Είδη λογοτύπου

3+1 είδη λογοτύπου και πώς να επιλέξετε

Το λογότυπο ανήκει στο φάσμα του graphic design και αποτελεί το έμβλημα κάθε επιχείρησης ή προϊόντος. Είναι το σήμα με το οποίο σας συνδέει νοητά ο καταναλωτής ή ο πελάτης. Όπως είναι φανερό, ένα λογότυπο επηρεάζει το πώς αισθάνεται ένας δυνητικός πελάτης απέναντι στο brand σας. Για το σχεδιασμό ενός πετυχημένου logo, είναι καλό να γνωρίζετε τα είδη λογοτύπου που υπάρχουν.

Η δημιουργία λογοτύπου ανήκει στις γραφιστικές υπηρεσίες και συνήθως την αναλαμβάνει ένας εξειδικευμένος γραφίστας. Οι τιμές για σχεδιασμό λογοτύπου έχουν τεράστιο εύρος και η τιμή είναι ανάλογη της ποιότητας του σχεδιασμού και των απαιτήσεων.

Όπως έχει πει και ο γνωστός graphic designer Milton Glaser:

«Οι μόνες αντιδράσεις που υπάρχουν όταν κανείς βλέπει ένα σχέδιο είναι: Ναι, Όχι και Ουάου.»

Συνεπώς, η δημιουργία logo ολοκληρώνεται μετά από έρευνα, μελέτη και δημιουργικότητα, ώστε να καταφέρει να αποδώσει επιτυχώς, αυτό που έχετε ως όραμα για την επιχείρηση ή το προϊόν σας. Μόνο έτσι θα εντυπωσιάσετε το κοινό, καταφέρνοντας να αποτυπώσετε το brand σας στο μυαλό των ανθρώπων.

Υπάρχουν διάφορα είδη logo. Το κάθε είδος αποπνέει μια διαφορετική αύρα, μια κουλτούρα και μια νοοτροπία, η οποία περιβάλει το brand σας. Ένας γραφίστας μπορεί να αποδώσει όλα αυτά τα νοήματα μέσα από σχεδιαστικά, για να δημιουργήσει ένα μοναδικό και ταιριαστό λογότυπο επιχείρησης.

Ας δούμε, όμως, ποιες κατηγορίες ή καλύτερα ποιοι τύποι logo υπάρχουν, ώστε να είστε σε θέση να επιλέξετε τον κατάλληλο τύπο που θα αποδώσει στο brand σας το χαρακτήρα που θέλετε.

Είδη λογοτύπου

Αφηρημένο σύμβολο ή σχήμα

Το σύμβολο είναι ένα από τα σημαντικότερα είδη, που περιλαμβάνει ο σχεδιασμός λογοτύπου. Συνήθως πρόκειται για κάτι αφηρημένο, το οποίο μπορεί να σημαίνει πολλά και διάφορα πράγματα. Η στρατηγική ματιά πίσω από τη δημιουργία ενός τέτοιου λογοτύπου είναι ότι το κοινό θα συνδέσει πολύ στενά το σύμβολο με το brand.

Τέτοιου είδους σύμβολα είναι για παράδειγμα το σήμα της Nike, που συνειρμικά συνδέεται με την έννοια της νίκης, όπως χαρακτηριστικά περιγράφει το ίδιο το όνομα της εταιρείας. Στην περίπτωση αυτή, δεν υπάρχει ανάγκη για επεξήγηση με κάποιο tagline. Οι καταναλωτές βλέπουν το λογότυπο και γνωρίζουν ακριβώς για ποιο brand πρόκειται.

Λογότυπα σε μορφή συμβόλου

Typography logo

Ο τύπος logo που είναι βασισμένα στο typography, βασίζεται σε λέξεις ή ακρωνύμια. Είναι, δηλαδή, η κατηγορία που ανήκουν τα λογότυπα που αποτυπώνονται με το όνομα μιας εταιρείας, τα αρχικά της ή και ένα μονόγραμμα. Τέτοια παραδείγματα είναι το λογότυπο του Netflix, το σήμα της ACS και το λογότυπο της logitech.

Λογότυπα σε μορφή τυπογραφίας

Αυτό που έχει σημασία στα typography logos είναι η γραμματοσειρά. Αυτή πρέπει να είναι μοναδική και να ταιριάζει με το ύφος του brand σας.

Ποια γραμματοσειρά να διαλέξω για το λογότυπό μου;

Η γραμματοσειρά που θα επιλέξετε πρέπει να αντικατοπτρίζει το brand σας. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες γραμματοσειρές και σε τι τύπο branding θα ταίριαζαν. Η Open Sans ταιριάζει με ένα μοντέρνο brand και ένα minimal λογότυπο. Η Source Serif Pro ταιριάζει σε πιο κλασικά και διαχρονικά λογότυπα, ενώ η Wild Youth θα υποστήριζε πολύ καλά ένα δημιουργικό brand, όπως handmade κοσμήματα. Τέλος, η Exquise θα ταίριαζε σε λογότυπα με θηλυκή φινέτσα. Άρα θα ήταν κατάλληλη για fashion brands, λογότυπα για lifestyle περιοδικά κλπ.

Παραδείγματα από γραμματοσειρές

Αν θέλετε να δείξετε ότι έχετε ένα σύγχρονο brand και το κοινό σας είναι νεαρό σε ηλικία, επιλέξτε μια μινιμαλιστική και καθαρή γραμματοσειρά. Αντιθέτως, αν πρεσβεύετε μια διαχρονική αξία, όπως για παράδειγμα η Rolex, επιλέξτε πιο κλασικές γραμματοσειρές.

Στάμπα

Τα λογότυπα σε μορφή στάμπας έχουν μια κεντρική απεικόνιση και συνήθως περιβάλλονται από κάποιο πλαίσιο ή κάδρο σε κυκλική μορφή. Ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το λογότυπο των Starbucks, καθώς και τα λογότυπα από πολλά brands της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Φυσικά, μια στάμπα δεν είναι κατ’ ανάγκη κυκλική, άρα και τα λογότυπα σε μορφή στάμπας μπορεί να έχουν διάφορα σχήματα, όπως είναι αυτό του λογοτύπου της εταιρείας Harley – Davidson.

Λογότυπα σε μορφή στάμπας

Συνδυαστικό logo

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε περιπτώσεις λογοτύπων που αποτελούν συνδυασμούς των παραπάνω τεχνικών. Κάποιες ενδιαφέρουσες συνδυαστικές περιπτώσεις σχεδιασμού λογοτύπων είναι η Lacoste, που χρησιμοποιεί λέξη και εικόνα, το Tik Tok που είναι λέξεις με έμβλημα με και η UPS που είναι ακρωνύμιο σε στάμπα.

Συνδυαστικές μορφές λογοτύπου

Πώς να επιλέξετε σωστά από τα είδη λογοτύπου

Αφού είδαμε ποιες είναι οι σχεδιαστικές μέθοδοι για τη δημιουργία λογοτύπου, ας μιλήσουμε για τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να επιλέξετε το κατάλληλο λογότυπο για το brand σας.

Σίγουρα το νέο σας λογότυπο θα πρέπει να συμφωνεί με τη branding στρατηγική σας. Δεν ταιριάζουν όλοι οι τύποι λογοτύπων με όλα τα brands. Αναλογιστείτε ποιες είναι οι δυνάμεις και οι αδυναμίες σας ως brand, ποιο είναι το κοινό σας και πώς θα καταφέρετε να κερδίσετε την προσοχή του.

Αν για παράδειγμα το brand σας εξυπηρετεί ένα κοινό που ταυτίζεται με luxury προϊόντα και υπηρεσίες, ένα λογότυπο σε μορφή typography είναι ιδανικό. Καλύτερα θα ήταν να προτιμήσετε μια artistic ή κλασική γραμματοσειρά ή ένα συνδυαστικό μοντέλο λογοτύπου.

Αντιθέτως, αν θέλετε να προωθήσετε στην αγορά ένα προϊόν με εγγύτητα, μια στάμπα ή ένα απλό σύμβολο θα ήταν προτιμότερο. Ειδικά για την περίπτωση δημιουργίας e-shop, το λογότυπο παίζει σημαντικό ρόλο στην ψηφιακή εικόνα της επιχείρησης, καθώς είναι αυτό που πρέπει να αποτυπωθεί στο μυαλό των επισκεπτών σας.

Μπορείτε πάντα να κάνετε μια κουβέντα με το γραφίστα σας, για να σας προτείνει εκδοχές για το λογότυπό σας, σύμφωνα με την κουλτούρα και την αισθητική που θέλετε να αποπνέει το brand σας.


Η δημιουργική ομάδα της digital challenge_ μπορεί να αναλάβει τη δημιουργία λογοτύπου, προτείνοντας εναλλακτικές σύμφωνα με το brand manual. Επικοινωνήστε μαζί μας, ώστε να βρούμε πώς μπορεί να εκπροσωπηθεί καλύτερα το brand σας στην αγορά.

Ακολουθήστε τη σελίδα μας στο Facebook για να μαθαίνετε περισσότερα νέα του digital κόσμου. Ξεχωρίστε από τον ανταγωνισμό επιλέγοντας συνεργάτες που μπορούν και θέλουν να σας βοηθήσουν!

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top