις μας. Εκεί μπορούμε να δούμε όχι μονο τι “χτυπάνε” οι χρήστες, αλλά και τι απ’ όλα φέρνει την περισσότερη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα μας. Πού μπορούμε να βρούμε αυτά τα στοιχεία; Στην καρτέλα “Keywords”  επιλέγουμε το “Search Terms” και εξετάζουμε ποιες εκφράσεις έχουν τις περισσότερες θεάσεις (Impressions). Το μόνο που έχουμε να κάνουμε από εκείνο το σημείο και μετά, είναι να δημιουργήσουμε κάποιο blog post με βάση αυτές τις εκφράσεις έτσι ώστε πέρα από τη διαφήμισή μας, να εμφανίζεται και το site μας οργανικά μέσω του άρθρου, όταν κάποιος κάνει αναζήτηση με αυτή τη φράση.

Google search terms

Keywords… It’s always the keywords

Ένα άρθρο που δεν είναι στοχευμένο σε λέξεις-κλειδιά, όσο καλογραμμένο και ενδιαφέρον αν είναι, έχει μικρή πιθανότητα να αποκτήσει μεγάλη επισκεψιμότητα διότι θα είναι δύσκολο να το ανακαλύψει κάποιος. Πολλές φορές δεν αρκεί μόνο το περιεχόμενο, αλλά πρέπει να σκεφτόμαστε και στρατηγικά, να φροντίζουμε δηλαδή κάποιος που αναζητεί πληροφορίες για κάτι σχετικό με αυτά που αναφέρουμε στο άρθρο, να μπορέσει όντως να το βρει ανάμεσα στα χιλιάδες που εμφανίζονται στην αναζήτηση. Σε αυτό επίσης μας βοηθάει το Google Ads, καθώς μας αναλύει με λεπτομέρεια ποιες λέξεις-κλειδιά έχουν το καλύτερο αποτέλεσμα και ποιες όχι. Χρησιμοποιώντας λοιπόν αυτές τις λέξεις και ενσωματώνοντάς τες στο κείμενό μας, αυξάνουμε τις πιθανότητες να εμφανιστεί το άρθρο στις αναζητήσεις του κοινού με αποτέλεσμα την άυξηση της επισκεψιμότητας και ως εκ τούτου τη βελτίωση της απόδοσης της ιστοσελίδας μας.

Δημιουργία backlinks με πραγματική αξία

Η δημιουργία backlinks είναι μια χρονοβόρα και δύσκολη υπόθεση. Θέλει ιδιαίτερη μελέτη και προσπάθεια, αλλά είναι αναπόσπαστο κομμάτι μιας ορθής στρατηγικής SEO. Μια καλή αρχή για τη μέθοδο backlinking είναι να λάβεις υπόψη τα στοιχεία που σου δίνει το Google Ads σχετικά με το πού εμφανίζονται οι διαφημίσεις σου. Τα στοιχεία αυτά μπορείς να τα βρεις στην καρτέλα “Placements” όπως φαίνεται παρακάτω.

google ads placements

Κρίνοντας από τα αποτελέσματα μπορούμε να δούμε αν έχουν εμφανιστεί οι διαφημίσεις μας σε κάποιο αξιόλογο site και να κινηθούμε καταλλήλως.

Δημογραφικά στοιχεία

Τέλος, ιδιαίτερης σημασίας αποτελούν και οι πληροφορίες που μπορούμε να συλλέξουμε από τις διαφημιστικές καμπάνιες σχετικά με τα δημογραφικά του κοινού μας, όπως φύλο, ηλικία και περιοχή. Μπορεί αυτά τα στοιχεία να ακούγονται δευτερεύουσας σημασίας, είναι όμως σημαντικό να γνωρίζουμε όσο το δυνατόν καλύτερα ποιο είναι το target group μας και να προσαρμόσουμε στο στυλ και τον τρόπο γραφής μας ανάλογα.


Στη Digital Challenge μας αρέσει αυτό που κάνουμε και κάνουμε αυτό που μας αρέσει, γι αυτό και ψάχνουμε συνεχώς νέους, δημιουργικούς τρόπους βελτίωσης των στρατηγικών SEO που ενθουσιάζουν τόσο εμάς αλλά και τους πελάτες μας. Θα χαρούμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας στο info@dicha.gr για οποιαδήποτε απορία ή προβληματισμό και να συζητήσουμε μαζί σας σχετικά με το τι μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα στη δική σας περίπτωση και τι όχι.

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top