Οδηγός Email Marketing για αρχάριους

Οδηγός Email Marketing για αρχάριους

Το email marketing αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο που μπορεί να επιφέρει θεαματικά αποτελέσματα στη συνολική στρατηγική marketing μιας επιχείρησης. Ωστόσο, αν είστε αρχάριοι σε αυτόν τον τομέα, είναι σημαντικό να μάθετε τα βασικά βήματα και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται στο email marketing.

Στο άρθρο αυτό, θα βρείτε τον πιο ολοκληρωμένο οδηγό email marketing, για να ξεκινήσετε από το μηδέν, γνωρίζοντας τα πλεονεκτήματά του, τις στρατηγικές του και πώς ακριβώς θα το υλοποιήσετε.

Τι είναι το email marketing

Το email marketing χρησιμοποιεί τα emails ως κανάλι για τη δημιουργία σχέσεων με το κοινό της επιχείρησης. Με την κατάλληλη επικοινωνία μέσω email, μπορείτε να επικοινωνήσετε καλύτερα τα χαρακτηριστικά του brand σας και να μετατρέψετε τις επαφές σε πελάτες!

Άτομα που ενδιαφέρονται για το προϊόν ή την υπηρεσία σας μπορούν να κάνουν εγγραγή στη λίστα email σας ούτως ώστε να ενημερωθούν καλύτερα για αυτό που προσφέρετε και να καταλήξουν σε μία αγορά. Φυσικά, το ζητούμενο είναι η λίστα email να αποτελείται από χρήστες που ανήκουν στο κοινό-στόχο σας, ώστε να υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να μετατραπούν σε πελάτες.

Το email marketing έχει χρησιμοποιηθεί πολύ πριν από τον παγκόσμιο ιστό και έτσι αποτελεί την πρώτη μορφή digital marketing. Αν και, λοιπόν, υπάρχει εδώ και πολύ καιρό, συνεχίζει να ηγείται στο χώρο με σαφή πλεονεκτήματα όσον αφορά στην απόδοση της επένδυσης. Ας δούμε παρακάτω ποια ακριβώς είναι αυτά τα πλεονεκτήματα.

Τα πλεονεκτήματα του email marketing

Χαμηλό κόστος

Για να εκτελέσετε επαγγελματικές καμπάνιες email marketing, το μόνο που χρειάζεστε είναι μια βασική στρατηγική και το σωστό εργαλείο που σας επιτρέπει να δοκιμάσετε διάφορες τακτικές.

Τα επαγγελματικά προγράμματα email marketing προσφέρουν διάφορες επιλογές συνδρομής, ανάλογα με τον αριθμό των επαφών και τους στόχους κάθε καμπάνιας. Ακόμα και οι πιο απλές συνδρομές έχουν παροχές, όπως αυτόματoποιημένες απαντήσεις, διαφημίσεις στο Facebook, απεριόριστα emails και κανάλια με τα οποία μπορείτε να “χτίσετε” τη δική σας email list.

Πολύ θετικό είναι ότι αυτά τα προγράμματα είναι επεκτάσιμα, ώστε να διαμορφώνετε τη συνδρομή σας, όπως επιθυμείτε. Μπορείτε να ξεκινήσετε με ένα απλό πλάνο και σιγά σιγά να δημιουργείτε τη λίστα επαφών σας και στη συνέχεια να μεταβείτε σε πιο προχωρημένα πλάνα, καθώς αυξάνονται οι εγγεγραμμένοι χρήστες στη λίστα σας.

Πλήρης έλεγχος

Ένα άλλο ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι έχετε τον πλήρη έλεγχο σε κάθε πτυχή της επικοινωνίας με τους δυνητικούς πελάτες σας. Έτσι, μπορείτε να σχεδιάσετε όπως θέλετε τα μηνύματά σας, να αποφασίσετε για το είδος της καμπάνιας, να κατηγοριοποιήσετε τη λίστα email σας για ακριβή στόχευση και να προσθέσετε ετικέτες στις επαφές σας για καλύτερη εξατομίκευση.

Επιπλέον, αν χρησιμοποιείτε ένα επαγγελματικό εργαλείο email marketing, τα email σας θα φτάσουν σε όλους στη λίστα που έχετε σε αντίθεση για παράδειγμα με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου δεν μπορείτε να ελέγξετε την οργανική προσέγγιση των χρηστών.

Ευκολία χρήσης

Το email marketing είναι από τις πιο απλές μορφές digital marketing. Ο σχεδιασμός, η αποθήκευση, η υλοποίηση και ο έλεγχος κάθε καμπάνιας είναι εύκολο να γίνουν, εφόσον φυσικά έχουν το κατάλληλο πρόγραμμα και τον κατάλληλο σύμβουλο, ώστε κάθε καμπάνια να είναι αποδοτική.

Η λιγότερο παρεμβατική μορφή marketing

Οι περισσότεροι χρήστες προτιμούν το email marketing από άλλες μορφές ψηφιακής διαφήμισης. Αυτό συμβαίνει επειδή οι καλά σχεδιασμένες καμπάνιες email marketing είναι σχετικές και μη παρεμβατικές, αφού τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου περιμένουν στα εισερχόμενα και οι χρήστες αποφασίζουν πότε είναι η κατάλληλη στιγμή, για να τα ανοίξουν και να τα διαβάσουν.

Στοχευμένη και εξατομικευμένη επικοινωνία

Μπορείτε να συλλέξετε σχετικές πληροφορίες από τις επαφές σας κατά τη διαδικασία εγγραφής και να τις χρησιμοποιήσετε, για να προσαρμόσετε την επικοινωνία στις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους. Με βάση τα δεδομένα αυτά μπορείτε να δημιουργήσετε κατηγορίες χρηστών με κοινά χαρακτηριστικά.

Έτσι, κάθε μήνυμα θα είναι στοχευμένο και θα δίνει την αίσθηση του εξατομικευμένου, κάτι το οποίο αποτελεί βασικό στόχο σε κάθε στρατηγική marketing.

Εύκολη μέτρηση των αποτελεσμάτων

Μπορείτε να αποκτήσετε πλήρη έλεγχο των αποτελεσμάτων του email marketing, συνδέοντας την πλατφόρμα με εργαλεία ανάλυσης, όπως το Google Analytics. Έτσι, είναι εύκολο να ελέγξετε την απόδοση μεμονωμένων emails και να παρακολουθήσετε τη συμπεριφορά των επισκεπτών στη σελίδα σας. Μπορείτε, επίσης, να ορίσετε στόχους για μεμονωμένες καμπάνιες, να παρακολουθείτε τις μετατροπές και να μετρήσετε την επιστροφή στην επένδυση (ROI).

Mobile friendly

Με την πλειονότητα των αγορών να γίνονται πλέον μέσω κινητών συσκευών, το να είναι μια καμπάνια marketing φιλική προς τις κινητές συσκευές είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία της. Άλλες μορφές digital marketing, όπως το SEO ή το CRO, απαιτούν μεγάλες παρεμβάσεις, για να φέρουν θετικά αποτελέσματα στις κινητές συσκευές. Αντίθετα, στο email marketing το μόνο που πρέπει να προσέξετε είναι κάθε email να έχει σχεδιαστεί και για τις οθόνες των κινητών.

Υψηλό ROI

Το email marketing συνεχίζει να φέρνει την υψηλότερη επιστροφή στην επένδυση σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες μορφές digital marketing. Αν σχεδιάσετε μια σωστή στρατηγική, τα emails θα γίνουν αποδεδειγμένη πηγή εσόδων για την επιχείρησή σας.

Εφαρμογή σε ολόκληρο το sales funnel

Το email marketing βρίσκει εφαρμογή σε όλο το ταξίδι που κάνει ένας χρήστης από τη στιγμή που μαθαίνει για το προϊόν ή την υπηρεσία σας μέχρι να γίνει πελάτης.

Συγκεκριμένα, οι καμπάνιες email marketing συμβάλλουν στο brand awareness και στην ανάδειξη των θετικών χαρακτηριστικών της επιχείρησης, ενώ βοηθούν το χρήστη να αντιληφθεί γιατί θα πρέπει να κάνει μια συγκεκριμένη αγορά. Το τελικό βήμα είναι οι καμπάνιες προώθησης προσφορών και νέων προϊόντων, ώστε ο χρήστης να γίνει επισκέπτης και εν συνεχεία πελάτης.

Πλατφόρμες του email marketing

Οι πλατφόρμες email marketing είναι προγράμματα, τα οποία σας βοηθούν να σχεδιάσετε την καμπάνια σας. Συγκεκριμένα, αποτελούν εργαλεία για τη διαχείριση των επαφών, το σχεδιασμό του email, την αποστολή του στους παραλήπτες και την εποπτεία των αποτελεσμάτων και των μετρήσεων κάθε καμπάνιας.

Όλες οι πλατφόρμες έχουν διάφορες επιλογές συνδρομής που ξεκινούν από πολύ οικονομικά ποσά, ώστε ο καθένας να μπορεί να επιλέγει αυτή που του ταιριάζει. Οι γνωστότερες είναι οι εξής:

  • Mailchimp: Προσφέρει έτοιμα templates και προτείνει χρήσιμες κατηγοριοποιήσεις του κοινού για αποστολή πιο στοχευμένων emails. Επίσης, δίνει τη δυνατότητα για σύνδεση με το WordPress, το eCommerce, αλλά και εκατοντάδες άλλες εφαρμογές.
  • Sendinblue: Η ιδανική πλατφόρμα για αρχάριους, καθώς η χρήση της είναι πολύ απλή. Πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η τιμολόγησή της γίνεται αυστηρά με βάση τον αριθμό των emails που αποστέλλονται.
  • GetResponse: Έχει το πιο μοντέρνο interface και βοηθάει στη δημιουργία όμορφων email με υψηλές μετατροπές. Δίνει επίσης τη δυνατότητα για δημιουργία χρήσιμων online marketing assets, όπως webinars, για να προσελκύσετε το κοινό σας, ενώ η ίδια η πλατφόρμα προσφέρει στους συνδρομητές της ενδιαφέροντα σεμινάρια, βίντεο και tutorials.
  • Aweber: Ένα από τα καλύτερα εργαλεία, για να μεγαλώσετε τη λίστα των επαφών σας, ειδικά αν πρόκειται για μικρές επιχειρήσεις.
  • HubSpot: Θεωρείται η καλύτερη πλατφόρμα για B2B καμπάνιες. Αυτό συμβαίνει επειδή προσφέρει ένα μεγάλο εύρος εργαλείων όχι μόνο στο email marketing και έτσι είναι εύκολο να παρακολουθήσει κανείς ποια ακριβώς τακτική επηρέασε σε τι ποσοστό τις πωλήσεις. Τα πακέτα που προσφέρονται γίνονται αρκετά ακριβά, όσο οι απαιτήσεις μεγαλώνουν και αυτός είναι ο λόγος που προτείνεται για B2B επιχειρήσεις, στις οποίες το κέρδος ακόμα και ενός πελάτη επιπλέον μπορεί να υπερκαλύψει το κόστος της πλατφόρμας.

Πώς να αξιολογήσετε την απόδοση της email marketing στρατηγικής σας

Ανάλογα με το είδος της επιχείρησής σας, υπάρχουν πολλοί σημαντικοί δείκτες (Key Performance Indicators) που πρέπει να παρακολουθείτε, ώστε να έχετε μια επιτυχημένη στρατηγική email marketing:

  • Μέγεθος και ποιότητα λίστας email: Ο αριθμός των διευθύνσεων email στη λίστα σας είναι ένας από τους δείκτες, τους οποίους πρέπει να προσέξετε. Σίγουρα μας ενδιαφέρει να έχουμε αρκετούς εγγεγραμμένους χρήστες στη λίστα μας, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο τους αποκτούμε είναι ζωτικής σημασίας. Μια μεγάλη λίστα η οποία περιέχει χρήστες που δεν έχουν σχέση με τα αγαθά που προσφέρουμε, δεν είναι χρήσιμη και δεν μπορούμε να την εκμεταλλευτούμε σωστά.
  • Open rate: Το ποσοστό του συνολικού αριθμού χρηστών που άνοιξαν το email σας.
  • Click-through-rate: Το ποσοστό του συνολικού αριθμού κλικ σε έναν συγκεκριμένο σύνδεσμο στο email σας. Υπολογίζεται από τον συνολικό αριθμό κλικ στο σύνδεσμο διαιρούμενο με τον αριθμό των email που αποστέλλονται.
  • Click-to-open-rate: Σύγκριση του αριθμού των κλικ στο σύνδεσμο με βάση τον αριθμό των ανοιγμάτων στο email. Η υψηλή αναλογία κλικ προς άνοιγμα υποδηλώνει ότι οι χρήστες βρίσκουν ενδιαφέρον το περιεχόμενο των email σας.
  • Conversion rate: Πόσοι χρήστες έγιναν πελάτες σε σχέση με τους συνολικούς συνδρομητές ή με όσους άνοιξαν το email ή με όσους έκαναν κλικ στο σύνδεσμο.

Τι πρέπει να ληφθεί υπόψη σε μια στρατηγική email marketing

Για να σχεδιάσετε μια αποδοτική στρατηγική email marketing, πρώτα θα πρέπει να γνωρίζετε την απάντηση στην ερώτηση:

Τι είναι η στρατηγική email marketing;

Με λίγα λόγια, η στρατηγική email marketing είναι το ολοκληρωμένο σχέδιο που ενσωματώνει το μακροπρόθεσμο όραμα και τη μελλοντική κατεύθυνση των δραστηριοτήτων αυτής της μορφής marketing. Παρόλο που πολλές επιχειρήσεις λειτουργούν χωρίς στρατηγική, είναι σημαντικό να έχετε μία, αν θέλετε να έχετε θετικά αποτελέσματα με σταθερότητα και συνέπεια.

Αυτό απαντάει και στην πιθανή ερώτησή σας «Γιατί χρειάζομαι μια στρατηγική email marketing;». Η πορεία του χρήστη στο sales funnel δεν είναι δυνατόν να συμβεί τυχαία. Απαιτείται ο αυτοματισμός των διαδικασιών με βάση συγκεκριμένες προβλέψεις που θα χαρτογραφήσουν τα διάφορα σημεία επαφής σας με τους δυνητικούς πελάτες και θα σας βοηθήσουν να τα αξιοποιήσετε στο έπακρο.

Από εκεί και πέρα, το ζητούμενο είναι φυσικά πώς θα δημιουργήσετε μια αποδοτική στρατηγική email marketing. Η ανάπτυξη της στρατηγικής δεν πρέπει να είναι περίπλοκη. Δεν χρειάζεται να καλύψετε τα πάντα ταυτόχρονα, αφού πολλές λεπτομέρειες μπορείτε να τις επεξεργαστείτε στην πορεία.

Οι τομείς που θα πρέπει κυρίως να καλύπτονται είναι οι εξής:

  • Κύριοι μακροπρόθεσμοι στόχοι: Αποφασίστε τι θέλετε να επιτύχετε μακροπρόθεσμα. Οι στόχοι σας πρέπει να σχετίζονται με την επιχείρησή σας και να είναι μετρήσιμοι. Μερικά παραδείγματα στόχων είναι η αύξηση του αριθμού των συνδρομητών, η αύξηση του CTR, η αύξηση των συνολικών εσόδων, η συλλογή σημαντικών πληροφοριών για το κοινό σας κλπ.
  • Target group: Η στρατηγική σας πρέπει να λαμβάνει υπόψη ποιο είναι το κοινό-στόχος σας. Ποιοι είναι οι άνθρωποι που είναι πιο πιθανό να γίνουν πελάτες σας; Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε καλά τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του target group σας, για να έχουν αποτέλεσμα οι καμπάνιες σας.
  • Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: Ή αλλιώς Unique Selling Proposition (USP). Το να αναγνωρίζετε και να αναδεικνύετε στην καμπάνια σας ποιο είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα, αυτό που μπορεί ο χρήστης να βρει μόνο σε εσάς, είναι βασική προϋπόθεση σε οποιαδήποτε στρατηγική marketing. Το USP απαντάει στην ερώτηση “γιατί εμάς;”. Αναλύστε το προϊόν ή την υπηρεσία σας και προσδιορίστε τα οφέλη που έχει για τον πελάτη. Εξηγήστε με σαφήνεια τις λύσεις σας και ταιριάξτε τις με τις ανάγκες των πελατών σας.
  • Πόροι: Ορίστε τους πόρους που χρειάζεστε για να υλοποιήσετε τη στρατηγική email marketing. Θα πρέπει να συμπεριλάβετε τη δαπάνη τόσο για τα εργαλεία και τις πλατφόρμες όσο και για το ανθρώπινο δυναμικό που θα χρειαστείτε για την υλοποίηση και τη συμβουλευτική στην email marketing στρατηγική σας.

Πώς να κάνετε τα πρώτα βήματα στο email marketing

Οι δύο καθημερινές εργασίες που είναι θεμελιώδεις για το email marketing είναι η δημιουργία και αύξηση της λίστας με email και η αποστολή των emails. Το μυστικό του αποτελεσματικού email marketing βασίζεται στην εκπλήρωση και των δύο στόχων.

Ας δούμε παρακάτω ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε.

Δημιουργήστε μια λίστα με email

Είναι δεδομένο ότι θέλετε μια μεγάλη λίστα επαφών. Αλλά δεν θα σας ωφελήσει αν έχετε μια μακρά λίστα ατόμων που δεν ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Αντ’ αυτού, βεβαιωθείτε ότι προσεγγίζετε το κοινό-στόχο σας, δηλαδή άτομα που έχουν πραγματικό ενδιαφέρον για αυτό που έχετε να προσφέρετε και είναι πιθανό να γίνουν πελάτες σας.

Δείτε πώς μπορείτε να δημιουργήσετε μια λίστα email:

  • Μέθοδοι online list building: Μέσα από reviews, comments και φυσικά τα social media, μπορείτε να συγκεντρώσετε διευθύνσεις email με υψηλή συνάφεια, αφού προέρχονται από χρήστες που έχουν κάποια σχέση με το brand σας.
  • Μέθοδοι offline list building: Το internet δεν είναι η μόνη πηγή πολύτιμων επαφών. Μπορείτε να δημιουργήσετε μια ποιοτική λίστα επαφών ακόμη και χωρίς ιστοσελίδα, εάν βρίσκεστε εκεί όπου βρίσκεται το target group σας. Εκθέσεις, εκδηλώσεις, συνέδρια και διάφορα άλλα events σας δίνουν την ευκαιρία να έρθετε σε επαφή με τους πιθανούς πελάτες σας.
  • Πηγές για την απόκτηση διευθύνσεων: Οι διαφημίσεις στο Facebook, οι φόρμες συνδρομής και τα διαδικτυακά σεμινάρια είναι εργαλεία που σας επιτρέπουν να προσεγγίσετε τα σωστά άτομα και να τα πείσετε να σας δώσουν τη διεύθυνση του email τους. Υπάρχουν, μάλιστα, και προγράμματα, τα οποία σας βοηθούν στη συλλογή διευθύνσεων email. Για παράδειγμα, το OptinMonster αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο που μετατρέπει τους επισκέπτες μιας σελίδας σε συνδρομητές μέσω διαφόρων features, όπως popups, slide-in modules, welcome mats και coupon wheels.

Εκτέλεση της καμπάνιας email marketing

Σας προτείνουμε να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα, όταν υλοποιείτε για καμπάνια email marketing:

  • Θέστε έναν μετρήσιμο στόχο: Κατ’ αρχάς, αποφασίστε τι θέλετε να επιτύχετε. Θέλετε να καλωσορίσετε τους συνδρομητές σας, να ανακοινώσετε ένα καινούριο προϊόν ή να προωθήσετε κάποια προσφορά; Μπορείτε, επίσης, μέσω του email marketing να προωθήσετε και τη στρατηγική σας στο content marketing, στέλνοντας email που ενημερώνουν για σημαντικά άρθρα που ανεβάσατε στο blog ή βίντεο στο κανάλι σας στο YouTube. Μάλιστα, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες λεπτομέρειες για το content marketing στο σχετικό μας άρθρο “Οδηγός Επιβίωσης για το Content Marketing”
  • Δημιουργήστε τα email σας: Ανάλογα με το στόχο σας, θα επιλέξετε και το είδος του email που θα στείλετε. Θα είναι ένα email καλωσορίσματος; Ή μήπως ένα email με σύνδεσμο για συγκεκριμένη σελίδα, όπως μια σελίδα στο blog ή ένα προϊόν που βρίσκεται σε προσφορά; Μια άλλη επιλογή είναι το email που περιέχει κουπόνι έκπτωσης για αγορές στο online κατάστημά σας.
  • Στείλτε τα email σας: Μόλις δημιουργήσετε τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θέλετε να στείλετε, ήρθε η ώρα να δημιουργήσετε έναν κύκλο αυτοματοποίησης που θα στέλνει τα σωστά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα σωστά άτομα τη σωστή στιγμή. Αυτό μπορείτε να το κάνετε μέσω της πλατφόρμας που έχετε επιλέξει και με βάση αυστηρά κριτήρια που κατηγοριοποιούν τους χρήστες ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους.
  • Παρακολουθήστε την απόδοση: Το τελικό αλλά ίσως το σημαντικότερο βήμα σε αυτή τη διαδικασία είναι η παρακολούθηση της απόδοσης των ενεργειών σας. Με βάση τους μετρητές απόδοσης που προαναφέρθηκαν, μπορείτε να καταλάβετε αν η καμπάνια είναι επιτυχημένη και αν πρέπει να κάνετε τροποποιήσεις, για να πετύχετε υψηλότερες αποδόσεις.

Συμπεράσματα

Το email marketing μπορεί να αποτελέσει μια πολύ επιτυχημένη μορφή digital marketing, αρκεί να γίνουν τα σωστά βήματα και να αναλάβουν το σχεδιασμό και την υλοποίηση της στρατηγικής γνώστες του αντικειμένου, για το οποίο, μάλιστα, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στο άρθρο μας “4 λόγοι για να επιλέξετε ένα digital agency για το marketing της επιχείρησής σας”

Μην ξεχνάτε ότι μπορείτε πάντα να εγγραφείτε στο Newsletter μας στη φόρμα που θα βρείτε παρακάτω για να λαμβάνετε τα καινούρια άρθρα μας ή να μας ακολουθήσετε στο Facebook !

Κοινοποιήστε το:

2 σκέψεις για το “Οδηγός Email Marketing για αρχάριους”

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top