5 tips για να βγει πιο δυνατή η επιχείρησή σας μετά τον κορονοϊό

Share it!

Ε. Πέτσα
Πιστεύω πολύ στη δύναμη που δίνει ο συνδυασμός των ψηφιακών εργαλείων και της προσωπικής εργασίας. Τα κείμενά μου θέλω να έχουν ενημερωτικό και χρηστικό χαρακτήρα, ούτως ώστε να δίνουν ψηφιακές λύσεις για κάθε επιχείρηση και να την παροτρύνουν να εξελίσσεται με βάση τις σύγχρονες συνθήκες ζωής.

5 tips για να βγει πιο δυνατή η επιχείρησή σας μετά τον κορονοϊό

Ο κορονοϊός έχει επηρεάσει σημαντικά την καθημερινότητα σε όλους τους τομείς: Έχει αλλάξει πλήρως τον τρόπος που ζούμε και εργαζόμαστε.

Όσο πλησιάζουμε όλο και περισσότερο στη σταδιακή άρση των μέτρων και στην επιστροφή στην καθημερινότητα, τόσο καταλαβαίνουμε ότι η εποχή μετά τον COVID-19 θα είναι πολύ διαφορετική απ’ αυτή που ξέραμε μέχρι τώρα.

Η επαναλειτουργία των επιχειρήσεων που έκλεισαν ή υπολειτουργούσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αποτελεί ένα γρίφο για δυνατούς λύτες.

Κάθε ιδιοκτήτης είτε μικρής, είτε μεγάλης επιχείρησης  ψάχνει να βρει τρόπους για να ανακαλύψει και πάλι το δρόμο προς την ανάπτυξη. Η μία επιχείρηση κοιτάζει την πορεία της άλλης ώστε να πάρει ιδέες και οι πειραματισμοί έχουν την τιμητική τους.

Πάμε να δούμε μερικά tips που θα μπορούσαν να αποτελέσουν πολύτιμους βοηθούς για το μέλλον κάθε επιχείρησης που βιώνει τη κρίση που έφερε ο κορονοϊός.

#1 Χαράξτε στρατηγική

Το πρώτο πράγμα που ξέρει κάθε σωστός επιχειρηματίας είναι ότι τα θετικά αποτελέσματα έρχονται μέσω ενός στρατηγικού σχεδιασμού.

Καμία επιχείρηση δε προοδεύει από τύχη. Κάθε επιτυχημένη απόφαση κρύβει από πίσω της πολύ κόπο και χρόνο. Αυτή η μέθοδος είναι επιτακτική, πόσο μάλλον σε περίοδο κρίσης.

Ήδη, δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που έχουν καθίσει μαζί με τους συμβούλους τους ή με άτομα της ομάδας τους και σκέφτονται πως θα ξεπεράσουν αυτό τον σκόπελο που έφερε η πανδημία.

digital strategy

Γιατί όμως χρειαζόμαστε τη στρατηγική;

Κατ’ αρχάς αυτό γίνεται γιατί πρέπει να κάνουμε μία έρευνα για να δούμε σε ποιο σημείο βρίσκεται η αγορά. Απ’ τη στιγμή που έκλεισε η επιχείρηση μέχρι και τώρα.

Έπειτα, να δούμε την κατάσταση των ανταγωνιστών μας και των επιχειρήσεων που είναι στον κλάδο που κινούμαστε. Όλα αυτά είναι απαραίτητα στοιχεία αν θέλουμε να έχουμε μία σαφή εικόνα των τωρινών δεδομένων ώστε να μπορέσουμε να αποφασίσουμε την κατεύθυνση στην οποία θα κινηθούμε.

Χωρίς στρατηγική δε μπορούμε να έχουμε μία ρεαλιστική χάραξη των νέων μας στόχων. Γιατί σίγουρα θα υπάρξουν νέοι στόχοι. Δε μπορούμε να ακολουθήσουμε τους ίδιους που είχαμε βάλει πριν την έναρξη της πανδημίας. Για να γίνει λοιπόν αυτή η επαναχάραξη του σχεδιασμού κάθε εταιρείας, χρειάζεται στρατηγική.

#2 Επενδύστε στην τεχνολογία και το διαδίκτυο

Αν δεν έχετε ήδη ένα budget για την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο, θα πρέπει οπωσδήποτε να δημιουργήσετε. Με την έλευση του κορονοϊού, έγινε πιο φανερή από ποτέ, η ανάγκη των επιχειρήσεων για προβολή στο ίντερνετ αλλά και η δημιουργία ενός e-shop.

Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε από 30 Δεκεμβρίου του 2019 μέχρι 5 Απριλίου του 2020 ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), οι Έλληνες καταναλωτές δαπανούν έως και 134% περισσότερα χρήματα για τις online αγορές τους απ’ ότι την αντίστοιχη περίοδο της περσινής χρονιάς.

Αναμφίβολα, τον καθοριστικότερο ρόλο σ’ αυτή την άνοδο έπαιξε η εμφάνιση του κορονοϊού. Όχι μόνο γιατί αναγκάστηκαν, έπειτα από το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, να αγοράσουν διαδικτυακά, αλλά και γιατί το θεώρησαν πιο ασφαλή τρόπο.

Παραδείγματος χάριν, ενώ τα φυσικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ δεν έκλεισαν καθόλου κατά τη διάρκεια της καραντίνας, οι διαδικτυακές πωλήσεις τους εκτοξεύθηκαν. Όλα τα παραπάνω στοιχεία καταδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο την επιβεβλημένη online παρουσία της επιχείρησής σας.

Αν διαθέτετε ήδη κάποιο e-shop, είναι σίγουρο ότι καταλαβαίνετε και πρακτικά τα οφέλη που υπάρχουν και τα κέρδη που μπορείτε να αποκομίσετε, αλλά σε καμιά περίπτωση δε θα πρέπει να επαναπαυθείτε .

Για να αντέξετε στον αυξημένο ανταγωνισμό και να ξεχωρίσετε, χρειάζεται ένας συνεχής έλεγχος της διαδικτυακής σας παρουσίας και εύρεση τρόπων για την εξέλιξή της. Γι’ αυτό πιθανόν θα χρειαστείτε τη βοήθεια επαγγελματιών που ειδικεύονται στο διαδίκτυο.

Προσοχή όμως, πριν επιλέξετε κάποια εταιρεία που ειδικεύεται σ' αυτό, καλό θα ήταν να δείτε το κατά πόσο είναι κατάλληλη.

Δεν είναι όμως μόνο το διαδίκτυο όπου πρέπει να επενδύσετε τεχνολογικά. Η επιχείρησή σας θα πρέπει να είναι σε θέση να δουλέψει και υπό τις πιο αντίξοες συνθήκες. Δεν ήταν λίγες οι εταιρίες που υποχρέωσαν τους υπαλλήλους τους να δουλεύουν απ’ το σπίτι τους. Πολλές βρέθηκαν απροετοίμαστες.

Για να μην βρεθείτε προ απροόπτου, θα χρειαστεί να μεριμνήσετε ώστε σε ενδεχόμενη επανάληψη της καραντίνας ή αντίστοιχων συνθηκών, να μπορεί η εταιρεία σας να ανταποκριθεί αποτελεσματικά.  Εφοδιάστε όλο το προσωπικό σας με εργαλεία κατάλληλα για τηλεργασία και εκπαιδεύστε το για να μπορεί να τα χειριστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

δημιουργία eshop

#3 Ποντάρετε στην Ελληνική αγορά

Αν η επιχείρησή σας είχε εξωστρεφή παρουσία και βασιζόταν στην διεθνή αγορά, ίσως χρειαστεί για ένα διάστημα να αλλάξει πορεία. Με βάση την τρέχουσα κατάσταση, ο φόβος και η αβεβαιότητα είναι δυο απ’ τα συναισθήματα που διακρίνουν την παγκόσμια κοινότητα.

Εξαιτίας αυτών, είναι πολύ πιθανό οι καταναλωτές να στρέψουν το ενδιαφέρον τους στην εγχώρια αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα μπορεί να αποτελέσει ο τρόπος επιλογής τουριστικών προορισμών. Όσοι έκαναν πλάνα για ένα ταξίδι στο εξωτερικό, μετά την έλευση του κορονοϊού, έχουν αρχίσει και τα ξανασκέφτονται. Δεν είναι μόνο η οικονομική κατάσταση που τους εμποδίζει, αλλά πλέον φοβούνται και τον ενδεχόμενο κίνδυνο εξάπλωσης της πανδημίας.

Γι’ αυτό το λόγο οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που έχουν να κάνουν με τον τουρισμό, ίσως θα πρέπει, τουλάχιστον για φέτος, να στρέψουν το ενδιαφέρον τους στην ελληνική αγορά.

Δεν είναι όμως μόνο ο τουριστικός κλάδος όπου θα πρέπει να επαναπροσδιορίσει τα σχέδιά του και να ποντάρει στην Ελλάδα.

Μέσα απ’ τη κρίση αυτή, έγινε αντιληπτό ότι θα πρέπει να στηρίξουμε τις εσωτερικές δυνάμεις της χώρας και να στρέψουμε εκεί το ενδιαφέρον μας, είτε ως καταναλωτές είτε ως επιχειρηματίες. Μ’ αυτό το τρόπο ίσως ορθοποδήσουμε και γρηγορότερα. Αφήστε το γεγονός ότι μ’ αυτή τη στροφή στην εγχώρια αγορά, μπορεί και να ανακαλύψουμε ευκαιρίες που δεν είχαμε λάβει υπόψιν μέχρι τώρα και οι οποίες μπορούν να μας αποφέρουν σημαντικά κέρδη.

#4 Ελάτε πιο κοντά στους πελάτες σας

Ένα απ’ τα βασικά γνωρίσματα που έχει μία επιτυχημένη επιχείρηση είναι το μεγάλο ποσοστό ικανοποίησης που νιώθουν οι πελάτες της.  Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται αμοιβαία κατανόηση και εμπιστοσύνη.

Δεν αρκεί ένα καλό προϊόν, ή οι ανταγωνιστικές τιμές. Χρειάζονται πολλά παραπάνω, ειδικά σε περιόδους κρίσης όπως αυτή που διανύουμε. Αρχικά, θα πρέπει αφού αποφασίσετε ποιο είναι το σχέδιό σας για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, να το κοινοποιήσετε στους πελάτες σας.

Παραδείγματος χάριν, τι μέτρα θα λάβετε ούτως ώστε να τηρείτε τους κανόνες υγιεινής;

Πώς θα μπορούν να διευκολυνθούν οι πελάτες σας για τις αγορές τους απ’ το κατάστημά σας;

Τι υπηρεσίες μπορείτε να τους προσφέρετε ώστε να νιώθουν μεγαλύτερη σιγουριά και ασφάλεια;

Και, γιατί όχι, ανοίξτε ένα διάλογο μαζί τους, είτε μέσω των social media της εταιρίας σας είτε μέσω polls, surveys που μπορείτε να αναρτήσετε στο site σας για να δείτε τις επιθυμίες και τις προτιμήσεις τους.

Μάλιστα, ήδη πολλοί, μπορεί να έχετε λάβει κάποιο newsletter από άλλες εταιρίες με αντίστοιχο περιεχόμενο. Μην θεωρήσετε μία τέτοια κίνηση, αμελητέα. Πράξτε την. Είναι σίγουρο πως μόνο κέρδη μπορείτε να έχετε απ’ αυτή.

#5 Ενθαρρύνετε την συνεργατικότητα και πειραματιστείτε

Η πανδημία μας ανάγκασε να στρέψουμε τη προσοχή μας στα ουσιαστικά πράγματα, όπως είναι οι ανθρώπινες σχέσεις και η επικοινωνία με τον περίγυρό μας.

Ενδεχομένως, πριν τον κορονοϊό δεν είχαμε τον χρόνο να έρθουμε σε πραγματική επαφή με τους ανθρώπους που δουλεύαμε μαζί. Τώρα όμως είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να το αλλάξουμε και να δημιουργήσουμε συνθήκες που να ευνοούν την συνεργατικότητα.

 Πώς όμως μπορεί να γίνει αυτό; Υπάρχουν πολλοί τρόποι ακόμη και τώρα που βρισκόμαστε σε καραντίνα. Διοργανώστε διαδικτυακά meetings με συνεργάτες και συναδέλφους.

Μ’ αυτό το τρόπο όχι μόνο θα ανακαλύψετε νέες ιδέες αλλά θα αυξήσετε και το ομαδικό πνεύμα. Εξάλλου θυμηθείτε ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι εκτός από συνεργάτες ή υπάλληλοί σας, είναι και άνθρωποι που έχουν την δική τους προσωπική ζωή. Με τα δικά τους άγχη, τους δικούς τους φόβους και τις δικές τους αδυναμίες. Στηρίξτε τους, όπως κάνουν και αυτοί τόσο καιρό, μέσω της δουλειάς τους. Κάντε τους να καταλάβουν ότι είστε μία ομάδα. Αν το χειριστείτε μ’ αυτό το τρόπο θα βγείτε όλοι μαζί πιο γρήγορα απ’ τη κρίση.

Συνοψίζοντας

Θυμηθείτε, η καραντίνα κάποια στιγμή θα τελειώσει και ο κορονοϊός θα πάψει να αποτελεί απειλή. Μέχρι όμως να γίνει αυτό θα πρέπει να δείχνουμε υπομονή και κατανόηση και να προσπαθούμε για το καλύτερο.

Μέσα από κάθε κρίση, μπορούμε να αποκομίσουμε οφέλη. Να αναγνωρίσουμε τα πραγματικά σημαντικά, όπως είναι η υγεία μας αλλά και να μετατρέψουμε το αρνητικό κλίμα σε θετικό, μέσω της δημιουργικότητας και της επιχειρηματικότητας, ώστε να βγούμε ακόμα πιο ισχυροί απ’ αυτή την πανδημία.

Τώρα είναι η ώρα για δράση! Ακολουθήστε τις παραπάνω συμβουλές και ετοιμαστείτε να δείτε ξανά την επιχείρησή σας να ανθοφορεί και να αναπτύσσεται εκ νέου! Αν έχετε και άλλες ιδέες να προτείνετε, μην διστάσετε να τις αφήσετε στα σχόλια! The more the merrier...

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει!

Αφήστε ένα Σχόλιο

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στην Πολιτική Απορρήτου. ΟΚ, το κατάλαβα