Μύθοι για το SEO.

10+1 μύθοι για το SEO το 2023

Στο προηγούμενο άρθρο μας, 6+1 βήματα για την έναρξη ενός eshop,  αναλύσαμε τη διαδικασία που χρειάζεται για να ξεκινήσει ένα eshop σήμερα και στις ενέργειες μετά την έναρξη του eshop ήταν και η προώθηση στις μηχανές αναζήτησης.

Έτσι, σήμερα θα σας αναλύσουμε μερικά από αυτά που ακούμε και δεν ισχύουν σε ότι αφορά τον αλγόριθμο που χρησιμοποιεί η Google για να παράγει τα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

Οι αλγόριθμοι λοιπόν της Google στοχεύουν την παροχή καλύτερων αποτελεσμάτων στις αναζητήσεις χρηστών. Οι πρώτες θέσεις στη λίστα αποτελεσμάτων της Google ευνοούν τις επιχειρήσεις στις πωλήσεις και στην αναγνωρισιμότητά τους καθώς ο χρήστης δύσκολα ψάχνει στα επόμενα αποτελέσματα.

Κυκλοφορούν διάφοροι μύθοι για το τι πρέπει να κάνει μία επιχείρηση –το γνωστό μας SEO (Search Engine Optimisation)- ώστε να ανέβει στην πολυπόθητη πρώτη δεκάδα στη Google. Ας δούμε τους πιο γνωστούς.

1) Καταχώρηση ιστοσελίδας στην Google.

Μία μηχανή αναζήτησης, όπως η Google, έχει “ψακτήρια-αράχνες”, τα λεγόμενα spiders, που εντοπίζουν κάθε νέο site και το καταχωρούν. Επομένως εφόσον φτιάξετε την ιστοσελίδα σας, η καταχώρηση της στην Google θα γίνει αυτόματα. Εσείς μπορείτε πάντα να τη βοηθήσετε καταχωρώντας το sitemap σας.

2) Μεγάλη βαρύτητα στους συνδέσμους – όχι στο περιεχόμενο.

Η αντίληψη ότι το χτίσιμο όσο γίνεται περισσότερων συνδέσμων με άλλες ιστοσελίδες ανεβάζει την ιστοσελίδα σας στα οργανικά αποτελέσματα της Google είναι λανθασμένη.

Έχει μεγάλη σημασία το είδος των συνδέσμων να είναι σχετικοί με την ιστοσελίδα σας. Θα πρέπει να εστιάσετε σε ποιοτικό περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας (όπως κάνουμε κι εμείς εδώ) σε συνδυασμό με σχετικούς με αυτό συνδέσμους σε ανάλογες ιστοσελίδες, ώστε ο χρήστης να μπορεί να παραπέμπεται σε σχετικές με τη δικιά σας ιστοσελίδες για περισσότερη ενημέρωση στο θέμα που τον ενδιαφέρει.

Παράλληλα είναι πολύ σημαντικό να ανεβάζετε άρθρα με περιεχόμενο που θα θέλουν άλλες σχετικές ιστοσελίδες- μπλοκ να αναρτήσουν. Η ύπαρξη αλληλεπίδρασης ανάμεσα στην ιστοσελίδα σας και σε άλλες αντίστοιχες θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από την Google ανεβάζοντάς σας στα οργανικά της αποτελέσματα και αυξάνοντας την επισκεψιμότητα του site σας.

Επενδύστε στη δομή και στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας ώστε αυτοί που μπαίνουν σε αυτήν να μένουν, να βρίσκουν αυτό που θέλουν, να πείθονται και να αγοράζουν το προϊόν της επιχείρησης σας αλλά και να το γνωστοποιούν και σε άλλους χρήστες.

3) Η συχνή χρήση μίας λέξης κλειδί είναι πολύ σημαντική για το SEO.

Μέγας μύθος και σίγουρα πλέον υπάρχουν πολύ καλύτερες on-page SEO τεχνικές.

Η Google έχει αλγορίθμους με τους οποίους προσπαθεί να καταλάβει τι ακριβώς λέει το κείμενο, αν το περιεχόμενο του είναι ποιοτικό και πρωτότυπο και αν είναι κατανοητό και φιλικό προς τον χρήστη.

Έτσι εάν η λέξη-κλειδί ή παραλλαγές της που θέλετε να στοχεύσετε ώστε να ανεβείτε στα αποτελέσματα της Google εμφανίζεται πολλές φορές στο κείμενο σας, αυτό θα θεωρηθεί σκουπίδι από την Google –γνωστό ως keyword stuffing ή webspam. Το ιδανικό είναι η λέξη κλειδί να εμφανίζεται περίπου στο 2% στο κείμενο σας, δηλαδή περίπου δύο φορές στις εκατό λέξεις. Και το πιο σημαντικό: Δώστε πραγματική αξία στο κείμενο σας.

4) Όσο μεγαλύτερο κείμενο τόσο καλύτερο.

Σύμφωνα με το Quality Rating Guide της Google, αξία έχει η ποιότητα και όχι η ποσότητα. Το σύγχρονο SEO και οι στρατηγικές marketing επενδύουν στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας ώστε να εξασφαλίσουν μία καλή εμπειρία στον χρήστη, την αλληλεπίδρασή του με την ιστοσελίδα και την εκ νέου επίσκεψη του.

Ο χρήστης σήμερα θέλει γρήγορη απάντηση στο ερώτημα του και ενοχλείτε αν πρέπει να διαβάσει ένα μεγάλου όγκου κείμενο για να φτάσει στην πληροφορία που τον ενδιαφέρει και θα εγκαταλείψει το site σας σε δευτερόλεπτα.

Οι αλγόριθμοι της Google στοχεύουν στο να παραπέμπουν το χρήστη σε όσο δυνατό πιο χρηστικό site και με πιο σχετικό περιεχόμενο σε κάθε του αναζήτηση στοχεύοντας τη βέλτιστη αλληλεπίδραση και εμπειρία χρήστη. Η ωραία εμφάνιση, η χρησιμότητα-χρηστικότητα, το στοχευμένο και κατανοητό περιεχόμενο και η εύκολη παραπομπή σε σχετικά άρθρα από αντίστοιχα links αποτελούν όλα όσα θα πρέπει να στοχεύσετε στο site σας.

5) Η Google δεν θα καταλάβει αν έχω κακά ή ψεύτικα site που θα οδηγούν στο δικό μου.

Αυτή η τακτική αρχικά θα σας ανεβάσει εύκολα και γρήγορα στα αποτελέσματα της Google. Αλλά προσοχή: η Google έχει αλγορίθμους που εντοπίζουν αυτές τις τεχνικές –το λεγόμενο Black Hat SEO- και το τιμωρούν είτε με πτώση της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα της Google ή ακόμα και με εξαφάνισή της από αυτά για μέρες/μήνες ή και οριστικά. Καλύτερα να είστε μεθοδικοί και υπομονετικοί ακολουθώντας τις White Hat SEO τεχνικές που επικροτούν οι μηχανές αναζήτησης ώστε σταδιακά και σταθερά να ανεβείτε στα αποτελέσματα με πραγματικά και μακροπρόθεσμα οφέλη.

6) Οι εικόνες δεν χρειάζονται προσαρμογή στις κινητές συσκευές.

Εφόσον στοχεύετε στη χρηστικότητα της ιστοσελίδας σας είναι ζωτικής σημασίας αυτή να είναι φιλική προς τις κινητές συσκευές αφού πλέον ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αναζητήσεων γίνεται από αυτές. Έτσι, οι εικόνες πρέπει να προσαρμόζονται στο μέγεθος της συσκευής για να εμφανίζονται πιο όμορφα στον χρήστη.

7) Έχω κάνει SEO πριν κάποιους μήνες, είναι αρκετό.

Το SEO είναι μία συνεχής προσπάθεια. Η Google για να κρατήσει ή να ανεβάσει την ιστοσελίδα σας στην κατάταξή της πρέπει να ακολουθείτε και να προσαρμόζετε την στρατηγική σας στις αλλαγές του αλγορίθμου της.

8) Το SEO είναι ανεξάρτητο από τα Social Media.

Ένα σωστό πλάνο SEO οφείλει να συμπεριλαμβάνει τα Social Media καθώς έτσι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας θα προβληθεί και περισσότερος κόσμος θα το διαβάσει, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για την Google και θα σας ανεβάσει στα οργανικά της αποτελέσματα.

Η αύξηση της επισκεψιμότητας στο site σας, η δημιουργία και ανάπτυξη πελατών , η προβολή των προϊόντων και των υπηρεσιών σας και η άμεση ενημέρωση των χρηστών για νέα και ειδήσεις της επιχείρησής σας είναι στόχοι που επιτυγχάνονται μέσω της προβολής της ιστοσελίδας σας στα Social Media.

9) Στόχος είναι η κατάταξη σε μία γενική λέξη κλειδί.

Είναι παγίδα που πιθανότερα δεν θα φέρει αποτελέσματα. Ο στόχος θα πρέπει να είναι συγκεκριμένες λέξεις- φράσεις που θα ψάξουν οι χρήστες. Για παράδειγμα αν κάποιος ψάχνει ξενοδοχεία, δύσκολα θα πατήσει στην αναζήτηση ‘’ξενοδοχεία’’. Οι περισσότερες αναζητήσεις θα είναι φράσεις όπως: ‘’ξενοδοχεία Θεσσαλονίκη’’, ‘’οικονομικά ξενοδοχεία χαλκιδική’’, ‘’ξενοδοχεία 5 αστέρων’’.

10) Όσα περισσότερα backlinks (links-σύνδεσμοι από άλλη σελίδα προς τη δική σας) τόσο καλύτερα για το SEO.

Αυτό πλέον είναι μύθος, σε αντίθεση με παλαιότερα. Σημασία έχει η ποιότητα των backlinks –πόσο σχετική είναι η ιστοσελίδα που έχει το link προς το site σας με την ιστοσελίδα σας. Αν έχετε backlinks σε ιστοσελίδες άσχετες με τη δικιά σας η Google θα το εντοπίσει και θα σας ρίξει στη λίστα αποτελεσμάτων της, ενώ θα χρειαστείτε πολύ χρόνο για να καθαρίσετε αυτά τα backlinks.

10+1) Όσα περισσότερα χρήματα επενδύσετε στο Google Ads (το παλιό Google Adwords) –διαφήμιση στην Google- τόσο περισσότερο θα ανεβείτε.

Τα οργανικά και τα πληρωμένα αποτελέσματα λειτουργούν βάσει διαφορετικών αλγορίθμων. Η Google διατηρεί την αξιοπιστία της ως μηχανή αναζήτησης καθώς εμφανίζει τα αποτελέσματα βάσει σχετικότητας και όχι βάσει προϋπολογισμού διαφήμισης. Το Google Ads βοηθάει στο internet marketing και στις πωλήσεις της επιχείρησής σας αλλά είναι ανεξάρτητο από την κατάταξή σας στα οργανικά αποτελέσματα της Google.

Κοινοποιήστε το:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top